132 Jedwabne oszustwo, czyli Słowianko, Słowianinie, Polko, Polaku wstań w końcu z kolan i nigdy nie przepraszaj za obżydliwe przeciw-słowiańskie, przeciw-polskie kłamstwa!!! 01


Głos Prawdy – Jedwabne

czcibor360 3 years ago
czy ktoś sie w ogule zastanowił za co żydzi w jedwabnym zginęli? otóż za to że przez donosy tych żydów na Syberię wyjechało pół wioski wiec ja sie wcale nie dziwie że jak po ruskich przyszli niemcy to odwet był słodką zemstą. W mojej rodzinie była taka sama sytuacja moja pra babcia (wdowa) była wpisana na listę do wywózki donos zrobił żyd że pra babcia ma 20 hektarów i zatrudnia parobka to już był powód do wywiezienia szczęście że zanim wyjechał transport przyszli niemcy i rozpędzili ruskich

Domarat11111 3 years ago in reply to henryk549
@henryk549 1.Znowu kłamiesz! Mienie żydowskie zostało spłacane przez PRL za pośrednictwem USA od Gomułki po prawie koniec komuny. Tytułem umowy Stany przejęłyobowiązek zaspokoic WSZYSTKIE żydowskie roszczenia majątkowe z terenów Polski. Sprawa jest ostatecznie zamknięta dla III RP. ci, którzy byli obywatelami polskimi w latach wojny, bądź ich spadkobiercy- mogą otrzymac utracone mienie na takich tylko zasadach, jak Polacy. Wszystkie inne roszczenia są zamachem na polską własnośc.

Wczoraj minęła uroczyście oficjalnie obchodzona 74 rocznica niemiecko-żydowskiego mordu na mieszkańcach polskiej wsi Jedwabne, za który zostali obarczeni bogu ducha winni inni Polacy, mieszkańcy tej wsi. Najwyższy już czas zacząć ciągle protestować, przeciw takim przeciw-polskim obżydliwym kłamstwom, wymyślanym przez potomków tych, którzy doprowadzili do tej zbrodni. Zrzucanie odpowiedzialności na polskie ofiary, ma na celu ukrycie swoich własnych wyrzutów sumienia, jak i na podstępnym wyszabrowaniu od Narodu Polskiego, kolejnych niesłusznie i nieprawnie wyłudzonych odszkodowań, za zbrodnie, których On nie popełnił.

Tak jak wasi zakłamani, rasistowscy, cyniczni przodkowie i wy teraz, PIERWSI mieliście i nadal macie w dupie każdego „nie-was”, w tym Moich Słowiańskich Przodków i mnie teraz, tak więc i ja mam w dupie was. Mam głęboko w dupie całą tę waszą przeciw-słowiańską, zbrodniczą pustynną tradycją i te wasze obżydliwie zakłamane roszczenia i domagam się przeprosin i zadośćuczynienia, za ponad 2500 tysiące lat kłamstw, oszustw, krwawych prześladowań itp. Naszej Pradawnej Słowiańskiej Tradycji, jak i Nas Słowian, przez waszych przodków i was, potomków  pustynnych przybłędów, handlarzy niewolników, psychopatów, kłamców, złodziej i morderców itp!!!

My Słowianki i Słowianie, Polki i Polacy, nie chcemy i nie będziemy już dłużej słuchać, tej waszej zakłamanej, rasistowskiej, pustynnej, obrzezanej, przeciw-słowiańskiej, przeciw-polskiej mowy nienawiści i mamy do tego pełne prawo!!!


Prof. Norman Finkelstein – Przedsiębiorstwo Holokaust 1/6

W następnej części tego wpisu, będzie więcej dowodów na przeciw-słowiańskie, przeciw-polskie kłamstwa tzw. żydów, rozpowszechniane przez nich i ich współpracowników, min. żeby ukryć ich udział i odpowiedzialność za takie zbrodnie, jak ta w Jedwabnem i zrzucić za nie odpowiedzialność na swoje ofiary… czyli na Nas!!!

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pogrom_w_Jedwabnem
(…)
Według Jana T. Grossa[19] prowodyrami tego mordu i przywódcami jedwabińskiego tłumu było czterech byłych współpracowników NKWD, którzy według niego w ten sposób próbowali wymazać swoją przeszłość i uwiarygodnić się w oczach nowego okupanta.
(…)

http://wpolityce.pl/polityka/166885-skaz-mnie-sadzie-ja-tez-nie-przeprosilem-za-jedwabne-bo-to-nie-ja-ani-moj-narod-powinnismy-przepraszac-za-zbrodnie-najezdzcow-ktorzy-zniszczyli-panstwo-polskie

1. Sąd w Białymstoku skazał czterech mężczyzn na kary pozbawienia wolności oraz na wyjęcie spod prawa za wznoszenie haseł „Nie przepraszam za Jedwabne”. Na wyjęcie spod prawa też – bo człowiek karany, dopóki skazanie się zatrze, nie może pracować w instytucjach i służbach państwowych, nie może kandydować w wyborach. Jest obywatelem i człowiekiem niższej kategorii. Uświadomiłem sobie, że ja też, w imię równości wobec prawa, powinienem być skazany, bo ja też nie przeprosiłem za Jedwabne.

2. Nie przeprosiłem za Jedwabne, bo uważam, podobnie jak ci skazańcy z Białegostoku, że to nie ja, ani nie mój naród powinniśmy przepraszać za Jedwabne, ani za inne zbrodnie, jakie zdarzyły się w okupowanej Polsce, po zniszczeniu przemocą niepodległego państwa polskiego. Za Jedwabne powinni przeprosić Niemcy i Rosjanie, którzy wspólnie i w porozumieniu, we wrześniu 1939 roku, najechali i zniszczyli państwo polskie – to państwo, w którym Polacy i Żydzi, w miasteczku Jedwabne i w tysiącu innych miast, żyli razem od pokoleń, mieli swoje domy, sklepy, kościoły, synagogi, byli równi wobec prawa, nie walczyli ze sobą i nie zabijali się nawzajem.

3. Za Jedwabne powinni przepraszać Niemcy i Rosjanie, którzy wyłamali polskie szlabany graniczne, okrążyli ze wszystkich stron i rozbili polską armię, zniszczyli i wymordowali polskich oficerów, policjantów, prokuratorów, sędziów, księży, którzy rozbili polskie więzienia i uwolnili tysiące kryminalistów, którzy miliony niewinnych Polaków zapędzili do łagrów, obozów koncentracyjnych, do bunkrów głodowych, na szubienice, do komór gazowych i dołów śmierci. To Niemcy i Rosjanie rozkazywali i pozwalali żydowskim kryminalistom mordować niewinnych Polaków, a polskim kryminalistom mordować niewinnych Żydów.

4. Gdyby nie ich diabelski pakt Ribbentrop-Mołotow, gdyby nie ich straszny wrześniowy najazd – Jedwabne miałoby teraz dziesięć tysięcy mieszkańców, w tym siedem tysięcy Żydów, żyjących w zgodzie z Polakami. Gdyby nie ten diabelski pakt i najazd, to Polska – zgadzam się z Szewachem Weissem – miałaby dziś 50 milionów ludzi, w tym 10 milionów Żydów i byłaby liczącą się w świecie potęgą gospodarczą. I żadna polska dłoń nie wzniosłaby się do mordowania jedwabieńskich, ani innych polskich Żydów.

5. Oskarżaj więc i mnie, prokuraturo, skażcie więc i mnie, sędziowie z Białegostoku, bo ja też nie przeprosiłem za Jedwabne…

autor: Janusz Wojciechowski
Poseł do Parlamentu Europejskiego z listy Prawa i Sprawiedliwości.

http://bialystok.gazeta.pl/bialystok/1,126508,14633186,_Nie_przepraszam_za_Jedwabne__prawomocnie_mowa_nienawisci.html

https://polskawalczacastopsyjonizmowi.files.wordpress.com/2013/04/nie-przepraszam-za-jedwabne.jpg?w=719&h=359

http://blogmedia24.pl/node/65001

List do IPN w sprawie wyroku sądu za „Nie przepraszam za Jedwabne”
Redakcja BM24, pt., 04/10/2013 – 03:10
Stowarzyszenie Blogmedia24
Olsztyn, 3 października 2013 r.
ul. Rzędziana 32
11-041 Olsztyn

Instytut Pamięci Narodowej
Prezes dr Łukasz Kamiński
ul. Towarowa 28,
00-839 Warszawa
sekretariat.ipn@ipn.gov.pl

Wniosek o udzielenie informacji publicznej

Działając w imieniu Stowarzyszenia Blogmedia24.pl z siedzibą w Olsztynie, na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1198), wnoszę o udostępnienie informacji publicznej w sprawie reakcji Instytutu Pamięci Narodowej na wyrok Sądu Okręgowego w Białymstoku, który utrzymał kary więzienia wobec pięciu młodych mężczyzn, oskarżonych o nawoływanie do nienawiści na tle różnic narodowościowych i wyznaniowych po uzyskaniu opinii biegłego oceniającego tak treść okrzyków „Nie przepraszam za Jedwabne”.

Mając na względzie obowiązek IPN wyrażony w preambule Ustawy o IPN, a więc utrwalania w pamięci obywateli Polski czynów bohaterów dokonywanych na rzecz niepodległego bytu Państwa Polskiego i w obronie wolności oraz godności ludzkiej, a także opierając się na Art. 53 tej Ustawy, który mówi o funkcjach badawczych i edukacyjnych Instytutu Pamięci , oczekujemy od instytucji państwa polskiego jednoznacznej oceny w sprawie opinii rzeczoznawcy, w oparciu o którą sąd wydał wyrok, który może być bardzo niebezpiecznym precedensem i być podstawą do kolejnych takich wyroków.

Taka reakcja Instytutu Pamięci Narodowej winna być – naszym zdaniem – oczywista, a wobec tego jest przez nas oczekiwana.

Czy hasło wykrzyczane przez skazanych młodych ludzi „Nie przepraszamy (za zbrodnię SS Einsatzkommando) w Jedwabnem” nie jest legalne? Czy za jego wypowiedzenie grozi odpowiedzialność karna?
Przecież rola Hermanna Shapera w wydarzeniach w Jedwabnem jest dowiedziona. Hasło „Nie przepraszam za Jedwabne” jest więc wyrazem oburzenia na fałszowanie historii. Jest wyrazem sprzeciwu wobec akcji obarczania polskiego narodu winą Niemców, którzy – także w Jedwabnem – decydowali o wszystkim. Mamy oczekiwać, że – w sytuacji, gdy nie ma reakcji na ten wyrok – na naród polski spadnie niebawem obowiązek przepraszania za likwidację warszawskiego getta w 1943 i innych zbrodni niemieckich dokonanych na terytorium okupowanej przez Niemców Polski?!

Gazeta Wyborcza, konsekwentnie od lat promująca w swoich publikacjach tzw. pedagogikę wstydu, tak zatytułowała orzeczenie sądu : „Nie przepraszam za Jedwabne” prawomocnie mową nienawiści. Publikacja na portalu Gazety Wyborczej o Białystok z 21.09.2013.

Nasze Stowarzyszenie konsekwentnie reagowało na kłamliwe i oszczercze publikacje i zachowania niezgodne z prawdą historyczną. Zwracaliśmy się do Instytutu Pamięci Narodowej o reakcję i pomoc w ściganiu kłamstw i zachowań prowokacyjnych ze środowiska lewicowych publicystów. Niestety, nie otrzymaliśmy dostatecznego wsparcia, czego konsekwencją jest skandaliczny wyrok sądu.
(…)

http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/695128,Nie-przepraszam-za-Jedwabne-to-wzywanie-do-nienawisci

Skazani za „Nie przepraszam za Jedwabne”

http://www.nacjonalista.pl/2013/09/19/sad-haslo-nie-przepraszam-za-jedwabne-to-mowa-nienawisci/

https://opolczykpl.wordpress.com/2013/10/12/nie-przepraszam-za-jedwabne/

https://en-gb.facebook.com/pages/Nie-przepraszam-za-Jedwabne/174883205922090

…..

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Uczczono-74-rocznice-mordu-Zydow-w-Jedwabnem,wid,17699846,wiadomosc.html?ticaid=115328&_ticrsn=3

Uczczono 74. rocznicę mordu Żydów w Jedwabnem

Modlitwami za zmarłych w piątek w Jedwabnem uczczono pamięć jego żydowskich mieszkańców zamordowanych 74. lata temu przez ich polskich sąsiadów. Modlono się przy pomniku odsłoniętym w 60. rocznicę zbrodni oraz na pobliskim cmentarzu żydowskim.

Pomnik stoi w miejscu stodoły, gdzie 10 lipca 1941 r. spalono Żydów. Jak co roku na uroczystości przyjechali m.in. przedstawiciele środowisk żydowskich, polskich władz i instytucji państwowych oraz wiele osób indywidualnych. Podobnie jak w latach ubiegłych nie było mieszkańców Jedwabnego.

Obecna była m.in. ambasador Izraela w Polsce Anna Azari. Modlitwom przewodniczył naczelny rabin Polski Michael Schudrich. Brał w nich również udział przewodniczący zarządu Związku Gmin Wyznaniowych Żydowskich w Polsce Lesław Piszewski. Kwiaty złożono m.in. także w imieniu Ambasady Niemiec, IPN, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Polskiej Rady Chrześcijan i Żydów. Na pomniku zgodnie z tradycją żydowską składano również kamyki.

Podczas uroczystości odczytano nazwiska żydowskich obywateli Jedwabnego, którzy mieszkali tu przed 10 lipca 1941 r. Odczytywał je m.in. ksiądz Wojciech Lemański. Rabin Schudrich powiedział dziennikarzom, że odczytywanie nazwisk jest ważne, bo „trzeba pamiętać, że to nie był numer, to byli ludzie”.

Ambasador Izraela w Polsce Anna Azari powiedziała, że ma szczęście spotykać w Polsce dobrych ludzi, rodziny Sprawiedliwych Wśród Narodów Świata, którzy ratowali Żydów i robią wiele, by „chronić historię kultury żydowskiej” w Polsce. – Ale dzisiaj jesteśmy tutaj w Jedwabnem. I to jest ciężka, straszna historia, ale myślę, że lepiej musimy patrzeć w lustro historii i pamiętać i to, co jest dobre i to, co jest złe – mówiła ambasador.

Anna Azari dodała, że są w Polsce ludzie, którzy uważają, że publikacje, takie jak książka Jana Tomasza Grossa „Sąsiedzi” czy filmy np. „Ida” czy „Pokłosie”, „są niedobre dla wizerunku Polski”. – Ja myślę odwrotnie. Myślę, że trzeba pamiętać, żeby żyć po tym wszystkim – mówiła ambasador. Powiedziała, że autorzy wymienionych przez nią dzieł to „zaszczyt dla wolnej i demokratycznej Polski”.

Anna Chipczyńska, przewodnicząca wyznaniowej gminy żydowskiej w Warszawie powiedziała, że w 1941 r. w Jedwabnem, ale też w innych miejscowościach, takich jak Szczuczyn, Wąsosz, Radziłów, Wizna „sąsiedzi obrócili się przeciwko sąsiadom”. – Polscy sąsiedzi zamordowali swoich żydowskich sąsiadów, paląc ich żywcem – mówiła w trakcie uroczystości.

Chipczyńska mówiła, że dla społeczności żydowskiej są to miejsca szczególne, nie tylko dlatego, że są pomnikami historii, ale są „miejscem pochówku ludzi, którzy niczemu nie zawinili”. – Miejsca spoczynku są nienaruszalne, to nienaruszalne, bo ich śmierć to był mord, mord niewinnych ludzi i należy się im szacunek i pamięć, a ich miejscu spoczynku spokój, przynajmniej po śmierci – mówiła Chipczyńska.

Rabin Michael Schudrich mówił dziennikarzom, że najważniejsze jest to, że co roku wiele osób przyjeżdża do Jedwabnego, aby „modlić się i żałować razem”. – I to nigdy nie będzie zmienne – dodał. Zaznaczył, że w tym roku w Jedwabnem było więcej osób niż np. w 2014 r. – I to jest bardzo dobry znak, że ludzie chcą modlić się razem, pamiętać razem, żałować razem – mówił.

Według ustaleń Instytutu Pamięci Narodowej ze śledztwa, 10 lipca 1941 r. w Jedwabnem doszło do masowego zabójstwa blisko 340 obywateli polskich narodowości żydowskiej. IPN przyjął, że to polska ludność miała w tej zbrodni – jak to określono – „rolę decydującą”, ale „można założyć”, że jej inspiratorami byli Niemcy.

Żydów najpierw zgromadzono na miejskim rynku. Grupę mężczyzn zmuszono do rozbicia pomnika Lenina, który stał poza rynkiem na skwerku, znajdującym się przy drodze wiodącej w kierunku Wizny. Następnie, około południa, Żydom kazano dźwigać fragment rozbitego popiersia na rynek, a stamtąd zanieść do stodoły na skraju miasteczka, na drewnianych noszach. Grupa ta mogła liczyć około 40-50 osób. Ofiary z tej grupy zgładzono w nieustalony sposób, a ciała wrzucono do grobu wykopanego wewnątrz stodoły. Na zwłoki w grobie wrzucono części rozbitego popiersia Lenina. Potem grupę co najmniej 300 osób, kobiet i mężczyzn w różnym wieku, po zamknięciu w stodole, spalono żywcem, przy czym – jak podawał IPN – „dokonywano uprzednio także pojedynczych zabójstw w bliżej nieustalonych okolicznościach”.

W ocenie IPN, zbrodnia została dokonana z niemieckiej inspiracji (liczni przesłuchani świadkowie wskazali na przybyłych w tym dniu do Jedwabnego umundurowanych Niemców), ale – jak podawał Instytut w komunikacie o końcowych ustaleniach śledztwa, wydanym w lipcu 2002 roku – jej wykonawcami było co najmniej czterdziestu polskich mieszkańców Jedwabnego i okolic.

Śledztwo IPN było umorzone, bo nie udało się wykryć innych żyjących sprawców niż ci, którzy byli za to osądzeni przez polski wymiar sprawiedliwości.

Za zbrodnię przeprosił w jej 60. rocznicę ówczesny prezydent RP Aleksander Kwaśniewski. Toczyła się wówczas burzliwa dyskusja o relacjach polsko-żydowskich wywołana książką Jana Tomasza Grossa „Sąsiedzi”, w której napisał on, że mordu Żydów w Jedwabnem dokonali ich polscy sąsiedzi.

~ania 20 minut temu
Co za przeklamanie historyczne!!! To Niemcy powinni przepraszac za Jedwabne!!! Gdzie sa historycy w Polsce do cholery!!!!

~wnuczka zamordowanych przez UPA 9 minut temu
a kiedy uczcimy zamordowanych przez bandy UPA Kiedy doczekamy zadośćuczynienia???

~Ramzes_Skierki 1 godzinę i 8 minut temu
Ciekawe czy uczczą jutrzejszą 72 rocznicę RZEZI WOŁYŃSKIEJ?

~niech was szlag trafi 1 godzinę i 19 minut temu
Co za szwabska propaganda!

~Nie Muslimom i Żydom 1 godzinę i 8 minut temu
Przyznajcie się Żydki do zbrodni popełnianych na Polakach w latach 1939-41 i 1944-53. No i przeproście.

~Bzdura 1 godzinę i 36 minut temu
Mieszkańcy Jedwabna ręki do tego nie przyłożyli !! Niemcy zamordowali Żydów którzy wcześniej Polaków wyszmalcowali Rosjanom !!!

~( 1 godzinę i 19 minut temu
Kłamstwo jedwabieńskie to szczyt podłości wycelowanej w dobre imię Polaków !!! I przykre , gdy Kieres ( Żyd ) jako szef IPN przerwał ekshumację , gdy ledwie rozkopano ziemię i pojawiły się niemieckie kule :((( Polecam świadectwo Hieronimy Wilczewskiej – TO NIEMCY TO ZROBILI !!! Polacy ratowali Ich , jak mogli – kobiety zabierały dzieci ( że niby chcą tylko dać pić ) i już z tymi dziećmi nie wracały i przechowali je do końca wojny :((( … Dawno środowiska żydowskie zapowiedziały , że Polska będzie upokarzana na arenie międzynarodowej , bo nie chcemy wypłacać odszkodowań … Pytam … za co Żydzi Nas tak nienawidzicie ??? Za to , że II WŚ pokazała , że jesteśmy przenajświętszym Narodem ??? Że zaznaliście chrześcijańskiej miłości , na którą Was nigdy wobec nikogo nie byłoby stać ??? Myśmy egzamin wojenny zdali !!! A jeśli Nas tak podlicie z powodu zachłanności , to jesteście takim złem , jakiego przenajświętsze dobro naprawić nie zdoła !!! :((( Przeproście Nas !!! … Bo PAN BÓG wszystko widzi i zna ludzkie serca … nie ściągajcie na siebie klątwy PANA … i za niewdzięczność i za fałszywe świadectwa wobec swoich wybawców !!! :(((

~jama1 1 godzinę i 6 minut temu
Za współpracę z NKWD (obsadzone głównie przez Żydów) w mordowaniu i zsyłkach na Sybir Polaków jeszcze żaden Żyd nie stanął przed sądem. Były to czystki etniczne na Polakach. Podobnie z Żydami- funkcjonariuszami Urzędu Bezpieczeństwa.

~nikos 1 godzinę i 8 minut temu
I dlatego teraz amerykańscy żydzi żądają od nas zwrotu 230 mld zł przy bardzo dużym poparciu 46 kongresmenów i co na to nasz rząd?

~bb 1 godzinę i 23 minut temu
C.ój z Jedwabnem,co z Wołyniem zrobią żydzi z IPN i rządu tzw RP.Pewnie pomniki UPA i Bandery postawią.

~nui 1 godzinę i 12 minut temu
a o 150 tyś polaków pomordowanych na wołyniu cisza. ten rząd to skończone psy

~Taaka 1 godzinę i 12 minut temu
Babcia opowiadała, jak Żydzi witali bramami powitalnymi ,kwiatami , chlebem i solą wkraczającą na Kresy Armię CZerwnoą 17.IX.39.

~normalny 1 godzinę i 37 minut temu
a nie mówi się, że wcześniej pomagali radzianom mordować polaków i wysyłać na sybir

~obatelP 1 godzinę i 10 minut temu
Jak długo jeszcze my Polacy będziemy się kajać i bez przerwy przepraszać za zbrodnie przez nas nie popełnione!Żydzi niech swoje żale wysyłają na adres Adolfa H. i jego spadkobierców.Kiedy upomnimy się o reparacje wojenne za zniszczenia w naszym kraju?

~ty 1 godzinę i 11 minut temu
Pierwotnie spalonych zydow miało być 1200.Ekshumcja cial została przerwana z powodu znalezienia kul z niemieckich karabinow w ciałach pomordowanych.Jedwabne to pretekst dla biznesu adwokatow z Holocaust Industry.( gra się toczy o 65 mld $).Jak widać Weiss z Shuldrichem graja w tej samej lidze.

~Toniejestmojrząd 1 godzinę i 5 minut temu
A gdzie kuzwa jakiekolwiek obchody/ uroczystosci kolejnej rocznicy rzezi na Wołyniu ??? Cisza jak przed przyjsciem Upowca z przyjacielską wizytą.

~hjz 1 godzinę i 8 minut temu
Dlaczego nie ma w Polsce „KOGOŚ”, kto by opisał też bezeceństwa żydowskie. Ich działalność w komitetach komuny itp. Nie znalazłem na ten temat książki, opracowania itp…. Dlaczego w naszej przestrzeni są pisarze, którzy potrafią negatywnie opisać działalność Polaków – jak to wiele zła uczynili ludności żydowskiej. Dlaczego ….. ‚

~Piotr 1 godzinę i 11 minut temu
Chcecie prawdy o Jedwabnym To zrobili żydzi żydom ten pogrom bojówki żydowskie tak robiły by winę ponosili inni taka jest prawda wystarczy poszperać na internecie a dowiecie się prawdy

~KRESOWIAK. 1 godzinę i 20 minut temu
Trzeba wspomnieć o wsi Koniuchy i nie tylko wspomnieć ale wiedzieć trochę na ten temat.

~Observer 43 minut temu
Ciekawe że nikt nie wspomina o mordzie w Koniuchach, milczy się o bandzie Ganzweicha, Grupa 13, Pierwszei Pomocy, Żydowskim Pogotowiu Ratunkowym oraz Żydowskiej Gwardi Wolności ( w skrócie Żagiew ) , które pomogły Niemcom posłać na śmierć i do obozów setki Polaków. Nikt nie rozpacza nad ofiarami prokuratorów , sędziów i oficerów NKWD i UB pochodzenia żydowskiego , którzy wpisali się niechlubnie w mordowanie Polskich patriotów.

wieja 58 minut temu
Ciekawe czy doczekam odsłonięcia pomnika polskich patriotów pomordowanych przez żydów z UB. Czasu zostaje mi coraz mniej, a coraz częściej dowiaduje się o pomordowanych żydach głównie przez polaków. Mój syn który się bardzo zdziwił że Michael Jackson był kiedyś czarny jeszcze wie. Jego dzieci natomiast świat przekona, że żydów wymordowali Polacy choć dzielnie żydów bronili Niemcy.

~wink 45 minut temu
a kiedy uczcimy pamięć pomordowanych polaków przez oprawców żydowskich. Żydowskich bandytów i morderców polskich patriotów, niewinnych osób?

~Stefan 1 godzinę i 4 minuty temu
No, to jak tam był „ksiądz” Lemański, to wiadomo, że mordu dokonali Niemcy we współpracy z NKWD – co wiadomo też skondinąd, a Żydzi nie życzą sobie badań historycznych – bo potrzebuja argumentu, by po raz kolejny wydoić kasę – tym razem 200 miliardów złotych (patrz list do Kerryego).

~rosomak 1 godzinę i 2 minuty temu
Zawiniło kilku żydowskich zdrajców a zemsta dosięgła wszystkich.

~vacek 1 godzinę i 5 minut temu
W państwach bałtyckich tuż po wkroczeniu Niemców dochodziło do pogromów, przy których Jedwabne blednie. W litewskim Kownie zabito około 4000 Żydów, w łotewskiej Lipawie około 5000. Miejscowi mieli Żydom za złe wspieranie sowietów. Czy słusznie, nie mnie to oceniać.

~KRESOWIAK 9 minut temu
A o tej zbrodni Polacy zapomnieli? Zbrodnia w Koniuchach masakra dokonana 29 stycznia 1944 przez partyzantów radzieckich (Rosjan i Litwinów) Genrikasa Zimanasa i żydowskich Jaakowa Prennera na co najmniej 38 polskich mieszkańcach (mężczyznach, kobietach i dzieciach; najmłodsze miało 2 lata) wsi Koniuchy (dziś na terenie Litwy, dawniej w II Rzeczypospolitej w województwie nowogródzkim w powiecie lidzkim)[1]. W czasie pogromu we wsi spalono większość domów, oprócz zamordowanych co najmniej kilkunastu mieszkańców zostało rannych, a przynajmniej jedna osoba z nich zmarła następnie z ran. Przed atakiem wieś zamieszkana była przez około 300 polskich mieszkańców, istniało w niej około 60 zabudowań. Partyzanci radzieccy wcześniej często rekwirowali mieszkańcom wsi żywność, ubrania i bydło, dlatego też tutejsi mieszkańcy powołali niewielki ochotniczy oddział samoobrony. W sprawie masakry w Koniuchach prowadzone jest śledztwo IPN. Dotychczas ustalono, że napadu dokonały radzieckie oddziały partyzanckie stacjonujące w Puszczy Rudnickiej: Śmierć faszyzmowi i Margirio, wchodzące w skład Brygady Wileńskiej Litewskiego Sztabu Ruchu Partyzanckiego, oraz Śmierć okupantowi, wchodzący w skład Brygady Kowieńskiej. Do oddziałów tych należeli Rosjanie i Litwini, większość oddziału Śmierć okupantowi tworzyli Żydzi i żołnierze Armii Czerwonej zbiegli z obozów jenieckich. Oddział żydowski liczył 50 ludzi, a oddziały rosyjsko-litewskie około 70 osób. Dowódcami byli Jakub Penner i Samuel Kaplinsky. Według jednego z napastników, Chaima Lazara, celem operacji była zagłada całej ludności łącznie z dziećmi jako przykład służący zastraszeniu reszty wiosek. Według ustaleń Kongresu Polonii Kanadyjskiej, będących podstawą wszczęcia śledztwa, liczba zabitych była większa (ok. 130). https://pl.wikipedia.org/wiki/Zbrodnia_w_Koniuchach

~nałęcz 13 minut temu
W latach 40tych był proces ludzi którzy ‚brali” udział w tej zbrodni i zostali surowo ukarani. Dziwne, że kiedy w czasie prac ekschumacyjnych zaczęto odkrywać łuski po pociskach niemieckich, (Polacy wyznania mojżeszowego) naraz zabronili wykonywania dalszych prac. Zamykanie ludzi w stodołach, lub innych pomieszczenach to była stała praktyka Niemców. Wielu Polaków w ten sposób zginęło. Niby zkąd u „polskich sąsiadów” niemiecka broń palna i benzyna? Niech żydzi popatrzą na swoich współ wyznawców, policjantów, którzy współpracowali z Niemcami i wyręczali ich często w akcji eksterminacynych.

~KRESOWIAK 26 minut temu
prawda jest inna, może wreszcie zrobią ekshumację, ludzi którzy zginęli jest żal, ale to co się z tym wyczynia, to jeden wielki przekręt w stylu sowieckim, pytanie do żydów – czemu obawiacie się ekshumacji ???

~szinhat 19 minut temu
Nie ma kogoś takiego jak „naczelny rabin Polski” . Polska jest Ojczyzną i własnością Polaków. Jest natomiast ,”naczelny rabin Żydów w Polsce”. Dobrze, żeby media o tym wiedziały i nie pisały nam bredni.

~www 30 minut temu
Polska się kompromituje twierdząc ze Polacy wymordowali Żydów w 1941 roku gdy Niemcy byli ciekawe czy ktoś jest w stanie zebrać ludzi i zrobić samosąd tym bardziej ze wiadomo ze w taki sposób Niemcy morowali Żydów a co do filmu „Sąsiedzi” to kobieta która tam była wycieli z tego co powiedziała wymuszając na niej by powiedziała o zdarzeniu wymyślonym to co im nie pasowało wycinali by pokazać kłamstwa

~^ 27 minut temu
A czy takie szopki są co roku robione w tysiącach miejsc gdzie Żydów mordowali Niemcy ? Jeśli nie, to dlaczego ? Bo płacą ?

~Ktosik 28 minut temu
Po pierwsze w tych czasach nie było państwa POLSKIEGO ludzie byliśmy pod zaborami NIEMIEC I ZWIĄZKU RADZIECKIEGO. Polska nie istniała a cała elita , policja itp.była wybijana przez najeźdźców. I to nie Polska odpowiada za to tylko ci co najechali bo oni do tego doprowadzili.

~sąd 35 minut temu
Komando Einsatzgruppen SS z Jedwabnego osądzono?

~Jacek 47 minut temu
Czemu nie wykopano ciał zamordowanych żydów? Czy dlatego, że znaleziono otwory w czaszkach po niemieckich kulach i zaprzestano ekshumacji bo by prawda wyszła na jaw, że to nie Polacy mordowali? Niech wykopią szczątki i sprawdzą.

~Historyk z IPN 19 minut temu
Kłamstwo Jedwabieńskie porównać można jedynie do kłamstwa Katyńskiego, głoszącego, że to Rosjanie pomordowali polskich oficerów. Przecież w ciałach znaleziono niemieckie kule.

~osa 18 minut temu
Kiedy uczczą wymordowanych w latach 1945-1954 Polaków przez żydka Świątkowskiego wuja koszernego rodu Kaczyńskich.

~shemyaza 1 godzinę i 48 minut temu
DLACZEGO NIE DOKONANO EKSHUMACJI??? bo tam zapewne nie bardzo jest co ekshumwać i naczelny rabin zabronił Kopacz znaczy kopać 🙂

~starszy 1 godzinę i 26 minut temu
Same łgarstwa określane jako „prawdopodobnie”. W 1949 roku UB z pomocą rosyjskich „politruków” przeprowadziło śledztwo w sprawie mordu w Jedwabnem. Mimo „złego traktowania” przez UB naocznych świadków mordu oraz ich zastraszania (naocznych światków zdarzenia!!!) wszyscy zeznawali spójnie iż to nie Polacy a niemiecki wojskowy oddział był sprawcą mordu. Posługiwał się sporadycznie zastraszonymi pojedynczymi jednostkami z ludności etnicznie polskiej. Dlatego to właśnie znaleziono ostatnio w stodole podziurawione kości i czaszki przez amunicje z niemieckich karabinów maszynowych. Po tym odkryciu Rabin i Kaczyński wstrzymali ekshumacje w Jedwabnym aby prawda nie wyszła na jaw!

~bżydek 6 minut temu
To była wojna ,więc niema co dziwić się ludziom z okolic Jedwabnego ,ze mogli wziąć udział w ściganiu i rozprawieniem się ze zdrajcami i sprzedawczykami – bez względu na narodowość .Dlaczego autor nie sięgnie do sprawozdań ze śledztw prowadzonych po wojnie , i do sprawozdań okolicznej ludności n/t zachowania się zydów po wejściu na te ziemie armii czerwonej – to oni byli inicjatorami zsyłek i rozstrzeliwań Polaków,mieszkańców nie tylko Jedwabnego.Z bandytami z NKWD , z przygotowanymi listami w ręku chodzili od domu do domu i wskazywali nieprzychylnych dla Rosji.Tych ludzi którzy walczyli z tą patologią należy z honorami traktować.W czasie wojny zdrajców się niszczy.Czemu autor nie porusza tematu braci Bielskich – żydowskiej bandy mordującej Polaków.? Dlaczego autor nie porusza tematu żydów mordujących i torturujących tysiącami Polaków już po wojnie przez wiele lat aż do buntu Gomułki ? Dlaczego ? ale wszyscy musimy wiedzieć i to za sprawą mediów, że ci zydzi którzy tam zginęli to byli wrogowie narodu polskiego, tacy sami jak ruscy okupanci.

~kungaat 37 minut temu
Nadal uprawiane jest w Polsce kłamstwo o mordzie w Jedwabnem. Gdy za rządów Buzka wykonywano ekshumację i gdy okazało się,że mordu tego nie dokonali Polacy,została ona natychmiast przerwana przez ówczesnego ministra sprawiedliwości śp.Lecha Kaczyńskiego.

~sak 34 minut temu
Do poczytania !Jedwabne 2004 ro prof. Jan Moor – Jankowski

9 thoughts on “132 Jedwabne oszustwo, czyli Słowianko, Słowianinie, Polko, Polaku wstań w końcu z kolan i nigdy nie przepraszaj za obżydliwe przeciw-słowiańskie, przeciw-polskie kłamstwa!!! 01


  1. Prawda o Jedwabnem i o II W. Ś. – Wykład prof. I.C. Pogonowskiego

    kikalot1 5 months ago
    Judenrat (niem. Rada żydowska), lub Żydowska Rada Starszych – forma sprawowania władzy przez przywódców żydowskich nad skupiskami żydowskimi (getta) wprowadzona przez nazistów w 1939 roku.
    Chaim Mordechaj Rumkowski—– zydowski kolaborant
    Abraham Gancwajch ——————zydowski kolaborant pod okupacją niemiecką.
    Jakub Gens——————————zydowski kolaborant pod okupacją niemiecką.
    Jakub Lejkin——–pełnił czołową rolę w deportacjach tamtejszych Żydów do obozów zagłady
    Mojżesz Merin————zydowski kolaborant,Był szwagrem Abrahama Gancwajcha j.w.
    Alfred Nossig———– zydowski kolaborant
    Józef Andrzej Szeryński—–zdrajca i kolaborant pod okupacją niemiecką,
    Moze gross wypowie sie o swoich braciach,a nie opluwa polakow.

    BarPolska 1 year ago
    Witam wszystkich .Chciał bym się czymś podzielić Mam babcie ma ona 84 wiosny ja ma 26 . Opowiadała mi moja wspaniała babcia Marysia o jej Historii ,,oczyma dziecka”. Jak niemicy zabijali mieszkańców jej wioski były to całe rodziny wraz z dziećmi nikogo nie oszczędzili. Zrobili to ponieważ Polacy ukrywali żydów. Mało tego po tym jak niemcy się wycofali a żydzi mówiąc krótko dogadali się z ruskimi przyszli do wioski z bronią podpalili domy w wiosce . Dwóch młodych ludzi którzy uciekali prze okna zastrzelili. To nie koniec jest takich osób więcej jak moja babcia Marysia ona mi to mówiła że to się działo nie tylko w jej wiosce ale i winnych wioskach. Nagram Marysie oraz ludzi którzy widzieli i pamiętają tą historie a to będzie świadectwo prawdy Historycznej a napisanie książki przez jakiegoś socjohistolga her groSSa , zobaczą wtedy ci którzy wątpili lub wystąpili przeciwko Polsce ze prawda wychodzi zawsze na jaw na jaw . Postaram się nagrać to jak najszybciej i wrzucić na YouTube. Pozdro dla wszystkich kumatych 🙂


    Jedwabne – ostatni świadek 86964

    Marek M 6 months ago (edited)
    Brawo> Słuchajcie uważnie Polaka. Kwaśniewskiego za to podłe kłamstwo odpowie przed sądem wolnej Polski. Doczekamy tych czasów, kiedy potępieni będą wszyscy kłamcy sowieckiego reżimu.

    Piotr R 6 months ago
    Nasz Polska i dzisiejsza sprawiedliwość!!! Prawda na temat Jedwabnego według naocznego świadka skazanego na 15lat za głoszenie prawdy!

    Matt EM 9 months ago
    Ludzie ogranijcie sie !!! Jaki antysemityzm ?! w 30mln Polsce z ’39 zylo ponad 3 mln Zydow tj 10% populacji!!! Nigdzie ich az tyle nie bylo!Jaki antysemityzm jest w ryzykowaniu włsnym zyciem i zyciem rodziny dla zydow?! Ja tu raczej dostrzegam inny problem mianowicie ANTYPOLOMIZM! Te wszytskie klamstwa gloszone przez ludzi typu Gross i jemu podobnych oszczerstw powtarzane na chyba calym swiecie, a glownie w USA o polskich obozach koncentracyjnych o Jedwabnym to wlasnie jest dowod na antypolomizm, a nie antysemityzm! Polsko obudz sie!!! Przypominam ze 26% wszytskich odznaczen jerozolimskiego Instytut Meczennikow i Bohaterow Holocaustu Yad Vashem otrzymali Polacy! Na koniec antypolonizmem nazwe fakt, ze jako jedyny poszkodowany kraj w II WŚ nie otrzymalismy zadnych odszkodowan za straty biologiczne, majatkowe czy terytorialne!!!Antypolonizmem jest to w jaki sposob Churchill i Rosevelt potraktoai nasz narod w Jałcie oddajac nas pod okupacje ZSRR ktore przy „okazji” zagrabilo ok 30% naszych ziem! Z kolei Te same mocarstwa ktore uwazalismy za sprzymierzencow stworzyly z panstwa Palestyna nowe panstwo Izrael ignorujac zupelnie prawa czlowieka rodzimych mieszkancow tj Palestynczykow ktorzy zamiesziwali kraj w miazdzacej wiekszosci! wiec pytam jak antysemityzm? Jak mowie ja widze tylko antypolonizm!

    nacalosc 1 month ago (edited)
    minuta 1:02:50 !!!!… – Tak to boli bardziej niz klamstwa syjoniszow : Kazdy rzad to toleruje i bedzie tolerowal … Mamy zakneblowane usta. Po pokazowce jaka daly media francuskie by wprowadzic w stan Francje HISTERI narodowej i ponad narodowej widac kto za ta manipulacja stoi Dlaczego wszyscy MUSIELI byc Charlie ? Bo

    1/ w szufladzie lezal pakiet ustaw o wzmocnieniu policji o restrykcjach na wzor amerykanskiego „Patiot” ..ale takze

    2// bo Izrael chcial nastawic antyislamowo by ubic Palestyne, A Palestynczycy to dla nich sa terrorysci. Natanyachu przed wyborami chcial zahamowac progres Palestyny bo nagle miala widoczne sukcesy i zmierzala szybkim krokiem do tego by ja uznano i Francja udzielajac jej swego poparcie narazila swoje relacje polityczne z Izraelem .
    3/Media sa ogromnie gesto obsadzone dziennikazami zydowskiego pochodzenia . Wystarczylo te dwa cele polaczyc i przez pierwsze dni nie bylo innych audycji jak placzliwe o Hebdo i relacje z zamachi ….zas przez tydzien trwala AGITACJA jak za Batiuszki Stalina… Niektorzy wolali o otrzezwienie widzac nieproporcjonalnosc reakcji . Prosci krytykujacy siedza dzis jeszcze w wiezieniach . A nawet dzieci wzywane byly z rodzicami na policje . Kto nie z nimi byl wrogiem . Dieudonné co by nie powiedzial bylo zbrodnia.

    To jak sie dziwic ze ICH propaganda wygrywa w Stanach gdzie Izraelski elektorat trzesie kazdym stolkiem .

    Tvn kłamie 5 months ago (edited)
    Ten wywiad jest chyba z 2011 roku więc zapytam się : Jak ta sprawa wygląda dzisiaj? Czy zniesiono Jerzemu Laudańskiemu ten wyrok? Dlaczego Lech Kaczyński, ówczesny minister sprawiedliwości ugiął się pod naciskiem żydów i zablokował proces ekshumacyjny? Pan Jerzy Laudański powiedział że Lech Kaczyński stwierdził, iż naraziłby Polskę na jeszcze większe problemy gdyby postąpił przeciwnie. Domyślam się, że od tak sobie tego nie stwierdził, ale zastanawiam się jakie problemy pojawiłyby się, gdyby się nie ugiął.


    Jedwabne – pytania i wątpliwości. Wykład Leszka Żebrowskiego

    Marek M 6 months ago (edited)
    Jedwabne to kłamstwo zydów i komunistów. Kwaśniewski niech przeprosi Polaków za pomówienie Polaków, że to właśnie rzekomo Polacy dokonali mordu na żydach w Jedwabnem. Mordu w Jedwabnem dokonali niemcy.

    Glov00 4 months ago
    W trakcie wojny z sowietami w lipcu 1920 roku powstał Rząd Obrony Narodowej. Na jego czele stanął Wincenty Witos. Sowiecką agresję na Polskę poparła prawie cała społeczność żydowska, od marksistowskiego ale niezależnego od sowietów Bundu po syjonistyczny Poalej Syjon. Świadectwa kolaboracji Żydów z sowietami były zbierane przez władze. Wojsko Polskie wiedząc o prosowieckiej postawie Żydów było zmuszone poborowych Żydów wycofać z frontu, by nie przechodzili na stronę wroga. Żydowskich poborowych internowano w obozie w Jabłonnie. Kolaboracje Żydów z sowietami opisywali reporterzy „Gazety Grudziądzkiej” stwierdzając, że podczas walk „Żydzi łączyli się z nieprzyjacielem”, „na froncie dopuszczali się jawnej zdrady”. Postawa Żydów nie dziwiła. Od samego początku Żydzi wspierali rewolucję bolszewicką. Przecież to wszystko jest faktem. Czemu Żydzi nigdy za to nie przeprosili?

    monika akinom 2 months ago
    Jedwabne to żydowska propaganda , te gnoje żydowskie sprzedawali swoich obywateli dla niemców , przykład z bartoszewskim , niemieckim kolaborantem , którego niemcy ; okreslili jako największegi Polaka ,tak czytałam przed dwoma dniami w Bild Zeitung .Zgroza , Polacy opamiętajcie się , POpaplancy zdolni są do wszystkiego , oni są grozniejsi od komuny przed 89 roku .Od was zależy , czy chcecie wolnej Polski ….

    czlowiek 869113325 6 months ago
    Wpiszcie w google: Polacy nie mordowali żydów. Wynik jest dość dziwny. A zatem otrzymujemy wynik dla wpisania hasła: Polacy mordowali żydów. Nawet ta wyszukiwarka jest zmanipulowana. Ohyda i potwierdzenie da spiskowej teorii. Zastanawia mnie to, że żydzi otrzymują odszkodowania za utracone majątki. Ok. Z tym, że byli wtedy obywatelami państwa polskiego i należy im się ono tak, jak każdemu polakowi. A jednak każdy polak nie otrzymał takiego odszkodowania. Ale żydzi mogą. Czy Polacy w Polsce są jeszcze w swoim państwie? Nic niestety na to nie wskazuje…

    monika akinom 2 months ago
    Ludzie Jedwabne to żydowska prowokacja , te gnoje czyli żydzi razem z niemcami mordowali swoich obywateli , mamy na to tysiące przykładów .Tak odbywało się w Belgi czy w Holandi a już oficialnie mordowano żydów we Francji , i teraz ta francja oskarza nas Polaków o holokaust !!! …..

    Polubienie


  2. Leszek Żebrowski o „Pokłosiu” w Fundacji Republikańskiej

    Jacek Kołodziejczyk 11 months ago
    Nie dziwi czemu Żydzi tak byli zafascynowani Niemcami i Hitlerem. Analogia jest ogromna między tymi nacjami. Ci i tamci są zdolni to strasznych czynów.

    Polubienie


  3. Ludobójstwo na Polakach, Szymborska za karą śmierci dla biskupów… – Leszek Żebrowski

    U nas nigdy tego komunizmu nie było — obwieszcza odkrywczo generał, członek najwyższych władz komunistycznych, szef tajnych służb powołanych do niszczenia wszelkich przeciwników ustroju. Michnik nie protestuje, nie mają nic do dodania dziennikarki uchodzące za wybitne w swoim fachu. Jest to ciekawe zjawisko: podobnie tłumaczyli się kiedyś Jaruzelski, Oleksy i inni prominenci PZPR. Jak w ruskim cyrku: było i nie ma! Zresztą jeśli jednak komunizm nawet był (a to dalej z wypowiedzi Kiszczaka pośrednio wynika), to jawi się on jako łagodny ustrój sprawiedliwości społecznej, a jego twórcy i wyznawcy nic nie wiedzieli o jakichkolwiek odchyleniach „od normy”.

    Polubienie


  4. Marek Jan Chodakiewicz kontra Gross

    Trwajaca w mediach lewicowych kampania promująca pseudohistoryczną publicystykę Jana T. Grossa spotkała się w Polsce z odpowiedzią ze strony IPN. Ksiażka prof.Marka Chodakiewicza „Po zagładzie”: w przeciwieństwie do tworu Grossa jest publikacją naukową. Jan T. Gross udaje, że książka Chodakiewicza nie istnieje i robi wszystko aby się nie spotkać na żadnej debacie z naukowcem, dla którego Polska to praca społeczna. Nie da się potwierdzić tezy o krwiożerczym polskim antysemityźmie po wojnie.

    Marek Chodakiewicz jest profesorem historii i dziekanem The Instutute of Wolrld Politics w Waszyngtonie. W 2005 r. Prezydent USA mianował go członkiem Amerykańskiej Rady ds. Upamiętnienia Holokaustu. Napisał wiele prac i publikacji historycznych. Opuścił Polskę w 1982 r. jako student polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ma obywatelstwo amerykańskie. Książka Po zagładzie w dużej mierze opiera się na pracy doktorskiej Chodakiewicza. W 2003 r. został laureatem nagrody im.Józefa Mackiewicza za książkę o akcji AK w Ejszyszkach. Współpracuje z wydawnictwem Fronda, tygodnikiem „Najwyższy Czas” oraz prowadzi własny blog na Salonie24. Wśród najważniejszych książek Chodakiewicza można wymienić „Ciemnogród – O prawicy i lewicy” (1996) oraz „Żydzi i Polacy 1918-1955” (2000).

    Zdaniem Chodakiewicza książka Grossa jest wydarzeniem publicystycznym i kulturalnym a nie poważną publikacją historyczną. Chodakiewicz dementuje podaną przez Grossa liczbę 1500 Żydów zabitych po wojnie w Polsce Amerykański historyk szacuje liczbę ofiar na 400-700. W odróżnieniu od Grossa analizuje motywy zabójstw – czasem są to zwykłe bandyckie napady a często egzekucje antykomunistycznych partyzantów na funkcjonariuszach partii czy bezpieki. Po wojnie komuniści przedstawiali się jako jedyni obrońcy Żydów przed „faszystami” z NSZ czy WiN. Jednocześnie komuniści inspirowali akcje antysemickie z pogromem kieleckim na czele. W Kielcach tłum ubeków, milicjantów i tajnych współpracowników jako spontaniczny tłum zamordował grupę Żydów planujących wyjazd do Izraela a nie ruszył nikogo z mieszkających w sąsiedniej klatce krewnych komunistycznych funkcjonariuszy żydowskiego pochodzenia. Aż do 1949 r. komuniści wspierali emigrację Żydów do Izraela. Jednocześnie często robiono Żydom trudności w zwrocie majątku. Ofiarami represji padali także działacze organizacji lewicowych – nawet Marek Edelman, aktywista marksistowskiego Bundu.

    Polacy w tym żołnierze podziemia antykomunistycznego widzieli przede wszystkim komunistów pochodzenia żydowskiego z takimi postaciami na czele jak pułkownik UB Jacek Różański, wybitny pisarz Jerzy Borejsza, generał LWP Karol Świerczewski, minister spraw wewnętrznych Zygmunt Modzelewski czy szef wojsk wewnętrznych Józef Hibner. W propagandzie padały sformułowania o żydokomunie czy żydowskich rządach. Jednak nie szły za tym akty przemocy skierowane przeciwko Żydom. Część komunistycznych aktywistów mściła się na Polakach za prawdziwe jak i urojone winy. Ekstremalny przypadek to torturowanie płk.Kazimierza Mocarskiego (zasłużonego w ratowaniu Żydów) przez płk.Różańskiego. Zarówno w pamiętnikach komunistów pochodzenia żydowskiego jak i Polaków są zapiski o antypoloniźmie. Autor wymienia liczne przypadki ataków na Polaków, w tym na osoby wcześniej ukrywające Żydów. W naszym regionie czterech funkcjonariuszy UB pochodzenia żydowskiego przygotowało operację schwytania i zamordowania 200 żołnierzy NSZ z oddziału kpt.Henryka Flamego „Bartka” działającego w Beskidach.

    Istniało sporo przypadków udanej współpracy Żydów i Polaków – niektórzy walczyli nawet w oddziałach NSZ. Część Żydów ratowała Polaków przed represjami ze strony NKWD i komunistów. Pisarka Zofia Kossak-Szczucka uniknęła aresztowania i mogła opuścić kraj dzięki pomocy samego Jakuba Bermana. Kossak-Szczucka była członkiem Rady Pomocy Żydom „Żegota” i uratowała brata Bermana Adolfa. Adolf Berman przyczynił się do zwolnienia z UB Władysława Bartoszewskiego, później wyjechał do Izraela.

    „Nowa książka Grossa będzie miała znacznie mniejszy oddźwięk niż „Sąsiedzi”. Profesor Gross opisał coś, co już dawno zostało zbadane. Stosuje postmodernistyczną metod interpretacji faktów. Jego jedynymi idolami są staliniści, lewicowcy i liberałowie, a cała reszta to antysemickie, endeckie bydło” podsumował „historyka” Grossa prof.Chodakiewicz . Piotr Pietrasz

    Mario Fetting 2 weeks ago
    TRZEBA MÓWIĆ PEŁNĄ PRAWDĘ, między innymi, że „HOLOKAUST” to jest dzisiaj brend, to jest marka … która jest wynikiem ugody jaką zawarły Niemcy z … Żydami (a raczej żydami).
    Pamiętajmy, że do połowy lat 50-tych ubiegłego wieku nic nie mówiło się o „nazistowskich zbrodniach” lecz mówiło się o zbrodniach niemieckich … Ale strony (żydzi i niemcy) dogadały się, żeby nie mówić że ludobójstwa dokonali zbrodniarze niemieccy, a z drugiej strony ci Niemcy dali żydom gwarancje, że … nie wyciągną na światło dzienne spraw obciążających żydów za współpracę w ludobójstwie poczynionm razem z Niemcami! Skala współpracy żydów w holokauście była tak ogromna, że bez tej współpracy ludobójstwo na tak ogromną skalę BYŁOBY NIEMOŻLIWE!

    Marek M 6 months ago (edited)
    150.000 żydów niemieckich było żołnierzami Hitlera. Ci żydzi mordowali europejczyków w czasie II wojny światowej. A Gross jest kłamcą. Odpowiadając na ostatnie pytanie, odowiem, że w Polakach jest tyle samo antysemityzmu,, co w żydach antypolonizmu, Ci co starają się za wszelką cenę z Polaków robić antysemityzmu, są takimi samymi naciagaczami jak Gross ze swoją kłamliwą tezą.

    Polubienie


  5. Którzy Żydzi to hieny? Znakomity wykład profesora Jerzego Nowaka o Żydach w Polsce [całość]

    eric datman 5 months ago
    Nie da się słuchać tego bełkotu. Jeśli ktoś dokonuje uproszczeń, to właśnie prof. Jerzy Robert Nowak. On nie może wiedzieć, co mówią i myślą Żydzi, bo z nimi nie dyskutował. Żydzi amerykańscy bardzo długo nie wierzyli, że Żydzi w Europie giną masowo w obozach. Nowakowi-Jeziorańskiemu nie wierzył nawet Churchill. amerykańscy żołnierze nie wiedzieli, co to w ogóle jest, gdy wyzwalali obozy koncentracyjne. Zagłada była zakamuflowana praktycznie do 1944 roku.

    Jerzy Robert Nowak nie chce w ogóle wiedizeć, że w Auschwitz raptem, jeśli tak można to ująć, co piętnasty zamordowany był Polakiem. Reszta ofiar to ponad milion Żydów.

    Warto nie tylko prostować rzeczy zrobione przez Grossa, ale również trzeba prostować brednie wygłaszane przez Nowaka. Ten człowiek w ogóle nie przestrzega zasad naukowej metodologii, jak kompletny amator, jakim jest Tomasz Gross.

    Przez pół godziny tego filmu masa dygresji, zero konkretów. On od początku gubi główny wątek. Ludzie! Takie rzeczy należy słuchać z uwagą. Takie gadanie urąga uniwersyteckiej rzetelności. Dygresja może być jedna, ale nie robi się dygresji do dygresji, a do niej kolejnej. Na tym polega gadanie Nowaka. W efekcie otrzymujemy półtoragodzinne kazanie z luźno pozlepianych skojarzeń. To bełkot.

    behawior 2 days ago
    +eric datman
    Odwracasz kota kota ogonem to co robią „bracia starsi w wierze” przypisujesz Polakom aa to co robią Polacy przypisujesz ‚braciom starszym w wierze”

    lolek bol 2 weeks ago
    i co ty bredzisz zydowski bezczelu, ze prof nowak upraszcza, ty zydzie prawda jest prosta a nie zawila, jak wasze zydowskie madrosci, wam to trzeba sie poprostu troche przyjzec i nie ufac przedewszystkim to sami sie demaskujecie, za duzo narodow was traktowalo jak ludzi…

    Polubienie

  6. to ja tylko dodam w temacie:

    Bardzo dziękuje Ci Tom za ten film! Gross, Tokarczuk, Wegener, Obama, Comey… i inni wam podobni mali Goebbelsi i przeciw-polscy, przeciw-słowiańscy oszczercy i kłamcy… napawajcie się… także i waszą jewropejska i usraelską spuścizną, skoro ośmielacie się zaprzeczać faktom!!! 😦

    Polubienie

  7. http://www.kresy.pl/wydarzenia,bliski-wschod?zobacz/izraelskie-media-atakuja-zalewska-za-wypowiedz-nt-jedwabnego


    Anna Zalewska. Fot. twitter.com / TVN24

    Izraelskie media atakują Zalewską za wypowiedź nt. Jedwabnego

    Dodane przez Lipinski Opublikowano: Piątek, 15 lipca 2016 o godz. 12:12:00

    Słowa polskiej minister Anny Zalewskiej nt. zbrodni w Jedwabnem, a także w Kielcach, zostały zauważone przez izraelską prasę, która zarzuca jej „zaprzeczanie pogromom Żydów”.

    Podczas rozmowy na antenie TVN Monika Olejnik zapytała minister Annę Zalewską o jej poglądy na temat zbrodni w Jedwabnem. Ta odpowiedziała, ze jest to fakt historyczny, który doprowadził do wielu nieporozumień i tendencyjnych opinii. Gdy Olejnik stwierdziła, że Polacy spalili Żydów w stodole, Zalewska odparła: „To opinia pani redaktor powtórzona za panem Grossem”.

    Zdaniem izraelskiego lewicowego dziennika Haaretz, komentarz Zalewskiej „wzbudził wątpliwości dotyczące zaangażowania populistycznej partii rządzącej PiS zarówno na rzecz prawdy historycznej jak i sprzeciwiania się antysemityzmowi”. Dodano, że od czasu przejęcia władzy w Polsce, PiS wysyła w tej kwestii mieszany przekaz. Podkreślono postawę prezydenta Dudy podczas obchodów rocznicy pogromu w Kielcach, a także „punkt zwrotny” w postaci książki Jana T. Grossa „Sąsiedzi”, która zmieniła sytuację w polskim społeczeństwie, które „przez dekady unikało dyskusji” na te tematy. Gazeta przytoczyła także wypowiedzi lewackiego aktywisty Rafała Pankowskiego z „Nigdy Więcej”, który stwierdził, że zbulwersowały słowa polskiej minister, a także Radosława Sikorskiego, który napisał na Twitterze: „Jeśli premier Beata Szydło nie odwoła Zalewskiej to niech się potem nie dziwi, że jej rząd będzie uważany za Judeo-sceptyczny”.

    W podobnym tonie co Haretz informuje o tym The Jerusalem Post. „Polska minister mami, kto zabił Żydów w Jedwabnem” – głosi nagłówek artykułu. Mocniej sprawę przedstawia Jewish News Service, który pisze, że polska minister edukacji „zaprzecza pogromom Żydów”. Według agencji, Zalewska „znalazła się pod obstrzałem za uwagi wyglądające na zaprzeczanie odpowiedzialności Polaków za dwie masakry Żydów”.

    Z kolei ABC News i Associated Press przytaczają opinię naczelnego rabina Polski, Michaela Schudricha, który stwierdził, że społeczność żydowska jest „oszołomiona i zraniona”. Krytycznie na temat wypowiedzi Zalewskiej wypowiedziała się również amerykańska Legia Przeciwko Zniesławieniom. Według jej szefa, Jonathana Greenblatta, wypowiedzi polskiej minister “jedynie uaktywniają tych, którzy promują zaprzeczanie Holokaustowi i antysemickie teorie spiskowe, według których Żydzi próbują zniszczyć reputację Polski przy pomocy fałszywych oskarżeń”.

    Haaretz.com / jpost.com / jns.org / abcnews.go.com / Kresy.pl

    Leszek1:15.07.2016 12:38
    Ja wiem, ze madrzejsi inaczej i nasi najwieksi przyjaciele chca nas uczyc historii Polski po swojemu. Jednak, nawiazujac do wypowiedzi R.Sikorskiego wolalbym, zeby nasz rzad stal sie rzeczywiscie i naprawde Judeo-sceptyczny. A marzeniem moim jest deportacja wrogich Polsce i uprawiajacych antypolska propagande Zydow do ich Ojczyzny, w ktorej za czasow holokaustu „jedna krowo byla wiecej warta od wszystkich Zydow w Europie”.

    pro_fide:15.07.2016 12:47
    Odpowiedzialność za Jedwabne ponoszą Niemcy, to III Rzesza okupowała Polskę i to jej prawo obowiązywało a praworządności strzegli niemcy. I żadne kalumnie rodzimych i zagranicznych parchów tego nie zmieni.

    greg:15.07.2016 14:16
    Przeprowadzić w końcu tę zastopowaną (z podejrzanych powodów) przez gminę żydowską ekschumację i wyjaśnić sprawę, raz na zawsze!

    jaroslaus:15.07.2016 14:55
    wykopiemy to truchło ze stodoły to się szybko okaże kto mordował – szwaby, a potem zajmiemy żydostwem, które było z Jedwabnego i wydawało Polaków w ręce zażydzonego NKWD. Czemu się żydy boicie prawdy?

    domarad:15.07.2016 20:07
    Oni zawsze będą jojczyć na takie „zajawljenija”. Zamiast gadać, powinni zrobić jeszcze raz wykopki. Oficjalnie, w celu dokładniejszego zbadania i ukazania pełni tragedii pomordowanych. Naboje to wystarczająco dużo, żeby uznać sprawę za niezamkniętą. Dowody skutecznie zamkną im usta. Z Kielcami byłoby gorzej. Rosjanie może mają jakieś papiury w archiwach, ale na pewno nam ich nie wydadzą.

    Polubienie

  8. http://wiadomosci.onet.pl/kraj/oswiadczenie-zwiazku-gmin-zydowskich-ws-srodowej-wypowiedzi-minister-anny-zalewskiej/pt6dl6

    http://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/8ODktkqTURBXy8wODA2NTIwZTdlNGRmMTliYmUxNmI4NDVkYWJmNzBiOS5qcGVnk5UDAM0Dts0PoM0IypMFzQMUzQG8lQfZMi9wdWxzY21zL01EQV8vMTQwYjFjZmU3ZjBhYzUyZWRjMDEwZDcwOTc4ZTg0YmUucG5nAMIA
    Foto: Tytus Żmijewski / PAP Minister edukacji Anna Zalewska

    Wiadomości › Kraj dzisiaj 15:49

    Oświadczenie Związku Gmin Żydowskich ws. środowej wypowiedzi minister Anny Zalewskiej
    „Jesteśmy zdumieni i wstrząśnięci wypowiedzią minister Oświaty Anny Zalewskiej, która nie potrafiła nazwać sprawców mordów w Jedwabnem i w Kielcach” – czytamy w oświadczeniu przesłanym KAI przez przedstawicieli Związku Gmin Wyznaniowych Żydowskich w Polsce. Oświadczenie odnosi się do wypowiedzi minister udzielonej w programie Moniki Olejnik „Kropka nad i” w środę, 13 lipca.

    Publikujemy tekst oświadczenia przesłanego Katolickiej Agencji Informacyjnej:

    „Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich jest zdumiony i wstrząśnięty wypowiedzią Pani Minister Oświaty, Anny Zalewskiej, która w rozmowie z Moniką Olejnik w programie „Kropka nad i” 13 lipca br. nie potrafiła nazwać sprawców mordów w Jedwabnem i w Kielcach. Działając w porozumieniu z Muzeum POLIN oraz Stowarzyszeniem Żydowski Instytut Historyczny, Związek wystosował do Pani Minister zaproszenie – podpisane przez Lesława Piszewskiego, Przewodniczącego Związku Gmin Wyznaniowych Żydowskich w RP, Michaela Schudricha, Naczelnego Rabina Polski oraz profesora Dariusza Stolę, Dyrektora Muzeum Historii Żydów Polskich – do odwiedzenia Muzeum, gdzie będzie mogła się dowiedzieć, że sprawcami tych zbrodni na Żydach byli Polacy. I ofiary, i sprawcy byli obywatelami Rzeczypospolitej.

    Jesteśmy zdania, że tak, jak w nauczaniu historii nie ma miejsca na wątpliwości na temat tego, kto rozpętał II wojnę światową czy kto zamordował polskich oficerów w Katyniu, tak samo jednoznaczne musi być nauczanie o zbrodniach popełnionych w Jedwabnem i Kielcach.

    Oczekujemy na odpowiedź Pani Minister na nasze zaproszenie”.

    Anna Zalewska o pogromie kieleckim i pogromie w Jedwabnem

    Przypomnijmy, że chodzi o słowa wypowiedziane przez min. Annę Zalewską w „Kropce nad i” na antenie TVN24 Minister Oświaty pytana przez Monikę Olejnik o to, kto dokonał mordu na Żydach podczas tzw. pogromu kieleckiego (4 lipca 1946 r.) i pogromu w Jedwabnem (10 lipca 1941 r.) unikała jednoznacznej odpowiedzi.

    – Jedwabne to fakt historyczny, w którym doszło do wielu nieporozumień – powiedziała. Zalewska dodała, że wielu historyków przedstawia przebieg tego zdarzenia inaczej, niż przyjęło się w ostatnich latach. – Publikacja Jana T. Grossa opiniowana jest przez wielu historyków jako tendencyjna – stwierdziła.

    Przypomnijmy, że książka pt. „Sąsiedzi” autorstwa Jana Tomasza Grossa upowszechniła w Polsce wiedzę o pogromie w Jedwabnem. Gross jako odpowiedzialnych za zbrodnię wskazał Polaków.

    – Musi starczyć odwagi nauczycielom historii, by dać możliwość dyskusji nt. faktów. Nawet jeśli będą one kontrowersyjne – stwierdziła Anna Zalewska, odnosząc się do Pogromu Kieleckiego oraz w Jedwabnem.

    (do)

    ~klif : To Gmina Ż y d o w s k a zwróciła się do polskich władz o zaniechanie ekshumacji. R a b i n Warszawy i Łodzi Michael S c h u d r i c h powiedział: ‘Szacunek dla kości naszych ofiar jest dla nas ważniejszy niż wiedza, kto zginął i jak, kto zabił i jak’. To dla nich nieważne i de facto nie wiedzą ilu zginęło ż y d ó w i jak. To dlaczego bezpodstawnie, bez ekshumacji oskarżają o to Polaków? Chcą, by niewyjaśniona zbrodnia obciążała bez dowodów winy Polaków? A o Niemcach okupujących Jedwabne w tej zbrodni nikt nic nie mówi? To zmowa milczenia, która ma za wszystkie niemieckie zbrodnie wojenne popełnione na okupowanych terenach obarczyć Polaków, od których będzie można na podstawie oszczerczych oskarżeń wyłudzać jakieś nienależne reparacje wojenne? Polska nie rozpętała II WŚ i nie musi płacić żadnych odszkodowań. Bezczelni tylko wyłudzają jakiś okup od pierwszej i największej ofiary napaści niemieckiej.

    ~ Kiedy zbrodniarze żydowscy powiedzą „Polsko wybacz nam nasze zbrodnie” : Za wszelka cenę zydowwstwo chce zrobić z Polaków morderców a to jednak żydzi mordowali Polaków !!! Nikt z żydów nie nazywa po imieniu, dokonanej przez zydów zbrodni w Oszmianie, nikt z zydów nie mówi ilu żydzi wymordowali osób w stodole w Gardelegen,, dlaczego żaden żyd nie pisze o tys żydów którzy służąc w KGB, UB, SB mordowali Polaków ? Co do jedwabnego to tez kłamstwo żydowskie , bo żydzi zablokowali prace badawcze i ekshumacyjne w Jedwabnem, bo jeszcze naukowcy doszliby do wniosku ze to żydzi współpracujący z SS zamordowali żydów , Dlaczego żaden żyd nie mówi o policji żydowskiej w Gestapo , dlaczego żydzi nie piszą ze to żydzi łapali żydów i oddawali w ręce Niemców, ze to żydzi Niemcom pomagali wsadzać zydów do pociągów jadących do obozów !!! Oto co napisała żydówka Hannah Arendt w książce „Eichmann w Jerozolimie” o żydach MORDERCACH Co napisała poszukaj sobi w internecie sam lub przeczytaj ta książke

    Kiedy zbrodniarze żydowscy powiedzą „Polsko wybacz nam nasze zbrodnie”

    ~orofas : ‘Nie ma najmniejszej wątpliwości, że to Polacy dokonali tej zbrodni – powiedziała prof. Barbara E n g e l k i n g, badaczka dziejów Z a g ł a d y Ż y d ó w w Polsce’.
    Śledztwo I P N dowiodło, że zabójstwo zostało zaplanowane i dokonane przez polskich mieszkańców Jedwabnego i okolicznych miejscowości. A niezależnie od tego I P N stwierdza, że 10.7.1941, w Jedwabnem grupa Polaków zamordowała > z inspiracji Niemców Z inspiracji Niemców ginęło wówczas z rąk miejscowych tysiące Żydów także na Litwie, Ukrainie i Białorusi <. Zaprzeczają sami sobie raz pisząc, że Polacy zaplanowali i dokonali tego mordu, drugi raz, że z inspiracji Niemców. Mordowanie podbitej ludności zaplanowali Niemcy rozpętując II WŚ napaścią na Polskę i zapędzając miejscowych do pomagania im grożąc im bronią. To chyba najlepiej wie ż y d o w s k i e k a p o obozowe bardziej ochocze niż jedwabianie.

    ~Te pytania pozostają bez odpowiedzi : Pytanie pierwsze do Żydów: Dlaczego kiedy wykopaliska (niemiecka amunicja) i ekshumacja w Jedwabnem przestawała zgadzać się z ich teorią o spaleniu w małej stodole ponad 1000 osób zażądali jej natychmiastowego zakończenia? Pytanie drugie: skąd polska chłopska ciemnota miała kanistry z benzyną – w czasach w których benzyna była pod ścisłą reglamentacją? Kolejnym pytaniem jest, dlaczego ówczesny Minister Sprawiedliwości Lech Kaczyński zgodził się na przerwanie (i to zatwierdził) prac badawczych i ekshumacji czym doprowadził do tego, iż Polska przez kolejne lata była grillowana Jedwabnem. Co więcej końca tego procesu nie widać, bo miejsce tragedii jedwabińskich Żydów zostało zabudowane pomnikiem i zapewne trudno będzie się władzom zdecydować na jego rozebranie by wrócić do rzetelnych badań w tej sprawie.

    ~wypad Wania do ~Te pytania pozostają bez odpowiedzi: Jesteś terrorystą islamskim czy twoi rodzice byli szmalcownikami?

    ~Historyk do ~Te pytania pozostają bez odpowiedzi: Oczywiście niemiecki Onet nigdy nie napisze że tej zbrodni byli winni Niemcy .

    ~endriu do ~Te pytania pozostają bez odpowiedzi: PiS jak zwykle stwarza pozory, kiedy już wszystko pozamiatane, a kiedy tak jak mówisz była szansa raz na zawsze to wyjaśnić to Lech Kaczyński nie zrobił nic.

    ~czytać, czytać….. do ~Te pytania pozostają bez odpowiedzi: Polska ciemnota nie miała kanistrów z benzyną, tylko z naftą i takiego paliwa użyła. Nafta była w powszechnym użyciu do oświetlania domostw – gospodarstw na wioskach (elektryfikacja to czasy socjalizmu) przy pomocy lamp na to paliwo. Nafta pali się nie gorzej niż benzyna, a nawet dłużej. Może nie wiesz ale lampę na naftę skonstruował Polak – niejaki Ignacy Łukasiewicz. zwiń

    ~? do ~czytać, czytać…..: A jak z wyjasnieniem pierwszej części "Pytanie pierwsze do Żydów: Dlaczego kiedy wykopaliska (niemiecka amunicja) i ekshumacja w Jedwabnem przestawała zgadzać się z ich teorią o spaleniu w małej stodole ponad 1000 osób zażądali jej natychmiastowego zakończenia?"

    ~Icek do ~?: Tylko ze ta amunicja pochodziła z okresu późniejszego

    ~cóż,,, do ~Icek: najłatwiej jest wypierać prawdę do ostatka. Wbrew dowodom

    ~logik do ~Icek: Z jakiego późniejszego okresu?

    ~Eliza1 do ~?: Święte słowa. Wszyscy obiektywni Polacy, domagają się ekshumacji zwłok zamordowanych i wyjaśnienia jaką grupę Żydów na tym terenie zamordowano, kto i na czyje zlecenie? Nie zgadzam się na jednostronne oskarżanie Polaków, bez rzeczywistych i materialnych dowodów.

    ~Ewa do ~Eliza1: obecnie jest sponsorowana Moda na czynienie z Polakow bandytow i mordercow.Kiedys Polak mialb byc niemadry niewyksztalcony brudny i brutalny, teraz powstaja sponsorowane ksiazki roznych autorow , ktorzy nie byli nigdy w Polsce i nieznaja nawet jednego Polaka .Posza to Francuski Belgijki ktore te historie przepisuja z opowiadan
    swoich wlasnych Rodzicow ktorzy kolaborowali i to wcale nie pod przymusem ale zbiorowo i przyczaniali sie do wywozek ich wlasnych zydow .Nie ratowano zydow we Francji Belgi Rumini, pomimo ze za przechowanie zyda nie grozilo tam rozstrzelanie rodziny

    Polubienie

  9. http://wiadomosci.onet.pl/kraj/anna-zalewska-o-jedwabnem-doszlo-do-wielu-nieporozumien/5ss7fc

    http://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/XsgktkqTURBXy9jMWNjMTA5MjM5MzEzZjE5ZTkwM2Y4YzM0ZTkxZTI4OS5qcGVnk5UDAMyJzQ-gzQjKkwXNAxTNAbyVB9kyL3B1bHNjbXMvTURBXy8xNDBiMWNmZTdmMGFjNTJlZGMwMTBkNzA5NzhlODRiZS5wbmcAwgA
    Foto: Tytus Żmijewski / PAP Anna Zalewska

    13 lip, 19:59

    Anna Zalewska o Jedwabnem: doszło do wielu nieporozumień

    Jedwabne to fakt historyczny, w którym doszło do wielu nieporozumień. Publikacja Jana T. Grossa opiniowana jest przez wielu historyków jako tendencyjna – powiedziała w programie „Kropka nad i” TVN24 Anna Zalewska. – Musi starczyć odwagi nauczycielom historii, by dać możliwość dyskusji nt. faktów. Nawet jeśli będą one kontrowersyjne – dodała minister edukacji. Pytana o reformę szkolnictwa i wygaszanie gimnazjów stwierdziła, że jest to „ratowanie miejsc pracy nauczycieli”.

    Anna Zalewska, pytana przez Monikę Olejnik o dołączenie apelu smoleńskiego do uroczystości z asystą wojskową, stwierdziła, że „należy uszanować decyzję ministra Macierewicza”. – Katastrofa smoleńska to fakt historyczny – powiedziała. Dopytywana przez dziennikarkę o obecność tematu w podręcznikach do historii odpowiedziała, że „nie będzie pisała podręczników”. – Młodzież musi znać fakty. Mam nadzieję, że otrzymają prawdę o Smoleńsku – dodała.

    Zalewska o Jedwabnem: doszło do wielu nieporozumień

    Minister edukacji unikała odpowiedzi na pytanie, kto jest odpowiedzialny za zbrodnię w Jedwabnem. – Jedwabne to fakt historyczny, w którym doszło do wielu nieporozumień – powiedziała. Zalewska dodała, że wielu historyków przedstawia przebieg tego zdarzenia inaczej, niż przyjęło się w ostatnich latach. – Publikacja Jana T. Grossa opiniowana jest przez wielu historyków jako tendencyjna – stwierdziła.

    Przypomnijmy, że książka pt. „Sąsiedzi” autorstwa Jana Tomasza Grossa upowszechniła w Polsce wiedzę o pogromie w Jedwabnem. Gross jako odpowiedzialnych za zbrodnię wskazał Polaków.

    – Musi starczyć odwagi nauczycielom historii, by dać możliwość dyskusji nt. faktów. Nawet jeśli będą one kontrowersyjne – stwierdziła Anna Zalewska, odnosząc się do Pogromu Kieleckiego oraz w Jedwabnem.

    W dalszej części rozmowy Monika Olejnik poruszyła także kwestię reformy szkolnictwa. – Wygaszanie gimnazjów jest ratowaniem miejsc pracy nauczycieli. Ta reforma to już rzeczywistość – gimnazja się nie sprawdziły – powiedziała Zalewska.

    Pytana o przemówienie Baracka Obamy w Warszawie, w którym poruszył on kwestię zamieszania wokół Trybunału Konstytucyjnego, Zalewska stwierdziła, że „w kontekście całej wypowiedzi wybrzmiało, że Polska jest gwarancją tego, że rzeczywiście wszystko skończy się jakąś zgodą”.

    – Nie mam w zwyczaju wstydzić się za swój kraj. Czułam dumę z tego, że szczyt NATO się udał i osiągnęliśmy to, co zaplanowaliśmy – podsumowała minister edukacji.

    (do)

    ~lol : Od 1960 roku oskarżany przez niemieckie prokuratury do sprawa zbrodni wojennych (Ludwigsburg), obciążony przez Komisarza okręgowego (Kreisskomissar) Łomży wymordowaniem tamtejszych Żydów, został też rozpoznany ze zdjęć przez dwóch świadków z Izraela – Chaję Finkelstein z Radziłowa oraz Izchaka Felera z Tykocina – jako dowodzący pogromami w tych miejscowościach: 7 lipca 1941 w Radziłowie i 25 sierpnia w Tykocinie.

    Metody stosowane przez Schapera i jego patrole śmierci w tych masakrach były identyczne z przebiegiem mordów w Jedwabnem – zaledwie kilka kilometrów dalej, w kilka dni później. Schaper nie przyznał się do zarzutów i Niemcy uznali dowody za niewystarczające do osądzenia go. Kłamał przed sądem utrzymując, że w 1941 roku był kierowcą ciężarówki i posługiwał się fałszywymi nazwiskami. Pomimo pozytywnego rozpoznania go przez świadków sprawę przeciw Schaperowi zamknięto 2 września 1965 roku

    Polubienie

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.