171 01 Tradycja Słowiańska i Jej Świętości. Odnaleziono dąb z tzw. 930r, czyli jest on starszy niż tzw. chrzest Polski… którego zresztą nigdy nie było!

I znów przypadkiem temat na kolejny wpis wyłonił był się sam, z pomroków dziejów… i spod mułu, szlamu i późniejszych piaskowych osadów. 🙂 Oto z powodu suszy, w stawie koło Gniewu, odnalazł się dąb datowany na tzw. 930r ne! Więcej o tym zdarzeniu będzie można przeczytać w licznych odnośnikach zamieszczonych poniżej, a szczególnie na stronie https://historiamniejznanaizapomniana.wordpress.com, która podobnie jak i to słowiańskie drzewo, pojawiła się sama z przepastnych otchłani internetu, kiedy to poszukiwałem wiadomości i źródeł na temat tego znaleziska

Obiecuje tu zamieszczać ciekawe wiadomości o Naszych Słowiańskich Świętościach i Znakach Naszej Słowiańskiej Tradycji, także różnych dębów tu nie zabraknie!

Proszę zwrócić uwagę, że na wymienionej już stronie, pod wpisem o tym odnalezionym dębie, można przeczytać o innych zdarzeniach, związanych min. z tymi drzewami. Niestety znajdziecie tam też smutne wątki o paleniu Naszych Świętych Drzew, przez „nieznanych sprawców”… ale i nie tylko!

Słowianki i Słowianie, głowy do góry, bo Idzie Nasze! 🙂

Serdecznie polecam tę stronę, która jak na szybko zdążyłem zobaczyć, zawiera bardzo wiele ciekawych materiałów, związanych z naszymi dziejami!

SŁAWA I CHWAŁA NASZEJ PRADAWNEJ SŁOWIAŃSKIEJ TRADYCJI!!! 
SŁAWA I CHWAŁA NASZYM PRZODKOM!!!
SŁAWA I CHWAŁA MATCE PRZYRODZIE!!!
SŁAWA I CHWAŁA NASZYM SŁOWIAŃSKIM DĘBOM!!!

…..

Dąb starszy niż chrzest Polski

Dąb starszy niż chrzest Polski
Posted on 13/09/2015

Dąb Wielkie Walichnowy 1

Tegoroczna susza pozwoliła na odkrycie niezwykłego znaleziska. Rolnik ze wsi Wielkie Walichnowy w swoim stawie odnalazł stary dąb sprzed tysiąca lat. Po przeprowadzeniu ekspertyzy, okazało się dąb pochodzi z około 930 roku czyli jest starszy niż chrzest Polski!

Staw należy do pana Tadeusza Lasoty, mieszkańca z Wielkich Walichnów. Kilka lat temu, pan Tadeusz chciał pogłębić swój staw, ale operator koparki stwierdził, że całą operację utrudnia niezidentyfikowany przedmiot leżący na dnie, wtedy zaprzestano prac. Teraz tajemnica rozwiązała się sama, kiedy znacząco opadł poziom wody. W stawie odkryto wielki pień dębu czarnego.

– Wszystko wskazuje na to, że drzewo rosło tutaj ok. 700 lat i zostało powalone. Później przez wieki spoczywało pod warstwą mułu. – mówi Mariusz Śledź, pelpliński radny, który poinformował media o tym znalezisku – Próbka drewna została przekazana do Laboratorium Datowań Bezwzględnych Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, gdzie przebadano je metodą izotopową. Kiedy otrzymaliśmy wyniki badań, byliśmy niezmiernie zaskoczeni, bo rósł w tym miejscu od 930 roku!

Prof. Marek Krąpiec, który dokonał tego badania, przyjedzie w najbliższym czasie do Wielkich Walichnów, aby pobrać próbki z przyziemnej części pnia. To da pozwoli dać odpowiedź co do okresu zalegania w piasku i mule. To właśnie walichnowski muł sprawił, że drewno zachowało się w tak dobrym stanie.

Drzewo prawdopodobnie przewróciło się w trakcie wielkiej powodzi w XVIII wieku, przerywając tamę. Operacja wyciągnięcia go z wody była bardzo trudna. Dopiero za pomocą czterech ciągników udało się wydobyć drzewo. Wydobyty pień liczy 30 metrów długości, a w obwodzie ma 3 metry.

Dąb Kociewo 1

Co się z nim dalej stanie? Na razie nie wiadomo. Rolnik i pomagający mu radny liczą na to, że prastary dąb pozostanie w Wielkich Walichnowach jako atrakcja turystyczna. Niewykluczone, że znalezisko mogłoby zostać wyeksponowane gdzieś na terenie powiatu tczewskiego na terenie Fabryki Sztuk w Tczewie, w gniewskim zamku, czy gdzieś na terenie Pelplina. Do tego jednak potrzebna jest pomoc instytucji, które pomogłyby go zakonserwować. Na razie pan Tadeusz zakrył go folią i słomą, żeby przetrwał pierwsze tygodnie na świeżym powietrzu. Problem może pojawić się zimą. Drzewo może jej nie przetrwać.

Na podstawie doniesień Radio Gdańsktczew.pl

…..

A tu kolejny bardzo ciekawy sieciopis, traktujący szerzej o pogodzie i przyrodzie itp. Polecam!

http://krolowa-superstar.blog.pl/2015/09/14/z-powodu-suszy-woda-odslonila-dab-sprzed-chrztu-polski/

…..

A tu dla odmiany, jak do tego podchodzą inni… np. „postępowy łonet”… Drzewo to drewno, a drewno to kasa… Ot głęboko przepastne wręcz pustynne myślenie i „wartości”. Zdjęcie dołączone do kolejnego artykułu i uwagi do niego, wyjaśniają wszystko…

http://wiadomosci.onet.pl/kujawsko-pomorskie/odnaleziono-dab-sprzed-chrztu-polski/ppeqm2

Odnaleziono dąb sprzed chrztu Polski

Wielkie Walichowy to niewielka wieś w Kujawsko – Pomorskim. Dzięki tegorocznej suszy miejscowemu rolnikowi udało się znaleźć tam dąb, który rósł jeszcze zanim dokonano chrztu Polski.

Z powodu niskich opadów oraz upałów staw znajdujący się w jednej z prywatnych działek całkowicie wysechł. Jego właściciel chciał sprawdzić poziom wody w zbiorniku, przypadkowo zauważył fragment drzewa schowanego pod warstwą mułu. Akcja wydobycia konaru nie była prosta, potrzebne były, aż trzy ciągniki.

– Profesor Marek Krąpiec stwierdził, że dąb pochodzi z 933 albo 934 roku. Kiedy pojechałem do znalazcy z tą informacją, poprosiłem żeby z żoną usiedli, bo nikt nie spodziewał się takiego odkrycia. To naprawdę robi wrażenie, bo przypomnę, że chrzest Polski był w 966 roku. Drzewo jest więc starsze od naszego kraju – powiedział radny, Mariusz Śledź.

~grzegorzzlublina : Co ma do tego załączone zdjęcie sosny? Równie dobrze moglibyście zamieścić zdjęcie z mojego chrztu – też „prawie” na temat.

~hwat(2) do grzegorzzlublina: Kolego to po prawej to brzoza a te pozostałe to buki.

~robert brakarz do hwat(2): rozumiem, że koledzy żarty sobie robicie. w głównym planie leżą 3 sztuki drewna świerkowego (widoczne drewno późne i wczesne w słoju rocznym, stosunek drewna późnego i wczesnego typowy dla iglastych, brak zabarwionej twardzieli – tu mówię o sztuce z pierwszego planu. pomijam fakt kory nad wyraz charakterystycznej właściwej dla świerka). pozdrawiam i miłego dnia zwiń

~jur38 do grzegorzzlublina: Racja.To zdjęcie z tartaku a drzewa – to chyba jednak brzozy.

~hwat(2) : To zdjęcie to jest parodia medialna. Jeśli nie stać redaktora Onet do autentycznego zdjęcia znaleziska to nie dawajcie zadnych zdję.

~gajowy. : Kretyńska fotografia niejakiej D, Dunicz.

~serena : durnowate to i żałosne – informacja

~lesnik : Drzewo to to ktore rosnie, natomiast po scieciu lub wywroceniu to jest drewno.

~Polanin : Nie było żadnego chrztu Polski, było tylko brutalne narzucanie obcej wiary! Data 996 r. jest datą symboliczną!

~asd : Co ma chrzest do państwowości ? Struktura władzy plemion słowiańskich sięga IV-V wieku. Piszą o tym wszyscy kronikarze – oczywiście zagraniczni, bo polscy to słudzy KK.A przed chrztem to Mieszko kim był może, animowaną postacią ?

…..

Niby tak samo jak powyżej… ale jednak już inaczej…

http://wpolityce.pl/lifestyle/265057-susza-odslonila-dab-ktory-jest-starszy-niz-polska-przez-wieki-lezal-pod-woda

Urósł przed chrztem Polski. Później przez wieki leżał pod wodą. Odsłoniła go tegoroczna susza.

Ponad tysiącletni dąb odnalazł się w stawie rolnika ze wsi Wielkie Walichnowy z gminie Gniew. I nikt nie spodziewał się, że pień starego drzewa okaże się tak niezwykłym znaleziskiem.

Olbrzymie drzewo znaleziono w prywatnym stawie – z racji suszy zbiornik częściowo wysechł, a pod warstwą mułu zaczęła majaczyć sylwetka powalonego drzewa. Rolnik, do którego należy teren, wydobył znalezisko. Nie było to łatwe, bo z racji wielkości trzeba było użyć w całej akcji trzech olbrzymich traktorów —informuje portal tch.pl.

Rolnik przypuszczał, że jego znalezisko może być tzw. czarnym dębem, czyli cennym surowcem stolarskim, zaczął więc szukać pomocy. Próbki drzewa trafiły w końcu Centrum Datowań Bezwzględnych w Krakowie.

Profesor Marek Krąpiec stwierdził, że dąb pochodzi z 933 albo 934 roku. Kiedy pojechałem do znalazcy z tą informacją, poprosiłem żeby z żoną usiedli, bo nikt nie spodziewał się takiego odkrycia. To naprawdę robi wrażenie, bo przypomnę, że chrzest Polski był w 966 roku. Drzewo jest więc starsze od naszego kraju! —mówił miejscowy radny, Mariusz Śledź w rozmowie z Radiem Gdańsk.

Wykopany pień liczy 30 metrów długości, a w obwodzie ma 3 metry. Co się z nim stanie? Na razie nie wiadomo. Rolnik i pomagający mu radny liczą na to, że prastary dąb pozostanie w Wielkich Walichnowach jako atrakcja turystyczna.

ann/tch.pl/radiogdansk.pl

…..

http://www.radiogdansk.pl/index.php/wydarzenia/item/28726-dab-starszy-niz-polska-odnaleziony-na-kociewiu-galeria.html

http://tczew.naszemiasto.pl/artykul/dab-starszy-niz-chrzest-polski,3505907,art,t,id,tm.html

http://wpolityce.pl/lifestyle/265057-susza-odslonila-dab-ktory-jest-starszy-niz-polska-przez-wieki-lezal-pod-woda

14 thoughts on “171 01 Tradycja Słowiańska i Jej Świętości. Odnaleziono dąb z tzw. 930r, czyli jest on starszy niż tzw. chrzest Polski… którego zresztą nigdy nie było!

  1. A ja myślę, że teraz coraz bardziej jednoczymy się, właśnie jako Słowianie i to coraz bardziej świadomi i to Tradycja Naszych Przodków Nas Jednoczy, a obca nie-słowiańska i nic nie rozumiejąca reszta odpada od Nas, jak szlam z tego prastarego dębu! 🙂

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Sprawa-uchodzcow-zjednoczyla-Polakow-Elektoraty-PO-i-PiS-mowia-jednym-glosem,wid,17857275,wiadomosc.html

    akt. 18.09.2015, 17:19

    Sprawa uchodźców zjednoczyła Polaków. Elektoraty PO i PiS mówią jednym głosem

    Sprawa uchodźców zjednoczyła sympatyków dwóch największych partii w Polsce. Tak wynika z sondażu Ariadna. Wyborcy Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości są niemal tak samo niechętni przyjmowaniu arabskich uchodźców. Takie stanowisko zajęło 68 proc. sympatyków PiS i 66 proc. miłośników PO. Dlaczego to właśnie ta sprawa połączyła spierające się ze sobą w wielu kwestiach elektoraty?
    (…)
    Politolog Uniwersytetu SWPS zauważa również, że Polacy nie mają się czym dzielić. – Nie jesteśmy w ekonomicznej sytuacji Belgii, Francji, Holandii czy Niemiec. Poza tym proszę pamiętać, że bogactwo tych państw – z wyjątkiem ostatniego z wymienionych – zbudowane zostało na ucisku kolonialnym. My w tym nie uczestniczyliśmy, więc nie czujemy potrzeby dzielenia się z tymi ludźmi – mówi dr hab. Cześnik.

    Elektoraty PO i PiS mówią jednym głosem
    Sprawa uchodźców zjednoczyła sympatyków dwóch największych partii w Polsce. Tak wynika z sondażu Ariadna. Wyborcy Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości są niemal tak samo niechętni przyjmowaniu arabskich uchodźców. Takie stanowisko zajęło 68 proc. sympatyków PiS i 66 proc. miłośników PO. Dlaczego to właśnie ta sprawa połączyła spierające się ze sobą w wielu kwestiach elektoraty?
    Uchodźcy z Syrii zatrzymani na granicy serbsko-węgierskiej Uchodźcy z Syrii zatrzymani na granicy serbsko-węgierskiej (WP / Konrad Żelazowski
    )
    „Osobiście jestem lewakiem, ale w kwestii uchodźców zgadzam się z obozem przeciwnym” – pisze na swoim profilu na portalu społecznościowym Amanda z Krakowa. „Nie lubię Kaczyńskiego, zawsze głosowałem na PO, ale w sprawie uchodźców ma rację. Nie powinniśmy ich przyjmować” – komentuje inny internauta. Takie komentarze przeważają obecnie w polskiej sieci, co widać chociażby na profilu Wirtualnej Polski na facebook-u. Nastroje Polaków najlepiej obrazuje sondaż Ariadna, z którego wynika, że przyjmowaniu uchodźców z Bliskiego Wschodu i Afryki sprzeciwiają się aż dwie trzecie badanych – w równym stopniu wyborców PiS i PO. Tak zgodne w głośnej sprawie oba elektoraty nie były już dawno.

    Zdaniem dr hab. Mikołaja Cześnika prof. Uniwersytetu SWPS, odpowiedzialne za tę sytuację są media. – Ich przekaz nakazuje pewną ostrożność – tłumaczy politolog. Rozmówca Wirtualnej Polski zauważa również, że uchodźcy z Bliskiego Wschodu wyglądem znacząco odbiegają od wyobrażeń Polaków na ich temat. – W naszej części Europy w przeszłości również było wielu uchodźców. Ludzie ci wyglądali jednak zupełnie inaczej. Osoby, które teraz szturmują granice Unii Europejskiej w niczym ich nie przypominają. Są wyposażeni w telefony komórkowe, mają namioty, są umyci i dobrze odżywieni. Ten obraz sprawia, że wśród Polaków występuje wstrzemięźliwość wobec rzucania się z pomocą – wyjaśnia prof. Cześnik.

    Politolog Uniwersytetu SWPS zauważa również, że Polacy nie mają się czym dzielić. – Nie jesteśmy w ekonomicznej sytuacji Belgii, Francji, Holandii czy Niemiec. Poza tym proszę pamiętać, że bogactwo tych państw – z wyjątkiem ostatniego z wymienionych – zbudowane zostało na ucisku kolonialnym. My w tym nie uczestniczyliśmy, więc nie czujemy potrzeby dzielenia się z tymi ludźmi – mówi dr hab. Cześnik.

    Rozmówca WP nie jest zaskoczony tym, że Polacy w sprawie uchodźców mówią jednym głosem. Jego zdaniem takich spraw jest więcej i dotyczą one zarówno kwestii społecznych jak i ekonomicznych. – Różnice, które występują między elektoratami partii politycznych nie są na tyle fundamentalne, żebyśmy pozabijali się z ich powodu. Nie powinniśmy dać sobie tego wmówić. Tak nie jest – wyjaśnia dr hab. Cześnik.

    Jest jeszcze jedna kwestia z powodu której Polacy potrafią się zjednoczyć. Dotyczy to zresztą również innych narodów. – W momencie zagrożenia, szczególnie zewnętrznego, różnice między nami stają się mniej istotne – tłumaczy rozmówca WP. I dodaje, że Europa w ostatnich latach stała się mniej bezpieczna. – Nie ulega wątpliwości, że jeśli sytuacja bezpieczeństwa Polski będzie się pogarszać, należy spodziewać się postępującej harmonii i zgody w życiu publicznym – prognozuje dr hab. Cześnik.

    ~Kargul 2 godziny i 18 minut temu
    Elektoraty PO i PiS mówią jednym głosem? Elektoraty tak, politycy już nie może elektorat PO już nie jest PO albo Polscy Politycy z PO już nie są Polscy?

    ~gość 8 minut temu
    Naiwny? Przecież PO i PiS to są ci sami kolesie z Magdalenki + panowie w czarnych kieckach!

    Polubienie

  2. OTO JAK WALCZY SIĘ O WOLNOŚĆ!!! SZACUNEK DLA CZECH!!! WIECZNA HAŃBA PRZECIW-SŁOWIAŃSKIM ZARZĄDCOM LECHII!!! WYPIERDALAĆ NA PUSTYNIĘ, GDZIE WASZE MIEJSCE I GDZIE NIE ROSNĄ DĘBY!!!

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Czechy-groza-Unii-Europejskiej-trybunalem,wid,17858624,wiadomosc.html

    akt. 19.09.2015, 20:53

    Czechy grożą Unii Europejskiej trybunałem

    Republika Czeska, która jest przeciwna obowiązkowym kwotom podziału uchodźców między państwa UE, zapowiedziała, że jeśli takie rozwiązanie zostanie przyjęte, to zaskarży je do trybunału. Poinformował o tym czeski wicepremier Pavel Bielobradek.

    – Sądzę, że zostanie wniesiona skarga do unijnego Trybunału Sprawiedliwości – powiedział cytowany przez AFP wicepremier Bielobradek dziennikowi „Pravo”, zapytany co zrobi czeski rząd wobec ewentualnego wprowadzenia obowiązkowych kwot relokacji uchodźców.

    – Narzucenie nam czegoś wbrew naszej woli będzie bardzo skomplikowane. Będzie walka w sądzie w łonie Unii – powiedział wicepremier Bielobradek szef KDU-CSL (Unia Chrześcijańsko-Demokratyczna – Czechosłowacka Partia Ludowa).

    W najbliższy wtorek ministrowie spraw wewnętrznych państw UE podejmą kolejną próbę porozumienia w sprawie podziału 120 tys. uchodźców, docierających do państw na zewnętrznych granicach Unii. Pierwsza próba nie przyniosła konsensusu w sprawie zaproponowanego przez Komisję Europejską programu relokacji uchodźców.

    Czechy i Słowacja, popierane przez Polskę i Węgry, chciały zapisać w dokumencie końcowym spotkania, że podział uchodźców będzie oparty na zasadzie dobrowolności. Propozycja KE przewiduje ustalone kwoty uchodźców, przypisane do poszczególnych krajów.

    – Republika Czeska jest solidarna, zaproponowaliśmy przyjmowanie uchodźców bez kwot. To nie fair, że próbuje się nam coś narzucić, zwłaszcza jeśli ci ludzie nie chcą przyjechać do nas – powiedział Bielobradek dziennikowi „Pravo”.

    ~Ala 1 godzinę i 48 minut temu
    brawo Czesi!

    ~łolaboga 1 godzinę i 49 minut temu
    Polska powinna zrobić to samo.

    ~stef 1 godzinę i 41 minut temu
    Taki mały kraj, a tak dzielnie broni racji stanu…Jesteśmy z Wami!!!

    Polubienie

    • Tradycja pustynnego kłamstwa w kontrataku…

      http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/kryzys-imigracyjny-kanclerz-austrii-chce,124,0,1907836.html

      Kryzys imigracyjny. Kanclerz Austrii chce sankcji dla Polski i innych krajów Europy Środkowej

      Austria, torpedująca od początku konfliktu na Ukrainie sankcje przeciwko Rosji, chce finansowo karać kraje Europy Środkowej, które sprzeciwiają się przyjmowaniu imigrantów. Trzy dni przed spotkaniem unijnych ministrów spraw wewnętrznych kanclerz Werner Faymann w wywiadzie dla „Die Welt” zapowiedział, że jest za tym, by wszyscy członkowie Wspólnoty solidarnie przyjęli uchodźców, a tym krajom, które odmówią, powinny zostać obcięte wypłaty środków z funduszy unijnych.

      – Potrzebujemy innego systemu niż obecnie obowiązujący, a mianowicie – obowiązkowych kwot dla wszystkich krajów Unii Europejskiej. Każdy musi wziąć na siebie odpowiedzialność – oświadczył. – Jeżeli niektóre państwa nadal będą postępowały niesolidarnie, powinny ponieść konsekwencje. Mogą im zostać obcięte środki finansowe z Unii Europejskiej – zaproponował.

      Przeciwko rozwiązaniom forsowanym przez kanclerza Austrii są przede wszystkim kraje naszego regionu: Czechy, Słowacja, Węgry, a także Polska, która z unijnego budżetu od lat otrzymuje największe środki.

      Na odpowiedź tej grupy państw nie trzeba było długo czekać. – Jeśli takie rozwiązanie (kwotowe – przyp. red.) zostanie przyjęte, to Republika Czeska zaskarży je do unijnego Trybunału Sprawiedliwości – poinformował w sobotę czeski wicepremier Pavel Bielobradek. – Narzucenie nam czegokolwiek wbrew naszej woli będzie bardzo trudne. Czeka nas walka w sądzie w łonie Unii – dodał.

      Pomysł, by poszczególne państwa członkowskie przyjmowały odgórnie narzuconą liczbę uchodźców, mocno forsują Niemcy i Francja. Tam też narodził się pomysł, by kraje Unii, które nie wywiążą się z limitów narzuconych przez Brukselę, karać specjalnymi sankcjami. Wicekanclerz Niemiec Sigmar Gabriel uważa, że otwarte granice w obszarze Schengen oraz fundusze unijne to najlepsze formy nacisku na krnąbrne kraje środkowoeuropejskie.

      – Otwarte granice przynoszą olbrzymie korzyści ekonomiczne, przede wszystkim krajom wschodnioeuropejskim – zaznaczył wicekanclerz. – Niemcy są bardzo zainteresowane utrzymaniem otwartych granic. Jeżeli jednak obciążenia związane z azylantami będą balastem dla trzech krajów, dyskusja może szybko przybrać inny obrót – ostrzegł. Jego zdaniem zamknięcie granic byłoby ciężkim ciosem dla krajów, które nie chcą uczestniczyć w rozwiązaniu problemu uchodźców.

      W opinii polityków z Niemiec i Francji najlepszym rozwiązaniem jest, by kwoty były uzależnione od wielkości populacji kraju przyjmującego imigrantów oraz produktu krajowego brutto, poziomu bezrobocia i liczby już przyjętych uchodźców. Zgodnie z tymi propozycjami Polska powinna przyjąć w sumie 12,2 tys. uchodźców.

      Kilka dni temu przewodniczący Komisji Europejskiej Jean-Claude Juncker przedstawił w Parlamencie Europejskim pakiet propozycji, które mają pomóc złagodzić kryzys imigracyjny w Europie. Obejmują one rozdzielenie między państwa Unii Europejskiej 160 tysięcy uchodźców według ustalonych kwot. Do 3 tys. uchodźców, o których mówiono wcześniej, że przyjadą do naszego kraju, dodano kolejne 9287 osób. Bruksela przygotowała specjalny wzór, według którego oblicza liczbę imigrantów, którzy trafią do danego kraju.

      olo636
      Granice zamkniemy sami,abdul mohamed i inne ciapaki niech siedzą u siebie, czyli w niemczech.

      U
      JAKA POLSKA JEST GOTOWA ???? POLACY NIE CHCĄ MUZUŁMANOW . TO JESZCZE NIE DOTARŁO DO WAS

      i nick
      Muzułmańscy imigranci będą pracować?

      Polubienie

  3. http://facet.onet.pl/nie-chcialem-byc-gejem-sprawa-polityczna-chcialem-byc-czlowiekiem-i-wiesc-normalne/vf6e3m

    „Nie chciałem być gejem, sprawą polityczną. Chciałem być człowiekiem i wieść normalne życie.”

    W Polsce był grafikiem, spalającym się za korporacyjnym biurkiem. W Amsterdamie został kowalem. Twierdzi, że nigdy nie był szczęśliwszy niż teraz. Poznajcie Granta Thorssona, człowieka, który kuje żelazo. Kocha z wzajemnością pewnego holenderskiego artystę. Zmaga się też z chorobą dwubiegunową. Niedawno Grant napisał o tej przypadłości książkę. Oraz oficjalnie został Holendrem.
    (…)

    ~wolę polską ‚zacofaną’ normalność : Kolejny paszkwil na Polaków o wyższości cywilizacji zachodniej nad polskim ciemnogrodem. W lewacko laickiej holandii mozna pożenić się ze ślimakiem, uśpić człowieka bo tak mu będzie lepiej i hołdować każdej anomalii robiąc z niej ołtarz tolerancji, ktorej to kompletnie nie ma tam dla wiary, religii, kościoła chrześcijańskiego bo to jest już zacofaniem. Ale np. dla islamu oczywiście ona jest jako dla multi kulti czy innej wszelakiej rożnorodności, byle nie dla chrześcijanskiej spuścizny. Chore, zdewaluowane społeczenstwa góra za 100 lat znikną z mapy.

    ~Lidka : Cóż , współczuję bardzo temu panu. Przede wszystkim jego dwubiegunowej choroby , która jest źródłem tych bardzo drastycznych decyzji i zachowań bohatera artykułu. Być może gdyby miał szczęście i trafil na odpowiedzialnego psychoterapeutę i psychiatrę , nie czyniłby prób odcięcia się od siebie , swojej tożsamości. Choroba dwubiegunowa , maniakalno- depresyjna to ciężka choroba psychiczna , którą należy dobrze, skutecznie leczyć , caly czas, do końca życia, bo jest zaleczalna, ale niestety nieuleczalna. Żal mi tego pana , jego problemem jest to, iż w ogole nie akceptuje siebie – ani swojej płciowości, ani narodowości, ani wielu innych elementow swjej duszy i ciała. Mam koleżankę – 60 lat i uczennicę – 29 lat , które cierpią na tę chorobę i wiem , na czym ona polega. Życzliwie radzę – proszę się intensywnie leczyć , znaleźć dobrego psychoterapeutę, zażywać leki nowej generacji, a ma pan szansę uzyskać pokój wewnętrzny. Pozdrawiam serdecznie !

    ~kira : Ja tez jestem normalnym czlowiekiem.Mam 61 lat jestem artysta plastykiem od 25 lat mieszkam w Australii nie przyjechalam tu dla pieniedzy,tylko do meza ktorego dzieki takim patriotom jak gen Jaruzelski8 czy elektryk Walesa nie widzialam przez11 lat.Dlaczego nikt sie mna nie zainteresuje?Nie poprosi o wywiad?Dziwne!

    ~Grzesiek : „Strona holenderska przystała więc na dokument stwierdzający, że… żaden z nich nie ma żony.

    – Tego dokumentu również nam nie wydano, bo pary homoseksualne korzystały z niego, by wziąć za granicą ślub. A na to RP pozwolić rzecz jasna nie mogła. W końcu dostaliśmy pełną stronę tekstu informującą… że nie dostaniemy żadnego dokumentu, gdyż polska konstytucja i tak dalej.”

    Przy całej sympatii dla zagubionego pana Korwinisto-yuppie-homoseksualisty, ale ten tekst to konfabulacja, bo dokument potwierdzający nie bycie w związku wydaje się standardowo (been there, done that, i nikt mnie ani go orientacje seksualną nie pytał ani jej nie sprawdzał).

    Ja tam ludzi pokoju „lepiej żyć w kraju bardziej bogatym niż w mniej bogadym, a resztę mam w d-pie” dobrze rozumiem, ale niech docenią, jak wiele zawdzięczają tym którzy wszystkiego w d-pie nie mieli i im swobode podróżowania, mieszkania i pracowania gdzie chcę wywalczyli. Oczywiście życzę powodzenia w Holandii (w której mieszkałem przez rok i uważam ją za wygodne, choć piekielkie smutne miejsce”).

    Polubienie


    • Foto: Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta Anna Grodzka

      ~joncykrys do Father Ted: Muzułmanie są coraz bliżej. Nawet nie chcę wiedzieć co zrobią staremu komuchowi.

      http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/anna-grodzka-nigdy-nie-bylam-do-spowiedzi/kzmcfw

      Anna Grodzka: nigdy nie byłam do spowiedzi

      – Bardzo źle zorganizowany jest cały system polityczny w Polsce, który wydobywa na powierzchnię wcale nie tych najlepszych, nie pozwala na prawdziwą debatę i zmusza posłów do teatralnego występu – mówi posłanka Anna Grodzka, który ogłosiła, że w jesiennych wyborach nie będzie startować do Sejmu RP. Tylko w Onecie zdradza, kto w Sejmie budzi jej obrzydzenie, co jest jej największą porażką i jaka jest jej czarna wizja Polski.
      (…)

      ~zax : Co i kogo to obchodzi czy CHŁOP – BABA była do spowiedzi ,czy nie.Nad czy ona sie użala,nad sobą czy nad swoimi dziećmi jeżeli takie ma. Mnie to ani nie ziębi ani nie parzy.

      ~dobra rada ? : Ludzie tej orientacji co Grodzka/ki nie beda miec sie dobrze w zadnym kraju Europejskim.Jak w Polsce dojdzie do wladzy PIS to ta osoba jak sama powiedziala bedzie zmuszona wyemigrowac.Ale pytam sie dokad? Jezeliby sie udalo muzulmanom zislamizowac Europe to wiemy jaka kara spotyka tych ktorzy sa na bakier z samym soba.A wiec w islamie za tego rodzaju ciagotki wymierza sie kare smierci przez stracenie z wiezy albo wysokiego budynku:Nie lepiej dac sie leczyc i zaakceptowac swoja postac taka jaka byla w momencie przyjscia na ten swiat? Mozna przez to nie tylko uratowac samego siebie powracajac do naturalnych korzeni swojej egzystencji ale tez uniknac walesania sie po tym swiecie.

      ~sss : Nie zastanawiaj się, kobieto, i emigruj ASAP! Kup lewy syryjski paszport, chusta na łeb i wmieszć się w tłum na Wegrzech – Angela Cię przyjmie, kasę da….

      Polubienie

    • Nasza tradycja, to prawda i tylko prawda, tyle że obrzezana…

      http://wiadomosci.onet.pl/swiat/kopniety-przez-reporterke-uchodzca-zostal-trenerem-pilkarskim/v6s3hk

      Na filmie, który obiegł cały świat widać, jak węgierska dziennikarka kopie przebiegających obok niej w ucieczce uchodźców. Teraz okazuje się, że jeden z uderzonych mężczyzn zostanie trenerem piłkarskim hiszpańskiego klubu Getafe CF.
      (…)

      ~r2d2 : Czy mam rozumieć, że jeśli uchodźcy zaczną przekraczać granicę ukraińsko-polską, to nasza Straż Graniczna też będzie się przyglądać jak węgierska? I czy np. jak nielegalni imigranci przerwą kordon policji i ktoś spełniając obywatelski obowiązek obrony Ojczyzny przed muzułmańskimi hordami, podstawi nogę dla potencjalnego zamachowca, to też zostanie napiętnowany i zwolniony z pracy jak operatorka węgierskiej telewizji, a potem ten nielegalny imigrant dostanie w Polsce mieszkanie i pracę? Coś się chyba wszystkim pomieszało…

      ~hindi : Mam rozdwojenie jak za komuny. Co innego widzę, co innego słyszę. Nie będę dyskutować czy kobieta zrobiła źle. Jeżeli policja ścigała nielegalnych emigrantów, aby ich spisać wg prawa, a ona w swoim mniemaniu im pomagała to sprawa jest dyskusyjna! Kim jest ten „biedny” nielegalny emigrant, którego Europa tak nagrodziła. Ma na face konto, a tam zdjęcia z flagą Al-Nursja (co to wczoraj mordowali w Syrii), mundurek dżihadysty i wcale nie jest biednym tylko dość zamożnym człowiekiem. Dodaję to tak dla zasady. Gratulluję Europo sami fundujemy sobie katów

      ~rolnik : A dlaczego nie pokażą filmów i ujęć tego motłochu, któych dzieci 5 – 6 letnie idą i pokazują dziennikarzom, że poderżną im gardła!!!! Dlaczego o tym milczą dziennikarze? Mamy jedno bagno w dziennikarstwie i czas że może Islam zrobi z tą chołotą dziennikarską w końcu porządek.Wszystkie malowane lale w telewizji zostaną przetestowane przez Islamistów a potem rozwalone publicznie. Czyżby nasze dziennikarki były aż tak tępe i głupie?

      ~JKP : Widziałem to nagranie – jakoś mną nie wstrząsnęło. Wstrząsnęły mną inne nagrania – te które prezentują jak islamiści mordują, jak traktują kobiety, z Ukrainy z pożaru w Odessie, jest też w sieci jak banderowcy krzyżują i podpalają jeńca wiele naprawdę strasznych rzeczy. Ale zgodnie z poprawnością narzuconą przez unię i usa tych rzeczy mamy nie widzieć a rozczulać się pierdołami.

      Polubienie

  4. Język i mówienie prawdy to Tradycja!!! I to dlatego tak niektórzy manipulują tym i zanieczyszczają to, jak mogą, jak tutaj:

    http://ksiazki.wp.pl/tytul,Wilno-jest-jak-chor-wywiad-z-Kristina-Sabaliauskait-autorka-powiesci-Silva-rerum,wid,21372,wywiad.html?ticaid=1159e5&_ticrsn=3

    17-09-2015 | Ksiazki WP

    Wilno jest jak chór – wywiad z Kristina Sabaliauskaitė autorką powieści „Silva rerum”
    fot. Paulius Gasiunas

    „Tożsamość językowa to wynalazek XIX wieku, w XVII wieku ważne były przede wszystkim wyznanie, stan i tożsamość polityczna” – o historii Wilna, polsko-litewskiej szlachcie i bazyliszku rozmawiamy z Kristiną Sabaliauskaitė, litewską pisarką polskiego pochodzenia, autorką opublikowanej właśnie w Polsce powieści „Silva rerum”, napisanej przepięknym językiem powieści historycznej, fenomenie litewskiego rynku książki.

    Tomasz Pstrągowski: Zacznijmy od pytania, które musi paść rozmawiając w Polsce o Wilnie. W XVII wieku Wilno było polskim czy litewskim miastem? I czy miało to dla jego mieszkańców jakiekolwiek znaczenie?

    Kristina Sabaliauskaitė: W XVII wieku Wilno było stolicą Wielkiego Księstwa Litewskiego. Często nazywaną także Jerozolimą Północy ponieważ, tak jak i Jerozolima, Wilno miało cztery wyraźne dzielnice wyznaniowe – katolicką polsko-litewską, protestancką niemiecką, rosyjską starowierców i żydowską. Do tych grup dodać należy przybyszy z całej Europy – hiszpańskich prawników, włoskich artystów i muzykantów, Holendrów, Ormianów i Karaimów…

    Tożsamość językowa to wynalazek XIX wieku, w XVII wieku ważne były przede wszystkim wyznanie, stan i tożsamość polityczna. XVII-wieczny mieszkaniec Wilna powiedziałby więc o sobie: „jestem rzymskim katolikiem (albo protestantem, albo starowiercą…), szlachcicem (czy duchownym, czy mieszczaninem), obywatelem Wielkiego Księstwa Litewskiego, Wilnianinem”. Zawsze mówię, że Wilno jest jak chór, w którym wiele narodów jednocześnie śpiewa swoim językiem. Nie da się historii Wilna przeczytać wyłącznie w jednym języku czy przez pamięć jednej narodowości.
    (…)

    ~szamuchy [wczoraj]
    Kochani Wilnianie i w mojej rodzinie zostało wiele wspomnień o kochanym Wilnie .Zawsze mówi się o tym miescie z wielkim szacunkiem i westchnieniem.Prawdą jest , że jest tam wiele sladów poskości począwszy od substancji stałej jak np bnudynki a skonczywszy na cmentarzach.Ale proszę was zrozumcie czy tego chcecie czy nie Wilno zawsze było jest i będzie stolicą Litwy nawet wtedy gdy było związane unią Polsko Litewską.I niech nikt tu bałamutnie nie mówi ,że np Wilno jest nasze że odbieżemy itd ,etc.To najpiekniejsze miasto północy jest stolicą Litwy i basta.Tylko z jedną różnicą przed wojną było miestem wloności a teraz jest symbolem zamordyzmu i pani Grzybowska choć ma polskie korzenie chce pokazać że jest bardziej litewska niż rodowici Żmudzini na Litweie

    ~alex [16 godzin temu]
    @szamuchy ^ Z racji zajęcia, jakim się param,mam kontakty na Wschodzie, w Rosji, na Ukrainie, ale też na Litwie. Nigdzie nienawiść do Polski, Polaków i wszystkiego co polskie nie jest tak głęboko zakorzeniona jak na Litwie. Litwini od dziecka uczeni są w szkołach, że Wilno jako rdzennie litewskie miasto zostało przez Polskę przemocą podbite i włączone do Polski w 1918 roku. Od tej pory aż do 1939 było pod polską okupacją wbrew woli jego mieszkańców. Tymczasem spis powszechny z 1926 wyraźnie pokazał, że żyło w owym czasie w Wilnie AŻ (!!!) 6% Litwinów,podczas gdy Polaków było tam wówczas przeszło 70%.

    ~Lech [wczoraj]
    Myli się pani gdyż tożsamość językowa zawsze była istotna w naszej części Europy. Mieszko I stworzył swoje państwo wyłącznie z ziem plemion lechickich mówiących tym samym językiem lechickim ,posiadających tę sama kulturę tradycję i obyczaj oraz pierwotną słowiańską wiarę którą Mieszko I postanowił zastąpić chrześcijaństwem. Wszystkie te czynniki były równie istotne aby stworzone przez niego państwo miało szansę przetrwać a jego ludność mogła stopniowo z nim się utożsamić i przekształcić stopniowo na przestrzeni wieków w jeden polski naród. Przez całe wieki panowania w Polsce dynastii Piastów etnicznie niesłowiańskie i niepolskie obecne ziemie Wileńszczyzny nigdy nie wchodziły w jej skład dlatego ,że wówczas zamieszkiwała tamte tereny niesłowiańska ludność z plemion Bałtów litewskich a nie zachodniosłowiańscy Lechici. Wilno już istniało w czasach Giedymina dziada Jagiełły i nie miało wtedy nic wspólnego z Polską i Polakami. Polskość Wilna to efekt kilkuwiekowej polskiej kolonizacji terenów Wileńszczyzny i polonizowania się tamtejszej rdzennej ludności należącej etnicznie i językowo do Bałtów. Proces ten został zapoczątkowany unią polsko-litewską i można go porównać oczywiście nie wprost do niemczenia się pierwotnie zachodniosłowiańskiego polskiego Wrocławia i innych miast Ślaska na który przez wieki napływali koloniści z niemieckiej Rzeszy… P.S. Nazwa własna Słowian pochodzi od słowa czyli od wspólnej rodzimej mowy (co najlepiej świadczy o jej znaczeniu dla kształtowania się ówczesnej świadomości i tożsamości naszych dalekich przodków (Niemcy to nazwa nadana obcym „niemym” ludziom którzy nie znali i nie rozumieli słowiańskiej rodzimej mowy naszych polskich antenatów… )

    ~PW [3 godziny temu]
    @Lech ^ Lechu … wróć do szkoły. A frankońskie mapy z VI wieku gdzie widać, że istnieje w Europie jedno największe państwo Lechia !!! Obecni historycy to banda ignorantów urodzonych i wyuczonych w komunistycznej Polsce. Nauczyłeś się błędnej historii człowieku i nawet Ci przez myśl nie przeszło, że może być inaczej. To jest najgorsze!

    ~PW [3 godziny temu]
    Oczywiście obecni historycy błędnie wmawiają nam historię. Banda ignorantów. Wilno tak jak i inne miasta założyli Lechici, czyli obecni Polacy. Proszę sobie znaleźć w internecie frankońskie mapy Europy z VI wieku (tylko te polityczne pokazujące państwa, a nie plemiona). Na mapie widać jedno wielkie państwo Lechia. Nie istnieją wówczas takie państwa jak Niemcy czy Rosja. Wypadły Wam oczy? Przez setki lat właśnie Niemcy i Rosjanie niszczą naszą kulturę pozbywając się wszelkich dowodów na istnienie naszego państwa. A nasi historycy notabene urodzeni i wychowani w komunie od dziecka mieli wpojona błędna historię i teraz trudno im się do tego przyznać. Do tej pory w Turcji Polska jest nazywana Lechistanem. (podczas ostatniej wizyty w Polsce premier Turcji takim mianem określił nasz kraj). I co nikomu nie zaświeciła się lampka? Polska istnieje od przynajmniej 2000 lat….maskara, że ludzie jeszcze tego nie wiecie.

    ~inteligent- czytelnik ,,wyborczej” [18 godzin temu]
    Wilno było przede wszystkim miastem żydowskim. Najwyższy czas, 70 lat po Holocauście, pomyśleć o odszkodowaniach dla prawowitych mieszkańców miasta. Polski rząd i polskie społeczeństwo powinno zmierzyć się z mroczną historią, i finansowo zrekompensować krzywdy. Tego dziś oczekuje świat. Byłoby to przede wszystkim dobre dla samych Polaków, ich reputacji i dobrego imienia. Mamy nadzieję, że nowoczesny i patrzący w przyszłość obecny polski rząd w poczuciu właściwie rozumianego patriotyzmu i troski o międzynarodową akceptację zareaguje właściwie. Dotychczasowe jego działania napawają optymizmem.

    ~Bokobród [wczoraj]
    Aż do upadku I Rzeczpospolitej Wilno było stolicą Wielkiego Księstwa Litewskiego, z którym uprzednio Korona weszła w unię (zupełnie pokojową), więc jasne jest, że Wilno to litewskie miasto, mimo iż większość mieszkańców stanowili Polacy.

    ~Polsko- żydowskie Wilno [wczoraj]
    @Bokobród ^ Według spisu dokonanego przez okupacyjne władze niemieckie 14 grudnia 1916 w Wilnie mieszkało 74 466 (53,67%) Polaków, 57 516 (41,45%) Żydów, 2909 (2,09%-!!!!) Litwinów- nie ma co- baardzo litewskie miasto!!

    ~Kaziuk [wczoraj]
    Sprytny plan. Gdy ciężko jest zaprzeczyć polskości tego miasta to należy uderzyć w strunę wielokulturową. To zminimalizuje udział Polaków w budowie i rozwoju gospodarczym i kulturalnym tego regionu. Za kilka lat wyda się inną książkę wskazującą o dominującej roli Litwinów w tym wielokulturowym konglomeracie. Użyto do tego miłej buzi plus sztucznie napędzona popularność i hulaj dusza piekła nie ma.

    ~oklo [wczoraj]
    @Kaziuk ^ Gorzej jeśli ona naprawdę w to wierzy co pisze.

    ~semper fidelis [20 godzin temu]
    @Kaziuk ^ Dokładnie tak samo robią z Lwowem- wystarczyć zajrzeć na stronę internetową miasta. Lwów wielokulturowy, rusiński, habsburski, galicyjski- wszystko, tylko nie Polski!!

    ~Antyżmudzin [19 godzin temu]
    @Kaziuk ^ To Żmudzińska oszutka bo ci litwini przejeli nazwę a sami są Żmudzinami.

    Polubienie

  5. No proszę! A podobno, to tylko „niewierni” modlą się do drzew… bo „wierni” robią to np. do włosów! Taka tradycja! 😦


    Foto: AFP Meczet w moskwie

    http://wiadomosci.onet.pl/swiat/kadyrow-obiecal-relikwie-dla-nowego-meczetu-w-moskwie-wlos-mahometa/3b7h5d

    Kadyrow obiecał relikwię dla nowego meczetu w Moskwie – włos Mahometa

    Do niedawno otwartego w Moskwie meczetu, jednego z największych w Europie, ma trafić włos proroka Mahometa – poinformował dziś zwierzchnik Rady Muftich Rosji Rawil Gajnutdin. Relikwię obiecał podarować świątyni przywódca Czeczenii Ramzan Kadyrow.

    Wierni odwiedzający meczet będą mogli oglądać relikwię podczas szczególnie ważnych uroczystości – zapowiedział mufti, cytowany przez portal RBK. Włos Mahometa jest umieszczony w specjalnej kapsule za szkłem pancernym.

    Kadyrow ze swej strony oświadczył, że przekaże relikwię „na wieczne przechowywanie” i nastąpi to podczas specjalnej uroczystości.

    RBK wyjaśnia, że przywódca Czeczenii otrzymał włos Mahometa jako dar od Uzbekistanu.

    Nowy moskiewski meczet, wzniesiony na miejscu rozebranego w 2011 roku meczetu z początku XX wieku, został otwarty przedwczoraj. Budowa pochłonęła 170 mln dolarów, a głównym sponsorem był pochodzący z Dagestanu biznesmen Sulejman Kerimow. Sześciopoziomowa świątynia może pomieścić 15 tys. wiernych. Wieńczy ją pokryta złotem kopuła o wysokości 46 metrów i średnicy 27 metrów, a także dwa duże minarety, mały minaret i cztery wieże.

    Islam to druga pod względem liczby wyznawców religia w Rosji. Liczbę muzułmanów w tym kraju szacuje się na około 20 mln. Islam jest najbardziej rozpowszechniony na Północnym Kaukazie, środkowym Powołżu i na Uralu, a także w Moskwie i Petersburgu.

    ~hehe : Meczety i cerkwie w cieniu pomników Lenina. Prawdziwe multi kulti.

    ~pozdrowienia dla Dziwisza : Nie chciałbym urazić czyichś tzw. Uczuć religijnych (cokolwiek to oznacza), ale jest to nic innego jak nekromania.

    ~ed : Włos pedofila i kazirodcy relikwią?

    Polubienie

  6. Dla rozróżnienia, oto znalezione przypadkiem pustynne wartości = południowe wartości… Widoczne pustynnienie i brak drzew…

    Cassper Nyovest ft. OkMalumKoolKat „Gusheshe”

    Polubienie

  7. ~JANUSZ (08:10)
    TO ZACZĘŁA SIĘ JUŻ KRADZIEŻ LASÓW PAŃSTWOWYCH ,NIE MOGĄ SPRZEDAĆ ,TO MOGĄ UKRAŚĆ -ZŁODZIEJE .

    ~były (08:00)
    przed odejściem na emeryturę w moim nadleśnictwie była restrukturyzacja. W moim leśnictwie pozyskiwałem średnio około 3–4 tyś metrów sześciennych drewna rocznie . Kolega leśniczy pozyskiwał 4-5 tysięcy m3 rocznie . Powstało 1 super leśnictwo . Wjechały ciężkie maszyny , które przy pozyskaniu kaleczą inne drzewa. łamią podszyty i naloty sadzone przez poprzedników. Pozyskanie za ub. rok to 22 tysiące m3 . Zwarcie koron drzew jest tak przerwane , że masowo obumiera podszyt wysuszony przez słońce. Za moich czasów przy takim pozyskaniu i niszczeniu podszytów szybko miałbym wilczy bilet i prokuratora na karku. Z przykrością stwierdzam – to już nie są leśnicy tylko producenci drzew.

    http://finanse.wp.pl/kat,1034079,title,Lasy-Panstwowe-wiecej-rabia-i-winduja-przychody,wid,17884658,wiadomosc.html?ticaid=115b1a&_ticrsn=3

    Lasy Państwowe więcej rąbią i windują przychody

    PAP | dodane 2015-10-02 (04:15) | 216 opinii

    Przemysł żąda od leśników więcej surowca, a ekolodzy alarmują, że w lasach trwa rabunek – informuje „Rzeczpospolita”.

    W przyszłym roku Lasy Państwowe mają szanse zwiększyć przychody ze sprzedaży drewna – ceny surowca rosną, zwiększa się też pula drzew przeznaczonych pod topór.

    Już w 2014 r. przychody państwowego gospodarstwa zarządzającego 7,2 mln ha drzewostanów były rekordowe, przekroczyły 8 mld zł. W przyszłym roku LP planują pozyskanie 38,5 mln m sześć, drewna. Z tego pula surowca dla przemysłu drzewnego wyniesie około 31,7 mln m sześć. To prawie o 700 tys. m sześć. więcej niż rok wcześniej.

    Jednak nie wszyscy odbiorcy drewna podzielają zadowolenie leśników. Przedsiębiorcy z Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego, wskazują, że już w zeszłym roku do stałych odbiorców, trafiło zdecydowanie mniej surowca w stabilnych cenach, niż obiecywali leśnicy.

    Równocześnie „rabunkowej gospodarce” sprzeciwiają się ekolodzy. – Pozyskanie drewna opiera się na 10-letnich planach urządzenia lasu. Rokrocznie staramy się pozyskiwać określoną pulę drewna z owego planu – zapewnia Anna Malinowska, rzeczniczka LP.

    ~Dzik 30 minut temu
    A ja posadziłem 30 lat temu, 3 ha lasu na odziedziczonym kawałku ziemi , kiepskiej ziemi. Dzisiaj to już fajny las, ale trzeba robić przecinkę sanitarna. I za każdym razem muszę prosić „władze” o zgodę na wycinkę i wywóz. To takie to poniżające. Prosić sie , czy mogę na własnym kawałku ziemi cos zrobić. Jeżeli nie zapytam , kara i to jaka, porażająca. A oni tną na potegę.

    ~garfieldgd 52 minuty temu
    Na Pomorzu widać całe połacie ogołocone z drzew i żadnego sadzenia nowych Przykłady? Choćby droga od A1 do Starogardu Gdańskiego, ale przykłady można by mnożyć! Zarząd LP to barbarzyńcy…

    ~PObarany 1 godzinę i 3 minuty temu
    a ja za pozwolenie na wycięcie własnego drzewa muszę zapłacić 33tyś 1 szt.

    ~RAF 1 godzinę i 5 minut temu
    sorry ale jesteście ignorantami! Lasy Państwowe są państwem w państwie! I robią co chcą. Ustawa która PIS zwalczal jak oszalały miała to ukrócić. Wiec pretensję ze jest tak a nie inaczej to do PIS. PS. To głównie kasa z lasów państwowych szła na płatne info że – PO chce sprywatyzowac lasy!

    ~Waldek 1 godzinę i 11 minut temu
    Co to za zdanie może być rzeczniczki strony oskarżanej o rabunek.

    ~Marek 1 godzinę i 13 minut temu
    W Pile, na Wrzosach enklawie do tej pory trudno dostępnej, Lasy porobiły autostrady szutrowe za nasze pieniądze którymi gnają młodzieńcy każdym gratem 160 na godzinę zapylając wszystko aż po Szczecin. Pod pretekstem by ciężki sprzęt mógł wywozić drzewo, albo straż pożarna, oczywiście powiedzą „oni” pseudo strażnicy lasów. Tak samo jest w lasach Drawna przy ujściu Korytnicy z jeziora. Ciężki sprzęt w lasach, jak sama nazwa mówi, powinien się przedzierać i nie drogami lecz szlakami którymi nie przejedzie żadna osobówka. Teraz my okoliczni mieszkańcy czekamy na asfalty na tych autostradach szutrowych by można tam do puszczy dojechać taksówką.

    ~Kvrwy i złodzieje (08:46)
    Tną lasy metodą na wyrwę, po wycince dewastacja wszystkiego. Kradną tak samo jak bul w pałacu

    ~leśnik (08:22)
    Dyrektor lasów lubuskich p. Banach to największy pseudo ekolog jakiego znam. Na siłę wprowadził pozyskanie całodobowe do lasów przez maszyny. Zręby tną 24 godz na dobę. Wielkie maszty i bez żadnej kontroli prywatne firmy tną i wywożą drewno same. Wystawiana jest jedna asygnata czy kwit na kilkaset m3 drewna i wolnoć Tomku w nie swoim domku. Maszyny tną drzewa nie tylko na zrębach ale też w trzebieżach młodszych klas wieku. Jak tego nie nazwać rabunkiem. Kto z leśników nie zaplanuje odpowiedniej ilości hektarów pod pracę maszyny ścinkowej ten niech się szykuje na kontrolę i dyscyplinarkę.

    ~aww 2015-10-02 (15:57)
    „Rabunkowa gospodarka” ??? Jak to się dzieje, ze pomimo „rabunkowej gospodarki” przybywa lasów, drewna odkłada się w lasach coraz więcej, zapotrzebowanie na drewno i jego ceny rosną? Czy ktoś z ekologów lub pseudo ekologów jest w stanie racjonalnie to wyjaśnić ?

    ~gdzie przybywa? 2015-10-02 (22:50)
    gdzie przybywa? proszę o konkretne przykłady.

    ~al 2015-10-02 (23:38)
    Drzew jest coraz więcej ale drzewa coraz mniej baranie. Dwa patyki posadzą a jedno stare i grube zetną. Tak to przybywa gamoniu.

    ~jax (08:03)
    @gdzie przybywa? ^ Zapraszam do lektory GUS. Od lat 90 powierzchnia lasow zwiekszyla sie o okolo 1%. Jak siegniesz glebiej to zobaczysz ile bylo po wojnie a ile jest teraz.

    ~Baca (07:27)
    To jest preludium do tego co się bedzie działo w Polsce po sprywatyzowaniu lasów państwowych=SPEŁNIĄ SIĘ PROROCTWA PO STANIEMY SIE PYSTYNNĄ ZIELONA WYSPA=Żydzi bardzo zawiedzeni ze Komorowski nie został Prezydentem bo lasy by były już dawno sprywatyzowane a tak ostrzyli sobie na nie pazurki i już czuli GESZEFT.====JEDYNY RATUNEK DLA POLSKI TO COFNĄC PO OD WŁADZY BO JUŻ ZA CZTERY LATA Z POLSKI ZOSTAŁY BY TYLKO ZGLISZCZA I JEDNO RUMOWISKO.

    Polubienie

  8. http://gwiazdy.wp.pl/artykul/5915146202350721/jest-decyzja-trybunalu-konstytucyjnego-w-sprawie-dody.html

    6 października 2015, godz.: 12:47

    Jest decyzja Trybunału Konstytucyjnego w sprawie Dody

    Trybunał Konstytucyjny rozpatrywał dziś skargę Doroty Rabczewskiej. Popularna wokalistka wnioskowała, by sędziowie zbadali konstytucyjność karalności „obrazy uczuć religijnych”. Jaka decyzja zapadła podczas posiedzenia?

    Doda nie pojawiła się na rozprawie. Przed Trybunałem Konstytucyjnym reprezentował ją mec. Łukasz Chojniak.

    Przypomnijmy, że w 2012 roku piosenkarka i celebrytka została skazana na 5 tysięcy złotych grzywny właśnie za obrazę uczuć religijnych.

    Bardziej wierzę w dinozaury niż w Biblię. (…) Ciężko wierzyć w coś, co spisał jakiś napruty winem i palący jakieś zioła – powiedziała w jednym z wywiadów.

    Trybunał ostatecznie odrzucił skargę Dody w sprawie obrazy uczuć religijnych.

    30 min czytać uzasadnienie? 😉 chyba ktoś miał to napisane wcześniej 😉 miłego dnia kochani! – skomentowała Rabczewska na Facebooku.

    Ian Sterling 6 października 2015 godz.: 13:30
    „Bardziej wierzę w dinozaury, niż w Biblię” … tylko tępy człowiek mógł rzucić takim zestawieniem. To, że dinozaury istniały, jest udowodnione i wiadome powszechnie, więc to nie jest kwestia wiary, a wiedzy. Jeśli ty w nie wierzysz, tzn. że nie masz wiedzy, iż one były naprawdę, a to poziom wiedzy z przedszkola. Dodziu, sprawdź w słowniku definicję słowa „wiara”. Aby szczekać publicznie na jakiekolwiek tematy, trzeba mieć o nich jakiekolwiek pojęcie. To Ciebie, dodu, przerosło.

    rysrrytrtr 6 października 2015 godz.: 14:09
    Biblię napisali ludzie dla kontroli ludzi.

    nik-czemnik 6 października 2015 godz.: 14:17
    Doda powiedziala prawde !Jazeli masz zle nastawienie do czlowieka to zamilcz.

    Dokwaterować 6 października 2015 godz.: 14:24
    Diokwqaterować babie paru Arabów to zacznie chodzić w Burce i na dupie nie usiądzie

    NICK 6 października 2015 godz.: 14:24
    To jest tylko przenośnia, tak samo jak to że świat powstał w 7 dni. Dla mnie jest nienormalnym aby za takie wypowiedzi karać. Strach już powiedzieć, że Czerwony kapturek to bajka, można tym znowu kogoś obrazić. Niech ludzie sobie wierzą w co chcą, mają taką potrzebę to ich sprawa, niemniej z ich bajeczkami nie wszyscy muszą się zgadzać. Nie można zabraniać wypowiedzi o tych bzdurach, nie mamy średniowiecza gdzie również karano za badania naukowe, jak np. choćby że cały wszechświat miał się kręcić wokół ziemi, były też inne naukowe sprawy, mało zrozumiałe dla tej religijnej ciemnoty. Ciemniak nawiedzony ludziom myślącym nie może wciskać swojej ciemnoty, niech sam sobie z nią zostanie. Gdzie my żyjemy, przecież to Europa i XXI wiek. To straszne co się dzieje i do czego dochodzi.

    Girdano Bruno 6 października 2015 godz.: 14:30
    Czy Trybunal Konstytucyjn y to Swieta Inkwizycja??

    tak tylko zwracam uwagę do uwagi. 6 października 2015 godz.: 15:15
    Zanim szanowny Panie zabierzesz się za pouczanie innych to warto popracować nad samym sobą. To że kiedyś żyły dinozaury jest wiedzą powszechną, ale może Doda nigdy nie widziała prawdziwego szkieletu dinozaura na własne oczy (tak na marginesie większość z nas nie byłaby w stanie ocenić prawdziwości takiego obiektu). Więc jedynie stwierdziła, że bardziej wierzy w teorie tworzone przez biologów (może ogólniej naukę) niż w obraz świata prezentowany w biblii. Nie ma tu żadnego problemu ze znaczeniem słowa wiara. Zwrócę uwagę, że my wszyscy tak naprawdę wierzymy (lub nie) w naukę. I jakże często okazuje się że nasza wiara została wykorzystana przez nieuczciwych lub po prostu błądzących naukowców.

    do NICK 6 października 2015 godz.: 15:48
    masz rację… każdy ma prawo sie wypowiadać i osądzać innych… wiec powiedz mi dlaczego można karać kogoś za to że obraził jakiegoś geja oscentacyjnie prezentującego swoją odmienność a nie można za obrażanie uczuć religijnych??? każdy ma prawo do swoich poglądów ale musi uważac jak je prezentuje… to się nazywa kultura… wynosi się to z domu… jak twoi rodzice mieli głęboko twoje wychowanie możesz tego nie wiedzieć…

    Polak wolny od zabobonów 6 października 2015 godz.: 13:10
    Kapłani tej religii podczas swoich obrzędów piją alkohol i palą zioła, może ktoś zaprzeczy.

    myha 6 października 2015 godz.: 13:50
    W dodatku dokonują praktyk kanibalistycznych pijąc krew i jedząc ludzkie ciało, na szczęście tylko symbolicznie(choć oni sami wieżą że naprawdę). To tylko pokazuje jak groźna może być ten odłam sekty żydowskiej zwany czasem chrześcijaństwem

    Iza S 6 października 2015 godz.: 13:14
    Nasuwa się pytanie… czy my naprawdę żyjemy w XXI wieku?????????????

    NICK 6 października 2015 godz.: 14:26
    Aż trudno uwierzyć że karanie za mrzonki nawiedzonych w Europie i XXI wieku.

    auc 6 października 2015 godz.: 15:17
    XXI wiek nie ma nic do rzeczy jeśli rządzący tego świata wierzą w szatana

    sąsiad 6 października 2015 godz.: 15:48
    W/g kalendarza żydowskiego chyba nie.

    Polubienie

    • A dlaczego nie, hm? Skąd ta pewność, że to „skerībʰom / skerībʰos, patrz Indogermanisches (etymologisches) Wörterbuch” jest poprawne, hm? Ja sram rzadkim gównem na indogermańskie pierdolenia etymologiczeskie i na całą resztę wszystkiego powiązanego z tym kłamstwem…

      Trochę masz jednak rację,.. patrz SKRBH i https://skrbh.wordpress.com/

      Polubienie

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.