913 06.06.2019 Merkel stwierdziła, że D-Day to wyzwolenie Niemiec od nazistów

Niemcy Oficjalnie Uznane za Ofiary II Wojny Światowej. Teraz Winna Będzie Polska? Analiza Komentator

Tola .Kotek
Ja chyba śnię… Szok! Jak można tak załamywać historię i milczeniem dawać na to przyzwolenie? Ator świetny vlog! 👍👍👍

Jaroslaw Grzenia
A George Orwell patrzy na nas z góry i się śmieje: ” a nie pisałem”? Przepisywanie starych gazet, zamiana historii, zakaz podwarzania Wy, słabsi siedźcie cicho, ministerstwo prawdy, wszystko przewidziałem 60 lat temu”

Šwiat#Rozpuchy oszust*jeden
30 lat temu babcia mówiła, że Niemcy będą się wypierac WOJNY

Crusader Animation
„Kłamstwo powtórzone tysiąc razy w końcu stanie się prawdą ” ~ Gosef Gebels

Dupka Lucyfera
Taka demokratyczna okupacja. Szykują się do odczlowieczenia Polaków żeby można było robić z nami co się podoba

greg3374
Świat oszalał , mamy własne obozy zagłady , jesteśmy antysemitami i nazistami , rozpętaliśmy IIWS , mamy zapłacić za 447 . CO JESZCZE ?

Tagnar
Polska jako kraj popełniła piękne samobójstwo podczas 2WŚ, nadstawiając się by bronić interesów Francji oraz Anglii. Skutek? 97% elit oraz stref wyższych wymordowanych w pierwszym miesiącu wojny (raport z 27 Września 1939). Miliony zamordowanych cywilów. Niepoliczalne zniszczenia. Setki tysięcy porwanych dzieci, ukradzionych rodzicom i wywiezionych do ‚adopcji’ do Niemiec. Ludzie poddani torturom oraz traumie w obozach koncentracyjnych. Łapanki na ulicach i wywożenie do niewoli.

Pomimo tego Polacy chronili, przechowywali oraz ratowali żydów, cygan oraz inne „ekstra narażone” grupy. Walczyli z najeźdźcą w kraju prowadząc partyzantkę, wcielali się do wojsk za granicą by wspomóc wysiłek pokonania Niemców.

W podzięce po wojnie Polska została okradziona przez Anglików, nie zaproszona na paradę zwycięzców i sprzedana Stalinowi, gdzie wspaniałych ‚uciech’ był ciąg dalszy. Tropienie oraz mordowanie AK’owców. Niszczenie rodzin, odebranie mienia, wywozy na syberię, robienie wody z mózgu i powolne zamienianie społeczeństwa w Homo Sovieticus. Degeneracja społeczna, moralna, ekonomiczna, rodzinna oraz kulturowa.

Przez zniszczenia oraz mord 2WŚ a także okupację sowiecką Polska dziś jest „100 lat za murzynami”, ale to nie koniec ‚ceny’ za wstawienie się po stronie Francuzów oraz Anglików. Dziś Polaków się oczernia, opluwa, olewa ciepłym moczem, przedstawiając skatowany, napadnięty naród jako oprawców oraz bandytów – i dzieje się to za pośrednictwem zarówno dawnego najeźdźcy, jak i dawnych „sojuszników”. A wszystko to pod pretekstem by dalej łupić oraz okradać ludzi mieszkających w Polsce. Cena za opowiedzenie się po stronie Francji oraz Anglii zdaje się być tak ogromna, że nikomu się to pewnie nawet nie wydawało możliwe w najczarniejszych scenariuszach w 1939. Z takimi „sojusznikami” jak Francuzi oraz Anglicy nie potrzeba wrogów, których ze względu na ulokowanie geopolityczne nam nie brakuje. Skutki tej decyzji dla Polski były oraz są tak tragiczne, że warto się zastanowić czy decyzję taką nie podejmowali agenci wrogich państw. Jeśli sądzicie że było warto, że miliony Polaków zginęło by ich dzieci oraz wnuki mogły być dziś opluwane oraz okradane przez narody które tamci walczący w 1939-1945 wspierali, to cóż…

Micha-el
Skutek, Niemcy się wybielają, rozpoczyna się polowanie na mitycznych nazistów, a kolaborujący z Niemcami szukają morderców Żydów w kraju, gdzie za pomoc Żydom karano śmiercią. Midas chciał złota tylko z tego, czego dotknął. Współcześni „przemysłowcy” pamięć zmarłych przodków spieniężają po wielokroć.

Micha-el
W kolejnym etapie będą od nas Niemcy żądać odszkodowań, że musieli najechać Polskę 1-09-1939.

Andrzej Sikorski
Nie zgodzę się. Prawda z perspektywy czasu dziś możemy powiedzieć że to był błąd itd. Wtedy nie widzieli innego wyjścia. np Dywizjon 303 podczas Bitwy o Anglię oraz inni Nasi żołnierze chcieli jedynie odzyskać okupowany kraj, ale najważniejsze po prostu zabijać tych którzy są temu winni, za śmierć ich bliskich itd. Większość to przypisana ideologia z biegiem czasu. Żołnierze wyklęci również były to chłopaki nie uznające NADANEGO nam rządu (nie był to Nasz rząd znajdujący się na uchodźstwie), walczyli po prostu już osamotnieni za swój kraj, zwalczani przez NKWD oraz władze Polski Ludowej. Co dziś możemy zrobić? UŚWIADAMIAĆ POLSKIE SPOŁECZEŃSTWO!!! Skoro sami nie znamy Jako Naród własnej historii to jak możemy oczekiwać tego od Innych. Nie miejmy dzisiaj pretensji do innych. Należy pokazywać udokumentowane FAKTY mówiące Prawdę. To się już samo obroni. Należy myśleć perspektywicznie jako jednostka oraz NARÓD. UCZYĆ I WYCIĄGAĆ WNIOSKI. Nikomu nie zależy byśmy istnieli tylko i wyłącznie NAM. Walczyć na arenie międzynarodowej powinien RZĄD (Nasz przedstawiciel), widząc że nie walczy należy wyciągnąć wniosek że działa NA NIEKORZYŚĆ POLSKI I HISTORII NASZYCH PRZODKÓW, uznają że ICH ŚMIERĆ JEST NIEWAŻNA I NALEŻY O NICH ZAPOMNIEĆ. Walczyć mam na myśli przedstawiać fakty, słowa poparte czynami i dokumentami. Jeśli nie mamy wsparcia w Rządzie to oznacza że CI LUDZIE NIE SĄ ZA TYM BY POLSKA ISTNIAŁA.
Jeszcze raz co można zrobić i jak walczyć? UŚWIADAMIAĆ ZNAJOMYCH, EDUKOWAĆ ICH. Śmieszne? Fanatyczne? Czy taki nie jest Patriotyzm? Nawet gdy się śmieją czy to nie ocenia ich samych? To jest ekstremalnie trudne jak się przekonać można na przykładzie Pana Krzysztofa który walczy m. in. z algorytmem i hejterami. Pamiętajmy jednak że kiedyś za walkę o wolność NAWET SŁOWEM groziła śmierć, nie śmiech znajomych. Jeśli kolejne wybory nie zakończą się DIAMETRALNĄ ZMIANĄ… Na NASZYCH OCZACH ODBĘDZIE SIĘ KOLEJNY RAZ ROZBIÓR POLSKI. Taka jest prawda. Komu zależy, uświadamiajcie, edukujcie, po prostu przedstawiajcie PRAWDĘ. Walczcie z kłamstwem, od Nas trzeba zacząć!!! WYOBRAŻACIE SOBIE BY W USA KTOŚ ZBEZCZEŚCIŁ FLAGĘ??? U Nas ma to miejsce…

Piccardogt
Hitler sam napisał w raporcie o Polakach, że tak inteligentnego i sprytnego narodu jeszcze nie widział, co więcej planował łączenie naszych genów z niemieckimi stąd te porwania dzieci jak i do dzisiaj polacy żyjący w niemczech łatwo mogą utracić swoje dzieci. Czy Polska jest 100 lat za murzynami z tego powodu? NIE! Polska po 1 wojnie bardzo szybko się odbudowała mimo ekstremalnie trudnych warunków, co wzbudziło ogromny strach wśród naszych „przyjaciół”, po drugiej wojnie dotarło do nich że nas nie da się zniszczyć, więc co zrobili? Dziel i rządź co widać jak na dłoni dziś POPiS… mimo tego równie szybko zaczęliśmy budować nasz kraj ale… propaganda która działa do dziś na tych samych zasadach a która trwa już za długo aby to dotarło to przeciętnego polaka wyprała z nas pierwiastek inteligencji. Świat się nas boi… a jeżeli się kogoś boisz to musisz go zniszczyć, jeżeli nie potrafisz to zrób z niego ogłupiałego niewolnika… Obserwuje informacje i te z TV i te z internetu, szukam informacji z różnych źródeł a najbardziej interesujące są wypowiedzi przeciętnego polaka czy to w wywiadach czy sondach ulicznych i widać rażący brak inteligencji brak jakiegokolwiek pomyślunku… Został nam spryt ale i ten ukierunkowali na nienawiść przeciw nam samym, aby ten je… somsiad kurła miał gorzej niż ja… brzmi znajomo?

Bogdan Szopa
I za to wszystko odpowiedzialna jest klika chrabiowsko-wojskowa, ktora przygotowywala sie do napasci na Niemcy w 1939r, a puzniej ucikla do W.Brytani. Polskie nieroby powinny liczyc sie z tym, ze A.Hitler skopie wam tylki, gdy planowaliscie napasc na Niemcy w 1939r. Oficerowi WP uciekli na wschod, zostawiajac prostych zolnierzy na pastwe Wermacht, gdy okazalo sie, ze Anglicy nie beda ginac za nimiecki Gdansk. Zostali ukarani w Ostaszkowie. Najwyrazniej, wojna, ktora Polska w 1939r rozpetala nie nauczyla Polakow rozumu.

Dziadek THC
@Micha-el Ale jak nas Niemcy mogły wtedy napaść?? Przecież Niemcy były pod okupacją nazistów 😂😂

Hræfn
@Dziadek THC to prawda. Wiele osób lubi zapominać że to nie niemcy, tylko naziści dopuścili się tych zbrodni. Po tym jak przylecieli z galaktyki Andromedy osiedlili się na terytorium Niemiec, po czym przejęli język i tożsamość samych niemców. Jednak nawet wtedy nic nie zapowiadało tego, co zaczęli Polacy, kiedy zaatakowali niemiecka, a raczej nazistowska radiostacje. Naziści wysłali do Polski orszak z kwiatami i czekoladkami, ale po przekroczeniu zostali wymordowani przez Polaków. Wtedy naziści wysłali swoją kosmiczną flotę w stronę Polski, aby uratować Żydów z polskich obozów śmierci, gdzie byli mordowani przez polskie rodziny w niedzielne popołudnia. Mimo wielkiego wysiłku nie udało im się zahamować bestialskich zapędów Polaków… Na szczęście zjawili się dobrzy ludzie, francuzi i anglicy. Francuzi postanowili nie wspierać polskiej tyranii i natychmiast po wkroczeniu orszaku miłości nazistów do Paryża, podpisali umowe. Dalej nie chce mi sie pisac tego gówna xd

Tatanka !
@Bogdan Szopa Kim ty jestes skurwysynu?

Arkadiusz Jan Dylewski
„… i sprzedana Stalinowi, gdzie wspaniałych ‚uciech’ był ciąg dalszy”. Nie wiem czy wiesz, ale proba odbicia Polski skonczylaby sie kolejna wojna w ktorej moglby zostac uzyty arsenal nuklearny. Churchil chcial ocalic Polske, ale USA kategorycznie odmowily i dobrze bo mozesz byc pewien, ze Polska jeszcze bardziej by ucierpiala. Sorry, ale wybieram komunizm niz wolnosc na radioaktywnej ziemi.

Barbara Odrowąż-Kietlińska
@Tatanka ! Zydem.

Bogdan Szopa
@Tatanka ! Czlowiekiem.

Monorafix Doubleblade
Do tego doprowadziła wychwalana obecnie sanacja, która była bandą pospolitych kretynow. Póki się nie rozliczy ten gang i jej legendy, to się nic nie zmieni. Mówię dlatego,bo rząd obecnie robi to samo…

Dariusz Grzegórski
@Andrzej Sikorski zawsze przy takich dyskusjach warto polecić broszurę Władysława Studnickiego „Wobec nadchodzącej drugiej wojny światowej” – była wznowiona w zeszłym roku. Mądrzy ludzie przestrzegali przed ściąganiem na siebie uderzenia, które Hilter chciał skierować na Anglę i Francję.

Marcin Malczewski
Dobrze mówisz ale nie zgadzam się z krytyką pod adresem Polaków 1939. Nie byli oni wcale gorsi czy głupsi niż Polacy współcześni. Ludzie tamtych czasów podejmowali decyzje w swoim miejscu i czasie w sposób świadomy i racjonalny. Nie ratowali komunistów, cyganów czy żydów ratowali sąsiada, przyjaciela, dziecko. Z altruizmu chronili osobę bezradną i potrzebującą pomocy. Wtedy gdy mogli ratowali też pewnie z przekory i chęci oporu względem najeźdźcy. Kiedy ginęli to nie ginęli za „czystą etnicznie Polskę” to nigdy nie były ostatnie słowa rozstrzelanych. Polacy ginęli za ojczyznę taką jaką znali, jaką wtedy ona była ze wszystkimi jej mniejszościami: Niemcami(trochę ich było w NSZ), Żydami, Cyganami, Tatarami, Ruskimi, Ukraińcami i wszystkimi mniejszościami jakie się na Polske składały. Mało tego biorąc pod uwagę realia Polacy nie upodleni 50 latami sowieckiej okupacji byli może nawet lepsi. Trudno jest oprzeć się takiemu wrażeniu patrząc jak dziś środowiska narodowe bratają się z organizacjami faszystami czy bronią symboliki nazistowskiej jak np. swastyka. Ludzie z pod tej właśnie swastyki mordowali ludzi z Narodowych Sił Zbrojnych a dziś wspólnie sobie maszerują z uśmiechami na twarzach. Czym różni się dziś nacjonalizm polski od nacjonalizmu niemieckiego czy ukraińskiego? Czy polscy nacjonaliści potrafili by dziś tak jak kiedyś uratować żyda? A może dziś wzorem tych niemieckich posyłali by swoich cywilów na śmierć w beznadziejnej obronie Berlina i wieszali tych którzy się na to nie zgodzą (ot taka miłość do narodu)? Na pewno tamta polska była lepsza (większa, mocniejsza nie dało się z nią pogrywać) dzisiejsza polska jest mniejsza skarłowaciała ale nie pomyślał bym że razem z nią skarłowacieje również naród.

Nie zgadzam się z tym że rząd nie broni. Broni może robi to słabo lub nie wyraźnie. Jesteśmy w bagnie i nie ma co się oddawać się histerii. Są ludzie którzy by chcieli utopić Polaków w piaskach historii, są informacje których nam się odmawia i takie których zwyczajnie brakuje. Sytuacja między narodowa i położenie geograficzne polski jest jakie jest. Trzeba działać z głową a nie walić emocjonalnie jak bydło na oślep. Jak to mawiał Piłsudski „w czasie kryzysów strzeżcie się obcych agentur”.

Marcin Malczewski
@Tatanka ! Brzmi jak ruski.

Rysiu RysieQ
@Bogdan Szopa Niedojebany jakiś albo troll. Tak czy siak zostaje ignorować żeby samo zdechło. oby w bólach!! 😂

Andrzej Sikorski
@Arkadiusz Jan Dylewski Churchil nie chciał ratować Polski, działał jedynie w interesie WB. Roosevelt był zafascynowany Stalinem, zgadzał się dosłownie na wszystko czego chciały komuchy. Gdy byliśmy potrzebni to Nas chcieli, po wszystkim dosłownie oddali Nas wiedząc dobrze co Stalin planuje, Roosevelt jeszcze zapewniał Stalina że działania NKWD na terenach Polski będą w imię działań wojennych tzn. Armia Krajowa, Żołnierze Wyklęci oraz Państwo Podziemne uznane zostały w tym momencie przez Aliantów za wrogów których należy ZABIĆ. Zapomniałem Churchil za bohaterską obronę wyspy wystawił jeszcze rachunek za udostępnienie uzbrojenia itd. SPRZEDANA IDEALNIE PASUJE. Alianci duuużo wcześniej wiedzieli o Obozach, jak i o GUŁAGACH organizowanych przez Stalina. Polska jest dopiero od 89r. (chyba) wcześniej była LUDOWA zapoczątkowana przez rząd Lubelski wybrany przez tą 3, a NASZ na uchodźstwie OLALI

Staniszewski
Jak pisał wieszcz narodowy: „POLAK PRZED SZKODĄ I PO SZKODZIE GŁUPI” . Słowa jak najbardziej aktualne po dziś dzień !

…..

Jeśman: Newsweek USA nadaje – Polska musi oddać Żydom 170 tys. ukradzionych nieruchomości

Radio WNET
Published on Jun 1, 2019

https://wpolityce.pl/polityka/449015-azari-wskazuje-na-wiezy-laczace-polske-z-izraelem

https://wpolityce.pl/polityka/449631-prezes-pis-niech-zydzi-zwracaja-sie-ws-roszczen-do-niemiec

https://wpolityce.pl/polityka/450197-tylko-u-nas-szef-msz-nadal-czekamy-na-przeprosiny-od-katza

7 thoughts on “913 06.06.2019 Merkel stwierdziła, że D-Day to wyzwolenie Niemiec od nazistów

  1. The Pole vs. The Prince: TKS Tankette Action 1939

    Mark Felton Productions
    Published on Mar 7, 2019

    Hear the incredible story of WWII’s tiniest tank, the TKS Tankette, and the Polish sergeant who used it to destroy multiple German tanks in September 1939, including his famous duel with a German prince commanding a formidable Panzer IV.

    SnekOnKrek 11
    After the war Orlik became an architect and he designed few quite remarkable buildings in my homecity 🙂

    MrMattumbo
    I’m glad to hear here he had such an accomplished life post-war, I was worried he may have suffered under the Soviet rule.

    Poles should be proud of him, the guy is a bonafide hero for taking the fight to the enemy in such a vehicle, nothing but tactics and luck to save him in something so small and lightly armored, but he had plenty of both to go around I guess. I mean it takes a real man to fight like that against such overwhelming odds (as far as the big picture), and still throw himself personally into the fray to do as much as he could to try to stop the advance, despite grave risks to himself. Even had the gentlemanly spirit to help the crew he had just defeated despite the risks. Anyway, It’s always great to hear about a hero like that surviving to enjoy life

    A Hall
    Done Poland proud…gutsy effort. Another unknown story brought to light..

    Richard Evans
    Poland suffered terribly during the Second World War – I have nothing but admiration for their fighting spirit and tenacity up until their eventual freedom from communism, good on you Poland and its people just wish as a country we could have done more to protect you but at the end of the WW2 we were spent and almost bankrupt.

    zepter00
    Richard Evans That were Poles who protect you and you took 27 tons of Polish gold reserves stored in UK and Canada as payment for fighters, ammo, fuel, parts, uniforms, food, bases. We fough for you and paid for it. Not only by blood and death.

    vnewarp9
    The allies shat on the Poles after WW2,
    https://www.britishlegion.org.uk/community/stories/remembrance/why-it-took-60-years-for-poles-to-celebrate-ve-day/

    Richard Evans
    The Whistle Blower minutiae typo error – can you believe it 😳

    Jim Johnston
    Richard Evans
    God Bless all the valiant Polish men and women who fought against the Nazis. As you said they suffered greatly during the war and after. Many of their contributions to defeating the Nazis may not be known but they certainly did their part.

    liamskisniper 4
    zepter00
    But at the end the allies betrayed us. France and Britain didn’t decide to do anything until Warsaw was being sieged and when they did do something, Britain bombed with Propaganda instead of bombs and France pushed through German territory but then rubbed back to the maginot. After in the war, during the peace conference, the allies let Stalin take Poland and liberated Germany and France.

    liamskisniper 4
    Jim Johnston
    Brits and French were trying to take montecasino from elite German Forces for 6 months and when the polish divisions arrived, they took montecasino in 2 attacks XD. Basically what happened was that the allies would retreat once they saw casualties, the poles just kept pushing even if they were the only ones left

    D-Day – The German Counterattack 1944

    Mark Felton Productions
    Published on May 26, 2019

    Find out what happened when the Germans counterattacked the Allied landing beaches on 6 June 1944, with surprising and potentially devastating results.

    American SS Renegades – The George Washington Legion

    Mark Felton Productions
    Published on Apr 24, 2019

    Discover the true story behind ‚The George Washington Legion’, the purported American SS unit, and the incredible story of one American officer’s defection to the Germans during World War II.

    Reichstag Assault 1945

    Mark Felton Productions
    Published on May 28, 2019

    Find out the full, thrilling story behind the battle for the famous Reichstag building in central Berlin from 27 April to 2 May 1945 between the advancing Red Army and diehard Waffenn-SS, Kriegsmarine, and German paratroopers.

    Polubienie

  2. The REAL Reason why Hitler HAD to start WW2

    TIK
    Published on Jun 10, 2019

    The traditional explanation as to why Hitler had to start WW2 misses out one crucial element of Hitler’s reasoning. In this video, not only are we going to spell out exactly what Hitler’s reasoning is, but show why certain events – like the Autarky policy, the oil crisis and the Holocaust – were the consequence of that reasoning.

    Commissar Lord
    TIK Let me quess? Collosal debts. Also because germany is our world equivalent to Mordor.

    TIK
    Partly, and I do mention this, but that’s not the root of it.

    Mephistopheles
    So the real reason Hitler went to war. It was determined by the forces of production all along. An interesting Marxist theory you have.

    Herpa Derp
    Yup, nothing to do with the Genocidal Soviet Union that was pushing similar revolutions all over the world including Germany. He just wanted bread.

    Aquila Tempestate
    Hitler was correct that mixing races within a nation is destructive. There are a multitude of studies in addition to historical case studies that demonstrate this truth. Not to say he was correct about everything but please, the idea that balkanising a nation ethnically is a legitimate means of building a successful nation is patently absurd and runs contrary to everything we know about human history. Look at the absolute state of the UK today. Non-white immigration and paper citizenship is an integral part of the national decline.

    TIK
    „Hitler was correct that mixing races within a nation is destructive.”

    Races don’t exist. Someone’s skin colour is not their race, it’s just a cosmetic feature like a haircut. We’re all individuals. What matters is how we act and behave. Some ideologies don’t want to cooperate with others, and it is this clash of ideologies that is destructive, not the skin colour of the people who believe in them.

    Aquila Tempestate
    @TIK That’s an anti-scientific and de-civilising lie. If I take the time to respond to this properly tomorrow are you going to engage or pretend it never happened? Bear in mind I was once a classical liberal socio-biology denier too. Let’s see how interested in truth you really are chap. 😉

    Anna Che
    “Multiple studies” scientifically speaking race isn’t a thing. Race is just an arbitrary classification of humans based off physical traits. Modern evolutionary scientist believe that all humans are descendant from Homo Sapiens from Africa and their skin color changed because they moved into environments with different amounts of sun. However, we’re still all the same species. In fact, places like Africa have some of the most genetically diverse populations because it’s called a genetic bottle neck a biological term.

    Aquila Tempestate
    ​@TIK has decided to avoid the issue so I’ve no need to respond. If any of you want the reality of race you can just go to Alt Hype’s channel.

    Polubienie

  3. Lubię nazistowski akcent tego lektora, kiedy wypowiada nazwiska niemieckich nazistów… 😉

    Battlefield Normandy – The battle of Authie D-DAY + 1

    The AceDestroyer
    Published on Dec 20, 2018

    June 7, also known as D-Day +1 marked the first battle between the Canadians and the 12th SS Panzer Division Hitlerjugend during the Normandy campaign. When the Canadians attacked Authie, the German 12th SS counterattacked and a large tank on tank battle commenced. The first encounter between the two divisions was immediately a bloody one. The battle unfortunately had a barbaric end as members of the SS murdered several Canadian POW’s in cold blood. Here’s the battle of Authie. Don’t forget to like and subscribe if you like the content. Feel free to leave a comment! I always love to read what you guys have to say.

    Yoda TheWise
    Very cute..🙄🙄 .the Canadians calling 12th SS Panzer Division a Baby Division until the ‚babies’ gave them a bloody nose..after that both sides refused to take prisoners…You would not expect less from a bunch of teenages who were indoctrinated to the core. War brings out the worst in people on both sides…sad…sad. However, it was till nothing comparing to the Eastern Front.

    my guardian angel prefers a pilsner
    If you read up on where these german kids came from you would realize most had families that where pulverized in fire bombing (their mothers, sisters, grandparents) in Hamburg and dresden…..so they had motivation homeboy besides some abstract ideology.

    Frank Anderson
    Derek Johnson Much like why many of the British aircrew were motivated after the Germans bombed British cities first. And the Russians were motivated when they took their revenge on reaching German territory not to mention the peoples of the various occupied territories. See how it works?

    Shame they weren’t brainwashed so much that they didn’t understand why their cities were being bombed in the first place instead of playing the victim.

    my guardian angel prefers a pilsner
    @Frank Anderson bummer that germans abided by the rules of war unlike the British. And for your I for.ation the Russia s were not apart of these rules.

    GWINE
    @my guardian angel prefers a pilsner in what dream did the Germans abide by the rules? By killing prisoners? By slaughtering civilians? By joining the Einsatzgruppen? By wiping out the getto in Warsaw?

    Battlefield Normandy – The Battle of Juno Beach 6 June 1944

    The AceDestroyer
    Published on Nov 18, 2018

    Hello and welcome to the first episode of my Battlefield Normandy series. This part is all about the landings at Juno beach on June 6 1944, and what happened on the first day of the Allied landings in Normandy. In this episode we will take a look at all the landing beaches and the subsequent fighting. You can find the maps on my Facebook page. The next episode will be about the battle of Authie on June 7, when the Canadians first met the 12th SS Hitlerjugend. I hope you’ll enjoy this video and find it helpful. If you did why not subscribe? Feel free to give a like and a comment! The AceDestroyer

    Kursk – The battle of Prokhorovka through the eyes of Panzer Ace Rudolf von Ribbentrop

    The AceDestroyer
    Published on Feb 14, 2019

    Hello and welcome to The AceDestroyer! Thank you for joining in! This video is about the famous tank battle of Kursk. It’s about one man in particular SS-Obersturmführer Rudolf von Ribbentrop. He would participate in the major tank on tank action at Prokhorovka on July 12, 1943. I found his personal account on the battle very interesting as it gives a good account of what the boots on the ground went through. This is not a documentary about Prokhorovka, just a person view through the eyes of a German Panzer IV commander. If you would like to see a Prokhorovka video, do let me know! I hope you’ll enjoy the video!

    Tank Battles of WW2 – The Battle of Maciejow

    The AceDestroyer
    Published on May 30, 2019

    The battle of Maciejow is one of many forgotten tank battles on the eastern front. The Panther tanks of the II./SS-Panzer Regiment 5 were defending the area of Maciejow when the 11th Tank corps attacked with 2 brigades. At the end of the battle, the Panthers of the SS Wiking division claimed to have knocked out 103 Soviet tanks for the loss of 0 Panthers in return. Find out more about the battle in this video!

    Polubienie

  4. sake
    A wolno będzie Polakom wejść na teren obozu i uczcić pamięć?Czy też będą jak zwykle mnozyć się trudności przez Cywińskiego i cham przewodnik?

    Szewach SCHWARTZ
    Jak można przypominać taki fakt bez znaczenia dla tego miejsca. To kolejny dowód antysemityzmu Polaków. Powszechnie wiadomo, że Auschwitz to miejsce zagłady żydów – ikona holokaustu.

    eric
    KL Auschwitz był od samego początku miejscem kaźni Polaków, gdzie m.in. zesłano moich dwóch krewnych (jeden nie przeżył) a żydostwo miało swój obóz w oddalonej o 2 km Birkenau.

    tora
    Kiedy wreszcie Polacy powstrzymają to podłe, zakłamane żydostwo! Już dosyć tego disneylandu, zwanego „Cholokałstem” Stop zawłaszczeniu Auschwitz, miejsca martyrologii Polaków przez pejsatych morderców

    Por. Dub
    Kolejna rocznica, bardzo wazna, bedzie ledwo wspomniana… Jasiu Dyzma-Daniels, minister bez teki, trzyma reke na interesie, aby monopolu na historie nie utracic?

    https://wpolityce.pl/historia/450887-79-rocznica-pierwszej-deportacji-do-auschwitz

    Tragiczna rocznica. 79 lat temu Niemcy wysłali pierwszych Polaków do obozu koncentracyjnego w Auschwitz.

    opublikowano: 4 godziny temu


    autor: Fratria/Andrzej Skwarczyński wPolityce.pl

    79. rocznica pierwszej deportacji Polaków do niemieckiego obozu Auschwitz przypada w piątek. 14 czerwca 1940 r. z więzienia w Tarnowie przewieziono tam 728 mężczyzn. Polacy, dla których Niemcy utworzyli KL Auschwitz, stali się pierwszymi ofiarami obozu.

    14 czerwca obchodzony jest w Polsce jako Narodowy Dzień Pamięci Ofiar Niemieckich Nazistowskich Obozów Koncentracyjnych i Obozów Zagłady.

    Z pomysłem stworzenia obozu koncentracyjnego na peryferiach Oświęcimia, miasta na pograniczu Śląska i Małopolski, którego nazwę po wcieleniu do Rzeszy Niemcy zmienili na Auschwitz, wystąpił pod koniec 1939 r. inspektor policji bezpieczeństwa i służby bezpieczeństwa z Wrocławia oberfuehrer SS Arpad Wigand. Okupantów niepokoiły mnożące się raporty o przepełnieniu więzień na Górnym Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim. Narastał też ruch oporu, który można było ugasić jedynie poprzez masowe aresztowania.

    Wigand zwracał uwagę, że więźniów w Auschwitz można osadzić niemal natychmiast, wykorzystując koszary po polskiej armii. Teren umożliwiał w przyszłości ewentualną rozbudowę obozu i izolację od świata zewnętrznego. Esesman wskazywał dogodne połączenie kolejowe – nieopodal biegła linia łącząca miejscowość ze Śląskiem i Generalnym Gubernatorstwem. Rozkaz założenia obozu wydał 27 kwietnia 1940 r. zwierzchnik SS Heinrich Himmler. Organizacją zajął się Rudolf Hoess, późniejszy jego pierwszy komendant.

    20 maja 1940 r. esesman Gerhard Palitzsch przywiózł do Auschwitz 30 więźniów, niemieckich kryminalistów osadzonych w KL Sachsenhausen. Na rękach wytatuowano im numery od 1 do 30. Stworzyli oni zaczątek kadry funkcyjnej obozu.

    Za datę uruchomienia obozu uważany jest 14 czerwca 1940 r. Tego dnia do KL Auschwitz z więzienia w Tarnowie dotarł pierwszy transport 728 polskich więźniów politycznych, skierowanych tu przez dowódcę policji bezpieczeństwa i służby bezpieczeństwa w Krakowie. Wśród deportowanych byli żołnierze kampanii wrześniowej, którzy usiłowali przedrzeć się na Węgry, członkowie podziemnych organizacji niepodległościowych, gimnazjaliści i studenci, a także kilku polskich Żydów. Pociąg składał się z wagonów osobowych drugiej klasy.

    Bogumił Antoniewicz, jeden z więźniów deportowanych 14 czerwca, wspominał po wojnie, że większość wśród nich stanowili ludzie młodzi.

    Najstarsi z nas nie mieli powyżej lat 50. Pod względem pochodzenia społecznego, wykształcenia, wykonywanych zawodów byliśmy grupą niejednolitą. Znajdowało się wśród nas sporo uczniów gimnazjalnych, byłych wojskowych, inteligencji, byli też hrabiowie i chłopi. W pierwszym transporcie było też kilku Żydów, księży nie przypominam sobie

    — relacjonował po wojnie. Zbigniew Damasiewicz podkreślił jednak:

    Byli wśród nas zakonnicy, księża, a także Żydzi.

    Pociąg z wiezionymi do obozu Polakami zatrzymał się w Krakowie. Ten moment miał symboliczne znaczenie. Deportowani usłyszeli wówczas wiadomość o upadku Paryża. Były więzień Jerzy Bielecki wspominał:

    Szczególnie utkwił mi w pamięci moment, gdy transport wjechał na dworzec w Krakowie. Wówczas z megafonów popłynął komunikat: Paryż upadł! Czuliśmy się okropnie. To straszliwe wspomnienia. Niemcy wiwatowali!

    — wspominał.

    Moment przyjazdu do Auschwitz i pierwsze słowa kierownika obozu Karla Fritzscha cytował m.in. Kazimierz Albin.

    Hauptsturmfuehrer Fritzsch powiedział: „Tu jest Konzentrationslager Auschwitz (…) Jako element wrogi narodowi niemieckiemu będziecie internowani do końca wojny. Wszelkie przejawy buntu lub niesubordynacji będę tłumił w sposób bezwzględny. Za opór władzy, usiłowanie ucieczki – kara śmierci. Zdrowi i młodzi mają prawo żyć tu nie dłużej niż trzy miesiące. Wyjście stąd prowadzi tylko przez komin krematorium”

    — wspominał Albin.

    Po przybyciu do Auschwitz więźniowie otrzymali numery od 31 do 758 i zostali umieszczeni w budynkach dawnego Polskiego Monopolu Tytoniowego, nieopodal dzisiejszego Muzeum Auschwitz. Obecnie mieści się w nich Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witolda Pileckiego. Obóz nie był jeszcze gotowy na ich przyjęcie. Najniższy numer – 31, otrzymał Stanisław Ryniak.

    Wielokrotnie zastanawiałem się nad tym, jak to się stało, że otrzymałem numer 31 – pierwszy numer więźnia politycznego Polaka. Wiadomo, że numerami 1-30 oznaczeni zostali więźniowie kryminalni, Niemcy. Być może nazwisko moje figurowało jako pierwsze na liście transportowej, a może był to po prostu przypadek

    — mówił po wojnie.

    Z 728 więźniów deportowanych 14 czerwca wojnę przeżyło 298, zginęło 272, a w przypadku 158 los jest nieznany. Żyje ostatni – Kazimierz Albin.

    Niemcy, eksterminując Polaków w obozie Auschwitz, uzyskiwali dwa cele: doraźny – terroryzowanie ludności, a także dalekosiężny – stopniowe zmniejszanie ludności polskiej na obszarach uznanych za „niemiecką przestrzeń życiową”, która miała zostać zgermanizowana.

    W pierwszym okresie Polacy dominowali liczebnie wśród więźniów. Począwszy od połowy 1942 r. ich liczba zrównała się z liczbą Żydów, która, wskutek rosnącej liczby transportów z okupowanej Europy, sukcesywnie rosła. Od 1943 r. Żydzi stanowili już większość więźniów.

    Do obozu trafiali przedstawiciele polskiej elity: ludzie nauki, kultury, sztuki, politycy, duchowieństwo, lekarze i nauczyciele, prawnicy, inżynierowie i oficerowie, a także osoby schwytane podczas ulicznych „łapanek”. Do Auschwitz Niemcy deportowali wysiedlaną ludność Zamojszczyzny. Podczas Powstania Warszawskiego docierały tu transporty z mieszkańcami stolicy. Wśród polskich ofiar obozu byli też oświęcimianie. Wielu z nich pomagało więźniom. Obóz był też miejscem, w którym Niemcy wykonywali wyroki śmierci sądu doraźnego katowickiego gestapo.

    Ogółem do Auschwitz Niemcy przywieźli ok. 150 tys. Polaków. Blisko połowa nie przeżyła.

    Auschwitz wraz z Birkenau i siecią podobozów stał się największym niemieckim obozem. Trafiło do niego co najmniej 1,3 mln osób. Śmierć poniosło w nim co najmniej 1,1 mln ludzi, głównie Żydów, dlatego Auschwitz stał się symbolem ich Zagłady. Ginęli tu także Romowie, jeńcy sowieccy i osoby innej narodowości.

    mly/PAP

    Polubienie

  5. karol
    I pomyśleć, że takie coś było ambasadorem RP w Waszyngtonie…Czy już został ukarany za bezprawne pobieranie kasy za rozłąkę z NIEPRACUJĄCĄ żoną, gdy ta pracowała w TV ? Za fałszywe oświadczenia ?

    gaferd
    Wygranie wyborów to tylko wstęp do rozbioru Polski i budowy Polin. Reparacje od Niemiec zgarnie wtedy żyd. Interes jest większy niż myślicie. Pilnujcie Polski jak wam ojczyzna miła

    Rospuda@Rospuda
    Tato jego ekscelencji Ambasadora – Maksymilian w 1945 był dowódcą polskojęzycznych oddziałów wspierających NKWD i SMIERSZ w czasie Obławy Augustowskiej . Niedaleko pada jabłko od jabłoni

    www
    Sytuacja w MSZ przez dekady była (czy aby na pewno już była) katastrofalna! Nasycenie agenturą i całymi rodami niewiarygodne! Np. wszelkie placówki skandynawskie okupowali potomkowie Bieruta!

    KCN
    Jak długo rząd PIS zastanawiał się nad odwołaniem tego typa z Waszyngtonu? Rok, dwa , a może dłużej! Ilu takich urzęduje na wysokich stanowiskach i nikt ich nie rusza?

    Mental Crush
    PO-KO-MUNA toczy walkę przeciwko Polakom oddziaływując na nich mentalnie. Dlatego artykuły to pokazujące są bardzo ważne.

    sarmata
    Pan Ryszard S. były dyplomata pokazał komu służył jako śpioch i dobrze ,że się ujawnił jak wielu im podobnych ?

    Luka
    Pan Schnepf to mały Żydowski wyłudzacz pieniędzy 🙂 Jako ambasador wyłudzał pieniądze od rządu na nie pracującą Żonę która była zatrudniona jako korespondentka TVP. A teraz troszczy się o kasę?

    ErykG@ErykG2
    Egzemplifikacja Think Szwanku Schetyny i reszty spółki z żałosną odpowiedzialnością w czystej postaci.

    https://wpolityce.pl/polityka/450905-rozpada-sie-swiat-ryszarda-schnepfa-rozpada-sie-takze-i-on

    Świat Ryszarda Schnepfa rozpada się na jego oczach, i w jakimś sensie jednocześnie rozpada się i on. Rzadko kiedy kurtyna opada tak wyraźnie
    opublikowano: 3 godziny temu


    autor: Fot. wPolityce.pl/PAP

    Ileż to razy prominentni przedstawiciele naszej opozycji alarmowali i Polaków, i świat, że zmiana w Polsce to tak naprawdę zmiana korzystna dla Rosji? Ileż to razy oskarżali polityków Dobrej Zmiany, że działają faktycznie na rzecz Kremla? Ileż to publikacji wydano, dowodząc powiązań ważnych polityków PiS z ludźmi Putina? Wszystko to było rzecz jasna puste, często absurdalne, ale zapewne w niejedne ucho trafiło.

    Dodajmy, że był to zabieg, za pomocą którego osiągano kilka celów równolegle. Po pierwsze, poprawiano sobie samopoczucie, po rządach PO-PSL nadwątlone zwłaszcza w obszarze suwerennościowym (Smoleńsk, hołd berliński, kontrakt gazowy). Po drugie, znieczulano na realne zagrożenia ze strony Kremla, osłaniano realnych ludzi Moskwy, być może nie do końća świadomie. Po trzecie, podsuwano zachodniej lewicy i liberałom wygodną kliszę, zgodną także z ich lokalnymi interesami, a sprowadzającą się do twierdzenia, że mainstream nie traci władzy przez swoje własne błędy, ale wyłącznie w wyniku ingerencji zewnętrznej. W tę linię wpisywano przecież także i sukces Donalda Trumpa, i Brexit, i inne zjawiska.

    Ale to wszystko były tylko miny, pozy. Dla Moskwy Polska o statusie klienta Niemiec nie jest żadnym zagrożeniem; gdy będzie trzeba, dogada się z Berlinem w sprawie podziału wpływów, i wszyscy będą zadowoleni. Dla Moskwy realnym problemem jest suwerenne państwo polskie, prowadzące podmiotową politykę. Nie zawsze łatwą, czasem skazaną na porażki, ale jedyną w naszych warunkach możliwą.

    Jak bardzo była to poza zobaczyliśmy w dniu wizyty prezydenta Andrzeja Dudy w USA, gdy były ambasador RP w Waszyngtonie i w Madrycie, a także były wiceminister spraw zagranicznych w rządach Marcinkiewicza i Tuska zabrał głos na antenie TVN24. Jak wiemy, wypowiedział dwie tezy, które przejdą z pewnością do naszej historii, i do których będziemy wracali.

    CZYTAJ: Ryszard Schnepf martwi się o Niemcy i powołuje się na rosyjską propagandę. Internauci nie zostawili na nim suchej nitki
    https://wpolityce.pl/polityka/450725-internauci-szydza-z-kuriozalnych-slow-schnepfa

    Po pierwsze, odnosząc się do zwiększenia amerykańskiej obecności wojskowej w Polsce, stwierdził:

    Jeżeli nie było jakieś rozmowy uzgodnieniowej z rządem niemieckim, to oczywiście jest to co najmniej nietakt dyplomatyczny.

    Po drugie, oceniając zapowiedź zakupu amerykańskich myśliwców F-35, powiedział, powołując się na rosyjską propagandę:

    Szukając danych na temat F-35 zobaczyłem co napisał Sputnik, (…) który udowadnia, że radziecki chyba Su- 55 jest lepszy i o połowę tańszy.

    To zdania niezwykle cenne, bo rzadko kiedy kurtyna opada tak wyraźnie. Rzadko kiedy rzeczywistość daje nam w prezencie tak czytelne egzemplifikacje tego, czym dane środowisko jest naprawdę. Bo przecież Ryszard Schnepf to nie jest jakiś zwykły dyplomata; to „typ idealny” dyplomaty III RP.

    Dlaczego to powiedział? Myślę, że te wypowiedzi są dowodem tego, jak bardzo wali się świat takich ludzi. Nie umieją się odnaleźć w nowych realiach, nie mogą przeżyć, że ekipa, którą tak bardzo pogardzali i tak ostro zwalczali, odnosi bezdyskusyjne sukcesy i wydają się iść po drugą kadencję. Jest w nich tyle emocji, tyle goryczy i tyle złości, że sięgają po każdy argument, który znajdą, nie zastanawiając się wiele, czy wypowiadane słowa nie kompromitują ich samych. W normalnych warunkach Schenpf wiedziałby przecież, że wypowiada zdania, które są solidnym wsparciem dla ludzi, których jest przeciwnikiem. I raczej nie opowiedziałby się otwarcie za Rosją przeciwko USA, nawet jeśliby tak myślał.

    Ale warunki nie są normalne. Świat Ryszarda Schnepfa rozpada się na jego oczach, i w jakimś sensie jednocześnie rozpada się i on. Trudno w takiej sytuacji zachować kontrolę nad przekazem.

    Ale w tej sprawie jest być może coś więcej. Bo przecież Schnepf został odwołany z rządu PiS w roku 2006-ym po tym, gdy forsował koncepcję rezygnacji przez Polskę z blokowania budowy gazociągu NordStream. Według tej koncepcji, Warszawa miała dołączyć do inwestycji, wprowadzając swojego przedstawiciela do rady nadzorczej spółki. „Schnepf doradzał bardzo niedobrze” – ocenił wówczas śp. prezydent Lech Kaczyński.

    W więc z jednej strony zapaść, rozpad, ale z drugiej konsekwencja w promowaniu konkretnej linii polityki zagranicznej. Linii, która ustawia nas na pozycjach nakreślonych w pamiętnym „hołdzie berlińskim”.

    autor: Jacek Karnowski

    Polubienie

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.