303 Piotr Zychowicz: Polacy mają niezdrowy stosunek do Żydów? Nie!!!… bo było i jest dokładnie odwrotnie! :-(

Hm… a ilu tzw. żydów robiło lub robi coś… cokolwiek… by przeciwstawić się przeciw-polskim oszczerstwom i kłamstwom rozpowszechnianym przez ich ziomków? Który z nich z nich publicznie potępił np. kłamcę groSSa i innych? Cisza… jakoś nic w tym temacie nie dzieję się… Czego to pokłosie..?

A może jest jak jest,.. bo zwyczajnie tak nakazuje im ta ich pustynna rasistowska  tradycja i jej zakłamane źródła?!! Nie za cicho nad tą trumną i traumą..?!! 😦

~wassermann 2016-05-18 (14:54)
Odwróćmy nieco kwestię i zapytajmy – Czy Żydzi mają pozytywny stosunek do Polaków? Czy nie zmierzają do podporządkowania sobie Polaków?

~morni 2016-05-18 (16:17)
ABSURD!!! POLACY NIE NIENAWIDZĄ ŻYDÓW, TYLKO ICH ZACHOWAŃ I DZIAŁAŃ, JAK INNYCH LUDZI!!!!!!!!!!!!!!

~Mozets 2016-05-18 (11:17)
Starozakonni (wyznania mojżeszowego – chasydzi i sefardyjczycy) mają wspaniały stosunek do Polaków, Palestyńczyków i wszelkich innych nacji. Kochają nas (patrz Talmud). A my tacy niewdzięczni…

~frank 2016-05-18 (15:14)
należałoby zacząć od tego, że to Żydzi nienawidzą Polaków i swoim zachowaniem powodują to, że my ich nie lubimy!

~jerwal 2016-05-20 (08:01)
Jak można mieć zdrowy stosunek do Żydów ,jak sami Żydzi prowokują . Ostatni wyskok w USA Żyda ,który twierdzi wbrew logice ,że Polacy winni są holokaustu w czasie II wojny . Widać uznają prawo hamurabiego „oko za oko ,ząb za ząb”

~Zychowicz 2016-05-21 (10:40)
na całym swiecie nie są lubiani i nie chrzań pan farmazonów jakbyśmy byli jedyni!!

~SUN 2016-05-21 (13:23)
JAK MOZNA MIEC DOBRE MNIEMANIE O ZYDACH KTORZY MACA NA CALYM SWIECIE NAWET W POLSCE WYSTARCZY SPRAWDZIC METRYKE RZADZADZACYCH

~Polak 2016-05-18 (06:47)
Problem polega na tym ze prowadzona jest aktywna propaganda antypolska przez żydów. O Jedwabnem i strasznych Polakach można przeczytać wszędzie to bardzo nagłośnienia historia ba sa nawet filmy. O Nalibokach i Koniuchach nie ma prawie nic, a jeśli jest to przypisywane jest to Sowietom. IPN uznaje również ze być może oddzial żydowski nie brał udziału w zbrodni w Nalibokach. Gdzie jest zatem propaganda z polskiej strony? Propaganda owszem jest ze strony żydowskiej. Rozumiem że w czasach tzw poprawności politycznej to wszystko co autor mógł zrobić i chwała mu za to.

~prawda 2016-05-21 (13:37)
@Polak ^ Ale ktoś z wp rzucił garścią minusów… Nie ładnie…

~tak 2016-05-22 (16:28)
Rozwala mnie fakt, że jeżeli ktoś napisze prawdę na drażliwy temat to od razu pełno minusów.

~Olka patriotka 2016-05-17 (22:48)
Dr Ewa Kurek w książce „Poza granicą solidarności” opierając się na dokumentach żydowskich napisała całą prawdę o tym narodzie. Miłej lektury dla kumatych.

~czytałam 2016-05-21 (13:47)
@Olka patriotka ^ Było tyle plusów a tu nagle… Ktoś zainterweniował i rzucił worek minusów… Nie ładnie wp, nie ładnie… Ewy Kurek się boicie czy jej prawdy??

~Ija 2016-05-23 (14:02)
Jest odwrotnie. To Żydzi mają niezdrowy stosunek do Polaków. Plują

~Auslander 2016-05-23 (14:12)
Wiesz dlaczego mamy taki stosunek bo od CH”A pracowalo ich w ubecji i sluzbie .

~Eliza 2016-05-21 (13:42)
Jak mozna miec dobry i aprobujacy stosunek do Oszustow i Zlodziei??

~Eliza 2016-05-21 (13:42)
Polacy maja dobry stosunek do Zydow ale zly do zydowskij mafii zlodziejskiej tworzonej przez ich religie.

~najlepszą formą obrony jest atak 2016-05-23 (14:27)
Niech Żydzi „zejdą” z Polski i Polaków i wezmą się za np swoich rodaków w USA, którzy tak bardzo pomagali „swoim” w czasie okupacji….:) „Rząd USA nie przyjął statku z 937 żydowskimi uchodźcami z III Rzeszy. Franklin Delano Roosevelt okazał się nieugięty, mimo że żydowscy uchodźcy napisali do niego wstrząsającą prośbę o łaskę. Roosevelt uznał ich za „element niepożądany”. Wielu z nich trafiło później do komór gazowych. ŻENADA!!!!!

~ teoria spisku [2016-05-18 08:08]
Eichman, Heydrich, Milch, Walter Funk, Franz Six, Hans Frank itd byli Żydami, więc…

~sondor 2016-05-18 (14:53)
Każda nacja ma swoje jasne i ciemne strony. Podam przykład, to dzięki jednemu Niemcowi i jego uprzedzeniu o łapance Mama moja przeżyła wojnę – to był okupant ale CZŁOWIEK. Tak i w śród polaków byli tacy co donosili i tacy co życie oddali za przechowywanie Żydów. Nie można wszystkich mierzyć jedną miarką, nawet w rodzinach zdarzają się tzw.”zakały”. Ten co urodził się w danym kraju może czuć się jego obywatelem a także Rosjaninem, Żydem, Niemcem itd. w zależności od pochodzenia rodziców. To rozumie każdy porządny człowiek, a przeinaczanie faktów tylko szkodzi współżyciu społecznemu!!!

~Darek 2016-05-18 (16:10)
~sondor Oczywiście masz rację. Żydzi o tym też doskonale wiedzą, ale podtrzymywanie fałszywych oskarżeń, to dla nich geszeft stulecia i łatwo z tego nie zrezygnują.

~TRa 2016-05-18 (15:38)
Lizmy i dopy i obrzucajmy ich pieniedzmi, beda naszymi przyjaciolmi! Co nie panie historyku Zychowicz?

http://historia.wp.pl/title,Piotr-Zychowicz-Polacy-maja-niezdrowy-stosunek-do-Zydow,wid,18333642,wiadomosc.html?ticaid=11706e

Piotr Zychowicz. Polacy mają niezdrowy stosunek do Żydów

WP | dodane 2016-05-17 (13:47) | 461 opinii

– Polacy dzielą się na tych, którzy ślepo kochają Żydów i na tych, którzy ich ślepo nienawidzą. Nie zaliczam się do żadnej z tych grup – mówi Piotr Zychowicz, publicysta historyczny i redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy. 17 maja ukazała się jego nowa książka ”Żydzi. Opowieści niepoprawne politycznie”, zawierająca teksty publicystyczne i wywiady autora dotyczące żydowskiej historii.

Robert Jurszo, Wirtualna Polska: We wstępie do swojej nowej książki pisze pan, że – cytuję – ”Polacy mają niezdrowy stosunek do Żydów”, tzn. dzielą się na filosemitów i antysemitów…

Piotr Zychowicz:
… a przynajmniej te dwie grupy są najbardziej głośne, ścierają się i toczą ze sobą bardzo zdecydowaną walkę. Nie wchodząc w moralną ocenę obydwu tych postaw, nie trudno zauważyć, że są one oparte na dokładnie tym samym założeniu…

Jakim?

Oczywiście na założeniu etnicznym. Antysemita uważa, że Żyd tylko dlatego, że urodził się Żydem, jest diabłem wcielonym. A filosemita odwrotnie: Żyd tylko dlatego, że urodził się Żydem jest aniołem. Jest to oczywiście absurd, podejście propagandowe. Prawda jest zupełnie inna. Żydzi nie są ani narodem aniołów, ani diabłów. Są takimi samymi ludźmi jak Polacy, Rosjanie, Niemcy, Anglicy i inni.

Podczas kilkunastu lat pracy w ”Rzeczpospolitej” zajmowałem się sprawami żydowskimi i Izraelem. Poznałem wtedy bardzo wielu Żydów. Część z nich polubiłem, a część nie. To samo dotyczy historii. Są Żydzi, za którymi – delikatnie rzecz ujmując – nie przepadam. To Żydzi-komuniści – ubecy, politrucy z Armii Czerwonej, partyjniacy i im podobni. Ale zastrzegam, by uprzedzić ewentualne oskarżenie o antysemityzm, że polskich komunistów nie lubię znacznie bardziej. Ich zdrada bowiem boli mnie dużo mocniej.

Z drugiej strony są Żydzi, których bardzo cenię. Na przykład syjonistów-rewizjonistów, o których jest sporo w ”Żydach”. Ten prawicowy ruch na początku istnienia państwa Izrael, gdy rządziła lewica, był ostro zwalczany. Pamięć o bohaterskich czynach tej formacji była wymazywana. Przykładem może być powstanie w getcie warszawskim. Narracja o tym wydarzeniu została niemal całkowicie zdominowana przez lewicową Żydowską Organizacją Bojową (ŻOB). Mówienie o tym, że w tym zrywie wzięli udział również lepiej uzbrojeni i znacznie lepiej przeszkoleni Żydzi z prawicowego Żydowskiego Związku Wojskowego (ŻZW) było przez lata tabu. Marek Edelman, jeden z czołowych depozytariuszy pamięci o walce ŻOB i jeden z bojowników z getta, nazwał nawet członków ŻZW ”faszystami”, których trzeba wymazać gumką z historii…

Mówimy: „Żydzi”. Ale o kim my w ogóle rozmawiamy? Zdaniem jednego z Pańskich rozmówców – prof. Szlomo Sanda – Żydzi to naród wymyślony…

Rzeczywiście, według prof. Sanda naród żydowski został stworzony przez Teodora Herzla i innych ideologów syjonistycznych. Działali oni pod wpływem nacjonalizmów europejskich – głównie niemieckiego. Przez całe stulecia przeciwieństwem Żyda był chrześcijanin. Oznacza to, że przez setki lat bycie Żydem było tożsame z byciem wyznawcą judaizmu. Dopiero na przełomie XIX i XX wieku syjoniści zaczęli redefiniować to pojęcie, ukuwając nowoczesne pojęcie narodu żydowskiego.

W Izraelu mamy do czynienia z ogromną mieszanką typów ludzkich. To jest społeczeństwo wieloetniczne: żyją tam ludzie z Afryki, Bliskiego Wschodu, Ameryki, Polski i innych krajów oraz kontynentów. Wszyscy oni czują się Żydami. Nie są jednak – wbrew temu co twierdzą syjoniści – członkami tej samej grupy etnicznej. Podobne twierdzenie to absurd. Są potomkami rozmaitych ludów, które kiedyś przyjęły judaizm. Bo – jak udowadnia to prof. Sand – nie było takiego wydarzenia jak wygnanie Żydów z Palestyny. Judaizm rozprzestrzeniał się przez setki lat poprzez nawracanie kolejnych społeczności.

Dlatego opowiadana dziś historia o jednolitym etnicznie narodzie, który został wygnany ze swej ziemi, setki lat błąkał się po świecie, aby w 1948 roku wrócić i stworzyć państwo Izrael, to mit. Dają się na to nabrać także goje (nie-Żydzi), którzy często uważają, że Żydzi są zwartym monolitem, a nawet – jak twierdzą antysemici – są bardzo solidarni i tworzą ”globalną żydowską mafię”. Tymczasem ja nigdy nie spotkałem narodu – może poza Polakami – tak bardzo skłóconego i podzielonego.

No właśnie, pańska książka kruszy mit Żydów jako zatroskanej o siebie wspólnoty. Jeden z pańskich rozmówców opowiada, że podczas II wojny światowej w żydowskiej palestyńskiej prasie temat Holokaustu niemal nie istniał. A gdy ocaleńcy przyjeżdżali do Palestyny, a później do nowopowstałego Izraela, to wołano na nich pogardliwie ”sabon”, czyli… ”mydło”. Przezywający ich w ten sposób mieli oczywiście na myśli użytek, jaki przemysł III Rzeszy robił z tłuszczu pozyskanego z ciał pomordowanych Żydów.

Stosunek Izraelczyków do ocalałych z Holokaustu do początku lat 60. jest jedną z najbardziej wstydliwych kart żydowskiej historii. Dziś ocaleli z Zagłady mają tam status świeckich świętych, a wytatuowany na przedramieniu numer obozowy otwiera wszystkie drzwi. Natomiast początkowo, w latach 50., tymi ludźmi głęboko gardzono. Był to bowiem okres budowania nowego państwa i tworzenia nowego Żyda. Nie miał on być już znanym z Europy ubogim kupcem, który na rogu ulicy sprzedaje cebulę, ale rolnikiem, robotnikiem i wojownikiem. Ideologia syjonistyczna zakładała całkowite zerwanie z modelem społecznym diaspory, który uznawała za niezdrowy. Żydzi w innych krajach byli słabi, całkowicie podporządkowani innym nacjom. Nie potrafili uprawiać ziemi, nie mieli muskułów, klasy robotniczej. Tymczasem Żydzi urodzeni w Palestynie, zwani sabrami, byli śmiali, silni i potężni. Pewni siebie. Pracowali na roli w kibucach i jako robotnicy w dokach Hajfy. A do tego potrafili strzelać i walczyć z Arabami. Holokaust był dla nich dowodem na to, że Żydzi z Europy byli słabi, bo dali się poprowadzić jak barany na rzeź. Dla sabrów ocaleli z Holokaustu byli powodem do wstydu. Wyszydzano ich, gardzono nimi i ukrywano ich świadectwo. Gdybyśmy byli na waszym miejscu – mówili sabrowie – tak łatwo byśmy się Niemcom nie dali. W efekcie przybysze z Europy bali się ujawniać, że byli w obozie koncentracyjnym. Bali się mówić głośno o swoich cierpieniach.

Wszystko zmieniło się, gdy w 1962 r. rozpoczął się proces Adolfa Eichmanna…

Tak. Naród izraelski poczuł się chyba wystarczająco pewnie na Bliskim Wschodzie i uznał, że nie ma się co dłużej wstydzić Holokaustu i można już otwarcie opłakiwać jego ofiary. Ale bardzo szybko Izraelczycy popadli w drugą skrajność. Holokaust dla wielu z nich stał się świecką religią, narzędziem wzmacniania syjonistycznego ducha i patriotyzmu młodzieży. Elementem tego ”wychowania” są nieszczęsne wycieczki do Auschwitz, podczas których młodzi Izraelczycy dostają następujący przekaz: ”Zobaczcie! Tylko w Izraelu jesteście bezpieczni, bo świat jest pełen antysemitów, którzy czyhają na życie Żydów. Musicie więc zrobić wszystko, by obronić swoją ojczyznę, żeby Holokaust się już nigdy nie powtórzył”. Co ciekawe, ci sam ludzie, którzy indoktrynują w ten sposób młodzież, bez mrugnięcia przekonują, że na całym świecie nie ma drugiego miejsca na świecie, w którym Żydzi byliby bardziej zagrożeni niż właśnie Izrael. ”Jesteśmy w morzu krwiożerczych Arabów – przekonują – którzy chcą nas wymordować”. Tak to bywa z ideologiami, że na ogół nie są specjalnie logiczne. Niestety, ideologa syjonistyczna ”wchłonęła” Holokaust i wykorzystuje go do swoich celów politycznych. Co bardzo denerwuje wielu Żydów.

Na przykład kiedyś Jasera Arafata nazwano Hitlerem, potem prezydenta Iranu…

No tak, każdy aktualny przeciwnik Izraela jest nowym Hitlerem (śmiech). Żeby jednak było jasne: żydowski żal z powodu Holokaustu i rozpacz wywołane straszliwymi cierpieniami, jakich zaznali Żydzi podczas wojny, są absolutnie szczere. Kiedy młodzi Żydzi płaczą w Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu, gdy wyobrażają sobie swoich rodaków prowadzonych do komór gazowych, to są w tym autentyczni. To politycy wykorzystują Zagładę. Stała się ona spoiwem izraelskiego społeczeństwa, ma służyć do mobilizowania go do walki za ojczyznę. Ma również wywołać odruchu solidarności społeczności międzynarodowej w sporze Izraela z Arabami. Nikt przecież nie chce żeby Holokaust się powtórzył. Szczerze mówiąc – trudno mi to potępiać. Pewnie gdybym był izraelskim premierem, to prowadziłbym podobną politykę.

To tworzenie ”nowego Żyda” w młodym państwie izraelskim, o którym mówił pan wcześniej, związane było z bardzo selektywnym stosunkiem do przeszłości. Jak pan wspomniał, diaspora stała się negatywnym punktem odniesienia. Ale na sztandary wyniesiono np. powstańców z getta warszawskiego. Tymczasem jeden z pańskich rozmówców, Eli Gat, wypowiada się bardzo krytycznie o tym zrywie. Dlaczego?

Aby bezkolizyjnie dokonać syntezy Holokaustu z syjonistyczną ideologią bojowego Żyda, wyizolowano z historii Zagłady epizod oporu przeciwko Niemcom. Wyolbrzymiono go przy tym do nieprawdopodobnych rozmiarów. Chodziło o to, by pokazać, że istnieli Żydzi, którzy chwycili za broń i postawili się Niemcom. Wskazano na dwie rzeczy: żydowską partyzantkę i wspomniane powstanie w getcie.

Jeśli chodzi o ten pierwszy element to – przynajmniej na terenach polskich – istnienie silnej antyniemieckiej partyzantki żydowskiej jest mitem. Żydzi tworzyli na ogół tzw. grupy przetrwaniowe, które w ogóle nie zajmowały się walką z Niemcami. Ich celem było po prostu przeżycie w lesie, co często doprowadzało do konfliktów z polskimi chłopami, którym rabowano żywność. Jest to zresztą oczywiste, bo przecież uciekinierzy musieli w tym lesie coś jeść. Niektóre z tych grup zostały wchłonięte przez partyzanckie struktury sowieckie. Żołnierze tych formacji mają na swoim koncie zbrodnie na polskiej ludności cywilnej. Dwie najbardziej znane to masakry w Nalibokach i w Koniuchach, których żydowscy partyzanci dokonali pod dowództwem sowieckim.

Jeśli chodzi o powstanie w getcie – najbardziej heroiczny epizod Holokaustu – to wspomniany przez pana Eli Gat ma na jego temat odmienne zdanie od większości rodaków. Wskazał on choćby na twierdzenie, że powstańcy nie chcieli umierać w komorach gazowych, ale honorowo, z bronią w ręku, w walce. Być może taki był zamiar, ale nie został on zrealizowany. Bardzo duża część powstańców z getta po krótkiej walce przedostała się kanałami na tzw. ”aryjską” stronę Warszawy. Po prostu uciekła. Ludzie więc uratowali swoje życie, nie zginęli. Pozostawili za to resztę Żydów z getta na pastwę straszliwego niemieckiego odwetu. Po drugie – według Gata – mitem jest przekonanie, że Niemcy ”wreszcie poczuli strach przed Żydami”, bo zobaczyli, że ci również potrafią się bić. Że nie można ich jednak mordować bez konsekwencji. Tymczasem stłumienie powstania nie było dla Niemców większym problemem. W trakcie tego zrywu zabijali oni Żydów niemal zupełnie bezkarnie. Straty sił niemieckich wyniosły… 16 zabitych, wśród których był jeden polski policjant i jeden Ukrainiec. Trudno uznać je za znaczące.

Po trzecie wreszcie, nieprawdziwa jest opowieść o rzekomych bunkrach, w których Żydzi – niczym ich przodkowie w Masadzie – bronili się przed Niemcami. Według Eliego Gata to nie były żadne bunkry, tylko skrytki z zapasami, które przygotowała sobie ludność żydowskiej dzielnicy. Ich budowniczy mieli nadzieję, że gdy getto zostanie ostatecznie opróżnione, uda im się w nich ukryć i przetrwać do końca wojny.
I tutaj docieramy do najbardziej dramatycznego oskarżenia Eliego Gata pod adresem pomysłodawców powstania. Jego zdaniem, większość Żydów w getcie miała jakiś, mniej lub bardziej realny, plan przetrwania. Jedni chcieli się ukryć. Drudzy chcieli przedostać się na stronę ”aryjską”. Inni mieli nadzieję, że ze względu na ”fach w ręku” zostaną uznani za pożytecznych i dotrwają do końca wojny w jakimś obozie pracy albo w fabryce. Czy te plany miały szanse na powodzenie? Nikt tego nie wie. Ale na pewno część z nich – kilka, może kilkanaście procent – mogłaby przetrwać. Tymczasem powstańcy – mówi Gat – decydując się na wywołanie powstania, odebrali im wszelkie szanse, wybrali tym ludziom moment śmierci. Zdaniem Eliego Gata nie mieli prawa tego zrobić.

Czyli część polityki historycznej Izraela jest oparta na mitach?

Polityka historyczna zawsze jest oparta na mitach. Dotyczy to każdego państwa. Historia jest nauką dążącą do ustalenia faktów, a w politykę z zasady wpisane jest kłamstwo. Polityka bowiem – jak mówił Jerzy Giedroyć – jest najbardziej niemoralną ze wszystkich form ludzkiej aktywności. Polityka historyczna jest więc oczywiście zwykłą propagandą historyczną. Zarówno w Polsce, jak i w Izraelu, Rosji, Niemczech i wszystkich innych państwach. W jej obrębie pewne fakty z przeszłości się uwypukla, pewne zaciera, a także konstruuje mity. I nic na to nie poradzimy. Tak to już jest na świecie, że historia jest dla ludzi ważna i politycy starają się ten fakt jakoś zdyskontować do swoich celów.

W książce nie ucieka pan od innego drażliwego tematu: kwestii polskich zbrodni na Żydach i żydowskich zbrodni na Polakach.

Chciałem pokazać, że we wszystkich narodach w ekstremalnych sytuacjach występuje cały wachlarz postaw – od chwalebnych do godnych potępienia. Dotyczy to również Polaków i Żydów. Przedstawiam więc w mojej nowej książce mniej chlubne karty polsko-żydowskiej historii. Pokazuję żydowskiego ubeka, który zrywał Żołnierzom Wyklętym paznokcie na Rakowieckiej. Ale także dzielnego Żyda z Armii Krajowej, który walczył w Kedywie, a potem został ranny w Powstaniu Warszawskim. Piszę o Polakach, którzy z narażeniem życia ratowali Żydów, ale także o szmalcownikach. W książce opisuję m.in. szokującą zbrodnię dokonaną na Żydach przez oddział AK idący na ratunek powstaniu warszawskiemu. Polaków i Żydów cechuje coś, co nazwałbym mianem ”plemiennego idealizmu”. Część historyków żydowskich uwielbia wyciągać Polakom różne przewiny: Jedwabne, szmalcownictwo, powojenne mordy. Domaga się od nas, żebyśmy byli ”dojrzali” i potrafili rozliczyć się z ”czarnymi kartami naszej historii”. Ale ci sami panowie są gotowi oskarżać o antysemityzm wszystkich tych, którzy chcieliby mówić o policji żydowskiej, Judenratach, zbrodniarzach z Koniuchów i Naliboków, czy udziale Żydów w sowieckim aparacie terroru. Jest to dziecinada, która równie mocno występuje po polskiej stronie. Tyle, że na opak. U nas też są panowie, którzy upierają się, że Polacy to urodzeni filosemici, że nigdy na całym świecie nie było narodu, który tak dbał i troszczył się o Żydów jak my. A ci paskudni Żydzi odpowiadali nam za to czarną niewdzięcznością. Według nich naród polski podczas wojny składał się z samych Sprawiedliwych Wśród Narodów Świata. Jest to niebywała wręcz hucpa i propaganda, która nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

W każdej sytuacji, niezależnie od narodowości, znajdą się ludzie, którzy popełniają niegodne czyny. Mnie nie interesują jakieś jałowe plemienne przepychanki (”my jesteśmy cacy, a oni be”) i zatajanie niewygodnych faktów. Uważam to za śmieszne.

W takim razie, co powinniśmy zmienić w opisywaniu wspólnej polsko-żydowskiej historii?

Przede wszystkim nie wolno traktować historii jako PR-owskiego pola bitwy. To zostawmy specom od propagandy, twórcom ”polityki historycznej”: w Izraelu, w Polsce i w żydowskiej diasporze w Nowym Jorku. Ludzie, którzy chcą uprawiać historię na serio, powinno pisać, jak było. Jak powiedziała ostatnio pani Irena Steinfeldt, która rozpatruje wnioski o nadanie tytułu Sprawiedliwego Wśród Narodów Świata, poszczególne czyny nie mówią o charakterze narodów – tylko o charakterze jednostek. Dlatego nie wierzę ani w kolektywną winę, ani w kolektywną odpowiedzialność, ani w kolektywne zadośćuczynienie. Przeprosiny Aleksandra Kwaśniewskiego za mord w Jedwabnem były absurdalne. Nie czuję się w żaden sposób odpowiedzialny za bandziorów, którzy palili w stodole ludzi. Nie oczekuję też – a nawet byłbym czymś takim zażenowany – żeby przewodniczący gminy żydowskiej w Polsce wszedł na mównicę i przeprosił Polaków za Jakuba Bermana. Gdyby takowy się znalazł, to byłbym pierwszy, który by go z tej mównicy ściągnął i powiedział, żeby się nie wygłupiał.

Rozmawiał Robert Jurszo, Wirtualna Polska

~Polak 2016-05-18 (15:06)
„Polacy dzielą się na tych, którzy ślepo kochają Żydów i na tych, którzy ich ślepo nienawidzą. Nie zaliczam się do żadnej z tych grup – mówi Piotr Zychowicz” – to kim ty jesteś? Co za idiotyczny podział wprowadziłeś. Ja jestem Polakiem jak moi przodkowie i nie ma we mnie nienawiści ani ślepej miłości do Żydów ani do innych narodów. Dzielę ludzi na dobrych i złych, a nie na Żydów i nie.

~mm 2016-05-18 (16:05)
– Polacy dzielą się na tych, którzy ślepo kochają Żydów i na tych, którzy ich ślepo nienawidzą. Nie zaliczam się do żadnej z tych grup – mówi Piotr Zychowicz, Czyli jest jeszcze jedna grupa – obojętna. Ale polscy pismaki lubią mącić i pisać nie rzetelnie.

~dyż 2016-05-18 (15:05)
” Polacy dzielą się na tych, którzy ślepo kochają Żydów i na tych, którzy ich ślepo nienawidzą” to jest nieprawda. Żeby było ok. to niech żydowskie kręgi i osobowości nie nakręcali i nie mówili że Polacy nie tolerują Żydów, zaczynając od najmłodszych – przykład z Nowego Yorku. Nie dziwić się że później są rewanże ze strony Polskiego społeczeństwa. Trzeba utrzeć nosa Rabinowi co wyczynia i jak uczy młodzież żydowską. Po tych wszystkich atakach na Polaków o antysemityzm to i tak Polskie społeczeństwo jest grzeczne, cierpliwe i tolerancyjne jak żadne państwo na świecie. Pozdrawiam wszystkich Żydów.

~logik 2016-05-18 (15:13)
już pierwsze zdanie tego elaboratu jest nielogiczne ..

~dryyyyyyyyyyyyyyyyy 2016-05-18 (15:30)
W 2 pierwszych zdaniach zaprzeczenie ;p Chyba że autor nie jest Polakiem to zwracam honor

~hm 2016-05-17 (22:39)
Czy to znaczy, że Zychowicz nie jest Polakiem?

~zxcv 2016-05-19 (11:35)
Nie jest Polakiem tylko Litwinem. I to nie jest wrzuta, a stwierdzenie faktu. Sam się zresztą do tego przyznawał.

~trycykl 2016-05-23 (12:28)
Jest takim samym Litwinem, jak np. Mickiewicz i Piłsudski

~polano 2016-05-19 (22:42)
Panie Zychowicz, żydoski wygląd ciebie zdradza! Nie masz dumy, ani godności! Jak ci się nie podobają Polacy, to WYNOCHA z Polski !!!

~Amen 2016-05-18 (15:02)
Z autora to kolejny cwaniak, który chce być kontrowersyjny, aby zaistnieć i przypodobać się wiadomo komu. Nasz stosunek do Żydów nie ma żadnego znaczenia dla nich, bo i tak dla kasy zrobią wszystko aby wszystkich nas obsmarować. Moralność, przyjaźń, wdzięczność jest im obca. Sami swoich jak widać z artykułu też nie szanują. Tak naprawdę to najlepsi są w niszczeniu tego co dobre. Chodź i u nich znajduje się wielu porządnych ludzi, ale oni nie mają głosu.

~tak 2016-05-21 (13:33)
@Amen ^ Otóż to. Wybić się na kontrowersjach i deptaniu symboli. Byle dla siebie.

~Aj waj gewałt! 2016-05-18 (15:08)
Jeżeli Polacy na przestrzeni wieków tak biednych Żydów udręczyli, to dlaczego ci nie uciekali do przyjaznych im Niemiec, Austrii, Francji, Hiszpanii, czy innych krajów? 😉 Dlaczego nadal przebywają w owym okrutnym, faszystowskim i antysemickim państwie, którego obywatele „wyssali antysemityzm z mlekiem matki”? No, jak to jest, panie Januszu Weiss, panie Krzysztofie Kowalewski, panie Michnik, pani Komorowska et consortes?

~WOJMI 2016-05-19 (12:06)
A ja jednak, jako Polak, troche sie czuje odpowiedzialny za rodakow zabijajacych Zydow w Jedwabnem

~WstrętnyGargamel 2016-05-19 (20:26)
Ja wręcz przeciwnie, ponieważ są dowody, że mordu dokonali Niemcy, zaś Polacy byli tylko gapiami. Powojenne zeznania świadków są dostępne trzeba tylko je odszukać. Kręgi polityczne nie nagłaśniają tej sprawy, bo Żydzi mogą nam zrobić kuku, zwłaszcza w świetle prowadzonej przez nich retoryki zdejmującej ze szwabów odpowiedzialność za okrucieństwa II wojny światowej. Na początek odsyłam ciebie i podobnie myślących do książki Krzysztofa Kąkolewskiego „umarły cmentarz”. Inaczej pozostanie już tylko leczenie

~korek 2016-05-21 (23:11)
Ty jesteś tylko obywatelem może Polskim. I ten twój wstyd ta taka zydowska prowokacja. Jedno jest pewne żydzi nie zydzi za kolabo-radztwo była kara śmierci w stanach wojennych. I wyrok wykonano. Z tego co słyszłłem to nawet popiersie lenina dostali . Mosiek ty się wstydź ze jeszcze nie wyciągnęliście kasy za holokaust na Polskach pomordowanych na Wołyniu

~jaa 2016-05-22 (16:23)
Z całym szacunkiem, ale jesteś trochę niedoinformowany historycznie.

~historyyyyk 2016-05-23 (07:12)
ja tam nie mam do niego szacunku, głupi jest i już, mówi jak tw alek po chorobie filipińskiej

~kolos 2016-05-23 (14:40)
Powtarzasz kłamstwa ! poczytaj nieżydowskie pozycje. W całym Jedwabnym i okolicy nie było tylu żydów .Kto dał Polakom broń ? zacznij myśleć.

~teddy785 2016-05-18 (16:30)
Towarzysz Stolzman przeprosil? Cha,cha. Tylko kogo i za co?

~opl 2016-05-18 (15:45)
Fakty jednak faktami pozostaną ,a te wygladają następująco: Nasz Prezydent za Jedwabne przeprosił, a z gminy zydowskiej nikt za nic nie przepraszał, przepraszać nie zamierza także ściągać nikogo z mównicy nie będziesz miał Pan okazji. I to jest ta różnica-ZASADNICZA która już nie jest żadną jak to Pan nazywasz propagandą ale FAKTEM!

~Darek 2016-05-18 (16:14)
Jaki nasz prezydent? Czy masz może na myśli tego opoja? Być może był wtedy wypity i nie wiedział co gada.

~Marek 26 minut temu
Kwaśniewski za co przepraszać. Żydzi amerykańscy nie zrobili nic, zeby ratowac rodaków mordowanych przez Hitlera, a dzis przychodzą po pieniądze. Po drugie – wielu Żydów zamordowała komunistyczna partyzantka w czasie okupacji, po wojnie zresztą też np. w Kielcach. komunista Kwasniewki ma za co przepraszać.

~ icek [2016-05-17 23:09]
W zbiorowej mogile w Jedwabnym za prezydentury Lecha Kaczynskiego znaleziono luski z niemieckich karabinow. Ekshumacja została przerwana. Tyle w temacie zydziaku.Gdybys znal historie to bys wiedział, ze po wojnie odbyl się już proces sadowy sprawcow.Rzygac mi się chce ,jak czytam wypociny takich zalosnych intelektualistow.

~ Ina [2016-05-18 01:53]
Pseudonaukowy bełkot podszyty nieuctwem i ignorancją. Jakie są dowody, że „Polacy dokonali tam mordu”? Idąc tokiem takiego myślenia; biorąc pod uwagę żydowskie pochodzenie kierownictwa partii bolszewickiej oraz NSDAP należy stwierdzić, że to żydzi mordowali niewinnych Słowian, Bałtów, Niemców – całe nacje. Znajdziesz na to jakiś pseudonaukowy bełkot?

~ do Srula edka [2016-05-18 04:22]
Szkoda słów. To dlaczego ludku Niemcy nie przeprowadzili sami śledztwa i nie powiesili Polaków za zbrodnię?? Na okupowanym terenie w czasie wojny wszystko było pod kontrolą.

~ stop jewrokłamcom !!! [2016-05-18 06:00]
Ziemię do której przybywasz jako przychodzień… dam tobie i twojemu potomstwu na wieczne posiadanie.” “I stawią się obcy, aby paść wasze owce, a cudzoziemcy będą waszymi oraczami i winiarzami, a Wy będziecie nazwani kapłanami Pana, sługami naszego Boga mianować was będą ; zużyjecie bogactwa narodów i w ich sławę odziewać się będziecie.” “Tak mówi Pan Bóg: “Oto skinę ręką na pogan i między ludami podniosę mój sztandar. I odniosą twych synów na rękach, a córki twoje na barkach przyniosą. I będą królowie twymi żywicielami, a księżniczki ich twoimi mamkami. Twarzą do ziemi pokłon ci będą oddawać i lizać będą kurz z twoich nóg.“ “Przyjdą do Ciebie i będą twoimi; chodzić będą za tobą w kajdanach; na twarz przed tobą będą padać i mówić do ciebie błagalnie.” „Wytracisz więc wszystkie narody, które twój Bóg, Jahwe, wyda tobie. Nie będziesz znał litości nad nimi” WIESZ JUŻ CO ZROBIŁEŚ WSZAWY BIKERKU ?

~ desmond [2016-05-18 07:53]
jeden Jedwabian był Gruzinem. czemu Gruzini nie przeproszą Żydów?

~ no cóż… [2016-05-18 07:23]
…biorąc pod uwagę jakiej nacji byli ojcowie komunizmu oraz to kto pociągał za spust w Katyniu …to faktycznie trudno jest winić Rosję

~Paweł 2016-05-18 (15:03)
asd – jacy Polacy?? To Herman Schapper z SS i jego banda dokonali zbrodni. Polacy byli zmuszeni do pomocy pod groźbą rozstrzelania. Żyją świadkowie jeszcze, a Schappera skazano w Niemczech w 1976 r. na 6 lat więzienia za mord w Jedwabnem. Wywal do śmieci książki Grossa.

~Paweł 2016-05-18 (15:08)
Lech Kaczyński był widać na usługach Żydów i kazał przerwać ekshumację, a raport z ekshumacji i protokół z oględzin miejsca ekshumacji do dziś jest utajniony przez białostocki IPN.

~Lola 2016-05-18 (15:58)
Kwaśniewski głośno „przepraszał Żydów za Polakow”, a po cichu zawetował ustawę uwłaszczeniową (parę lat wcześniej). Dzięki temu można było kupczyć roszczeniami i nieźle się na cudzej (żydowskiej) śmierci dorobić. Żydzi się dorobili na zwrotach kamienic warszawskich, czy krakowskich? Nie koniecznie! Szczególnie autentyczni spadkobiercy raczej na tym nie skorzystali. Tacy różni „Kwaśniewscy” pośrednicy w obrocie nieruchomościami, prawnicy skupujący roszczenia, głośno „przepraszają”, nawet film „Ida” mogą dotować, a w międzyczasie korzystają na ludzkiej krzywdzie.

~asd 2016-05-18 (15:42)
tacy żydzi jak Kwaśniewski wymyślili komunizm, od Marksa i Lenina począwszy

~Troll zydowski 2016-05-18 (00:13)
A szkoda, ze ten mlody czlowiek nie czuje sie odpowiedzialnym za Jedwabne. Nie personalnie ale jako Polak. Jednoczesnie stoi murem za Kaczynskim, ktory do konca Swiata bedzie sie domagal przeprosin od Niemcow, Rosjan, Czechow i kolarzy bo uwaza ze powinni oni sie czuc odpowiedzialnymi i winnymi za zbrodnie popelnione przez ich dziadkow , czy jak ich nazywa „jakichs bandziorow”. Wsrod normalnych ludzi nazywa sie to albo podwojnym standardem albo po prostu hipokryzja. No ale ten pan przejawia wszystkie objawy hipokryty wiec za bardzo dziwic sie nie ma czemu. A jakby tak dobrze policzyc to od czasow Kazimierza Wielkiego, ktorych zydow do Polski przyjal, to jednak oni wycierpieli wiecej od polakow niz my od nich. Choc mowienie tutaj my, jaet troche mylace, bo przez 6 z okladm wiekow mieszanie ras (mimo tej chrzescijanskiej nienawisci) bylo tak popularne, ze ide o zaklad, ze i w tym gosciu plynie morze krwi zydowskiej, tylko ze on nie chce o tym wiedziec, bo jak wiekszosci Polakow jest mu tak wygodniej.

~Polak-historyk 2016-05-18 (09:06)
Może krwi Żydowskiej? Żydzi to nieliczny naród rozproszony po całej Europie głównie na niegdysiejszych wschodnich ziemiach I RP. Nie przesadzaj z tym, że w każdym musi od razu płynąć może krwi żydowskiej to była i w dalszym ciągu nadal jest bardzo hermetyczne i zamknięte w swoim kręgu społeczeństwo. Chociaż biorąc pod uwagę, że wszyscy pochodzimy od wspólnego Boga i pierwszych ludzi – Adama i Ewy, którzy dla nacjonalistów, ekstremistów itd. też przecież będą Żydami tak jak Chrystus, Maryja i Józef. A dla mnie to po prostu zwyczajnie ludzie a nie jakieś nacje. Oczywiście Jezus był i jest Mesjaszem, tak dla ścisłości.:-) Zychowicz nie używa tu hipokryzji i podwójnej moralności dla Polaków i Żydów czy Niemców. Myśl lub nie kłam.

~Paweł 2016-05-18 (15:00)
Ja też nie przepraszam za Jedwabne, bo to kłamstwo. Tego mordu dokonał oddział SS Hermana Schappera, a Polacy byli zmuszeni pod groźbą rozstrzelania do pomocy im. Żyją jeszcze świadkowie, poza tym zrobiona częściowa ekshumacja szczątków ofiar wykazała łuski z karabinu obok kości.

~Rena 2016-05-18 (15:36)
@Troll zydowski ^ W czasie okupacji na terenie Jedwabnego rządzili Niemcy.Nie było państwa polskiego,bo Polacy nie mieli w przeciwieństwie do innych krajów rządu kolaborującego z Niemcami byli tak samo prześladowani jak Żydzi.Rosjanie i Niemcy weszli do Polski napadli na nią więc mają za co przepraszać

~! 2016-05-21 (11:35)
Polacy cierpią na dziwaczny rodzaj rozdwojenia jaźni, nienawidzą żydów a jednocześnie Królową Polski obrali żydówką, na dodatek królem chcą uczynić jej synusia! Dobre….

~jolcia 2016-05-21 (12:55)
pamiętaj, ze jesue odrzucił religie żydowską i propagował swoja, później nazwaną chrześcijańską !!!

~krisss78 2016-05-21 (10:42)
Moze Polacy doswiadczyli zbyt wiele cwanosci zydowskiej w dziejach swojego istnienia, a moze w duzej mierze zydowskie poczynania polityczno ekonomiczne sa powodem tak zawilych dziejow historycznych i konfliktow swiatowych w czasach obecnych. Ciezko winic chciwosc ludzka ale tak poniekad jest .Polska glupota kontra zydowska chciwosc i poczucie wyzzosci niesione przez ich religie i bzdury o narodzie wybranym. Zapewne gadam glupoty ale czy tak to nie wyglada ???

jan.pad 2016-05-18 (16:21)
Przez to Żydzi mają zdrowy stosunek do Polski i Polaków? Żyd chodził i zawsze będzie chodził własnymi ścieżkami by w odpowiednim momencie pozostawić cię bez spodni.Natomiast Goj zawsze pozostanie dla nich czymś gorszym, odpadem ludzkim.Nie szukaj tam przyjaciół bo nigdy nie znajdziesz,tam istnieje jedynie giszeft.

~dzsdzs 21 minut temu
Polacy to niestety w wielu przypadkach antysemici, którzy na siłę próbują udowodnić, że nimi nie są tylko uważają, że wszyscy Żydzi są źli. To tak, jakby ktoś powiedział, że wszyscy Polacy to złodzieje, bo dość reprezentatywna grupa naszych rodaków kradła w Niemczech. Polacy ratowali Żydów ale byli niestety i tacy, którzy wykorzystali wojnę i przyczynili się do mordów lokalnych mniejszości żydowskich – zachęcam wycieczkę na Zamojszczyznę i porozmawianie z lokalnymi mieszkańcami, o ile pozyskacie ich zaufanie na tyle, że Wam opowiedzą trochę o historii tego regionu. Osobiście słyszałam historię o Żydach donoszących tam na Polaków i o niewinnych zamordowanych przez Polaków. Nic nie jest czarno białe. W muzeum holokaustu w Izraelu bardzo wyraźnie jest podkreślane, że Polacy uratowali najwięcej Żydów i nie mam poczucia, że Żydzi na nas plują. Polskie kompleksy…

~donking 27 minut temu
Czy można mieć zdrowy stosunek do tych co mieszkają w Polsce, mówią po polsku ale nie są Polakami i próbują zniewolić ten kraj?! Ci co po II wojnie światowej pozmieniali sobie nazwiska na polskie i robią wszystko dla siebie, swojej rasy a kraj ten doprowadzają do ruiny?! Oto ich przebiegły plan… Zniszczyć gospodarkę, co się da sprzedać swoim za grosze, doprowadzić do bezrobocia aby młodzi emigrowali za pracą (ponad 2 miliony) a w ich miejsce sprowadzić swoich z Izraela co ma obecnie miejsce. Rodziny rozwalić przez wprowadzenie antyrodzinnej polityki (gender i inne) co doprowadzi do niżu demograficznego i wymierania kraju… Pozostałych uśmiercić przez katastrofalną służbę „zdrowia” co ma obecnie miejsce! W ich planach jest zmniejszyć populację polaków do 15 milionów! grupa ta ma być zaczipowana, pod ich kontrolą jako niewolnicy, którzy będą na nich pracować! Jak mówią: „Polska to ich ziemia obiecana przez Boga (tego boga który dal im Talmud czyli diabla) a nie prawdziwy BÓG MIŁOŚCI…. Mówią, że Polska jest nazywana przez nich Po-lin co w ich języku oznacza nasza ziemia obiecana… Od długiego już czasu trwa EKSTERMINACJA NARODU POLSKIEGO przez złych żydów! To ci donoszą na nas Niemcom, USA bo tam żyją najbogatsi żydzi! Przy pomocy pieniędzy będą robić wszystko aby reforma i naprawa naszego kraju nie udała się! Dwoją i troją się, kłamią, mieszają, mordują niewygodnych (zamach w Smoleńsku)! To tylko w wielkim skrócie o ich diabelskim planie zniszczenia populacji ludzkiej na świecie i w Polsce… Kto ma oczy niech patrzy, uszy niech słucha, rozum niech korzysta z niego bo któregoś dnia obudzimy się z głową w nocniku… I jak tu ich lubić?! A jak powiesz lub napiszesz o nich prawdę która jest szokująca to nazwą ciebie antysemitą! Poczytaj sobie ich „świętą księgę” Talmud to ci oczy wyjdą na wierzch, uszy oklapną……..

~serce boli patrzac na te czasy… 1 godzinę i 30 minut temu
Dajcie sobie spokoj z tymi wywiadami, wytykami, wywracaniem kota ogonem. Relatywizm jest dobry w fizyce, ale nie w moralnosci. Mnie wystarczylo zobaczyc manifestacje mlodych zydow pod ambasada polska w NY sprzed dwoch tygodni, a wiec zupelnie swieza, zeby powiedziec dosyc!!! Dosyc faszystkowskiej, nienawistnej propagandy!!! Dosyc umoralniajacych nas wywiadow, wciskania bohaterskiemu polskiemu narodowi poczucia winy za zbrodnie popelnione na zydach przez zydow! A rzad polski zachowuje sie w tym przypadku jak nie polski, hanba!

~wojtek 46 minut temu
żydki, jeżeli wam w Polsce źle, to wyjazd Polska nie jest krajem zamkniętym,na waszym miejscu dawno wyjechałbym,macie własny kraj gdzie bylibyście „u siebie”, anie na obczyźnie jako przywłoki.

~sdsdsdsd 23 minuty temu
Zgoda z przedmówcą, dość tego kajania się za wszystko. My już im odpłaciliśmy niech oni odpłacą teraz nam…

~daria n. 20 minut temu
niestety masz rację a rząd nie wymagaj mimo że jest w POlsce nie cały jest niestety POlski

~Jan Kapistran 22 minuty temu
Kiedyś antysemitą był ktoś, kto nie lubił Żydów. Dzisiaj antysemitą jest ten, kogo nie lubią Żydzi.

~sprawiedliwie 1 godzinę i 39 minut temu
Zaraz zaraz, chwileczkę….. zgadzam się, że dzisiejsze pokolenie nie ma nic wspólnego z bandziorami sprzed kilkudziesięciu lat i bzdurą są jakieś oficjalne przeprosiny w imieniu całego narodu. Zgoda! ale w takim razie dlaczego Polska domagała się przeprosin ze strony Rosji za Katyń??? To Stalin i jego banda powinna przepraszać a nie współczesne pokolenia. Stalina już nie ma, więc sprawa powinna być zamknięta. Niemcy również się zrehabilitowały, wstydzą się swojej historii i za wszelkie przejawy faszyzmu można być w Niemczech aresztowanym. Jedynie Ukraińcy to wieczne bandziory, do dnia dzisiejszego Bandera jest dla nich bohaterem i to oni powinni przepraszać, bo ich faszyzm ma miejsce obecnie.

~Mario 42 minuty temu
A dla nas bohaterem jest (stał się od pewnego czasu) Łupaszko który mordował litewskich cywilów. Tak samo Bury czy Świętokrzyska Brygada NSZ, która współpracowała z Gestapo. I politycy partii rządzącej oddają im cześć. Według twojej definicji jesteśmy faszystami tak samo jak Ukraińcy.

~ewa (20:09)
A jaki stosunek mają Żydzi do Polaków i do samych siebie? Za ratowanie życia należy się dziękuje, a nie plucie w twarz przy każdej okazji. Moja Babcia w czasie II Wojny Światowej przechowywała dwoje młodych Żydów. Chciała ich przechować do końca wojny, ale Matka ich zabrała, bo uwierzyła Niemcom, którzy im coś obiecali. Cała ta żydowska rodzina razem z innymi Żydami została zabita. Za całą społeczność żydów zginął brat Babci, gdy (trochę wcześniej) poszedł z innymi partyzantami, by zabrać ich do lasu. Żydzi nie chcieli iść, bo nie wierzyli partyzantom. Widocznie wierzyli Niemcom. Ktoś zdradził partyzantów i w umówionym miejscu spotkania z Żydami czekali na nich Niemcy. Moja Ciocia, która bawiła się z tą dziewczynką do tej pory wspomina, że „Żydzi poszli na śmierć jak baranki na rzeź prowadzone, bo uwierzyli w jakiś obietnice „. Jej zdaniem Matka zabrała te dzieci, bo myślała, że „idą ku lepszemu”. Gdyby wiedziała, że zginął, nie zabrałaby od nich tych dzieci. Wiem, że Ciocia bardzo przeżyła śmierć tamtej dziewczynki i zresztą przeżywa do tej pory, gdy to wspomina. Do nich nie można mieć pretensji. To byli biedni ludzie zostawieni sami sobie, którzy chcieli wierzyć, że Bóg im pomoże. Mi też ich szkoda, tylko nie rozumiem skąd tyle jadu i nienawiści w stosunku do Polaków. To nie jest sprawiedliwe.

~ po prawdzie [3 godziny temu]
w narodzie polskim też jest dużo jadu i nienawiści w stosunku do Zydów szczególnie ostatnimi czasy.

~ Bob [3 godziny temu]
Ewa…masz poniżę odpowiedz Żyda .

~ Ojciec [3 godziny temu]
A gdzie ty ten jad widzisz? Ja jakoś go nie dostrzegam a za to zdecydowanie dostrzegam w drugą stronę co rzeczywiste wkurza! I nie ma tu nic do rzeczy czy osoba która mnie wkurza jest Żydem czy Chińczykiem. Ważne jest to co mówi i robi.

~ asd [3 godziny temu]
Bo w tamtych czasach nawet przed wojną byliśmy narodem gdzie żaden żyd nie sprawował żadnego wysokiego stanowiska do manipulacji naszym krajem, mimo w miarę dużej liczby żydów. Teraz żydki mają Izrael ale im to za mało, bo chcą jak te araby rządzić całym światem tylko innymi metodami prowadzić tą wojnę.

~ jak ? [godzinę temu]
taki sam jaki maja polacy do polakow ! Bo chyba wiesz ze polak polaka nienawidzi,a wiec nie oczekuj aaby zyd polaka lubial,bo i zaco ?

~ x15 [godzinę temu]
@ewa : Zauważyłem, że dziadkowie wszystkich antysemitów przechowywali w czasie wojny żydów, a filisemici nigdy się do tego nie przyznają.

~quaz 56 minut temu
do po prawdzie ewa odpowiedział ci na ten twój post jeszcze zanim go napisałeś.

~ty 51 minut temu
To prawda, ale wynika to z zachlannosci paru cwaniakow z z Holocaust Industry i szopki jaka wyczyniają ich liderzy w polityce antypolskiej uprawianej poprzez liberalnych lewakow, którzy w naszym kraju zostali odcięci od koryta.

~Karol 1952 41 minut temu
@po prawdzie ^ Żydzi sami sobie na to zapracowali swoim postępowaniem – Bernard Lazare żyd o żydach tak napisał w 1894 roku

~pyton 37 minut temu
i jak tu Was lubić? wymyślacie sobie coś i sami w to wierzycie. ale najgorsze, że robicie tym krzywdę innym.

4 thoughts on “303 Piotr Zychowicz: Polacy mają niezdrowy stosunek do Żydów? Nie!!!… bo było i jest dokładnie odwrotnie! :-(

  1. Wartości jewropejskie…

    UPAdlina:28.05.2016 09:22
    a reżim ssaudów bez sankcji????………..A reżim erdogana dokonujący ludobójstwa Kurdów bez sankcji????……….Narzygać , napluć i nasrać – tylko na to zasługuje to coś, co zwie się „demokratycznym” światem zachodu!!!!

    http://www.kresy.pl/wydarzenia,bezpieczenstwo-i-obrona?zobacz/unia-europejska-przedluzyla-sankcje-nalozone-na-syrie-

    Unia Europejska przedłużyła sankcje nałożone na Syrię

    Dodane przez Lipinski Opublikowano: Piątek, 27 maja 2016 o godz. 23:11:07

    Sankcje zostały przedłużone do 1 czerwca 2017 roku. Obejmują one m.in. embargo na handel ropą oraz zamrożenie aktywów finansowych banku centralnego Syrii.

    Decyzję podjęła Rada Europejska. Sankcje dotyczą embarga na handel ropą, zamrożenia aktywów finansowych banku centralnego Syrii znajdujących się w UE, sprzedaży Syrii technologii i wyposażenia umożliwiającego kontrolę internetu i telefonów oraz takiego, który może być wykorzystany do stosowania represji.

    Zakazem wjazdu na teren Unii Europejskiej i zamrożeniem aktywów jest objętych ponad 200 osób i 70 podmiotów z Syrii.

    rp.pl / kresy.pl

    Polubienie

  2. Wykład Michalkiewicza: „O nienawiści do Polaków”

    CEP: Prof. Bogusław WOLNIEWICZ „O żydach i relacjach polsko i chrześcijańsko-żydowskich”

    Bogusław Wolniewicz 12 TROPICIELE ANTYSEMITYZMU część 1

    Published on Apr 23, 2014
    Współautor m.in. książki: „Ksenofobia i Wspólnota” wydanej przez Wydawnictwo Antyk – spotka się z Czytelnikami aby porozmawiać o Życiu, o Polakach, o żydach – słowem o problematyce stosunków polsko-żydowskich i szerzej – chrześcijańsko-żydowskich

    Bogusław Wolniewicz 13 TROPICIELE ANTYSEMITYZMU część 2

    Bogusław Wolniewicz 14 TROPICIELE ANTYSEMITYZMU część 3

    [NA ŻYWO] Dr Ewa Kurek: Stosunki polsko-żydowskie

    Ewa Kurek – Prawdziwa historia o Żydach. Zbrodniarze i ofiary.

    Ewa Kurek „Polacy i Żydzi, problemy z historią” 07.01.2016 Legionowo

    Dzici Żydowskie. Prof. Ewa Kurek w Chicago, 02-10-2013

    Kto ratuje jedno życie – Ewa Kurek w Cafe Niespodzianka

    Published on Sep 20, 2014
    Zarówno przed jak i po tzw. „holokauście” nic się nią zmieniło i Żydzi nienawidzą Polaków bardziej od Niemców – dlaczego?

    Spotkanie z Ewą Kurek, autorką książki: „Poza granicą solidarności – stosunki polsko-żydowskie 1939-1945” oraz Reżyserką filmu: „Kto ratuje jedno życie”. Po spotkaniu odbył się pokaz tego filmu.

    Zarówno przed jak i po tzw. „holokauście” nic się nią zmieniło i Żydzi nienawidzą Polaków bardziej od Niemców – dlaczego?

    Już w czasie wojny katolicko-narodowa pisarka Zofia Kossak Szczucka zaangażowana w pomoc żydom pisała w odezwie do Polaków: „Zabieramy głos my, katolicy-Polacy. Uczucia nasze względem żydów nie uległy zmianie. Nie przestajemy uważać ich za politycznych, gospodarczych i ideowych wrogów Polski. Co więcej, zdajemy sobie sprawę z tego, iż nienawidzą nas oni więcej niż Niemców, że czynią nas odpowiedzialnymi za swoje nieszczęście. Dlaczego, na jakiej podstawie – to pozostanie tajemnicą duszy żydowskiej, niemniej jest faktem nieustannie potwierdzanym. Świadomość tych uczuć jednak nie zwalnia nas z obowiązku potępienia zbrodni. Nie chcemy być Piłatami.”

    Organizator: Centrum Edukacyjne Powiśle. Prowadził: Rafał Mossakowski.

    STOSUNKI POLSKO – ŻYDOWSKIE WCZORAJ I DZIŚ (05.12.13)

    Polubienie

  3. „Umrze śmiercią naturalną każde kłamstwo” – Ewa Kurek dla Solidarnych2010

    CEP: DR Ewa KUREK: „Żydzi i Polacy w momencie próby 1939-45”

    Żyd może bezkarnie mordować swoich i goi mówiąc przed sądem że ratował swoje życie

    Ludobójstwo na Polakach, Szymborska za karą śmierci dla biskupów… – Leszek Żebrowski

    Polubienie

  4. http://wiadomosci.onet.pl/kraj/adam-michnik-nie-tylko-polacy-zwariowali/mhgeq0


    Foto: Łukasz Krajewski / Agencja Gazeta Adam Michnik

    18 maja, 07:05

    Adam Michnik: nie tylko Polacy zwariowali

    – Wszędzie widać tego wirusa, który wciąż nie ma dobrej definicji. To pełzający zamach stanu: krok po kroku rozmontowują demokratyczne państwa – ocenia Adam Michnik na łamach „Gazety Wyborczej”. Jak zauważa, sytuacja polityczna w wielu krajach świadczy o tym, że „nie tylko Polacy zwariowali”. Jednocześnie zaznacza: Komitet Obrony Demokracji dzisiaj już wygrał.
    (…)

    ~i tyle : Nikt nie wyrządził Polakom takiej krzywdy jak GW w ciągu ostatniego ćwierćwiecza. Fałszowanie historii, propaganda mająca zdewaluowac polskość i jej niebywałe osiągnięcia, niszczenie przejawów wolnego myślenia w imię narzucanej politycznej poprawności, klamstwa, jad oszczerstwa to wszystko sączyla w umysły Polaków, za ich pieniądze antypolska gadzinowka z Czerskiej. Wszystko to w imieniu grupy spryciarzy, których na polska elitę namascil Stalin. tfu. Te szmule, moski i inne talatajstwo od zawsze Polaków nienawidzilo, po prostu nienawidzili lepszych, mądrzejszych, szlachetniejszych.

    ~Auditore : Adam Michnik i jego towarzystwo przegrało! Mając przez lata „rząd dusz” i wszystkie możliwe media próbowali stworzyć młodego Polaka na modłę zachodnią: kosmopolityczny hedonista, lewicowiec, „Europejczyk”, ateista, konsumpcjonista… A co wyszło? Młodzi Polacy noszą koszulki z wizerunkami Żołnierzy Wyklętych, nie wstydzą się patriotyzmu, nie odwrócili się od Boga i Kościoła… Stał się nieomal cud, że pomimo takiej mózgowej orki Michnikowi nie wyszło. Panie Michnik, przegraliście! I to jest już nieodwracalne!

    ~aaaa : Panie MIchnik – albo sie przyjmuje demokrację z dobrodziejstwem inwentarza – tzn. większośc przy urnach decyduje kto rządzi – albo nie jest się demokratom. A Pan prezentuje takie stanowisko – że jak demokratycznie wybiera się tych, co się Panu podobają, do mamy super demokrację, a jak ogół demokratycznie wybiera kogoś, kto się Panu nie podoba, to znaczy że ludzie zwariowali. Znaczy – miarą zwiariowania calych narodów ma być jak rozumiem Pana sympatia do konkretnych (wybranych lub nie) polityków? Gratuluję megalomanii.

    ~zg : Tak Panie Michnik. Pana czas się już skończył. Żal Panu, że nie będą płynęły dotacje i kasa z budżetu państaw i spółek Skarbu Państwa. Przez te dwadzieścia parę lat traktowaliśćie Polaków, jak inbecylów.Można było, ponieważ większość inteligencji wymordował Stalin, duŻa część wyemigrowała. Wyprzedając majątek narodowy przy udziale niejakiegoo znachora ekonomicznego Balcerowicza. Pozwolono na ograbianie Polaków z ich dorobku. Ta pazernośść przybrała już taką skalę, że w sposób jawny okradano nas za pomocą kredytów i frankowych, polisolokat a największym symbolem tych czasów jest Amber Gold. Gdzie władza złodziejska, którą pan broni i chwali firmowała ten przektęt. Zapomniał Pan, że Polacy to mądry i dumny naró. Właśnie ta część Polakó, którą Pan określa niebezpiecznym wirusem powiedziała dość. Teraz przyszedł czas na rozliczenie was. Okaże się jak zdradzieckie to były czasy dla prawych obywateli. Panu za te manipulacje i mieszanie w głowach powinna grozić banicja i tego panu życzę.

    ~jaro7 : Skutki lewackiej(Michnikowskiej) ‚demokracji’ obserwujemy codziennie. ‚Jak poinformowała berlińska policja, do napaści dochodziło podczas ulicznego Festiwalu Kultur w dzielnicy Kreuzberg, który zakończył się w poniedziałek. Jak dotąd zgłosiło się osiem poszkodowanych kobiet, w wieku 16 – 48 lat. Jak wynika z ich zeznań, były atakowane przez grupy mężczyzn, którzy wykorzystując tworzony przez siebie sztuczny tłok, napastowali je i okradali. Wcześniej policja zatrzymała trzy młode osoby – dwóch 17-letnich Turków i 14-latka pochodzącego z zagranicy. Podejrzany jest także 40-letni Turek. Policja na razie nie wiem, czy za wszystkie napaści odpowiada grupa zatrzymanych, czy może istniało kilka grup napastników.” A ty Michnik przenies sie do brata do Szwecji,kraina czystej demokracji i lewactwa.

    ~dede : To wszystko wina zamiany demokracji na korpokrację. Rządzi kapitał, a nie społeczeństwo w USA i Polsce. Europa Zach. ciągle jeszcze miejscami jest demokratyczna ale coraz słabsza. Michnik sam przyczynił się do rządów kapitału wspomagając i promując plan Sachs-Balcerowicz z ówczesna władzą. Skutkiem jest upodlenie ludzi bezrobociem i wykorzystywaniem ich później jako tanią siłę roboczą do budowania oligarchii kapitalistycznej i zagarniania bogactwa całego świata. W Polsce to właśnie neoliberale oszołomy z Balcerowiczem i PO wyhodowały zgnojony proletariat, który zagłosował na PIS. Taki sam proletariat zagłosuje na Trumpa w proteście przeciwko rządom banksterów i etablishmentu. niestety również skutki będą opłakane. Co najgorsze nie tylko dla USA ale całego świata.

    ~no cóż : Przez wieki Żydzi mogli w Polsce żyć, pracowac, bogacic się, wyznawac swoją religią. Mieli monopol na lichwe, bo było to zajęcie niegodne chrześcijanina. Mieli jednak w społeczeństwie stanowym swoje miejsce i nie mogli go zmienic. Nie mogli zostac rycerzami. To dlatego znienawidzili Polaków, bo żeby zostać kimś więcej niż tylko zamoznym zydem, musieliby się swego zydostwa wyrzec. Teraz nadal nienawidzą Polski, Polaków naszej przyrodzonej dumy, godności. Czy mamy ich za to nienawidziec? Nie. Mamy odzyskiwac nasza dumę, godność. Mamy odzyskać to z czego nas wyzul PRL i z czym od lat walczy Michnik. Wbrew naszej biedzie i ekonomicznemu poniżeniu, mamy być rycerzami, godnymi potomkami naszych przodków. Róbmy swoje,nie oglądajac się na nic, a odzyskamy NASZĄ Ojczyznę i będziemy korzystać z dobrodziejstw tej pięknej, bogatej krainy. Bądźmy dumni, mądrzy, prawi, szlachetni, braterscy.

    Polubienie

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.