822 DEPARTAMENT STANU USA: AMBASADOR MOSBACHER WYKONUJE W POLSCE ŚWIETNĄ ROBOTĘ [+VIDEO]


Georgette Mosbacher i Donald Trump. Fot. twitter.com, @USAmbPoland

jwu @jwu:
Jeżeli tak mają wyglądać jankeskie ideały i wartości (piszę to na podstawie przeczytanego listu pani M), to dzięki za taką demokrację.

zefir @zefir:
Tak jak gęsi rzymski Kapitol przed wrogiem ostrzegły, tak ptasi móżdżek Namiestnika od amerykańskich ideałów i wartości, dywersją w Polsce Amerykę zbawia. Tak również hucpa rzeczniczki Departamentu Stanu swą politykę objawia.

Kojoto @Kojoto:
„Świetna robota” – no brawo… jak usraelscy żołnierze zaczną strzelać do Polaków ta szmata powie to samo.

Willgraf @Willgraf:
pedał naczelnik pozwala na handel polskimi dziećmi dla pedałów w Europie i USA
Handel polskimi dziećmi – Paweł Bednarz i Klaudiusz Szkudlarek
https://www.youtube.com/watch?v=zeLUVl-ZSqY

skoro to nie leży w kompetencjach tzw. prezydent Dudy – Uważam ,że w moich kompetencjach jest aby ci ludzie zostali osadzeni i ukarani i nigdy więcej nie byli tytułowani jako jacyś urzędnicy Polski

Departament Stanu USA: ambasador Mosbacher wykonuje w Polsce świetną robotę [+VIDEO]

DEPARTAMENT STANU USA: AMBASADOR MOSBACHER WYKONUJE W POLSCE ŚWIETNĄ ROBOTĘ [+VIDEO]

28 listopada 2018|4 komentarze|w Ameryka, polityka, Polska, Wydarzenia |Przez Marek Trojan

Rzecznik Departamentu Stanu USA Heather Nauert pytana o skandaliczny list Georgette Mosbacher do premiera Mateusza Morawieckiego podkreśliła, że amerykańska ambasador wykonuje w Polsce „świetną robotę” i reprezentuje amerykańskie ideały i wartości, w tym wolność prasy.

We wtorek podczas konferencji prasowej rzecznik Departamentu Stanu USA Heather Nauert została zapytana przez jednego z dziennikarzy o skandaliczny list Ambasador USA w Polsce, Georgette Mosbacher, do premiera Mateusz Morawieckiego, w którym poucza szefa polskiego rządu w jaki sposób wolno krytykować dziennikarzy TVN. Amerykański dziennikarz zapytał Nauert, czy Departament Stanu może jakoś wyjaśnić sprawę tego listu, „który zdenerwował bardzo wielu Polaków”. Zaznaczył, że w liście Mosbacher miała przekręcić nazwisko polskiego premiera i nazwę pełnionego przez niego urzędu, podobnie jak w przypadku szefa MSWiA Joachima Brudzińskiego i zwrócił uwagę, że ton tego listu nie spodobał się Polakom.

W odpowiedzi Nauert w pełni poparła amerykańską ambasador w Warszawie. – Ambasador Mosbacher wykonuje świetną robotę, reprezentując Departament Stanu i rząd Stanów Zjednoczonych w Polsce – powiedziała, dodając, że Mosbacher „jest polskiego pochodzenia”. Następnie nawiązała do kwestii, które miały być osią ostatnich tarć na linii Ambasada USA – rząd PiS.

– Ona reprezentuje też nasze ideały i wartości, w tym wolność prasy i wszystkie te rzeczy, które jak wiem są wam bliskie i drogie – powiedziała rzeczniczka Departamentu Stanu. – W kwestii „rzekomych listów, które wyciekły” [podkr. oryg. – red.], nie będę tego komentować, poza tym, że wykonuje świetną robotę reprezentując nas.

Dziennikarz dopytał, czy w takim razie, skoro Mosbacher ma polskie pochodzenie, to nie powinno jej być łatwiej z pisownią polskich nazwisk. – Ty to powiedziałeś, nie ja [śmiech] – odparła Nauert. Dodała, że nie będzie już tej sprawy komentować.

W poniedziałek red. Wojciech Wybranowski z „Do Rzeczy” ujawnił, że Ambasador USA w Warszawie wysłała list do Mateusza Morawieckiego w którym poinstruowała w jaki sposób polscy ministrowie powinni wypowiadać się o telewizji TVN. Dzień później w mediach społecznościowych opublikowano fotografię tego skandalicznego listu, a zarazem jego pełny tekst. Pod drukowaną treścią listu znajduje się jeszcze odręczny dopisek Mosbacher: „musimy to rozwiązać, to staje na drodze naprawdę bardzo ważnym sprawom”.

Wczoraj dziennikarze tygodnika „Do Rzeczy” ujawnili, powołując się na swoje źródło w rządzie PiS, że ambasador USA jesienią tego roku wzywała do siebie „na rozmowy” osoby związane z polskim rządem, zaangażowane w prace nad nowelizacją ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych. Według tych informacji, naciskała ona na ministrów i urzędników rządu, aby wprowadzić zmiany przepisów stawiające w uprzywilejowanej pozycji firmy z USA działające w Polsce.

HOT 🔴 State Department Press Briefing with Heather Nauert on Mexico border, DPRK, Russia ..

Wypowiedź Nauert nt. Mosbacher od 37:20.

Kresy.pl / youtube.com

https://wpolityce.pl/polityka/423114-problem-z-pania-mosbacher-ma-charakter-strukturalny

…..


autor: Twitter wPolityce.pl

katarzyna
Mając takich przyjaciół nie musimy mieć wrogów. Takie śmieszne, że aż straszne.

E.K
Po co nam wrogowie jak mamy takich przyjaciół jak USA reprezentowane przez wybotoksowaną ambasador, p. ambasador pokazała Polsce jej miejsce w szeregu, podobno wstajemy z kolan, aby leżeć na plecach.

Adam
Nasz najlepszy sojusznik. Czy bazy stałe naszego najlepszego zainstalowane ? wtedy łatwiej dobitniej będzie sojusznikowi przemawiać za pomocą TVN-u!

czytelnik
Przyjaźń z ameryką to iluzja a tramp to oszust i kłamca . Przez głupotę pani ambasador przypadkowo powiedziała co myśli o nas Rząd amerykański . Chcą kasy i tylko kasy.

wolność prasy, stop cenzurze
http://www.wyszperane.info/2016/02/21/amerykanie-finansowali-hitlera-nazistow-niemiecki-cud-gospodarczy-i-ii-wojne-swiatowa/

Tom
mamy jasny komunikat; USA nie jest sojusznikiem Polski i nie pozwoli na powstanie silnej Polski. Niech teraz któryś jeszcze wspomni o Forcie Trump i jakimś płaceniu amerykanom. Koniec złudzeń

sztuczny kryzys
Jestem pewna ze ten reportaz zrobiono na zamowienie US raela po co szukac winnych a noz widelec mozna ich zanalezc, tam gdzie nie wolno.

..
no i wszystko jasne ;TVN moze wszystko , bo to amerykańska firma! strach sie bać

qwe
Tak to bywa jak Kaczyński postawił na jednego konia. Brawo Orban, PIS uczyć się od niego, nauka nie boli.

Jaś
Cóż miała rzecznik powiedzieć? Ta nominacja to duża wpadka i wstyd. Ambasada to nie operetka, nawet w Warszawie. Po cichu ją zabiorą.

bca
Co to znaczy, że ma „polskie pochodzenie” i co to za argument ? Czy każdy aszkenaz, który stąd pochodzi ma polskie pochodzenie ?

mordo_ty_moja
polskie pochodzenie? to już się wypiera żydowskiego? czy to jest koszerne?

Pawlak
No proszę, Polka. A taka cuś niepodobna

anka@anka-anka
Polskie pochodzenie ma mój pies, a jednak jest cocker spanielem angielskim. Tak samo z panią ambasador. Po co powoływać się na pochodzenie skoro to narodowość świadczy o tym, kto był naszym przodkiem, a żaden uczciwy człowiek nie wstydzi się swoich przodków. O ile oczywiście nie ma kogo/czego się wstydzić. Przez uległość naszych władz doszło do tego, że ambasador jakiegoś kraju dyktuje polskim najwyższym władzom jak mają wyglądać ich działania i jak mamy interpretować polskie prawo.

Ben
To jest śmieszne, kompromitują się. Przeczytajcie kim jest ruda: https://stopfalszerom.blogspot.com/2018/06/mosbacher-ambasador-maso-usa-nie.html

https://wpolityce.pl/swiat/423117-departament-stanu-usa-mosbacher-swietnie-reprezentuje-rzad

Rzecznik Departamentu Stanu USA: „Mosbacher świetnie reprezentuje rząd USA w Polsce”. A co z listem? „Nie będę tego komentowała”

opublikowano: 6 godzin temu · aktualizacja: 4 godziny temu

Ambasador Mosbacher świetnie reprezentuje Departament Stanu i rząd Stanów Zjednoczonych w Polsce

— w ten sposób rzecznik Departamentu Stanu USA Heather Nauert odpowiedziała na pytanie dotyczące listu Georgette Mosbacher do premiera Mateusza Morawieckiego.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Poważna wpadka ambasador Mosbacher. Literówki w nazwiskach, Morawiecki jako minister, Brudziński bez imienia

Georgette Mosbacher pisze do premiera, Michał Karnowski pisze do Mosbacher. „Co mam zrobić z redaktorem Wojciechem Biedroniem?”

O sprawę zapytał dziennikarz agencji AP. Reporter przypomniał, że ambasador USA w Polsce popełniła błędy w nazwiskach premiera i ministra spraw wewnętrznych, a ponadto ton listu został w Polsce źle odebrany.

Ambasador Mosbacher świetnie reprezentuje Departament Stanu i rząd Stanów Zjednoczonych w Polsce. Dodam, że ma polskie pochodzenie. Podziela również nasze idee i wartości. Wartości te obejmują również miłą państwa sercu wolność prasy

— odpowiedziała Nauert.

Nie chciała jednak odnieść się do meritum.

Co się tyczy listu, nie będę tego komentowała

— zaznaczyła.

gah/TVP Info

Ania
Wolność prasy każdemu sercu jest miła… A co z prasa która pisze, że rzydzi to mordercy i Polakożercy?? Czy taka prasa jest miła sercom tych przemiłych pań (dodałabym jeszcze to tego grona azari).?

bazalt
Harcownicy PiS-u którym marzy się jedynie słuszny i nie podlegający weryfikacji przekaz dnia, którym solą w oku jest TVN, teraz będą mieli sól w obydwu oczach. TVN się umocni a PiS pozostanie bezradny.

nohood
jeśli usa wysyłają samolubną, jednostronną, niezorientowaną i działającą na syjonistycnego pilota dorotkę z krainy ozz do roli abmasadora, to chyba niezbyt dobrze świadczy o kondycji usa.

pit28
A teraz to na kogo stanowisko będzie jeszcze czekało wPolityce? Może do sprawy odniesie się papież Franciszek?… Nie, nie było żadnego „wyskoku” – był przemyślany ruch.

Delio
NO I CO??? PiS to GŁUPOLE!!!!!!!!!!!!!!!! postpegeerusy!!! fornalski pomiot!!!!!!!!!!!!!!!! dostaliście z liścia od Pani Ambasador I Z BIAŁEGO DOMU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i co, HOŁOTO???

nohood
jakim ambasadorem może być kobieta, która będąc przewrażliwioną na punkcie wizerunku zdeformowła sobie twarz w sposób tak karykaturalny ? nie wydaje wam się, że obnosi się z objawami własnej choroby?

obserwator
Pani Rzecznik powinna zapytać do jakiej jeszcze korespondencji Premiera mają dostęp dziennikarze. Czy przeglądane są listy tylko z Ambasady USA czy też z innych ambasad?

Niewolnictwo umysłowe
To nie jest wina PIS. To wina wielu lat sowietyzacji polskich relacji międzynarodowych, klientelizmu, wasalizmu i mentalnego postkolonializmu.

GACIE OPADŁY
AMBASADOR USA W POLIN DECYDUJE CO MA ROBIĆ PREMIER

TYLKO SYJON
NA TERENIE UKRAINY I POLSKI

mib
Niestety musimy łykać tę żabę. Może plusy jednak są większe niż minusy, bo inaczej powinna pójść nota do Trumpa o zmianę ambasadora. No ale to jego przyjaciółka. Może pani ambasador się nauczy?

BRAWO SYJON W POLIN
TAK SIĘ BLOKUJE NA LATA ŚWIETLNE REPOLONIZACJĘ MEDIÓW KTOŚ MUSI POLAKOM WBIĆ W GŁOWY MORDY NARODU WYBRANEGO W POLSCE I ZAPŁATĘ 447 KONGRES I KNESET USA CZEKA NA WYNIKI

nohood
czas stanąć w prawdzie. usa nie są suwerennym krajem. ameryka przez wewnętrzny konflikt jest słaba. dużo słabsza niż chiny. idealistyczne żydowskie feministki ciągną usa w stronę katastrofy

Darius Vanx
Jaki rząd taki reprezentant. 😊

Polko
No to Duda i Morawiecki BACZNOŚĆ!!!!!!! WYKONAĆ!!!!!!Niedługo byle cieć będzie wam mówić co macie robić Buahahaha!!!!!!!

wiem
Pani ambasador napisała list 19 listopada. Do mediów wypłynął 27 listopada, w momencie eskalacji konfliktu na Ukrainie. Ktoś tu się brzydko bawi.

TW
Wstaliście z kolan? Świetnie. To teraz poleżycie sobie plackiem.

niki
miałem nadzieje złudzenia ,że kiedyś będziemy mocni ale po ostatnich wydarzeniach stwierdzam ,że polska jest właśnie w trakcie 4 rozbioru i nie jest to wina pisu tylko brak mężów stanu od 2 wojny św.

czytelnik
To straszne Putin zaciera ręce teraz jest pewny że może posunąć się dalej . Amerykanie nie kiwną palcem jak im nie zapłacimy ogromnej kasy . Geniusz kaczyńskiego i dudy prysł.

Tom
PiS zamiast na Polakach oparł się na sojuszu z USA i Izraelem no to mają owoce swojej głupiej polityki. Jeszcze niech Błaszczak coś wspomni o Forcie Trump. Natychmiast powiększać Wojsko Polskie!

czytelnik
I jeszcze jedno teraz wiadomo dl czego ameryka ma tak mało przyjaciół . Bo są fałszywi i bardzo chciwi.

Aculeus
Widzicie wreszcie, ze sowieccy aparatczycy i kacyki to byla odwrotna strona tego samego imperialnego medalu, obecnie to ignorancko-aroganckie brojlery polityczne kolonialnych Stanow Zjednoczonych

dada
To zawsze już tak będzie? Nakrzyczą , pogrożą , powiedzą świetnie , to na tym polega sojusz USA Polska?

Asdfgh
Żadne imperium nie ma sojuszow z wasalami czy to USA, Chiny czy Rosja. Imperia są po to by eksploatować podwładnych. Cesarz Kaligula też miał „sojusz” z królem Mauretanii. I sprawdźcie jak skończył.

szpung
Pryskaja ostanie zludzenia, kleczymy w zamian za iluzoryczne gwarancje NATO. Moze co bedzie to bedzie i jednak zrezygnujmy z tych zolnierzy US

He he he …
Wszyscy w USraelu są tacy śliczni jak pani Mosbacher? Aż strach pomyśleć co „ono” ma w głowie …

stop aborcji
Boże, miej Polskę w opiece.

am
Ta wypowiedź przypomina mi pewnego czerwonoarmijca którego zapytano czy komunizm charoszyj, jednocześnie wskazując na jego dziurawy but. Zakrył go drugą stopą i bez wahania odpowiedział, da! Dobry.

xyz
Brak komentarz do listu też jest komentarzem. Okaże się ,że postępowanie ambasador to nie była samowolka. To amerykańskie żydostwo za dużo se pozwala.

ddx40
Testują Polskę na okoliczność negocjacji. USA nie chcą się przyznać że potrzebują Polski, bo Polska potrzebuje ich bardziej. Tylko że dla Polski ten koszt sojuszu staje się dyskwalifikujący.

Lebiediew
Ambasador Mosbacher to swietny prezent zydostwa z Usraela dla Putina.. Gratulujemy USA wyboru !!

esejendiej
„MosBAŁER świetnie reprezentuje rząd”? ma pani rację ona jest taka wasza ameryka w pigułce Jestem pewien że Putin ze śmiechu boki zrywał jak zobaczył tę „malowaną lalę”

Jan
Nooo, skoro tak rzecznik rządu sojusznika mówi, to powinniśmy w to co mówi uwierzyć i w podzięce wysłać p. ambasador złamane dildo.

zbogiem@zbogiem
Wygląda na to, ze zarówno Rosja jak i USA chętnie sięgną do fake newsów ( a nawet je wyprodukują), by „dyscyplinować” Polskę i trzymać nas na krótkiej smyczy. Pod tym względem żadna różnica. Na pochyłe drzewo kazda koza skacze.

blumkwist
Żorżetta robi świetną robotę polegającą na błyskawicznym zniechęcaniu Polaków wobec Stanów… i wpychaniu nas w łapy Putina… No tu ruda robi rzeczywiście rewelacyjny dżob.

Tom
co zrobi Polska jak po umieszczeniu bazy US Army w Przesmyku Suwalskim dogadają się z ruskimi i oddadzą to terytorium ruskim za ustępstwa Putina w innym miejscu świata?

dziad polski@dziad_polski
PiS gdyby miał cojones mógłby pójść za ciosem i odwinąć się a jest czym, jak to rząd USA knebluje wolność słowa u siebie; https://shadowproof.com/2015/08/21/how-one-film-gave-voice-to-three-whistleblowers-the-us-government-tried-to-silence/

Polka
Zamiast gadać, przygotować materiały TVN w czasie kampanii wyborczej Trumpa i wysłać do Białego Domu.

Ronald
Jeśli to (Mosbacher) jest świetna reprezentacja USA w W-wie to MSZ powinien wprowadzić obowiązek wizowy dla amerykanów, dla zapewnienia jeszcze lepszej reprezentacji.

Sasza
Mając takiego sojusznika dajemy sie doić z kasy robią na nas interesy kupując sprzęt wojskowy starszej generacji przepłacamy i tak wypowiedzenie takiego sojuszu trwa chwile USA to sprytna korporacja

Sasza
Wojska USA wrazie konfliktu nagle przeniosą sie na ćwiczenia do swych baz w Niemczech maja to na bank przećwiczone sa niewiernym sojusznikiem i traktują nas jak kolonie nie partnera

dokąd zmierzamy?
Wycofajmy się z „przyjaznych” relacji z USA póki jeszcze czas, bo zaczynają one podobnie upiornie wyglądać jak te z czasów ZSRR. Jak oni tak chcą wpajać nam demokrację, to ja już im dziękuję.

Zbyszek
Oby fort Trump nie stał się stolicą Polski. Bo na to się zanosi.

Jan
Fajnie się ma polska racja stanu…

od początku miała
wątpliwe referencje dyplomatyczne ,ale takiego rozwoju sytuacji nasza wladza jak zwykle się nie spodziewała

ab@olp.
Zaczyna być strasznie że mamy takiego sojusznika zamiast pomocy będzie nas ograbiał jak to miało miejsce IRAK AFGANISTAN KOREA WIETNAM i wiele innych

cat@cat
Z tej informacji wynika, że sprawa została zauważona, a Pani ambasador pouczona żeby uważała na fałszywych przyjaciół… Tym bardziej, że Demokraci dostrzegli jaką rolę odegrała Polonia w wyborze Donalda Trumpa na Prezydenta USA. Klucz do serca Polonii nie ma związany z opozycją TVN tylko PiS! Znana w USA i Polsce była senator Barbara Ann Mikulski koleżanka Pani Nancy Pelosi mówi, że Demokraci są też za stałą bazą USA w Polsce i być może mają lepszą ofertę dla Polonii i PiS-u. Zachowanie Pani Georgette Mosbacher szkodzi przede wszystkim Donaldowi Trumpowi….

ups
rzecznik Departamentu Stanu USA Heather Nauer nie komentowała bo nie potwierdzono autentyczności listu. Taka jest pełna/ pełniejsza treść oświadczenia. Ciekawie to wygląda..

O silną Polonię w Ameryce
W USA istnieją grupy różnych interesów, także jawnie antypolskich. USA to nie monolit. TVN z kapitałem amerykańskim jest gwarancją, że polski sojusznik będzie mniej asertywny. Polonia jest dzielona.

czytelnik
Piękny nokaut przez kop w nabiał. I znowu zostaliśmy sami .

Inter
Cz inscenizacja o urodzinach Hitlera była zlecona przez panią ambasador USA? Jej reakcja na ustalenia faktów są jednoznaczne.

qwqwqw
hmm a może przysłali tu namiestnika a nie ambasadora???

Tom
Tak się kończy polityka jak się stawia na sojuszników a nie na Polaków i Polskę. Jak można współpracować z sojusznikiem z którym jedyny kontakt jest tylko na poziomie asystentów sekretarza ambasady?

zgłoś nadużycie
!
94.254.224.*
5 godzin temu
fajne cycki

wolny Polak
A pan prezyden- rezydent Juda znów zapali chanukowe świece dla naszych najlepszych przyjaciół i komorników przyjaciół…

Steve
Amerykańscy żydzi uważają nas za swoją kolonię.

czarny wilk
Czyli USA nie jest naszym sojusznikiem z tego wynika, jesteśmy bananową republiką mamy tylko kupować wszystko co amerykańskie i płacić dużą kasę. I słuchać ambasadora który obraża premiera RP

kamal
Ciekawe dlaczego amerykanie za ambasadorów posyłają nam samych żydów

Kamil
Jaki Fort Tramp za miliardy dolców. Lepiej te miliardy przeznaczyć na powiększenie Polskiego wojska i lepsze uzbrojenie. USA palcem nie kiwną w obronie Polski jak widać, im chodzi tylko o kasę.

o
Pogratulować rządu. Nie znoszę teorii spiskowych, ale ile procent tego rządu stanowi masoneria?? Nowy porządkek, jedno ogólnoświatowe państwo, brak państw narodowych i ich wartości …

Misio@Misio
Odczytywac to nalezy w prosty sposob: w kulturze amerykanskiej, szczegolnie w administracji rzadowej i stanowej nawet jesli pracownik nie ma racji to na zewnatrz jego zwierzchnik bedzie go bronil do upadlego, bo de facto broni calej instytucji a nie pracownika. Brak komentarza w sprawie listu swiadczy o tym, ze tam jest to odczytywane co najmniej jako dzialanie nieprawne… Zyje w USA wystarczajaco dlugo, zeby poznac ten mechanizm….

anka@anka-anka
Odczytywac to nalezy w prosty sposob: w kulturze amerykanskiej, szczegolnie w administracji rzadowej i stanowej nawet jesli pracownik nie ma racji to na zewnatrz jego zwierzchnik bedzie go bronil do upadlego, bo de facto broni calej instytucji a nie pracownika. Brak komentarza w sprawie listu swiadczy o tym, ze tam jest to odczytywane co najmniej jako dzialanie nieprawne… Zyje w USA wystarczajaco dlugo, zeby poznac ten mechanizm…. – racji w tym dużo, ale …. ta wypowiedź to nie była wypowiedź jakiegoś tam urzędnika, ale ambasadora dużego państwa liczącego się na międzynarodowej scenie politycznej. Wypowiedź, która poszła w świat i daje świadectwo stosunku USA do Polski i tak jest odbierana i tak będzie wykorzystywana. Bronić instytucji można, ale nie widać żadnych konsekwencji dla tej pani, aby można było zauważyć, że jej wypowiedzieć należy potraktować jako prywatny stosunek do sprawy. Brak komentarza rzecznika można odbierać dwojako, ale zostanie to pominięte przez tych, którym nie podobają się działania wobec TVN.

 

13 thoughts on “822 DEPARTAMENT STANU USA: AMBASADOR MOSBACHER WYKONUJE W POLSCE ŚWIETNĄ ROBOTĘ [+VIDEO]

  1. bob @bob:
    bardzo dobre jak dziwki z alfonsem … swoją drogą podobieństwa do burdel mamy też są

    jwu @jwu:
    No i wszystko jasne. Takiej odpowiedzi można było się spodziewać.

    uvara @uvara:
    Ja się tylko dziwię, że wyjaśnieniach nie ma od razu kajających przeprosin w stosunku do ambasady USA z powodu wycieku tegoż dokumentu…

    Kojoto @Kojoto:
    Wkrótce usłyszymy wypowiedź Macierewicza – oskarżającego Kreml o spreparowanie listu…

    Gaetano @Gaetano:
    No, no, termin „dyplomacja” nabiera w oświadczeniu kolejnej raszpli nietuzinkowego znaczenia. Nawet kał na łbie któregoś z tutejszych wiernych sług ussmana będzie jedynie incydentem, który niczego nie zmieni.

    https://kresy.pl/wydarzenia/rzeczniczka-rzadu-komentuje-sprawe-listu-mosbacher-do-morawieckiego/


    Zdj. ilustr. Georgette Mosbacher, Mateusz Morawiecki i Piotr Woźniak. Fot. twitter, @USAmbPoland

    RZECZNICZKA RZĄDU KOMENTUJE SPRAWĘ LISTU MOSBACHER DO MORAWIECKIEGO

    28 listopada 2018|5 komentarzy|w Ameryka, polityka, Polska, Wydarzenia |Przez Marek Trojan

    Polska i Stany Zjednoczone pozostają w bardzo dobrych relacjach i nie zmieni tego jeden incydent – oświadczyła rzeczniczka rządu PiS Joanna Kopcińska.

    Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, rzeczniczka rządu Joanna Kopcińska skomentowała w środę sprawę ujawnienia skandalicznego listu Ambasador USA w Polsce, Georgette Mosbacher, do premiera Mateusz Morawieckiego, w którym poucza ona szefa polskiego rządu w jaki sposób wolno krytykować dziennikarzy TVN.

    „Polska tak samo jak USA ceni sobie wolność słowa i w żaden sposób nie ogranicza wolności mediów. Rynek medialny w Polsce jest pluralistyczny, a media prezentują pełne spektrum opinii” – zaznaczyła Kopcińska. Dodała, że rząd PiS „nigdy nie dopuści do powtórzenia się sytuacji, które miały miejsce w czasach naszych poprzedników”, nawiązując m.in. do interwencji ABW w redakcji „Wprost” oraz zwalniania autorów publikacji krytycznych wobec rządu PO-PSL.

    Rzeczniczka rządu wspomniała też w tym kontekście o sprawie tzw. „urodzin Hitlera” i wątpliwości dotyczących powstania materiału stacji TVN na ten temat. Działania członków rządu PiS i organów ścigania w tej sprawie wywołały głębokie zaniepokojenie ambasador Mosbacher, która w liście do premiera wezwała do powstrzymania się od atakowania „niezależnych dziennikarzy”.

    Joanna Kopcińska poinformowała, że wszelkie okoliczności „oburzającego i godnego pożałowania incydentu, który stał się tematem reportażu telewizji TVN”, wyjaśnia prokuratura. Zaznaczyła jednak, że „sprawa wymaga bardzo dokładnego wyjaśnienia oraz zbadania czy nie zostały przekroczone granice między relacjonowaniem wydarzeń, a ich kreowaniem”.

    W oświadczeniu podkreślono też, że Polska była pierwszą ofiarą hitlerowskich Niemiec, a jej obywatele doznali w czasie II wojny światowej niewyobrażalnych cierpień. „Nie ma w Polsce miejsca na nazizm, faszyzm, czy jakąkolwiek inną zbrodniczą ideologię” – podkreśliła, dodając, że jakiekolwiek przejawy oddawania hołdu Hitlerowi zasługują „na najwyższe społeczne potępienie” oraz „karę wynikającą z polskiego prawa”.

    „(…) prokuratura pracuje nad weryfikacją każdego szczegółu postępowania dotyczącego haniebnego wydarzenia pod Wodzisławiem, niezależnie od tego, kto był jego inspiratorem. Państwo polskie podchodzi do takich spraw bardzo poważnie” – oświadczyła Kopcińska.

    W poniedziałek red. Wojciech Wybranowski z „Do Rzeczy” ujawnił, że Ambasador USA w Warszawie wysłała list do Mateusza Morawieckiego w którym poinstruowała w jaki sposób polscy ministrowie powinni wypowiadać się o telewizji TVN. Dzień później w mediach społecznościowych opublikowano fotografię tego skandalicznego listu, a zarazem jego pełny tekst. Pod drukowaną treścią listu znajduje się jeszcze odręczny dopisek Mosbacher: „musimy to rozwiązać, to staje na drodze naprawdę bardzo ważnym sprawom”.

    Wczoraj dziennikarze tygodnika „Do Rzeczy” ujawnili, powołując się na swoje źródło w rządzie PiS, że ambasador USA jesienią tego roku wzywała do siebie „na rozmowy” osoby związane z polskim rządem, zaangażowane w prace nad nowelizacją ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych. Według tych informacji, naciskała ona na ministrów i urzędników rządu, aby wprowadzić zmiany przepisów stawiające w uprzywilejowanej pozycji firmy z USA działające w Polsce.

    Rzecznik Departamentu Stanu USA Heather Nauert pytana o skandaliczny list Georgette Mosbacher do premiera Mateusza Morawieckiego podkreśliła, że amerykańska ambasador wykonuje w Polsce „świetną robotę” i reprezentuje amerykańskie ideały i wartości, w tym wolność prasy.

    PAP / interia.pl / Kresy.pl

    https://wpolityce.pl/polityka/423127-rzecznik-rzadu-o-liscie-mosbacher-dyplomacja-wymaga-spokoju

    https://wpolityce.pl/polityka/423127-rzecznik-rzadu-wyda-oswiadczenie-ws-listu-mosbacher

    https://wpolityce.pl/polityka/423149-paruchreakcja-premiera-na-list-mosbacher-nie-jest-potrzebna

    https://dorzeczy.pl/kraj/85249/Kolejne-roszczenia-ambasador-Mosbacher.html

    https://wpolityce.pl/polityka/423119-blaszczak-ambasador-mosbacher-debiutuje-w-roli-dyplomaty

    https://wpolityce.pl/kultura/423141-w-usa-rzadzi-dzis-biznes-mowiacy-america-first

    https://wpolityce.pl/polityka/423108-czego-nie-wolno-ambasadorowi

    https://wpolityce.pl/polityka/423109-leszek-sosnowski-naiwnosc-i-brak-wiedzy-o-polsce

    https://wpolityce.pl/polityka/423045-krotki-list-do-trumpa-pawlicki-niech-pan-ja-zabierze

    https://wpolityce.pl/polityka/423076-burza-po-wywiadzie-waszczykowskiego-dla-wpolitycepl

    https://kresy.pl/bez-kategorii/krytykowala-trumpa-na-twitterze-teraz-pracuje-dla-pompeo/

    https://wpolityce.pl/polityka/423143-jakubiak-list-mosbacher-to-skandal-dyplomatyczny

    https://wpolityce.pl/polityka/423200-zoltaniecki-mosbacher-zlamala-wszelkie-zasady-dyplomatyczne

    https://wpolityce.pl/polityka/423233-mosbacher-zabrala-glos-relacje-pl-usa-sa-bardzo-dobre

    https://wpolityce.pl/polityka/423274-internauci-odpowiedzieli-na-wpis-mosbacher

    https://wpolityce.pl/media/423243-prof-kawecki-ekspert-onz-i-mosbacher-czuja-sie-wazniejsze

    https://wpolityce.pl/polityka/423285-pokretna-logika-pociej-ktos-doprowadzil-do-listu-mosbacher

    https://wpolityce.pl/polityka/423175-prof-ryba-polska-musi-zareagowac-w-sprawie-mosbacher

    https://wpolityce.pl/swiat/423263-tvn-jest-tu-tym-samym-czym-cnn-dla-zwolennikow-trumpa

    https://wpolityce.pl/polityka/423160-jak-amerykanscy-politycy-troszcza-sie-o-wolnosc-mediow-w-rp

    https://wpolityce.pl/polityka/423173-trump-nie-raz-krytykowal-dziennikarzy-czy-ambasador-wie

    https://kresy.pl/wydarzenia/polityka/mosbacher-zabrala-glos-na-temat-stosunkow-polsko-amerykanskich/

    https://kresy.pl/wydarzenia/polityka/winnicki-o-mosbacher-traktuje-polske-jak-wasala/

    Polubienie

  2. https://wpolityce.pl/polityka/423596-schnepf-w-obronie-listu-mosbacher

    O mediach w Polsce i Sznepfie
    Sznepf był dzisiaj zaproszony do radia RMF FM. Podczas uwalania ustawy o IPN do radia zaproszono byłego ambasadora Izraela Szewacha Weissa. Okazało się, że z Weissem jest na ty jeden z redaktorów.

    leff82@leff82
    Takich paskudnych Tuskowowych obrońców tej kobiecie nie potrzeba.Najpierw p.były ambasadorze rozliczyć sie z pieniędzy na placówce w USA i lepiej milczeć i zniknąć.

    gg
    żyd broni żydówki w radiu Michnika też żyda normalnie mafia

    DK
    Do Żydów, tak jak do każdej nacji, miałam zawsze ambiwalentny stosunek, ale postawa Schnepf’a spowodowała, że znienawidziłam całą tę żydowską logikę i kulturę.

    nikt
    Z tego rozumiem, że pan były ambasador, komunikował się z rządem USA przez woźnego w senacie Stanów Zjednoczonych. Bo to jest odpowiedni poziom dla niego.

    Gość
    A cóż to za łachmyta?!

    Rabe
    Mając taki rodowód ,to nie dziwi

    olala
    Ambasador Mosbacher NIE POWIEDZIAŁA że jest zażenowana. Znajomość języków u was jest zerowa.

    chestermazu@chestermazu
    Wydaje mi się, że pan Schnepf jest wyjąkowo niefortunną, a nawet niewiarygodną osobą do oceny wypowiedzi pani ambasador. Tym bardziej nie wypada mu oceniać „epitetów” kierowanych do tej pani.

    Korst
    Dlaczego ten antypolski żyd jeszcze nie siedzi?

    Sznepf?
    Współzałożyciel antypolskiej B’nai B’rith, zdelegalizowanej przed wojną. Ojciec żydowski komunista, brał udział w “operacji augustowskiej”, w której zginęło ponad 700 mieszkańców ziemi augustowskiej

    jj
    A jeszcze niedawno mówił, że za taki list powinna od razu wylecieć. Chyba mu babcia zapłaciła i zmienił gadkę.

    Tom
    Kto odpowiada za to że w czasie rządu PiS ten wróg Polski i Polaków był ambasadorem Polski w USA? Polski nie stać na to żeby utrzymywać wrogów państwa na placówkach dyplomatycznych

    Polubienie

  3. https://wpolityce.pl/polityka/423718-w-tygodniku-sieci-panie-trump-kogo-pan-nam-przyslal

    AndreaDoria@AndreaDoria
    Trump bardzo przytomnie dopasował poziom pani ambasador do obecnych elit rządzących w Polsce. Sądząc po komentarzach – strzał w dziesiątkę!

    Narodowiec
    Po co te biadolenie. PiSowcy baba was obiła. Nie ma tam u was chłopów z cojones. ha ha ha

    DośćSyfa
    Jej prezydentem nie jest trampek tylko President and CEO Discovery INC. – Mr. David M. Zaslav. To dziewczyna na telefon lobby eskimoskiego. Cała sprawa nagrana przed J447…. taki oto przypadek!

    Delio
    ten skowyt tępych buców… fornalskiej hołoty…BEZCENNY!!! pisałem od razu – prędzej jojo i zero przestaną być ministrami, zanim KOMUKOLWIEK z TVN spadnie włos z głowy !!!!!!!!

    alek
    Rząd Polski to mękkie faje. Premier zamiast napisać do Departamentu stanu USA, że z tą panią nie będzie rozmawiał, to wysługuję się jakąś gazeciną i dziennikarzynami. Tchórze i mydłki.

    Polubienie

  4. hihihi..
    Pani ambasador doskonale rozumie i wie co robi.Tak doskonale,że większość sądzi,że ona nic nie rozumie i nie wie co robi.I o to też jej m.in. jej chodzi,by nikt nie wiedział co ona wie i co tu robi.

    abc+
    Pani ambasador będzie udawać naiwną do czasu sfinalizowania interesów o których dowiemy się jak zwykle za późno. Nie muszę dodawać że odbędzie się to naszym kosztem.

    Kamil
    Amerykanie u siebie zamknęli Russia Tuday. Co by zrobił Trump gdyby ambasador Rosji skrytykował Trumpa i rząd USA nazywając ich faszy. stami? A morderca z Arabii S. jest dalej kumplem Trumpa!

    https://wpolityce.pl/polityka/423738-byl-atak-i-przeprosiny-a-teraz-mosbacher-nie-rozumiem

    Najpierw atakuje, potem przeprasza. A teraz? Ambasador Mosbacher: Nie do końca rozumiem ten szał, jaki wokół tej sprawy się rozpętał

    opublikowano: 2 godziny temu · aktualizacja: 13 minut temu


    Georgette Mosbacher / autor: screen YT wPolityce.pl

    Ambasador USA w Polsce Georgette Mosbacher udzieliła wywiadu „Rzeczpospolitej”. Odnosi się w nim do listu, który wysłała do premiera Mateusza Morawieckiego.

    CZYTAJ RÓWNIEŻ: TYLKO U NAS. Wiemy, co dokładnie Mosbacher powiedziała o wolności mediów. „Kongres nie będzie tolerował takich rzeczy”. STENOGRAM

    Poważna wpadka ambasador Mosbacher. Literówki w nazwiskach, Morawiecki jako minister, Brudziński bez imienia

    Mosbacher bije się w pierś po liście do premiera: Nie da się tego bronić. Jestem tym zażenowana

    Nie zabrakło słów o umiłowaniu do wolności słowa. Stwierdziła jednak, że pewne wartości muszą być cały czas podkreślane.

    Wolność słowa, wolność prasy i swoboda wypowiedzi to kluczowe wartości. Nie do końca rozumiem ten szał, jaki wokół tej sprawy się rozpętał. Może są to wartości, które uznajemy za oczywiste, ale nie sądzę. Macie w Polsce wolność prasy, podobnie jak my w Stanach Zjednoczonych

    — przekonywała Mosbacher.

    A jednak trzeba te wartości nieustannie potwierdzać, bo historia nas nauczyła, że ktoś może próbować je wydrzeć

    — stwierdziła ambasador USA w Polsce.

    wkt/TT

    Grom
    Uderz w stół. Czy za prowokacją TVNazi pt. „Wafel SS” stoi amerykańskie CIA czy Mossad.

    gość
    Pani M., przepraszać trzeba umieć. A ten szał, który się rozpętał, to wynik polskiej wolności mediów. Szczególnie wolnej prasy w niemieckich rękach i TVN w rękach amerykańskich Żydów. Must geszeft!

    txc@txc
    Jeśli Pani Ambasador USA nie ma sił i środków, żeby porozmawiać z rożnymi ludźmi w Polsce na temat faktów, jak jest w rzeczywistości – o rożnych zdarzeniach, warząc to czego się dowie z różnych stron i na spokojnie oceniając kto jak w Polsce działa, to znaczy, że Pani Ambasador USA ma w poważaniu Polskę i Polaków. Wtedy tym bardziej ma w poważaniu wolność mediów, pluralizm, wolność wypowiedzi i demokrację i traktuję Polskę tylko i wyłącznie komercyjnie i jako rynek – nic więcej. W takim wypadku nasze władze powinny spotykać się z Panią Ambasador na poziomie handlowym, jak z przedstawicielem firmy pod nazwą USA i handlować – to ułatwi sprawę, nie będzie tworzyło jakiś złudzeń. Niech wtedy USA oceni finansową część inwestycji w Polsce, wymiar eksportu i importu z Polski i oceni czy opłaca się mieć relacje militarne i pomóc Polsce w razie problemów – zresztą My Polacy musimy to wiedzieć żeby nie mieć złudzeń i nie opierać swojego bezpieczeństwa na takich sojuszach jak z Francją i Wielką Brytanią w 1939 roku. Żeby było jasne, nie piszę żeby nie współpracować z USA, tylko żeby nie mieć złudzeń i żeby po pierwsze stawiać na siebie, na swoją gospodarkę, armię, przemysł zbrojeniowy a wtedy kiedy będziemy silni np. jak Turcja, przyjaciele sami będą do Nas lgnąc i zabiegać. Ze słabeuszami nikt nie dyskutuje, słabeusze zostają niewolnikami czy pracownikami, których się wyzyskuje – jak wszędzie w życiu (niestety).

    Ryszard Kubaszko
    Brak zrozumienia tego „szału” demaskuje niekompetencję pani oraz nieznajomość kraju, do którego została wysłana, a wysłanie takiego ambasadora do Polski wiele mówi o stosunku „sojusznika” do wasala.

    he he
    P. Ambasador ,do TVN sie nie chodzi ,bo to sa faszysci, Prosze zobaczyc te zdjecia he he

    Polubienie

  5. https://wpolityce.pl/polityka/423795-tompson-do-mosbacher-naruszyla-pani-konwencje-broniac-tvn-u

    Nik
    Dalej grzejecie ten fake news ? Z pewnością to nam pomaga w relacjach z USA.

    Duma Polski
    Szkoda tylko, że na taki merytoryczny w formie i treści komentarz wobec tego skandalu nie zdobyli się wybitni niewątpliwie polscy publicyści i dyplomaci. Panie Stefanie Polska jest z Pana dumna.

    sake
    Ten list jest za trudny dla niej .Co ona w ogole rozumie?Nie ma nawet wiedzy na czy polega praca ambasadora i miesza w wewnetrzne sprawy Polski.

    kasia_kowalska@suwerenka
    Stefan Tompson jest świetnym, chociaż nieformalnym Ambasadorem Polski 🙂

    moschbachor
    Przecież ta „ekscelencja” ma poziom intelektualny taki sam jak kury zagrodowej ,też wali pod siebie ! Szkoda czasu , z nią można pogadać o operacjach plastycznych lub jak wykończyć bogatego mężusia !

    teddy
    Lafirynda, której w głowie tylko mamona i plaża, i tak z tego krótkiego i jasnego dla 12-letniego dziecka wykładu niczego nie zrozumie. Taki celebrycki sort.

    cis
    Ta kobieta mówi to co jej kneset przygotuje

    Polubienie

  6. https://wpolityce.pl/polityka/423765-pyza-i-wiklo-w-sieci-dwoja-z-dyplomacji

    🙂
    Wam się wydaje, nieszczęśni głupcy, że pani Mosbacher robi jakąś swoją prywatną politykę ;))) ? Nie. Ona robi politykę USA (co potwierdził Departament Stanu) i ona ma do pomocy zawodowych dyplomatów.

    🙂
    @zlemingradu – Jakie niepełne informacje? Departament Stanu USA poparł jednoznacznie panią Mosbacher, a poza tym jest ona przecież dalej ambasadorem. Czego Ty w tej sytuacji jeszcze nie rozumiesz? 😉

    Drugie pokolenie AK
    Podpisz, podaj dalej: https://petitions.whitehouse.gov/petition/immediate-dismissal-us-ambassador-republic-poland-georgette-moshbacher-her-function
    po podpisaniu zaraz sprawdz swoj email, KLIKNIJ !!

    Drugie pokolenie AK
    Podpiszcie petycje o jej odwolanie – adress ponizej. Potrzeba 100 tys podpisow do 27 grudnia. Bialy Dom automatycznie MUSI odpowiedziec po podpisaniu zaraz sprawdz swoj email/ inbox, KLIKNIJ !!

    Zzagorski
    Czemu sie dziwicie? Przecież zimny Lech obiecał Żydom w Knesecie szczególne względy dlaJizraela w Polsce. Widać, że jego brat otoczony tabunem nadgorliwych ćwiercinteligentów honoruje te zobowiązania.

    m
    Nie „Próbowała zaszantażować polski rząd” tylko walczy o interes firmy jej kraju. Uczcie się bo lekcja jest za darmo. Napuszczać na siebie, to możecie psy, a nie czytelników.

    obserwator
    Pani ambasador doskonale realizuje interesy USA. Poddańcze PL ma kwit za swoją uległość. Sprawna pani która przyjechała po roszczenia żydowskie ACT 447. Czas realizacji jeszcze 10 mięsięcy jeszcze.

    real
    Gdyby w Polsce było normalnie ta pani już dawno powinna wylecieć z hukiem za ocean tam skąd przybyła!

    Panie @real
    Przeciez widac ze nawet prezydent Trump kica przed zydowskim lobby usadowionym we wszystkich instytucjach na dwóch lapkach. No cóz, kontrola nad mediami i swiatowa finansjera to ogromna wladza.

    Polubienie

  7. https://wpolityce.pl/polityka/423846-kwasniewski-murem-za-mosbacher-miala-prawo-napisac-list

    mandzi + cesia
    Panie Kwaśniewski, dla przypomnienia, pani Mosbacher jest ambasadorem USA a nie obronca prywatnych interesow Davida Zaslawa wlasciciela antyplskiego TVN!!

    Jakub
    ruszyła karuzela swój swojego broni? zobaczymy kto następny

    ech
    Każdy antyrządowy błazen bredzi.co chce byleby było przeciwko,olek na trzeźwo też bełkoczesz

    gdanszczanka
    Nie miala prawa pisac takiego listu nie ustawia sie mebli w obcym domu inie wchodzi sie z brudnymi buciorami do czyjegos domu

    doktor
    Ten mały bez napletka powołuje się na wartości ważne dla Ameryki. Czyli kasa i ochrona mienia judejczyków.

    olo
    Po co pokazujecie tego komucha, niby co, autorytet? Cała III RP była zbudowana na takich „autorytetach”. Broń nas Panie Boże przed nimi.

    wincal
    Olek murem jak za PZPR

    ostrzezenie
    kwaśniewski-typowy sprzedawczyk-broni Mosbacher a nie Polski-ale czego mozna spodziewać się po zdrajcy który okradł Polskę i sprowadził niebezpieczeństwo w postaci tajnych więzień

    I..
    no nie, stary komuch gada o amerykańskich wartościach

    pytam się?
    Dlaczego p. Kwaśniewski panoszy się po mediach i nie siedzi na lawie oskarzonych za bezmiar zlodziejstwa????

    janbogatko@janbogatko
    Ciekaw jestem, czy ambasador USA w Chinach pisze listy do władz ChRL w podobnym stylu.

    …..

    https://wpolityce.pl/polityka/423865-sikorski-atakuje-tygodnik-sieci-za-krytyke-mosbacher

    aleksanderwsieci@aleksanderwsieci
    Tak na marginesie przypomnę, że Sikorski chciał być Panem Prezydentem, a Pani Appelbaum pierwszą damą. Tragikomedia.

    txc@txc
    Według Panów Sikorskiego i Lisa wolność mediów jest tylko dla mediów typu TVN (Discovery), Ringier Axel Springer czy Bauer. Inne media powinny nie istnieć – taka wolność i demokracja w wykonaniu PO i reszty targowicy.

    Kamil
    Zakładam się że w 2019r. USA wystąpią do Polski o odszkodowania żydowskie na 300 mld UDS. Ustawa 447 wejdzie w 2019 r. w życie po rocznym tzw. okresie przejściowym jak jest w prawie USA.

    Kamil
    Nie dajmy się nabrać USA na ostry konflikt z Rosją im to będzie na rękę ponieważ zarobią mld UDS na sprzedaży uzbrojenia do Europy Środkowej. A na końcu wystawią rachunek (ustawa 447 na 300 mld UDS).

    https://wpolityce.pl/polityka/423847-trump-wyslal-mosbacher-do-polski-co-jej-polecil

    Polubienie

  8. https://kresy.pl/wydarzenia/polityka/mosbacher-twierdzi-ze-nie-rozumie-krytyki-jaka-ja-spotkala/

    Willgraf @Willgraf:
    skoro nie rozumie…to za późno na naukę …ale skoro nie rozumie to ambasadorem tez nie może być, proszę glosować za odwołaniem jej..tu jest link do petycji w tej sprawie:
    https://petitions.whitehouse.gov/petition/immediate-dismissal-us-ambassador-republic-poland-georgette-moshbacher-her-function?fbclid=IwAR2ZvN5RERuT4euPGrdAq8KSUWZATwbBKvizOOm4PWTvPFH5BwF2P1ocMoI

    banderapadlina @banderapadlina:
    Wstrętna fałszywa żydowska wywłoka

    https://wpolityce.pl/polityka/423947-mosbacher-nadstawiam-karku-by-zalatwic-sprawe-wiz

    emu
    Mam gdzieś wizy. Zalezy mi na zniesieniu TVN.

    kazik
    Pani Ambasador. Nas już wszyscy straszą najgorszym. A dla nas Polska jest najważniejsza.

    kurz und gut
    szczerze? wypchaj się… chcę wprowadzenia wiz dla obywateli USA przyjeżdzających do Polski, z kosztem 400 USD za wniosek wizowy.

    gpt
    Czy ona wie gdzie rozsądni mają te wizy?

    m
    a kogo dzisiaj obchodzą wizy?? Niechże se je wsadzą. Lepiej niech udostępnią technologię jak odrestaurowywać stare prukwy

    M.
    Śmiać mi się chce jak słyszę amerykanów. Nadal im się wydaje że wjazd do USA to szczyt naszych marzeń. Świat się dla nas otwarł dzięki UE, a USA wcale nie jest krainą mlekiem i miodem płynącą.

    Jerry
    A ja nie chcę zniesienia wiz !!! Niech sobie zorżeta da spokój !!! Wstyd mi za ludzi, którzy nieustannie żebrzą i płaszczą sie o te cho.erne wizy – dość tego !!!

    Ewaryst@Ewaryst
    Mam głęboko w du… to zniesienie wiz do USA! Nie można byle chamstwa tłumaczyć „nadstawianiem karu w spr. wizy”…! Olewam cię kobietą i te wizy! Na drugi raz pomyśl Sylikonie!

    wenden
    Z wizami powinna być wzajemność tak jak było za PRL a tak prosimy się i prosimy o ochłapy jak mam gdzieś ich wizy gdzie nasza godność i honor .

    https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/423991-politycy-zlozyli-hold-zmarlemu-georgeowi-hw-bushowi

    Komentarze zablokowane

    Polubienie

  9. https://wpolityce.pl/polityka/424050-wizowe-paciorki-ambasador-mosbacher

    Wizowe paciorki ambasador Mosbacher. Jej Ekscelencja powinna już wiedzieć, że w dyplomacji czasem lepiej gryźć się w język

    opublikowano: za 36 minut · aktualizacja: 23 minuty temu


    autor: Profil Ambasady USA na Twitterze wPolityce.

    Georgette Mosbacher odbywa tour po polskich mediach, co może oznaczać tylko jedno – albo sama zrozumiała, że posunęła się w liście do premiera zdecydowanie za daleko, albo dostała sygnał z Departamentu Stanu: wyprostuj jakoś tę gafę.

    Wszystkie te wywiady (Rzeczpospolita, Do Rzeczy, RMF – jeśli niczego nie pominąłem) są niemal identyczne. Pani ambasador w każdym mówi dokładnie to samo, nawet tymi samymi zdaniami.

    W żadnym nie chce jednak odnieść się wprost do swojej epistoły, twierdząc, że korespondencji dyplomatycznej się nie komentuje. Ale czy to była korespondencja dyplomatyczna? Przecież to pisemko nie przeszło przez urzędników ambasady, nie wiedział o nim Departament Stanu USA, a zostało wysłane nie do szefa polskiej dyplomacji, lecz do błędnie podpisanego polskiego premiera.

    Najciekawsza ze wszystkich opowieści Mosbacher – choć de facto nie niosąca ze sobą żadnej treści – jest ta o wizach:

    Oczywiście, że jest to frustrujące i dlatego prezydenci Trump i Duda uczynili to swoim priorytetem i poprosili mnie, jako ambasadora Stanów Zjednoczonych w Polsce, bym zrobiła wszystko co w mojej mocy, by doprowadzić do zniesienia wiz. W międzyczasie zapewniam, że pracujemy bardzo ciężko w ambasadzie i konsulacie, by proces przyznawania wizy przebiegał gładko i z szacunkiem dla osoby, która się o nią ubiega. Rozumiem tę frustrację, dlatego – szczerze mówiąc – nadstawiam karku, by upewnić się, że możemy to załatwić. Jestem w tej sprawie optymistką i zapewniam, że pracuję nad tym i regularnie śledzę to, co się w tej sprawie dzieje, by upewnić się, że wymagania dla zniesienia wiz zostaną spełnione.

    Co to znaczy, że „nadstawia karku” ws. wiz? Czy wiąże się to z jakimś zagrożeniem dla Jej Ekscelencji? Skoro misja w Polsce jest tak niebezpieczna, to może jednak z niej zrezygnować? Nie ma co się zbytnio narażać. Albo po prostu zostawić tę kwestię, bo przecież pani ambasador i tak nie ma nią żadnego wpływu.

    A może czytać jej wypowiedź bardzo dosłownie? „Nadstawianie karku” jest więc „byciem optymistką”, „regularnym śledzeniem, co się w sprawie dzieje” i zapewnianie normalnej bieżącej pracy ambasady. Cóż za poświęcenie!

    Podkreślanie w niemal każdej publicznej wypowiedzi, że niczym lwica walczy o zniesienie obowiązku ubiegania się przez Polaków o specjalne pozwolenie (koszt rozpatrzenia wniosku: 160 $) na wjazd do Stanów Zjednoczonych to mamienie Polaków wizowymi paciorkami. Naprawdę tego nie potrzebujemy.

    Sama jednak też powtarza, o co w tym całym ambarasie chodzi – o osiągnięcie pułapu 3% odmów wizowych. Takie jest amerykańskie prawo (odnośnie Polaków) i nikt za wielką wodą nie zamierza go zmieniać – to też bije ze słów Mosbacher. Np. w tym cytacie z RMF FM:

    Proszę pozwolić, że opowiem, jak wygląda cały proces. Po pierwsze – zarówno prezydent Duda jak i prezydent Trump mówili o tym, kiedy spotkali się we wrześniu. Proszę zrozumieć, że mamy ramy prawne dotyczące zniesienia wiz, ustalone przez Kongres Stanów Zjednoczonych. Te ramy obejmują graniczny procent decyzji odmownych dla danego kraju. Polska zrobiła bardzo duży postęp – procent decyzji odmownych cały czas spada, zbliża się do 3 procent, które trzeba osiągnąć, by mówić o wprowadzeniu ruchu bezwizowego. To jest jedyna rzecz, której nie kontrolujemy. Obecnie mamy już dwie grupy robocze – jedną z USA, jedną z Polski – pracujące nad wszystkimi innymi wymogami dla zniesienia wiz. Jestem pewna, że możemy to osiągnąć. Trwają pilne prace tych właśnie grup. Jestem też przekonana, że uda nam się obniżyć procent odmów do 3 procent do końca przyszłego roku.

    Jedynym realnym działaniem, którym Georgette Mosbacher mogłaby się pochwalić, byłoby zabieganie o zmianę amerykańskich przepisów i automatyczne włączenie Polski do grona państw, których obywatele nie muszą przechodzić żmudnej i kosztownej procedury uzyskiwania zezwolenia na wjazd do Stanów. Ale o tym pani ambasador nawet się nie zająknie.

    Po co więc opowiada jak to „nadstawia karku” za wizy? Jej Ekscelencja powinna już wiedzieć, że w dyplomacji czasem lepiej gryźć się w język.

    Dwója z dyplomacji. Pyza i Wikło w „Sieci”: Mosbacher próbowała zaszantażować polski rząd, stając się napastliwym rzecznikiem TVN

    autor: Marek Pyza

    `1
    Ile Europejskich krajów oprócz Polski ma wizy do USA ??? .. to są co „przyjaciele”….

    Polska suwerenna
    PACIORKI – trafnie powiedziane. Kogo w obecnych realiach (praca w UK, Norwegii) obchodzą wizy do USA ?? Do USA: Za chwilę Niemcy ChRL i FR wypchną was z Euroazji. Dbajcie o dobre relacje z Polską.

    PolskiJankes
    Zniesienie wiz wymaga jedynie podpisu prezydenta USA. Może to zrobić w każdej chwili. Ta baba to autentyczny prymityw.

    bwana kubwa
    Ja rdolę wizy do jusa. Na pewno nie będę prosić u tego paszczura

    szok@szok
    Długo jeszcze pędzie zatruwać nasze powietrze? Niech w końcu wróci tam skąd przybyła!

    Polubienie

  10. Mateusz@Mateusz
    Czy znowu Polonia musi wykazywać się inicjatywą, żeby bronić polskich spraw ? Podobnie jak z ustawą 447…polski rząd wykazuje się całkowitą biernością. Niedołęstwo i tchórzostwo na każdym kroku.

    @Mateusz
    Czy znowu Polonia musi wykazywać się inicjatywą, żeby bronić polskich spraw? Podobnie jak z ustawą 447 polski rząd wykazuje się całkowitą biernością – to nie jest polski rząd a syjonistyczny

    Poleczka
    A skąd tu tylu wielbicieli pani AMERYKANKI, a krytyków POLAKA? Czy my Polacy jesteśmy takim dziwnym narodem? A może mimo, że pisze po polsku to wcale nie piszą moi rodacy? Więc kto ???

    Mario
    http://www.wykop.pl/ramka/4669113/petycja-ws-odwolania-georgette-mosbacher-ze-stanowiska-ambasadora-usa-w-polsce/?fbclid=IwAR3mKHEqHCUMvracSjWIUyFuDe74UXqI-ytYpmHjqvPxBei2jVWMFOqg-2g

    ja
    https://petitions.whitehouse.gov/petition/immediate-dismissal-us-ambassador-republic-poland-georgette-moshbacher-her-function

    Drugie pokolenie AK
    Podpisujcie ! Jesli petycja dostanie 100,000 podpisow do 27 grudnia, Bialy Dom MUSI rozpatrzyc. NIE jako „polonijne”, ale jak kazda inna petycje na stronie White House, ktora zebrala 100,000.

    alek
    To pomysł warto poprzeć, ale trzeba tą ideę popularyzować w Polsce, może portal wPolityce przyłączy się i zachęci swoich czytelników i nie tylko ich, aby się podpisywać. Proszę podać szczegóły akcji

    @Art
    A gdzie link do cholery? – naprawdę spodziewasz się, że portal syjonistycznej i targowickiej partii PiS, usiłującej zamienić Polskę w Polin, poda link do petycji idącej wbrew ich interesom ?

    Kamil
    A Wy Karnowscy nie uważacie, że powinno się Ją odwołać, po takiej wpadce ?

    https://wpolityce.pl/polityka/424403-chca-odwolania-ambasador-mosbacher-z-polski

    Chcą odwołania ambasador Mosbacher z Polski. Petycja na stronie Białego Domu

    opublikowano: wczoraj · aktualizacja: wczoraj

    Ambasador Stanów Zjednoczonych Ameryki w Polsce Georgetta Mosbacher / autor: PAP/Grzegorz Michałowski

    Na stronie Białego Domu trwa zbiórka podpisów pod petycją o odwołanie Georgette Mosbacher z funkcji ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce. Wniosek zostanie rozpatrzony przez Biały Dom, jeżeli podpisze go 100 tysięcy osób.

    Pomysłodawcą petycji jest Maciej Cudera, Polak, który mieszka w Anglii. Zareagował, ponieważ polski rząd nie podjął żadnych kroków po liście Georgette Mosbacher – mówi w rozmowie z portalem wp.pl.

    Ocenia, że ambasador Mosbacher wykazała się brakiem szacunku dla gospodarza.

    Jako obywatele demokratycznego państwa prawa, dla którego suwerenność jest jedną z najwyższych wartości, nie akceptujemy faktu, że przedstawiciel innego państwa wywiera jakikolwiek wpływ na naszą politykę wewnętrzną, ostentacyjnie łamiąc protokół dyplomatyczny

    — czytamy w uzasadnieniu do petycji, opublikowanym na stronie Białego Domu.

    W związku z powyższym wzywamy do natychmiastowego zwolnienia ambasadora Mosbacher z pełnionej przez nią funkcji i zastąpienia jej osobą, która nie będzie ingerować w decyzje demokratycznie wybranego polskiego rządu, a tym samym umożliwi odbudowę wzorowych stosunków między naszymi krajami

    — podkreśla autor petycji.

    Petycja została opublikowana na stronie Białego Domu 27 listopada. Zbiórka podpisów potrwa jeszcze miesiąc. Biały Dom zajmie się wnioskiem, jeżeli poprze go 100 tysięcy osób.

    Zbiórka podpisów jest reakcją na list Mosbacher z 19 listopada, który pojawił się w mediach w ubiegłym tygodniu. Ambasador w liście skierowanym do „Drogiego Ministra Moraweickiego” skrytykowała działania polskiego rządu i broni rzekomo zagrożonej w Polsce wolności mediów. Ostro skrytykowała ministra „Joachima Brudzińksiego”, który „publicznie oskarżył TVN o zorganizowanie inscenizacji urodzin Hitlera”.

    CZYTAJ WIĘCEJ: List do premiera to nie wszystko?! Ambasador Mosbacher miała naciskać na członków rządu, by uprzywilejować amerykańskie firmy

    List Mosbacher? To tak dla przypomnienia, kim jesteśmy. Potencjału państwa nie buduje się poklepywaniem po plecach

    ems/wp.pl

    ,,,,,
    to hanba by inni upominali sie o godne traktowanie Polski i Polakow bo rzad tego nie potrafi zrobic a POklada sie przed obcymi na pepku by mozna bylo chlostac RPpo czterech literach HANBA CI PISie

    rasada
    Popieram. szkoda że rząd tego nie zrobił

    brawo
    Wspaniała akcja, ale Polacy nie lubią się podpisywać, to jakieś podświadome lęki nie tylko z PRL. Miejmy nadzieję że uzbiera się mimo to ponad 100 tys podpisów.

    Polubienie

  11. https://kresy.pl/wydarzenia/interwencja-mosbacher-zablokowala-prace-nad-ustawa-potraktowala-nas-jak-republike-bananowa/


    Georgette Mosbacher w Sejmie. Fot. twitter.com, @KancelariaSejmu

    INTERWENCJA MOSBACHER ZABLOKOWAŁA PRACE NAD USTAWĄ. „POTRAKTOWAŁA NAS JAK REPUBLIKĘ BANANOWĄ”

    9 stycznia 2019|7 komentarzy|w Ameryka, gospodarka, polityka, Polska, Wydarzenia |Przez Marek Trojan

    Amerykańska ambasador Georgette Mosbacher domagała się od ministra infrastruktury odstąpienia od prac nad przepisami, które miały zamknąć polski rynek dla powstałej w USA firmy Uber – informuje „Fakt”, który dotarł do jej listu w tej sprawie. Rząd PiS ugiął się przed tymi żądaniami, podobnie jak w przypadku wcześniejszych interwencji Mosbacher. (…)

    jwu @jwu:
    Pani ambasador ma wielki argument, w postaci stałej obecności wojsk USA w Polsce. Dlatego wszystko co uderza w interesy jankesów, jest momentalnie torpedowane. Bo „nasi”politycy ,aż przebierają nogami ,żeby ta baza powstała.

    tagore @tagore:
    Przynajmniej Niemcy się do czegoś przydali, wypadało by aby amerykanie ujawniali niemieckie „wynalazki” dla równowagi.

    Wolyn1943 @Wolyn1943:
    Nie wiem, doprawdy, skąd to oburzenie na działania Pani Ambasador. Przecież ona nie przyjechała do Warszawy dla Polski, ale dla reprezentowania interesów USA, z czego wywiązuje się znakomicie! A że nasi politycy wręcz się przed nią czołgają, to już tylko i wyłącznie nasza wina. Ciekawe, ile jeszcze takich „interwencji” przedstawiciela zaprzyjaźnionego mocarstwa ujrzy światło dzienne? Może Pani Ambasador ułoży nam listy wyborcze? Poważnie rozważam kwestię zaproszenia Jej na obiad albo kolację, może jak Jej dyplomatyczna limuzyna poobija się na wertepach moich osiedlowych dróg, to je w tempie błyskawicznym naprawią. Wtedy będę mógł z czystym sumieniem napisać, że p. Mosbacher położyła nieliche zasługi dla Polski…

    jwu @jwu:
    @Wolyn1943 Fakt. P. ambasador robi to ,czego nigdy nie zrobił ambasador Piekło.

    Wolyn1943 @Wolyn1943:
    @jwu O tym nie ma mowy! W polskim MSZ, na samą myśl, że jakiś konsul lub, co nie daj Boże, ambasador w Kijowie, miałby czegokolwiek zażądać od Ukrainy albo wyznaczać czas i miejsce spotkania ukraińskim urzędnikom – cierpnie skóra. Swoją drogą, naszła mnie niespodziewana myśl (niezupełnie nierealna), że p. Mosbacher stanie się od tego roku instancją zatwierdzającą wyniki wyborów w Polsce. Bo to przechodzi ludzkie pojęcie, że Polacy mogliby tak sami, bez niczyjej pomocy, decydować o sobie…

    jwu @jwu:
    @Wolyn1943 Będzie tak jak piszesz ,a do tego trzymanie ręki na pulsie w sprawie roszczeń bezspadkowych (act 447).

    dls Maverick @dls Maverick:
    Polecenia tej kobiety maja byc wykonywane jak nakazy Watykanu czy Bruxeli, przeciez to jest tzw. „suwerennosc”. Bez trzech zdan.

    https://kresy.pl/wydarzenia/rzad-odniosl-sie-do-sprawy-naciskow-mosbacher-ws-ubera-prace-nad-ustawa-nie-zostaly-wstrzymane/


    Georgette Mosbacher. Zdj. ilustr. Fot. twitter.com, US Embassy Warsaw

    RZĄD ODNIÓSŁ SIĘ DO SPRAWY NACISKÓW MOSBACHER WS. UBERA. „PRACE NAD USTAWĄ NIE ZOSTAŁY WSTRZYMANE”

    9 stycznia 2019|1 Komentarz|w Ameryka, polityka, Polska, Wydarzenia |Przez Marek Trojan

    Ministerstwo Infrastruktury przyznało, że ambasador USA Georgette Mosbacher wystosowała list do szefa resortu ws. projektu zmiany ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców. Zapewnia, że formalnie prace na projektem nie zostały wstrzymane. (…)

    jwu @jwu:
    Być może się mylę ,ale mam wrażenie ,że rząd tym oświadczeniem ,chce ratować dobre imię P.ambasador i „przyjazny „stosunek Polaków do jankesów ?

    https://wpolityce.pl/polityka/428767-mosbacher-wstrzymala-ustawe-ostry-list-w-obronie-ubera

    https://wpolityce.pl/polityka/428550-wiemy-o-czym-bodnar-rozmawial-z-mosbacher-sady-i-tvn

    https://wpolityce.pl/polityka/428178-ajc-zaniepokojony-nominacja-andruszkiewicza

    frey
    Im więcej Polacy wydają na muzea żydowskie w Polsce tym mniej mają do powiedzenia we własnym kraju.Czy w tych muzeach działa żydowski rząd w Polsce?Czy niedługo będziemy Palestyńczykami?To zła droga.

    Polubienie

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.