SKRiBH

zeskrobywanie nieprawdy i czepianie się słów

SKRiBH

732 Żurawski vel Grajewski dla wPolsce.pl: „Odwoływanie się do ideologii UPA i OUN ma charakter antyrosyjski, a nie antypolski”… Aha…


autor: YouTube wPolityce.pl

Tarantula@Tarantula29 maja
Żurawski vel Grajewski dla wPolsce.pl: „Odwoływanie się do ideologii UPA i OUN ma charakter antyrosyjski, a nie antypolski”. Czyli potępienie ideologii UPA i OUN ma charakter prorosyjski, wg tego „myślenia” ?

lokaike
Ten pan uwaza ze UPA I bandera kochali Polakow ale musieli ich mordowac bo nie lubili Rosji I dlatego to Rosja (Putin) jest winna zbrodni wolynskiej. Co za piekna logika.

glob@glob
Biedni ci Ukraińcy. Chcieliby bić Ruskich ile wlezie. Ale gdzie ich znaleźć. Niby są wszędzie i pociągają za wszystkie sznurki, ale gdzie tylko nie uderzyć, to co najwyżej trafia się Ukrainieć przerobiony na Noworosjanina. A jak już napatoczy się jakiś Rusek, to incognito, bez munduru, bez dystynkcji, żeby można go było łatwo odróżnić od swoich. Ot, taki sobie zielony ludzik. Rzeczywiście można stracić cierpliwość i spokój ducha. Lachy to co innego. Ukraińcy nic do nich nie mają, a nawet może i lubią, chociaż takie Lachy to tylko panów udają, Przemyśla oddać nie chcą, ale ze Lwowa wyjechać też nie chcą, a do tego wszystkiego nawet przeżegnać się poprawnie nie potrafią, więc łatwo ich rozpoznać i zaatakować, bo i tak nikt ich w obronę nie weźmie. Z całego wywiadu najcenniejsza jest chyba ta właśnie nauka, że te wszystkie antypolskie incydenty od przemarszów kontynuatorów banderowskiej tradycji z antypolskimi okrzykami i transparentami, przez zakaz dostępu do polskich mogił, ataki na polskie płacówki dyplomatyczne, a także próbę ataku na polskiego prezydenta – nie jest ważne, kto nim wtedy był – że to wszystko z braku Ruskich pod ręką. Że gdyby tylko Ruscy pod ręką byli, to zaraz by oberwali i żaden Ukrainiec na Lacha ręki by nie podniósł. Czyżby Szanowny Pan Doktor sugerował, że kilkadziesiąt tysięcy wołyńskich Lachów odartych ze skóry, zadźganych widłami, sciętych kosami, siekierami czy spalonych żywcem straciłło życie z powodu nienawiści Ukraińców do Rosjan? Teza odwżna, ale czegóż to nie są w stanie udowodnić historycy. Właściwie wszystko, o czym cały czas mamy okazję się przekonywać, otwierając coraz szerzej oczy.

zdzisława
panowie K dla mnie od dzisiaj nie jesteście polskim portalem tylko banderowskim – panie politolog powinien pan się wstydzić za swoje pożal się boże wypociny, jeśli jest pan Polakiem to HAŃBA

https://wpolityce.pl/polityka/396405-zurawski-vel-grajewski-dla-wpolscepl-odwolywanie-sie-do-ideologii-upa-i-oun-ma-charakter-antyrosyjski-a-nie-antypolski-wideo

Żurawski vel Grajewski dla wPolsce.pl: „Odwoływanie się do ideologii UPA i OUN ma charakter antyrosyjski, a nie antypolski”. WIDEO

opublikowano: 29 maja

Zgromadzenie Parlamentarne NATO jest politycznym przygotowaniem szczytu międzyrządowego NATO, które ma się odbyć latem. (….) Z punktu widzenia Polski należy promować te tezy polityczne, które usprawiedliwiają decyzje co do naszych celów, a tym celem jest wzmacnianie wschodniej flanki NATO, żeby nie ulegać iluzji możliwości powrotu do polityki business as usual, w szczególności gdy mamy do czynienia z licznymi zawirowaniami politycznymi

– powiedział na antenie wPolsce.pl prof. Przemysław Żurawski vel Grajewski, politolog.

Prestiż i potęga wojskowa USA są główną tarczą w  wymiarze bezpieczeństwa wojskowego dla całej wschodniej flanki NATO. Procedury wojskowe będą niewątpliwie uruchomiane pod wpływem decyzji tego mocarstwa, które wielkością swojego potencjału, a nie artykułami traktatowymi dominuje w strukturach natowskich

– przyznał gość programu „Między matriksem a krucyfiksem”.

Jak zaznaczył rozmówca Grzegorza Górnego:

W wymiarze politycznym byłoby niedobrze, gdyby dopiero w momencie kryzysu zaczęto się zastanawiać, czy wojsko ma mieć polityczne uprawnienia do działania zgodnie z  najlepiej rozumianą sztuką wojenną czy też musi brać pod uwagę ograniczenia polityczne wynikające z niechęci eskalowania konfliktu. Gdyby kryzys wystąpił, o tego typu deklaracja miałaby znaczenie eskalujące, natomiast obecnie będzie miała znaczenie odstraszające.

Jak przyznał Żurawski vel Grajewski, Polska wciąż ma szansę na zatrzymanie projektu Nord Stream 2.

Instrument rozstrzygający jest w rękach USA, które na  szczęście mają poważny interes własny, zarówno w  zakresie wschodniej flanki NATO i niedostarczania Rosji budżetowania, pieniędzy na dalszą rywalizację wojskową, a  przecież dochody Gazpromu na to zostały obrócone, jak i mają interes ekonomiczny. USA chcą wejść na rynek gazu Europy Środkowej i wyprzeć z tego regionu gaz rosyjski i to w pełni odpowiada interesom polskim,  jak i Europy  Środkowej

– powiedział.

USA mają taką zdolność nałożenia sankcji na konsorcja, które będą chciał wejść we współpracę z Nord Stream 2, że nie będzie im się to opłacało

– zaznaczył politolog.

W rozmowie pojawił się również temat jawnej i skrytej agresji ze strony Rosji.

W 2014 roku Rosja wysyłając własne regularne wojska wysłał je bez emblematów przynależności państwowej. Putin dość bezczelnie twierdził, że to siły miejscowej samoobrony zaopatrzone w sklepach z militariami. (…) Myślę, że ten scenariusz może się powtórzyć w  państwach  nadbałtyckich

– powiedział Żurawski vel Grajewski.

W rozmowie padły również pytania o sytuację na Ukrainie i rozwój sił  nacjonalistycznych.

Nie jest to siła polityczna, która miałaby potencjał do wzrostu i opanowania kraju

– zaznaczył.

Odwoływanie się do ideologii UPA i OUN ma charakter antyrosyjski, a nie antypolski. Oczywiście ono nabiera cech demonstrowania przeciw Polsce, ale to w związku ze  sporem historycznym

– stwierdził politolog.

To wytwory propagandy rosyjskiej, która drobne incydenty rozdyma do niebywałych rozmiarów. Z drugiej strony mamy do czynienia z  niewydolnością państwa ukraińskiego, które przez ostatnie 20 lat nie prowadziło żadnej polityki, której celem byłoby zbudowanie pozytywnej polityki wizerunkowej Ukrainy, której celem byłoby zbudowanie pozytywnego wizerunku Ukrainy w Polsce. To zadanie zostawiono polskim sympatykom Ukrainy i ono było wykonywane skutecznie. Tak długo, jak długo nie musiało konfrontować się z wysiłkami Federacji Rosyjskiej towarzyszącym agresji zbrojnej, czyli do 2014 roku

– wyjaśnił Żurawski vel Grajewski.

Oligarchów nie interesują debaty historyczne i stąd słabo przywiązane do tego działania

– dodał.

gah

salatus
ręce mi opadły

Krystyna
Zdaje się, że politycy mierzą Polaków swoją miarą, to znaczy uważają za głupców. Panie – jak mu tam – a kogo to UPA i ukraińskie SS mordowało na Wołyniu i w Małopolsce Wschodniej? Rosjan?!!!!!!!!

marekkaminski1@marekkaminski1
Żurawski vel Grajewski vel Duraczewski specjalizacja duraczenie

Zagorski
Ten Gajewski vel coś tam szkolony był zapewne na tajnych kompletach, bo nawet t.zw. „odwracanie kota ogonem” ujawnia w nim ćwierćinteligenta. Taki efekt daje pośpieszne edukowanie parweniuszy…

grego90
UPA i OUN były stworzone w celu wyzwolenia Ukrainy poprzez wymordowanie narodu Polskiego . W ZSRR nie dało rady by stworzyć te organizacje bo je sowieci wytłukli wraz 5 milionami podczas hołodomoru.

PiS popiera OUN/UPA
to system naczyń połączonych PIS = żydy = Polin = Yudeopolonia = act 447 = OUN/UPA = upadek kraju = koniec polskości rozumianej jako kultury mają tupet gnoje, trzeba przyznać 🙂

PiS popiera OUN/UPA
ta operacja przepisywania historii z nami w roli sprawców holokaustu jest zsynchronizowana z przejmowaniem przez żydów aktywów na UA i próbą przejęcia PL jak obecnie robią to rękoma zdrajców PiS

PiS popiera OUN/UPA
cała ta bezzensowna z naszego punktu widzenia polityka PL wobec UA od 1990 roku była podporządkowana temu celowi. Dlatego MSZ pozostawał w rękach żydowskich. Od 1994 dopisują nam mordę holocustników

PiS popiera OUN/UPA
teraz żydy próbują go przeprowadzić przy pomocy USA i dodatkowo PiS (który jest ich agenturą)
Głębokiego Państwa tzw 3 RP, które od 1945 jest w ICH rękach z woli i kaprysu Józefa Stalina

PiS popiera OUN/UPA
śmiały plan, ale żydy już go próbowały przeprowadzić w okrojonej formie w 1915 roku przy pomocy Niemców z (Bartosz mówi)

PiS popiera OUN/UPA
PIS popiera Banderowców, bo tak im każą żydy i USA, które chcą z Ukrainy (a również Polski) zrobić nową Chazarię pod nazwą Yudeopolonia z centrum nad Dnieprem a Polakami i Ukrami jako niewolnikami.

..
Nastepny banderowiec probuje obracac kota ognem.

janek
Cóz za bzdury- Bandera był agentem Stalina!

Wołyń pamiętamy
I ten człowiek funkcjonuje w głównym nurcie polskiej polityki… Wstydź się PiSie! UPA to byli ludobójcy.

wojtek
Co za przyglup.

Sławomir
Czy redakcja portalu ma ambicję być tubą głupców ?

arek
Wypad na Ukrainę.

ON na poważnie
Zaczadzony ukrofil, gdyby tak bronił interesów Polski, jak broni UPA i banderowców, to należałoby powiedzieć, że zakochany w Polsce. A może on z tym UPA to tak dla jaj?

Janek
Ten Pan dzisiaj opowiada takie bzdety aby przykryć wcześniejsze poparcie dla przekazania Ukrainie naszych pieniędzy jako pomocy, wiedząc, że tej kasy nikt nam nie odda. Żenada

…..


Przemysław Żurawski vel Grajewski, źródło: youtube.com

Wolyn1943 @Wolyn1943:
Uff, co za ulga! Do tej pory sądziłem, że winą panującego w Polsce negatywnego stereotypu Ukrainy/Ukraińca były bestialskie mordy, jakich Ukraińcy dopuścili się na bezbronnych polskich kobietach i dzieciach Wołynia i Małopolski Wschodniej! A to tylko „wysiłki Federacji Rosyjskiej towarzyszące agresji zbrojnej”. Teraz mogę już zapałać miłością czystą jak łza do bratniego narodu ukraińskiego. Jakież to szczęście, że pan doktor otworzył mi oczy…

jwu @jwu:
@Wolyn1943 Zapałać miłością do sąsiada i wbić nóż w plecy każdemu spotkanemu ruskiemu. I o to własnie chodzi.

Gaetano @Gaetano:
To jedna z najgorszych kanalii kalających naszą ziemię. W jednym szeregu z ciapatym, pewnymi doradcami maliniaka, czy kovalem, a z drugiej strony, np. z takim szechterem. Celem tej antypolskiej bestii jest maksymalne zainstalowanie obcego nam kulturowo i etnicznie, a co najgorsze, wrogiego nam elementu. Nie ma sensu przytaczać jego wyjątkowo szkodliwych tez, bo świadomemu Polakowi są one znane. Oby tylko doczekać czasów, w których przyjdzie pora na rozliczenie.

jwu @jwu:
@Gaetano Świadomemu Polakowi są one znane ??? To prawda !!! Tylko ,że tych (świadomych zagrożeń) obywateli jest niewielu (parę procent).A pozostali nic nie wiedzą ,bo brak stosownych informacji, jest jednym z celów mediów głównego nurtu.

Gaetano @Gaetano:
@jwu Kiedyś już Kazik rymował: „Nie pytaj o bełkotu logikę, jest celem samym w sobie, mówię poważnie…”

jwu @jwu:
Tym wywiadem ,(pan który go udzielił) potwierdził istnienie V kolumny banderowskiej ,u nas .Kolumny ,która ma wielki wpływ nie tylko na pospolitych mieszkańców ,ale przede wszystkim na rządzących krajem.

Gaetano @Gaetano:
@jwu Zgadza się, ale czemu od razu banderowskiej? ukrowskiej!

jwu @jwu:
@Gaetano Z roku na rok, zaciera się różnica, pomiędzy nimi.

tagore @tagore:
Zabawny ten Pan,raczył pominąć fakt ,że pozytywny wizerunek Ukrainy w Polsce jego środowisko próbowało budować przy pomocy kłamstw i półprawd ,co zawsze ma krótkie nogi. Poza tym realizowanie polityki wschodniej Polski zgodnie z opiniami MSZ USA wykorzystującego neobanderowców tak jak banderowców po wojnie do swoich celów powoduje narastanie sprzeczności na taką skalę ,że wcześniej czy później odbije się to na stosunkach pomiędzy Polską i USA o Ukrainie już nie wspominając. Dlatego Rząd Ukraiński prowadzi tak agresywną politykę wobec praktycznie wszystkich swoich sąsiadów czując się bezkarnym.

zefir @zefir:
@tagore : nie dziew się,ten żul vel grajewski budował swój podły autorytet tylko na kłamstwie ,oszustwie i oczekiwanej kasie,gloryfikując banderyzm ,oraz ukraińską banderowską morderczą swołocz.Taką cipą jak ten żul nie ma się co przejmować.

Żurawski vel Grajewski: Polscy sympatycy Ukrainy mieli kreować pozytywny wizerunek Ukrainy w Polsce

ŻURAWSKI VEL GRAJEWSKI: POLSCY SYMPATYCY UKRAINY MIELI KREOWAĆ POZYTYWNY WIZERUNEK UKRAINY W POLSCE

29 maja 2018|14 komentarzy|w Ameryka, Europa Zachodnia, polityka, Polska, Ukraina, Wydarzenia |Przez Marek Trojan

Dr hab. Żurawski vel Grajewski, były doradca szefa MSZ przyznał, jaką rolę w Polsce mieli odgrywać giedroyciowcy i polscy sympatycy Ukrainy. Znany z kontrowersyjnych wypowiedzi nt. banderyzmu politolog kolejny raz bagatelizował rozprzestrzenianie się kultu OUN-UPA na Ukrainie.

We wtorek na antenie telewizji internetowej wPolsce.pl gościł czołowy giedroyciowiec, były członek Gabinetu Politycznego MSZ i Narodowej Rady Rozwoju, dr hab. Przemysław Żurawski vel Grajewski. Podczas rozmowy odniósł się m.in. do sytuacji na Ukrainie i rozwoju sił nacjonalistycznych w tym kraju.

Jego zdaniem, „nie jest to siła polityczna, która miałaby potencjał do wzrostu i opanowania kraju”. Bagatelizował też coraz powszechniejsze odwoływanie się na Ukrainie do ideologii banderowskiej, akcentując jej czynnik antyrosyjski:

– Odwoływanie się do ideologii UPA i OUN ma charakter antyrosyjski, a nie antypolski. Oczywiście ono nabiera cech demonstrowania przeciw Polsce, ale to w związku ze sporem historycznym.

Politolog z Uniwersytetu Łódzkiego po raz kolejny twierdził też, że banderyzm na Ukrainie to wymysł rosyjskiej propagandy. Powiedział, że mówienie o możliwości powstania w tym kraju silnego ruchu odwołującego się do haseł banderowskich i o antypolskich charakterze „to wytwory propagandy rosyjskiej, która drobne incydenty rozdyma do niebywałych rozmiarów”.

Przeczytaj: Żurawski vel Grajewski: Bandera odpowiada osobiście za śmierć tylko jednego Polaka

Jednocześnie, Żurawski vel Grajewski przyznał w tym kontekście, polscy sympatycy Ukrainy mieli za zadanie kreować pozytywny wizerunek Ukrainy w Polsce:

– Z drugiej strony mamy do czynienia z niewydolnością państwa ukraińskiego, które przez ostatnie 20 parę lat nie prowadziło żadnej polityki wizerunkowej, której celem byłoby zbudowanie pozytywnej polityki wizerunkowej Ukrainy, której celem byłoby zbudowanie pozytywnego wizerunku Ukrainy w Polsce. To zadanie zostawiono polskim sympatykom Ukrainy i ono było wykonywane skutecznie tak długo, jak długo nie musiało konfrontować się z wysiłkami Federacji Rosyjskiej towarzyszącym agresji zbrojnej, czyli do 2014 roku.

– Oligarchów nie interesują debaty historyczne i stąd słabo przywiązane do tego działania – dodał politolog, w przeszłości członek Rady Programowej PiS. Komentował też Zgromadzenie Parlamentarne NATO.

– Z punktu widzenia Polski należy promować te tezy polityczne, które usprawiedliwiają decyzje co do naszych celów, a tym celem jest wzmacnianie wschodniej flanki NATO, żeby nie ulegać iluzji możliwości powrotu do polityki business as usual, w szczególności gdy mamy do czynienia z licznymi zawirowaniami politycznymi – powiedział politolog. –Prestiż i potęga wojskowa USA są główną tarczą w wymiarze bezpieczeństwa wojskowego dla całej wschodniej flanki NATO – podkreślił.

Przeczytaj: Doradca Waszczykowskiego: warto poświęcić świadczenia dla Polaków na Wyspach w imię obrony przed Rosją

ZOBACZ TEŻ: Nieważne, czy Ukraina odda nam 4 mld złotych – wysoki urzędnik PiS-owskiego MSZ

W kwestii możliwości zablokowania projektu gazociągu Nord Stream 2, dr hab. Żurawski vel Grajewski również uważa, że decydujące znaczenie ma tu postawa Waszyngtonu, a także plany Stanów Zjednoczonych odnośnie wejścia na rynek gazu:

– Instrument rozstrzygający jest w rękach USA, które na szczęście mają poważny interes własny, zarówno w zakresie wschodniej flanki NATO i niedostarczania Rosji budżetowania (…) jak i mają interes ekonomiczny. USA chcą wejść na rynek gazu Europy Środkowej i wyprzeć z tego regionu gaz rosyjski i to w pełni odpowiada interesom polskim, jak i Europy Środkowej.

Czytaj również: Poświęćmy Żurawskiego vel Grajewskiego na ołtarzu interesów Polaków na Litwie

wPolsce.pl / Kresy.pl

Poznaniak74 @Poznaniak74:
Czy doczekamy sie w końcu czasów kiedy takie pokraczne indywidua znikną nareszcie z polskiej polityki? Postawiłbym to żałosne indywiduum na „równi” z Petru i innymi mu podobnymi stworkami, ale jest jedna zasadnicza różnica pomiedzy nimi, ten „wąsaty stwor” miał (ma?!) realny wpływ na prowadzoną przez władze RP politykę…

Gaetano @Gaetano:
@Poznaniak74 Oczywiście, że nadal ma. Toż to neobanderowski ekspert. Druga różnica jest taka, że naczelny Rumun RP ma najprawdopodobniej stałą rubrykę w tvpis, a konkretniej w prop. „wtylewizji”; trzeba jakoś zapełnić ramówkę, a o grajku vel żulku siłą rzeczy musi być ciszej.

kasia123 @kasia123:
Podpisz petycję: STOP IMIGRACJI Z UKRAINY!!!
http://www.citizengo.org/pl/signit/159229/view

gotan @gotan:
wyjątkowy …bo banderowiec w każdym calu. Pamiętam też jego wypowiedzi z przed lat. To wyjątkowa menda, szkodząca Polsce. Właściwie to brak określenia na takie „TOTO. To vel coś tam, pasuje do tego jak ulał. …że” takie coś „nie boi się rozpozna na ulicy? …piekło go pochłonie.

…..


autor: Fratria wPolityce.pl

kubek@wWazelinie
Ten -vel probanderowski nie powinien być cytowany w polskich mediach. Pisowskie media też mogłyby wziąć na wstrzymanie. Że wam nie wstyd takie idi0tyzmy drukować… Ukraińscy politycy odwołują się do „tradycji” OUN_UPA – wina Rosji. W żadnym wypadku nie banderowskiej krainy. Jak w ogóle można mówić o „tradycji”… tradycyjne, bestialskie ludobójstwo polskiej ludności? Znowu zapominamy że Polska graniczy z Rosją, z Ukrainą na mapie lub bez niej.

„Gdyby Polskę zaatakowała Rosja, dobrze mieć Ukrainę u swojego boku”… która zrobi nam drugi Wołyń. To oczywiste skoro oficjalnie Ukraina popiera banderyzm. I to nie tylko Tym razem „u boku”, mamy też ich 3 miliony w Polsce.

Polexit
jeśli Polskę zaatakuje Rosja Ukraińcy nie rzucą się na nas z pomocą… trzeba znać trochę historii, a nie opowiadać brednie

Alicja
Historia nauczycielką? Nie dla Grajewskiego.

nikt
Skąd wy bierzecie takich ekspertów. Przecież to jakiś polityczny półgłówek. On nie wie co plecie… Proszę się leczyć… a nie takie głupoty wypisywać.

Ty kurewski possrańcu!
A niby czym się ukraina uwiarygodniła w naszych oczach po setkach lat mordów? Czym, durniu skończony!?

https://wpolityce.pl/polityka/396592-zurawski-vel-gajewski-dla-sieci-gdyby-polske-zaatakowala-rosja-dobrze-miec-ukraine-u-swojego-boku

Żurawski vel Gajewski dla „Sieci”: Gdyby Polskę zaatakowała Rosja, dobrze mieć Ukrainę u swojego boku

opublikowano: przedwczoraj

Każdy rosyjski czołg zniszczony przez Ukraińców w Donbasie nigdy nie pojawi się w Polsce. Gdyby Polska została zaatakowana, dobrze mieć takiego sojusznika u swojego boku – mówi politolog Przemysław Żurawski vel Grajewski w rozmowie z publicystą „Sieci” Grzegorzem Górnym.

Prof. Żurawski vel Grajewski uzasadnia, dlaczego jego zdaniem, wspieranie Ukrainy i dobre stosunki polsko-ukraińskie, są dla naszego kraju niezwykle istotne.

Od lutego 2013 r. Rosjanie przeprowadzili kilkadziesiąt tysięcy manewrów wojskowych i stale utrzymują armię w wysokiej gotowości bojowej. To nie Ukraina, lecz Rosja atakuje zbrojnie kraje sąsiednie oraz dokonuje zamachów na ludzi w państwach NATO, jak ostatnio w Salisbury w Wielkiej Brytanii. To nie są fantazje, to fakty. W związku z tym taki czynnik, jak 45-milionowe państwo posiadające 200-tysięczną armię, już ostrzelaną w walce z Rosjanami, ma olbrzymie znaczenie. To jest wojsko, które już znajduje się na linii frontu, a nie armia, na którą trzeba będzie czekać kilka tygodni, aż zostanie przerzucona do naszej części Europy. Gdyby Polska została zaatakowana, dobrze mieć takiego sojusznika u swojego boku

— twierdzi politolog.

Rozmówca Grzegorza Górnego przypomina czytelnikom „Sieci”, dlaczego stosunki polsko-ukraińskie uległy w ostatnich latach pogorszeniu, jaki wpływ miały na to próby ocieplenia stosunków z Rosją oraz jakie znaczenie ma pamięć historyczna Polaków i Ukraińców.

Pamiętajmy, że polityka w systemach demokratycznych musi być zakorzeniona w poglądach i wyborach społeczeństwa, zaś opinia publiczna może ulegać różnym wpływom, emocjom czy manipulacjom. Faktyczne pytanie, jakie powinny zadać sobie dziś elity ukraińskie, dotyczy podstawowego przykazania Napoleona: na wojnie nie należy robić nigdy tego, czego życzy sobie nieprzyjaciel. Tymczasem na Ukrainie zbyt często politycy różnej rangi robią dokładnie to, czego życzy sobie Rosja, która chce, żeby Ukraina przejmowała barwy banderowskie i odwoływała się do tradycji OUN-UPA. To ułatwia Moskwie prezentowanie współczesnej Ukrainy jako państwa neonazistowskiego skłócanie jej z Polską. Nasze doświadczenie z rzekomymi „60 tys. nazistów maszerujących po Warszawie” 11 listopada 2017 r. powinno nam uzmysłowić, jak łatwy jest mechanizm wyolbrzymiania tego typu zjawisk

— czytamy.

79-letni
…tak, tylko ze te bandziory Polakow nienawidza bardziej niz …ruskich!!!. Za nimi sa ci, i ich potomkowie, ktorych NKWD przenioslo z Bieszczad na ziemie odzyskane w trakcie akcji WISLA!!!…

Mario
Ale brednie. Nawet Putin nie chce ukrow. Po cholere utrzymywać te dzikie stepy. Odebrał Krym i Donbas. Co Ukraińcy zrobili? Do Polski spier…lili. Dzikie terytorium, dzikich ludów.

leming
200 tyś otrzaskanych w boju bojców. To jakieś majaczenia, oni otrzaskali się w wojnie pozycyjnej rodem z XIX wieku. A wojska to będą przerzucać furmankami

CW24 tv-telewizja prawdziwa
Na Ukrainie robią wszystko żeby znowu rozgorzała wojna

elf
Nawet nie czytałem wypocin tego banderowca vel coś tam. Gdyby ukraina zaatakowały Polskę, to kto nam pomoże? Niemcy, Usmany? Debi.. nie sieją. Sami się legną. Cenzura jest tu gorsza jak za komuny.

PLka
Gajewski o Wołyniu nie słyszał , Ukraińcy będą nas mordowali jak zawsze co trzeba mieć we łbie żeby tych tchórzy uważać za sprzymierzeńców !? Sowieci i Niemcy wykorzystują banderowców jak murzynów.

Basia
Jak świat światem, nie będzie Ukrainiec Polakowi bratem. Oni nas wszystkich szybciej wymordują niż nam pomogą. Skąd wyście takiego „eksperta” wzięli? Wstyd!!!

ZvG leć po kolejnego browara
coś obrzydliwego, nie wiem czy ma już medal jak Sakiewicz, ale bardzo sie stara

Saurom@Saurom
Rosjanie w przeciwieństwie do Ukraińcu nie mają do nas pretensji terytorialnych. Rosjanie w przeciwieństwie do Ukraińców przeprosili i to cztery razy za Katyń Tym zaś, którzy jak Grajewski tak bardzo popierają Ukraińców przypominam, że łamią oni konstytucję artykuł odnośnie odpowiedzialności za integralność kraju. Chciałbym im również przypomnieć, że popierając Ukraińców i partie, które jawnie są banderowskie plują pomordowanym na Wołyniu i Podolu.

kasia
Ukraina nigdy Polsce nie pomoże. NIGDY.

Brad
Zobaczmy, co Ukraińcy zrobili 2-go maja 2014 w Odessie… To samo mogą zrobić nam!

Brad
Myli się pan politolog. Ukraina ma wobec Polski roszczenia terytorialne (Przemyśl, Kraków…), blokuje badania polskich grobów, nie przyjmuje prawdy o Wołyniu, karmi nacjonalizm banderowski…

kasia_kowalska40@kasia_kowalska40
Jesteśmy najbardziej rozbrojonym krajem w Europie. Jest gorzej, jak za Witolda Pileckiego i Armii Krajowej. Dobrze, że mamy WOT „u boku”, ale to wciąż kropla w morzu w razie, nie daj Boże jakiejś wojny lub inwazji agresywnych zombiaków.

co pan vel na to?
https://wpolityce.pl/historia/396506-ukraincom-prawda-nie-przeszkadza-w-prowadzeniu-oskarzycielskiej-polityki-historycznej-moze-czas-powiedziec-dosc

historia
Jak taki „mądry” nie powiem głupi to niech zrobi eksperyment ale na własnej rodzinie , i przekona się kogo zamordują wcześniej … rodzinę czy ruskiego …

dobrej zabawy – panie vel
https://wrealu24.pl/ukraincy-kpia-z-wolynia-rzez-wolynska-i-zgwalcona-emerytka-to-nazwy-dan-serwowanych-na-gali-video/

propaganda wojenna
Niech pan przestanie, panie nalkowcu. Kto wam placi za wpychanie Polski do wojny? Jest pan tak wiarygodny jak false flag z dziennikarzem. Zabili go i zyje, jak Skripalsi. Kto mysli-widzi wasza „prawde”.

kasia_kowalska40@kasia_kowalska40
Zarejestrowana cywilna broń, którą mają u boku mieszkańcy: Niemcy, Szwecja i Szwajcaria od 35 do 40 sztuk broni, Czechy – 16, Słowacja – 9, Węgry – 6 sztuk, Ukraina – 6, a Polska 1,5 sztuki na 100 mieszkańców. Jesteśmy najbardziej rozbrojonym krajem w Europie.

hobbit
gdyby ruscy napadli to pierwsi na liscie sa ukraincy aby tu przybyc na czolgach

Dexter
Brawo karnowscy „fajni” eksperci fajne artykuły i opinie tylko tak dalej za niedługo nie będzie różnicy czy to wasz portal czy Onet

Steve
Ten facet robi dla interesu Ukrainy. Tyle.

…..


Viktor Orban, premier Węgier / autor: Fratria wPolityce.pl

PanMaciej
Większość Polaków ma identyczne zdanie na temat Ukrainy co premier Węgier. Niestety rząd ma w nosie opinie rodaków i dalej wspomaga ten wrogi reżim jednocześnie importując jego przedstawicieli

Babetka
Całym sercem jestem po stronie naszych Bratanków, Węgrów.

rura
Orban to mądry gość –

Lulek@Lulek
Orban jest realistą, od niego trzeba sie uczyć. Nasi politycy kury szczać prowadzać zdatni…. jak Marszałek mawiał.

kubek@wWazelinie
„Ukraina jest państwa upadłym.” Nawet UPAdłym. Z oficjalnie promowaną ideologią banderyzmu, stanowiącą śmiertelne zagrożenie dla polskiej ludności. Ale „polski” rząd nie raczy stanąć po stronie Polaków, tak jak np. węgierski rząd dba o interesy Węgrów.

sagitts
Brawo Victor Orban! Tak należy dbać o interesy swojego państwa i obywateli! Uczmy się! Szczególnie w relacjach z Ukrainą, Izraelem, i oczywiście Niemcami i Rosją! Węgry to co innego! Kocham Węgry!

Kas
Za to PiS hurtowo, tysiącami rozdaje polskie obywatelstwo żydom z Israhella

@
Brawo Węgrzy. nam się uczyć od Was.

https://wpolityce.pl/polityka/396564-nasz-wywiad-dr-szabelski-wegry-probuja-blokowac-wejscie-ukrainy-do-nato-i-ue-zeby-ja-zmusic-do-ustepstw-na-rzecz-swojej-mniejszosci

NASZ WYWIAD. Dr Szabelski: Węgry próbują blokować wejście Ukrainy do NATO i UE, żeby ją zmusić do ustępstw na rzecz swojej mniejszości

opublikowano: przedwczoraj · aktualizacja: wczoraj

W Rumunii i na Słowacji sytuacja Węgrów znacząco się poprawiła. Wynika to z jednej strony z członkostwa w UE, która wymusza odpowiednie traktowanie mniejszości. Z drugiej strony jest to wynik działań demokratycznych. Część polityków zrozumiała, że Węgrzy są sporym elektoratem, który może na nich oddać głos

— mówi ekspert Ośrodka Debaty Międzynarodowej w Poznaniu dr Adam Szabelski w rozmowie z portalem wPolityce.pl.

wPolityce.pl: Węgry wzywają państwa NATO do rewizji polityki wobec Kijowa „Ukraina stała się tak słaba, że jest niezdolna do ochrony praworządności” – przekonuje premier Orban i podkreśla, że Ukraina jest państwa upadłym. Ostra słowa szefa węgierskiego rządu do Sojuszu Północnoatlantyckiego przyniosą skutek?

Dr Adam Szabelski: Nie sądzę. Dotychczas takie działania nie przynosiły żadnego pozytywnego efektu. Węgry starają się o nadanie autonomii kulturalnej Rusi Zakarpackiej. Przez próbę blokowania wejścia Ukrainy do NATO i UE Węgry starają się zmusić swojego sąsiada do ustępstw i poprawy mniejszości węgierskiej. To jednak jest bardzo trudne, ponieważ Ukraina obawiając się separatyzmów lokalnych będzie je zwalczała.

Ukraina szczególnie obawia się separatyzmu rosyjskiego.

Tak, dowodem jest krwawiąca granica na wschodzie Ukrainy. Wciąż nierozwiązana jest kwestia Donbasu i Doniecka. To znaczny problem. Wydaje się, że w tym impasie obie strony nie są zbyt skłonne do dialogu i do rozwiązań polubownych. To powoduje, że relacje między Ukrainą a Węgrami nie są dobre.

Cała historia nie wynika tak naprawdę z decyzji władz ukraińskich, ale z decyzji podjętych 100 lat temu w Wersalu.

Zaczęło się od podpisania traktatu w pałacu Grand Trianon w Wersalu w  czerwcu 1920 r. Na skutek postanowień traktatu poza granicami Węgier znalazła się większość terytorium i duża część ludności. Potomkowie tamtych Węgrów ciągle tam żyją. Jest to jeden z najważniejszych problemów w kontaktach między Węgrami a ich sąsiadami.

W większości państw sytuacja mniejszości węgierskiej jest dobra.

W Rumunii i na Słowacji sytuacja Węgrów znacząco się poprawiła. Wynika to z jednej strony z członkostwa w UE, która wymusza odpowiednie traktowanie mniejszości. Z drugiej strony jest to wynik działań demokratycznych. Część polityków zrozumiała, że Węgrzy są sporym elektoratem, który może na nich oddać głos. Węgrzy zakładają również swoje partie polityczne, które wchodzą w różne koalicje a czasem współrządzą w tych krajach czy w lokalnych samorządach.

Najtrudniejsza sytuacja była dotychczas w Serbii i na Ukrainie. W Serbii sytuacja Węgrów zaczęła się poprawiać, ponieważ Serbia pragnie być członkiem UE. Negocjacje na temat serbskiego członkostwa zaczynają być coraz bardziej zaawansowane więc Serbia zaczęła zmieniać swój stosunek do mniejszości węgierskiej.

Jednak na Ukrainie cały czas jest problem. Dlaczego Ukraina nie przestrzega praw mniejszości?

Wynika to z kilku powodów. Część Ukrainy gdzie mieszkają Węgrzy, czyli Ruś Zakarpacka jest jednym z najbiedniejszych obszarów zamieszkałych przez Węgrów. Sytuacja ludności węgierskiej na tamtym obszarze nie jest zbyt ciekawa. Do tego dochodzą różne napięcia w całym regionie. Znaczna część Rusi Zakarpackiej jest zamieszkała przez Rusinów. Część Ukraińców twierdzi, że Rusini stanowią grupę etniczną, która jest ukraińska. Znaczna część Rusinów nie uważa się za Ukraińców. Twierdzą, że są odrębnym narodem. W tym regionie jest konglomerat mniejszości etnicznych przez co napięcia są coraz mocniejsze. Nakłada się na to działalność ukraińskich partii nacjonalistycznych, chociażby Prawego Sektora.

Węgrzy starają się w jakiś sposób wpłynąć na Ukrainę, aby zmieniła swoją dotychczasową politykę. Jest to jednak niezwykle trudne. Ukraina jest w niekorzystnej sytuacji. Uważa, że mniejszości mogą być wykorzystywane do destabilizacji państwa. Jak miało to miejsce w przypadku sytuacji na wschodzie Ukrainy i na Krymie.

Państwo węgierskie mocno dba o swoich rodaków mieszkających poza granicami. Symbolicznym przejawem tej dbałości jest flaga węgierskiego Siedmiogrodu powiewająca przy budynku parlamentu węgierskiego w Budapeszcie.

Szczególnie jest to realizowane w polityce Viktora Orbana, który ułatwił Węgrom mieszkającym poza granicami kraju szybsze uzyskanie obywatelstwa węgierskiego. Już znaczna część Węgrów mieszkających poza granicami posiada obywatelstwo. Ukraina obawiając się podwójnej lojalności stara się zwalczać kwestię podwójnego obywatelstwa. Jest to oczywiście skierowane przeciwko Rosji. Nie ma możliwości posiadania podwójnego obywatelstwa na Ukrainie. Dotyczy to nie tylko Węgrów, ale i Polaków. Kto chce otrzymać ukraińskie obywatelstwo, musi się zrzec innego.

Kontakty Węgrów z macierzą są bardzo duże. Znaczna część Węgrów z Rusi Zakarpackiej pracuje na Węgrzech. Wielu z nich studiuje na uniwersytetach węgierskich. Dzięki dostępowi do internetu Węgrzy mogą czytać wiadomości w swoim języku ojczystym.

Rozmawiał Tomasz Plaskota

RzeczplitaUkrainska
Po rozpadzie ukladu warszawskiego w Europie wybuchla wojna. Jej sprawcami o dziwo nie byli Rosjanie tylko Helmut Kohl. Orban to wie. Pamieta i gardzi petakami z ‚polskiej’ sprzedajnej wierchuszki.

templariusz
I znowu Orban jest mądrzejszy od naszego rządu (a głównie J. Kaczyńskiego ) !

wuka
Orban postępuje zdroworozsądkowo. Wszyscy stronnicy i zwolennicy rozszerzenia NATO i UE o państwo zdegenerowane , totalnie upadłe jakim jest Ukraina mają źle we łbach … Chochołom NIE !!!

Wilniuk
Polacy z Wileńszczyzny mogą tylko zazdrościć. Nas sprzedali za 30 srebrników, i to komu!!

Al
I dobrze, bo w polityce nie ma bezinteresowności. Coś za coś. To tylko by bezgranicznie, za darmo popieraliśmy Izrael i za to dostaliśmy w twarz. I popieramy Ukrainę a oni nam Banderę wysławiają.

Londyn
Narzekanie w tym temacie na caly PIS to jakies nieporozumienie bo to PO pozwolilo Ukraincom zupelnie sie zbisurmanic. Waszcz mowil rozsadnie i moze on albo ktos rownie stanowczy zastapia Ciamajdowicza

delirium@delirium
Za te bezeceństwa powinny ścigać Orbana polskie nakazy aresztowania, powinien być aresztowany i skazany prawomocnie i dożywotnio na urząd premiera Polski.

15 thoughts on “732 Żurawski vel Grajewski dla wPolsce.pl: „Odwoływanie się do ideologii UPA i OUN ma charakter antyrosyjski, a nie antypolski”… Aha…

  1. https://kresy.pl/wydarzenia/ukrainski-marsz-w-przemyslu-bez-zaklocen-z-banderowskimi-pozdrowieniami-w-pikulicach-video/

    ProPatria @ProPatria:
    Dlaczego ten prowokacyjny marsz, depczący i uwłaczający pamięci bestialsko pomordowanych naszych Rodaków ma miejsce na ziemi ofiar ??? W ZAWSZE WIERNYM POLSCE Lwowie gdyby Polacy zorganizowali podobne obchody zostałyby one spacyfikowane już po 5 minutach, a uczestnicy w najlepszym przypadku dotkliwie pobici. Dzicz również tam sobie nie żałuje stale organizując marsze przeciw polskości. Wszystko to jest wynikiem fatalnie prowadzonej polityki wschodniej, braku zrozumienia natury stepowych i maluczkich litwinków oraz celowych, destrukcyjnych działań polskojęzycznych. Ponadto, dlaczego policja nie zainterweniowała podczas wznoszenia banderowskich okrzyków i oddania czci kalającemu ziemię ofiar upowskiemu ścierwu ??? Nie trzeba było ich wzywać, byli na miejscu chroniąc motłoch. Przemyscy patrioci powinni poruszyć tą sprawę.

    dls Maverick @dls Maverick:
    I wy na to pozwalacie?

    JeszczePolska @JeszczePolska:
    No to rozumiem, że skoro wolno czcić Upowców w Polsce, to można nosić w Polsce koszulkę z napisem „UPA bohaterowie” oraz „Stefan Bandera bohater wszechczasów”!! oraz wozić na szybie w samochodzie portet Szuchewycza i Kłyma Sawura!! Proponuję nazwać nowo otwarty żłobek w którymś z miast imieniem Dmytro Klaczkiwskiego. Tyle dobrego zrobili dla polskich niemowląt!
    I odwieczna przyjaźń polsko ukraińska zostanie zaakcentowana!i właściciel Polaki się ucieszy, może nawet pochwali i poklepie!!

    https://www.facebook.com/groups/120434925260509/?ref=group_header

    https://kresy.pl/wydarzenia/regiony/ukraina/w-zytomierzu-uczcza-bandere-pomnikiem-grafika/

    Wolyn1943 @Wolyn1943:
    To władze miast partnerskich (Płock i Bytom) będą miały zagwozdkę…

    Tutejszym @Tutejszym:
    Władze miast Płocka i Bytomia nie będą miały zagwozdki, cofną partnerstwo. Żytomierz, stare polskie miasto, doczeka się lepszych czasów. Ciekawe jak by wypadł plebiscyt powrotu tego miasta do Polski. Z moich obserwacji wynika, że w wolnych wyborach wynik za Polską byłby pozytywny.

    greg @greg:
    Im gorzej w tym smierdzacym ludobojstwem, dziadowskim, banderowskim skansenie – tym lepiej. I to powinna byc glowna choc nienaglasniana wykladnia polskiej polityki. Ci degeneraci u koryta powrotu do wspolpracy z FR i menda putinem nie maja. Niech sie taplaja w swoim bandero-nazistowskim g.wnie, az narod przepedzi banderowska swolocz i zechce rzeczywistego zblizenia z Polską. Slyszeli – banderofilskie cwelostwo?! Robic swoje, i żadnej pomocy banderowskim degeneratom, czczicielom bestialskich pogańskich ludobojcow!

    Tutejszym @Tutejszym:
    Amen, Panie Greg, Amen. Ale to aktualnie oznaczałoby robienie koło zadka amerykańcom.
    Póki co, to niech się naparzają z ruskimi, przyjdzie czas na pogawędkę Polaka z upowcami.

    Polubienie

  2. https://kresy.pl/wydarzenia/spoleczenstwo/sondaz-od-2013-roku-znacznie-spadla-akceptacja-polakow-dla-ukraincow/

    zefir @zefir:
    Polskie społeczeństwo jest w rozkroku,z jednej strony banderowskie bestialskie banderowskie mordy Polaków na Wołyniu,w Galicji i Małopolsce,z drugiej zaś strony te gesty polskojęzycznych zdrajców polskości potrzebne wobec zdradzieckiego zbrodniczego skundlenia.Jak tylko to możliwe propagandowo ocieplamy wizerunek potomków zbrodniczego,morderczego,bestialskiego wobec Lachów,ich dzieci,ciężarnych niewiast,starców,banderowskiego ukraińskiego zwyrodnienia-zapominamy o rezaniu brzuchów ciężarnych polskich niewiast,o polskich niemowlakach i dzieciach krzyżowanych na wrotach stodół,nabijanych na sztachety płotów,przywiązywanych drutem kolczastym do pni drzew itp i setkach innych bestialskich ukraińskich metod znęcania się nad znienawidzonymi Polakami.Banderyzm ukraiński cieszy się z polskiej naiwności o niewinności zbrodniczych rezunów ,oraz z debilizmu tych Lachów,którym taka antypolska opcja odpowiada.Tylko jeden wniosek wypada:polskojęzyczni rządzący i politykierzy to w aspekcie ukraińskiego banderyzmu i naziszowinizmu to polskości gigantyczna zdrada!

    Gaetano @Gaetano:
    @zefir W pełni się zgadzam. Dyletanctwo i krótkowzroczność wielu wprost poraża swoim zasięgiem. Ale bierze się to z szeregu zaniedbań i świadomych, celowych działań, z których na pierwszym miejscu jest polityka historyczna, obecnie w jeszcze większym stopniu niż dotychczas podporządkowana interesom antypolskich kanalii.

    Wolyn1943 @Wolyn1943:
    Ukraińcy nie robią niczego, by ten wizerunek ocieplić, zatem zdziwienie sondażem jest naiwnością.

    Gaetano @Gaetano:
    Badanie przeprowadzono „na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków powyżej 15 roku życia”. 15-16 letni Polak niewątpliwie jest w pełni świadomy. Oczywiście nie ma najmniejszego powodu, aby podawać w wątpliwość rzetelność takiego „badania”.

    https://kresy.pl/wydarzenia/regiony/ukraina/ukraina-coraz-wiecej-znakow-zapytania-w-zwiazku-z-zabojstwem-babczenki/

    uvara @uvara:
    Cyrk na kółkach, ile jeszcze porządni Ukraińcy będą akceptować tych klaunów, których jedynym sposobem na utrzymanie się przy władzy jest ciągłe szczucie społeczeństwa „rosyjskim zagrożeniem”.

    https://kresy.pl/wydarzenia/regiony/ukraina/demokratyczna-siekiera-hordy-i-neonazista-w-radzie-nadzorczej-ukrainskiego-cba/

    jaro7 @jaro7:
    Czy kogoś może to dziwić? To państwo upadłe,skorumpowane,rzadzone przez żydów wspieranych przez bandero-faszystów.No i USA i Polskę.

    https://kresy.pl/wydarzenia/mfw-zerwie-wspolprace-ukraina-minister-to-oznaczaloby-ciecia-na-4-mld-dol/

    lp @lp:
    Gdy MFW wstrzyma dopływ kasy to Duda i Morawiecki udzielą kolejnych „pożyczek” ukradlinie, wszak dbałość o los potomków rezunów jest naczelnym zadaniem pisiatego rządu, o czym niedawno tak gorliwie zapewniał Ciaputowycz.

    https://kresy.pl/wydarzenia/regiony/ukraina/sbu-podejrzewa-wegierska-fundacje-z-zakarpacia-o-separatyzm/

    jazmig @jazmig:
    Separatyzm może faktycznie się pojawić wskutek działań banderowców i SBU.

    bob @bob:
    100 mln euro i teraz porównajcie to z „pomocą” szabes goi warszawskich dla Polaków z Białorusi czy Litwy

    tagore @tagore:
    Wygląda to na pierwszy krok na drodze do przejęcia kontroli (i ściągnięcia haraczu) nad pomocą finansową dla mniejszości węgierskiej lub jej zablokowania.

    https://kresy.pl/wydarzenia/regiony/ukraina/wegrzy-zmusili-ukrainski-rzad-do-negocjacji/

    Polubienie

  3. https://wpolityce.pl/polityka/398585-blaszczak-dla-bezpieczenstwa-europy-bardzo-wazne-jest-powodzenie-ukrainy-i-nalezy-wspierac-ja-w-probach-przyblizania-sie-do-nato

    duck666
    Błaszczak jeden z największych strategów galaktyki Enstein to mógłbymu gatki prać

    Tom
    w interesie Polski nie jest wzmacnianie Ukrainy tylko jej osłabianie, dawanie banderowcom broni i wzmacnianie ich skończy się jak w 1943. To nie jest żadna polityka to co wyprawia PiS z Ukrainą

    jojo
    Panie Błaszczak… NATO, nie jest politbiurem, któremu można narzucać… probanderowską i ludobójczą tzw. ukrainę… czy jest pan Polakiem ? Odnoszę wrażenie, ze służy pan banderowcom.

    kopacz
    Kto i kogo oszukuje .Zero rzeczywistych kontaktow z Ukraina. Ukraina kraj zbankrutowany, Niemcy zajmuja Ukraine. Wystarczy pilnowac granic zeby zaraza nie poszła na Polske

    tyle na temat
    Niemiecki biznes właśnie z kanclerz Merkel „rurą2” pogrzebały Ukrainę. Nie wiem czy się z tego wygrzebie. Niemcy mówią, a robią wszystko by ich pogrzebać i rzucić na żer Rosji. Ukraińcy powinni być czujni

    mich
    ukraina graniczy z rosją pojmijcie ze ameryka nigdy ich do zadnego nato nie przyjmie

    Polubienie

  4. https://wpolityce.pl/polityka/397710-mimo-informacyjnej-wojny-ukraincy-najbardziej-lubia-polakow

    Mimo informacyjnej wojny Ukraińcy najbardziej lubią Polaków

    opublikowano: wczoraj · aktualizacja: wczoraj


    autor: Fratria wPolityce.pl

    Polska nie ma dziś dobrej prasy na Ukrainie. W tamtejszej przestrzeni informacyjnej dominują dwa punkty widzenia na sprawy polskie: Berlina i Moskwy. Wiadomości o tym, co dzieje się nad Wisłą, najczęściej docierają nad Dniepr za pośrednictwem takich mediów, jak Deutsche Welle, DPA czy „Süddeutsche Zeitung” lub Agencja TASS, „Moskowskij Komsomelec” czy lenta.ru. Publicyści na Ukrainie często powielają więc niemieckie lub rosyjskie klisze na temat naszego kraju.

    Podobnie jak w wielu innych krajach Europy ton mediom nadają tam środowiska lewicowo-liberalne, które pozostają pod dużym wpływem George’a Sorosa. Nie mają one dobrego zdania o dzisiejszej Polsce, przedstawiając ją jako populistyczną dyktaturę. O komentarz na temat bieżących wydarzeń zazwyczaj proszeni są ludzie z „Gazety Wyborczej” lub „Krytyki Politycznej”, którzy dzielą się mrożącymi krew w żyłach opowieściami o prześladowaniu opozycji czy łamaniu prawa przez obecną władzę, która na dodatek podgrzewa w społeczeństwie nastroje nacjonalistyczne. W internecie aktywni są trolle, mnożąc alarmistyczne doniesienia o antyukraińskich incydentach w Polsce i nasilającej się wrogości Polaków wobec Ukraińców.

    W tej sytuacji niczym dziwnym nie byłby spadek sympatii do Polaków wśród Ukraińców, stale bombardowanych takimi wieściami. Tymczasem z najnowszych (przeprowadzonych w maju) badań ośrodka socjologicznego Rating Group w Kijowie wynika, że ze wszystkich narodów na świecie Ukraińcy najbardziej lubią Polaków. Taka jest opinia aż 90 proc. ankietowanych. Za nami uplasowały się kolejno: Unia Europejska, Białoruś i Stany Zjednoczone. Stawkę zamykają, co nie powinno dziwić, Rosjanie.

    Ciekawe są też wyniki innego sondażu przeprowadzonego w tym samym czasie przez Kijowski Międzynarodowy Instytut Socjologii. Badaniami zostali objęci Ukraińcy, którzy noszą się z zamiarem wyemigrowania na dłuższy czas ze swej ojczyzny. Okazuje się, że najwięcej z nich chciałoby mieszkać w Polsce – aż 36 proc. Uważają oni nasz kraj za najbardziej przyjazny dla siebie. Na kolejnych miejscach znalazły się: Czechy – 12 proc. i Niemcy – 11 proc. Dla porównania: do USA chciałoby wyjechać tylko 6 proc., a do Kanady zaledwie 3 proc. ankietowanych.

    Te wyniki pokazują, że zmasowana propaganda nie odnosi należytego skutku. Wynika to w dużej mierze z faktu, że bardzo wielu Ukraińców pracuje w Polsce, wielu też do nas przyjeżdża i na własne oczy mogą przekonać się, iż rzeczywistość wygląda inaczej niż utrzymują tamtejsze media. W Polsce nie ma dyktatury, a Ukraińcy nie są napadani i bici na ulicach. Władze w Warszawie powinny jednak uświadomić sobie, że za naszą wschodnią granicą trwa nie tylko konflikt militarny, lecz także wojna informacyjna, a jednym z jej elementów jest również wizerunek naszego kraju. Tymczasem dla dominującej tam narracji nie istnieje ze strony polskiej niemal żadna alternatywa.
    Podobnie wygląda zresztą sytuacja w sprawach polsko-żydowskich. Publicyści i politycy na świecie biją na alarm, że w Polsce podnosi głowę hydra antysemityzmu. Z doniesień prasowych można by sądzić, że jesteśmy najbardziej antyżydowskim krajem w Europie. Tymczasem z oficjalnych danych, zarówno polskich, jak i międzynarodowych, wynika coś zupełnie odwrotnego. Mało tego, na tle Europy Zachodniej jawimy się niczym oaza bezpieczeństwa dla Żydów. Jak podaje Europejska Agencja Praw Podstawowych, w 2016 roku w Niemczech zanotowano 1468 antysemickich incydentów, w Wielkiej Brytanii – 1308, w Austrii – 477, w Holandii – 428, zaś w Polsce tylko 101. Według raportu tej organizacji, obejmującego lata 2006-2016 liczba tego typu przypadków w naszym kraju systematycznie spada. Ową tendencję potwierdzają też statystyki Prokuratury Generalnej, które pokazują, że w 2015 roku takich zajść było 208, w 2016 – 160, a w 2017 – tylko 112.

    A jednak życie sobie, a medialna rzeczywistość sobie. Powtarzam: znajdujemy się na wojnie informacyjnej. W tym starciu pospolite ruszenie może okazać się nieskuteczne przeciw dobrze wyposażonej armii.

    autor: Grzegorz Górny


    Kto by nie lubił państwa, którego obywateli można bezkarnie wyrżnąć, a ono jeszcze na koniec deklaruje ci swoją pomoc i wsparcie, wszelkie koflikty nazywając „propagandą” lub „wojną informacyjną”…

    R.H.@R.H.
    Panie Górny – przejedz się do Przemyśla , pogadaj z mieszkańcami, pooglądaj sobie ich marsze i hasła – i przestań pisać w sprawie o której nie ma pan pojecia !!

    Daiana
    Mieszkam w Hiszpanii od 20lat,nawet tu sa banderowcy, twierdzili ze Polaków zabijali ruscy przebrani za Ukraińców. Puściły mi nerwy. Zaczeli umilknąć się o Przemyśl, znowu puściły mi nerwy.

    ####
    Ogólnie to mam gdzieś czy nas lubią Ukraińcy, Niemcy, francuzi, i inne nacje, wiem że jeśliby coś poszło nie tak, to my Polacy musimy zawsze liczyć na siebie, taka prawda.

    Euro
    się zwróciło. To był jedyny racjonalny powód by je wspólnie organizować. Teraz budowa Rzeczpospolitej, nie mylić z Yudeopolonią (która też obejmuje krainę U.) Na początek, na pohybel z POPIS !

    kkkk
    Sr……m na ich opinie

    stahlah
    Ukraina nie jest jednorodna: Zachodnia jest wroga Polakom i Rosjanom,okreslani jako zapadency, rezuny. Centralna i Podole, gdzie jest duzo Polakow sympatyzuje Polakom. Wschodnia jest prorosyjska.

    alo
    Buhahaaaaaaa… lubią………rezać Lachów. !!

    zbanoVaHnyzapoglady
    Mam gdzies czy ktos nas lubi czy nie – nas nie musza lubic – maja nas szanowac.

    Polubienie

  5. https://wpolityce.pl/swiat/399225-ukrainska-minister-o-przyszlosci-komisji-ukraina-nato-wegry-blokuja-posiedzenie-ale-mamy-nadzieje-ze-do-niego-dojdzie

    Ukraińska minister o przyszłości komisji Ukraina-NATO: Węgry blokują posiedzenie, ale mamy nadzieję, że do niego dojdzie

    opublikowano: 3 godziny temu · aktualizacja: 3 godziny temu


    autor: flickr wPolityce.plautor: flickr

    Węgry nadal blokują posiedzenie komisji Ukraina-NATO na najwyższym szczeblu, jednak władze w Kijowie wciąż mają nadzieję, że do niego dojdzie – oświadczyła we wtorek wicepremier Ukrainy ds. integracji europejskiej i euroatlantyckiej Iwanna Kłympusz-Cyncadze.

    Węgry na razie kontynuują blokowanie komisji Ukraina-NATO na najwyższym szczeblu szefów państw i rządów. Pracujemy z Węgrami i naszymi innymi partnerami nad tym, by mieć taką możliwość

    — powiedziała w rozmowie z dziennikarzami.

    Przyczyną sporu między Kijowem a Budapesztem jest kwestia oświaty mniejszości węgierskiej na Ukrainie. Według Budapesztu przyjęta w 2017 roku ukraińska ustawa oświatowa znacznie ogranicza prawa mniejszości narodowych do edukacji we własnym języku. Kijów odrzuca te oskarżenia.

    Kłympusz-Cyncadze przypomniała, że prezydent Ukrainy Petro Poroszenko został zaproszony na szczyt NATO, który odbędzie się w lipcu w Brukseli. Zaznaczyła, że jej kraj oczekuje, iż zostanie zaproszony do udziału w Programie Rozszerzonych Możliwości NATO (NATO’s Enhanced Opportunities Partnership).

    Mamy także nadzieję, że zostanie potwierdzona polityka otwartych drzwi (NATO – PAP) oraz deklaracja szczytu w Bukareszcie z 2008 roku, że Ukraina i Gruzja będą członkami NATO i że kolejnym krokiem będzie przyznanie nam Planu Działań na rzecz Członkostwa w NATO

    — podkreśliła.

    Kłympusz-Cyncadze wystąpiła we wtorek na konferencji:

    Doświadczenie tworzenia państwowości Izraela: lekcje dla Ukrainy.

    Mówiła na niej m.in., że rosyjskie służby specjalne dążą do dyskredytacji ukraińskich środowisk patriotycznych stawiając znak równości między nimi a antysemitami.

    Mamy do czynienia z poważnymi zagrożeniami, które nie zawsze mają ukraińskie korzenie. Zagrożeniami dla naszego partnerstwa (z Izraelem – PAP) jest m.in. efektywne wykorzystywanie przez rosyjskie służby specjalne tak zwanej żydowskiej karty na Ukrainie i próby zrównania ukraińskich patriotów z antysemitami

    — powiedziała.

    Wicepremier oceniła, że podobne praktyki stosowały służby w ZSRR i poinformowała, że w ubiegłym roku na Ukrainie nie odnotowano ani jednego przypadku przemocy wobec przedstawicieli żydowskiej społeczności.

    Mly/PAP

    mm
    Banderowcy won! Wołyń 1943 pamiętamy!!!

    kto
    Wegry to w tej chwili chyba jedyny normalny kraj w Europie.

    ewa
    no i Wegry znowu maja racje

    lis
    Najpierw rozliczenie za Wołyń, delegalizacja faszystowskich bandytów-banderowców!

    Polubienie

    • https://kresy.pl/wydarzenia/wicepremier-ukrainy-liczy-na-odblokowanie-posiedzenia-komisji-nato-ukraina-i-broni-banderyzmu/


      Wicepremier ukrainy Iwanna Kłympusz – Cyncadze, foto: wikimedia.org

      WICEPREMIER UKRAINY LICZY NA ODBLOKOWANIE POSIEDZENIA KOMISJI NATO-UKRAINA I BRONI BANDERYZMU

      13 czerwca 2018|2 komentarze|w bezpieczeństwo i obrona, Europa Środkowa, Europa Zachodnia, polityka, Ukraina, Wydarzenia |Przez Marek Trojan

      Wicepremier Ukrainy Iwanna Kłympusz-Cyncadze powiedziała, że Węgry nadal blokują posiedzenie komisji Ukraina-NATO na najwyższym szczeblu. Władze w Kijowie wciąż mają jednak nadzieję, że do niego dojdzie. Kłympusz-Cyncadze faktycznie broniła też gloryfikowania banderyzmu i OUN-UPA na Ukrainie.

      We wtorek w rozmowie z dziennikarzami wicepremier Ukrainy ds. integracji europejskiej i euroatlantyckiej Iwanna Kłympusz-Cyncadze potwierdziła, że Węgry zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wciąż blokują posiedzenie komisji Ukraina-NATO na najwyższym szczeblu.

      – Węgry na razie kontynuują blokowanie komisji Ukraina-NATO na najwyższym szczeblu szefów państw i rządów – powiedziała Kłympusz-Cyncadze. – Pracujemy z Węgrami i naszymi innymi partnerami nad tym, by mieć taką możliwość.

      Przeczytaj: Wicepremier Ukrainy otwarła mauzoleum zabitych przez „polskich i węgierskich okupantów” [+VIDEO/+FOTO]

      Obecna sytuacja jest wynikiem sporu węgiersko-ukraińskiego ws. oświaty mniejszości węgierskiej na Ukrainie. Zdaniem Budapesztu, przyjęta w ubiegłym roku ukraińska ustawa oświatowa znacznie ogranicza prawa mniejszości narodowych do edukacji we własnym języku. Kijów odrzuca te oskarżenia i twierdzi, że działa zgodnie z prawem oraz według wzorców z innych krajów europejskich. Jak niedawno informowaliśmy, Węgrzy zmusili jednak ukraiński rząd do negocjacji.  Wspólnota Węgrów na Ukrainie sprzeciwia się ustawie oświatowej, groźnej dla ich szkół, przy czym nacisk rządu Węgier zmusił władze Ukrainy do negocjowania z miejscowymi Madziarami.

      Ukraińska wicepremier przypomniała, że prezydent Ukrainy Petro Poroszenko został zaproszony na szczyt NATO, który odbędzie się w lipcu w Brukseli. Kijów oczekuje, iż zostanie zaproszony do udziału w Programie Rozszerzonych Możliwości NATO (NATO’s Enhanced Opportunities Partnership):

      – Mamy także nadzieję, że zostanie potwierdzona polityka otwartych drzwi [NATO – red.] oraz deklaracja szczytu w Bukareszcie z 2008 roku, że Ukraina i Gruzja będą członkami NATO i że kolejnym krokiem będzie przyznanie nam Planu Działań na rzecz Członkostwa w NATO.

      Zobacz: Konsul Ukrainy wzywał do odebrania siłą „ukraińskich ziem” w Polsce? MSZ Ukrainy wyjaśnia [+VIDEO]

      We wtorek Kłympusz-Cyncadze na konferencji „Doświadczenie tworzenia państwowości Izraela: lekcje dla Ukrainy”. W jej trakcie faktycznie broniła neobanderyzmu i gloryfikowania OUN-UPA na Ukrainie. Mówiła, że rosyjskie służby specjalne dążą do dyskredytacji ukraińskich środowisk patriotycznych stawiając znak równości między nimi a antysemitami.

      Przeczytaj: Prezydent Izraela w ukraińskim parlamencie: Ukraińcy, bojownicy OUN brali udział w Holokauście

      Czytaj również: Lider Żydów na Ukrainie: UPA walczyła o wolną Ukrainę – ale wolną od Żydów i Polaków [+VIDEO]

      – Mamy do czynienia z poważnymi zagrożeniami, które nie zawsze mają ukraińskie korzenie. Zagrożeniami dla naszego partnerstwa [z Izraelem – red. / PAP] jest m.in. efektywne wykorzystywanie przez rosyjskie służby specjalne tak zwanej żydowskiej karty na Ukrainie i próby zrównania ukraińskich patriotów z antysemitami –powiedziała wicepremier Ukrainy. Jej zdaniem, podobne praktyki stosowały służby sowieckie. Zaznaczyła, że w 2017 roku na Ukrainie nie odnotowano ani jednego przypadku przemocy wobec przedstawicieli żydowskiej społeczności.

      Parę tygodni temu Ukraiński Komitet Żydowski przestrzegał przed gloryfikowaniem zbrodniarzy wojennych na Ukrainie.  Dyrektor UKŻ Eduard Doliński powiedział, że czczenie nazistowskich organizacji z okresu II wojny światowej i rosnący antysemityzm na Ukrainie nieuchronnie wpłyną na relację z Izraelem.

      „Już drugi rok z rzędu Ukraina odnotowuje największą liczbę antysemickich incydentów wśród byłych republik radzieckich” – podkreślił urząd. Zwrócono również uwagę, że widoczna jest „antysemicka propaganda w polityce” i „wandalizm atakujący żydowskie cmentarze, budynki i centra społeczne”. Według izraelskiego ministerstwa ds. diaspory liczba incydentów antysemickich podwoiła się na Ukrainie w 2017 roku. Przypomnijmy, że w ub. roku na świętowanie urodzin dowódcy UPA Romana Szuchewycza we Lwowie wybrano dokładnie te same dni, na które przypada rocznica pogromu ŻydówBezczeszczono też pomniki poświęcone żydowskim ofiarom mordów w czasie II wojny światowej.

      We wrześniu Ukraina przyjęła nową ustawę oświatową, która otwiera możliwość ukrainizacji szkół mniejszości narodowych, w tym szkół polskich. Nowe ukraińskie prawo oświatowe stwierdza, że „językiem nauczania (procesu edukacyjnego) w placówkach oświatowych jest język państwowy”, czyli język ukraiński. Zgodnie z przyjętą ustawą, od przyszłego roku szkolnego dzieci będą mogły uczyć się w swoim języku ojczystym tylko w państwowych przedszkolach i do klasy IV szkoły początkowej. Od klasy V, wszystkie przedmioty miałyby być nauczane w języku ukraińskim. Szkoły mniejszości narodowych, w których teraz większość przedmiotów nauczana jest w ich językach, będą musiały stopniowo przejść na język ukraiński. Dotyczy to szkół ponadpodstawowych i wyższych. Ustawa otwiera możliwość dowolnego zwiększania liczby przedmiotów nauczanych po ukraińsku samymi aktami wykonawczymi. Bez względu na to jak ustawa zostanie skonkretyzowana na poziomie tych przepisów już oznacza pogorszenie sytuacji, bowiem uniemożliwia nauczanie wyłącznie w języku mniejszości.

      Podczas gdy władze Polski zadowoliły się ogólnikową deklaracją ukraińskiej minister edukacji o tym, że język polski pozostanie (w nieokreślonej bliżej roli) w szkołach służących polskiej mniejszości narodowej, władze Węgier podjęły wobec Kijowa ostre kroki. Węgierski rząd zadeklarował, że będzie blokował wszystkie inicjatywy władz Ukrainy związane z ich ambicjami przystąpienia do Unii Europejskiej i NATO do czasu, aż nie uzgodnią z miejscowymi Madziarami przepisów oświatowych. W ramach tej strategii Budapeszt trzykrotnie zablokował już spotkanie NATO-Ukraina na szczeblu rządowym.

      Przeczytaj: Czaputowicz chce obejść węgierskie weto w komisji NATO-Ukraina

      Czytaj także: MSZ o słowach Czaputowicza ws. komisji NATO-Ukraina: NATO rozważa różne warianty, Polska nie blokuje z góry żadnych rozwiązań

      PAP / Kresy.pl

      Wolyn1943 @Wolyn1943:
      Na szczęście są jeszcze Węgry, bo na władze Polski w tej materii liczyć, niestety, nie można. Ciekawe, czy pani wicepremier planuje w najbliższym czasie odsłaniać kolejny pomnik ukraińskich ofiar KOP?

      jwu @jwu:
      Dobra jest ta minister. Która twierdzi ,że nie gloryfikacja banderyzmu i antysemityzm, tylko działania ruskich, powodują pogorszenie stosunków na linii Ukraina -Izrael. Nie twierdzę ,że odpowiednie służby rosyjskie nie robią kreciej roboty banderowcom, ale posądzanie ich o wszystko, staje się już mało wiarygodne i śmieszne.

      Polubienie

  6. jazmig @jazmig:
    Co jemu do tego, skoro Kijowianie, czyli Rusini nie są przodkami Ukraińców?

    jwu @jwu:
    @jazmig Jesteś tego pewien? Słyszałem wersję ,że Juliusz Cezar był Ukraińcem ,a nawet sam Jezus Chrystus.

    https://kresy.pl/wydarzenia/regiony/ukraina/wjatrowycz-oburzony-spotem-zachecajacym-do-kibicowania-polskiej-reprezentacji-video/


    Wołodymyr Wjatrowycz. Fot. 1tv.com.ua

    WJATROWYCZ OBURZONY SPOTEM RESPECT US ZACHĘCAJĄCYM DO KIBICOWANIA POLSKIEJ REPREZENTACJI [+VIDEO]

    20 czerwca 2018|2 komentarze|w społeczeństwo, Ukraina, Wydarzenia |Przez Krzysztof Janiga

    Szef ukraińskiego Instytutu Pamięci Narodowej, „kłamca wołyński” Wołodymyr Wjatrowycz jest oburzony polskim spotem akcji Respect Us, który przy okazji mistrzostw świata w piłce nożnej w Rosji przypomina o zwycięstwach polskiego oręża.

    Wjatrowycza w szczególności oburzyło przypomnienie zdobycia Kijowa przez Bolesława Chrobrego w 1018 roku. Ukraiński historyk dał temu wyraz w środę na Facebooku, sugerując, że autorem spotu jest polska reprezentacja narodowa.

    Polska reprezentacja inspiruje się do gry na boisku futbolowym wojskowymi zwycięstwami swoich przodków. Z różnych kart historii wybrano zajęcie Kijowa przez księcia Bolesława w 1018 roku. To wydarzenie nie odegrało ważnej roli w historii Polski – w następnym roku kijowianie zorganizowawszy „majdan” wyrzucili Bolesława ze swojego miasta. Ale dla naszych sąsiadów z jakiegoś powodu jest ważne przypominanie swojego „zwycięstwa” nad Kijowem – napisał Wjatrowycz zamieszczając film opublikowany na profilu akcji Respect Us.

    Szef ukraińskiego IPN błędnie powiązał spot z reprezentacją Polski w piłce nożnej. W rzeczywistości powstał on w ramach społecznej akcji Respect Us, organizowanej dzięki wsparciu Fundacji Wsparcia Rolnika Polska Ziemia. Akcja ma na celu wyrażenie sprzeciwu wobec zakłamywania historii oraz ukazywania Polski i Polaków jako kata w czasie II Wojny Światowej.

    Na filmie Respect Us wystąpił były trener reprezentacji Jacek Gmoch i grupa rekonstruktorów różnych okresów historycznych (o czym świadczą daty i miejsca bądź nazwy wydarzeń historycznych ukazujące się w spocie) – woj z czasów wyprawy Chrobrego na Kijów, husarz spod Kłuszyna, żołnierze Księstwa Warszawskiego, Legionów Polskich z lat 1914-18, powstania wielkopolskiego i Pierwszej Samodzielnej Brygady Spadochronowej, robotnik poznańskiego Czerwca 1956 roku (grany przez dziennikarza Wojciecha Wybranowskiego), a także żołnierz współczesnych polskich wojsk specjalnych. „Ducha walki nam nie zabraknie!” – głosi napis ukazujący się w pewnym momencie w filmie, który został stworzony jeszcze przed meczem z Senegalem. Celem filmu jest zachęcenie kibiców do wspierania polskiej reprezentacji.

    Portal Glavred komentując wpis ukraińskiego historyka napisał, że „Wjatrowycz niczym czujny sokół myśliwski kontynuuje monitorowanie zakusów na historię Ukrainy”.

    Jest to kolejny film opublikowany w ramach akcji Respect Us. Pierwszy film dotarł do 6 milionów internautów. Ponadto, w ramach akcji #RespectUs na europejskich drogach kursuje również 50 samochodów ciężarowych oklejonych hasłem kampanii: „W czasie II wojny światowej Polacy uratowali ponad 100 000 Żydów”.

    ZOBACZ: Mocny spot oddolnej kampanii #RespectUS [+VIDEO]

    W kwietniu br. w kolejnym spocie „Respect the truth!”, nagranym w języku angielskim i zaopatrzonym w podpisy w języku polskim, autorzy zaprezentowali sylwetki Danuty Siedzikówny „Inki”, rodziny Ulmów oraz rtm Witolda Pileckiego. W nagraniu wykorzystano koszulkę Kresowej Kompanii Handlowej, które są dostępne wyłącznie w jej ofercie.

    CZYTAJ TAKŻE: Ukraiński parlament chce zakazać transmisji Mundialu

    Kresy.pl

    https://kresy.pl/wydarzenia/dzialacz-zwiazku-ukraincow-na-marszu-ku-czci-waffen-ss-galizien-prokuratura-odmawia-wszczecia-dochodzenia/

    lp @lp:
    Pisiate skurwysyny, tyle w temacie.

    jaro7 @jaro7:
    Działalność prokuratury pod nadzorem Ziobry (Jaki ma teraz lans swojej osoby i na takie ‚drobiazgi’ nie ma czasu)jest BEZNADZIEJNA i antypolska.Pamietać trzeba prok. Jaroszyńskiego.

    Polubienie

  7. Polak skazany za antybanderyzm. Dla kogo prawda o zbrodniach OUN-UPA jest niewygodna?

    Media Narodowe
    Published on Jun 20, 2018

    Jadwiga Bu
    Q… a to się w głowie nie mieści! Banderowskie ścierwo won z Polski.! Ukraińcy mają zindoktrynowane łby sfałszowaną historią . Kraj ,który gloryfikuje zbrodniarzy przeciwko ludzkości i morderców ,rzeźnikow uważa za bohaterów ,których stawia się za wzór swoim obywatelom, patologia ,wrzód ! Ukraińcy są realnym zagrożeniem dla Polaków.Powinniśmy umieć wyciągać wnioski z historii i z tego co obecnie się dzieje. Nie dla Ukraińców w Polsce!

    22annabella22
    Dokładnie tak samo jak cały naród szydowski, który jest od małego indoktrynowany i uczony fałszywej historii. Wszyscy szydzi w Polsce to V kolumna. Każdy szyd uważa każdego Polaka za zwierzę, które ma mu służyć. (patrz Talmud)

    George Ford
    Po wojnie w Polsce komunizm wprowadzali Zydzi z pomoca banderowcow, dzisiaj ich potomkowie udaja Polakow ubrani w togi sedzioweskie i prokuratorskie przesladuja i niszcza Polakow. Kiedy wreszcie zmadrzejecie i przestaniecie narzekac i biadolic jak wam zle i jak was przesladuja? Zacznijcie od podawania danych przesladowcow i ustalenia ich pochodzenia. Dupki !!!

    Andrzej Lisiecki
    policja w tym kraju w połowie jest ukraińska.

    Marek Harmak
    i żydowska też,PiS jest nie lepszy od PO.

    Biały Polak
    Andrzej Lisiecki Policja to jedno ,druga natomiast sprawa to ilu tu mieszka prawdziwych Polaków !? mamy tu zydów ,vietnamców,ukrów ,folksdojczy ,polskojęzyczne czerwone ścierwo ,takich którzy za kila złotych staja po stronie tego kto im płaci ,więc ilu na te 38 milionów jest nas POLAKÓW !?? Będzie 8 milionów ??? Kiepsko nas widzę !!!

    antylemingable
    Zakamuflowanych ukraińców pełno w „naszym” Sejmie, administracji, urzędach, instytucjach kultury…Wszędzie! Nawet sobie nie zdajemy sprawy ile tego dziadostwa „przeflancowało” się na Polaków z ukradzionymi ofiarom na Kresach polskimi dokumentami, czy też po Operacji „Wisła”.

    Andrzej Lisiecki
    antylemingable większość Polaków to jakiś taki mułowaty naród.budzi się na krótko i przed śmiercią,jak ich już rąbią siekierami.

    Goska Cisło
    antylemingable to też potwierdzam dużo ukrow ukradło tożsamość Polakom!!!!

    Janusz Dworak
    Jechalem dzisiaj metrem w Warszawie. 90% ludzi caly czas grzebalo w smartfonach. Nie moga juz bez tego zyc. Nawet nie zauwaza jak sie znajda w niewoli a potem w rzezni. Dobrze, ze mieszkam za granica. Good Bye, Polsko! Bylas pieknym krajem.

    Polubienie

  8. Gaetano @Gaetano:
    żulek vel grajek, zawodowy idiota oraz element należący do ścisłej czołówki neobanderowców i propagandystów jego umiłowanej upainy. „Gość Niedzielny” wysoko celuje – owieczki z ust hierarchów KK z wolna przekonują się, że upadlina nie taka zła, a nawet potrzebna.

    Z chorych wynurzeń ten upaińskiego ambassadora można dojść do konkluzji, że ten jest skłonny wierzyć, że piramidy wybudowali jego ukrowscy ziomale. W iście goebbelsowskim stylu szkodnik będzie notorycznie wmawiał ciemnemu ludowi, że w przeszłości istniała jakaś mityczna upadlina; coś w deseń równie mitycznej Atlantydy. Neobanderowiec nie przyjmuje do wiadomości żadnych faktów historycznych, jak np. ugoda w Perejasławiu i te z minionego wieku, które będzie naginał i interpretował jak fantasta po sporej dawce THC. Bestialskie, krwawe ludobójstwo na Polakach, nazwie zawsze inaczej, na ukrowską modłę.

    Z wynurzeń „uczonego” przemcia można się zatem dowiedzieć, że upadek II RP był spowodowany – nie inaczej – nieistnieniem jego ukochanej upainy. Że babola wymyślili Sowieci, a neobanderowcy są wymysłem rosyjskiej propagandy.

    Niejeden już usilnie przekonywał o tym, że bestialskie ludobójstwo na Kresowianach jest inspirowane przez Sowietów, ale ta kanalia należy do tych, które robią to w sposób wyjątkowo perfidny i ordynarny. Marzy się zdeklarowanemu zaprzańcowi, by agencje zajęły się autorami nowelizacji ustawy o IPN, która bądź co bądź i tak jest tylko atrapą i aby banderowskie szmaty powiewały u nas, poczynając od Przemyśla i Chełma. Jednocześnie martwi go, że edukacja historyczna i polityczna nie jest jeszcze tak dalece posunięta, jak ten by sobie życzył.

    Swoje mrzonki o obecności „gwaranta polskiego bezpieczeństwa” w Europie Środkowej będzie musiał nieco ograniczyć. Masy pożytecznych idiotów równych jemu, na Węgrzech, czy w Słowacji i Czechach, ale nie tylko, tam nie znajdzie. Podobnie ma się sprawa z jankeskim gazem dupkowym. Polskojęzycznych dywersantów, chętnych na zakup gazu wwożonego przez uSSmańców ci dostatek, ale poza nimi… Międzybajorski vel Judeochazarski. Polytolog co się zowie.

    jwu @jwu:
    Czekam na czasy ,kiedy odpowiednie (ku temu) służby przyjrzą się komentarzom tego typu ludzi. I mam nadzieję ,że pociągną ich do stosownych konsekwencji? A swoją drogą, dlaczego tak jest ,że ci wszyscy ,którzy gloryfikują banderyzm i negują ludobójstwo kresowe ,robią to bezkarnie ?A inni, przypominający ogrom tego nieszczęścia są traktowani jako element ruskiej wojny hybrydowej ?

    gotan @gotan:
    Zurawski vel coś tam… to typowy probanderowiec. Jeśli chce nas polaków, uczyć historii, to ten propagandzista ukraiński powinien, zmienić miejsce swojego pobytu… Wyjeżdżając do miłowanej Ukrainy. Takie bzdury może mówić tylko nieuk i wyjątkowa kanalia, który już we wcześniejszych swoich wypowiedziach plótł co tylko mu ślina na jęzor przyniosła. Jest przykładem karykatury naukowca, pseudo doradcy, politykiera i mendy z pianą na gębie niczym rezuni mordujący polaków. Mieszkam na wschodzie Polski i przeżyłem jako dziecko, TO, co ten szubrawiec neguje i wmawia ciemnogród, rodakom z Kresów. Co TAKI cudak może wiedzieć o historii swojego państwa i ludobójstwie Polaków przez bandy ukraińskiej czerni?!.. Kto tego nieuka spłodził?.. Aż dziw bierze, że „Gość Niedzielny” udziela swoich łam na wypociny takiego podłego człowieka, który już niczego nie zrozumie.. Próbuje robić zamęt w głowach tych rodaków, którzy mieszkają i żyją z dala od wschodu Polski… Nie jeden prosty człowiek z granic dawnej Rzeczpospolitej walnął by ten głupi, tępy łeb, gdyby wiedział, że naskoczy mu rozum.. I pomyśleć, że TAKIE TOTO wini za wszystkie podłości i okrutne morderstwa polaków na Wołyniu, Podolu i Polsce południkowo-wschodniej tylko bolszewię i Rosjan… Niebawem dowiemy się o kolejnych wypocinach tego pożytecznego idioty, iż israel jest nam bardzo przychylny tylko musimy zmienić ustawę o IPN…. Służby bezpieczeństwa państwa powinny się zająć nie tymi co konstruowali ustawę o IPN-ie ale takimi żurawskimi vel coś tam….. To szkodnicy, kłamcy i matacze co służą obcym. Podli ludzie.

    jwu @jwu:
    No i stało się .Zaczęli prostować nam Polakom, ustawę o nowelizacji IPN. A wszystko na wniosek premiera RP.

    Wolyn1943 @Wolyn1943:
    „pretensje terytorialne wobec Polski, wysuwane pod hasłem realizacji ukraińskich ambicji terytorialnych, nigdy nie były realizowane przez Ukrainę, lecz zawsze przez imperium rosyjskie” – święte słowa, Panie Profesorze, święte słowa! To nie Ukraina zabrała nam Małopolskę Wschodnią i Wołyń, lecz „imperium zła” czyli Rosja. Konkluzja może wobec tego być tylko jedna: wypadałoby zrabowane Polsce ziemie, które zajmuje się na zasadzie paserstwa, wreszcie oddać. Ot tak, dla polepszenia stosunków z bratnią Polską! No, chyba że dla Ukrainy jednak nie jesteśmy braćmi, co oznacza weryfikację polskiej polityki wschodniej i natychmiastowe zaprzestanie wspierania interesów Kijowa! Nie można bowiem nazywać bratem i sojusznikiem kraju, który korzystając ze zdobyczy terytorialnych innego państwa, zajmuje naszą własność.

    PS Szkoda, że kabareton już się odbył, bo ten ustęp o upadku Polski we Wrześniu spowodowany brakiem istnienia niepodległej Ukrainy, wywołałby w Opolu długotrwały rechot. Panie Profesorze, Pan się marnuje w tej polityce…

    jwu @jwu:
    @Wolyn1943 Czy faktycznie by wywołał rechot ? Z tym bym polemizował. Bo jest wiele środowisk w Polsce ,które wierzą, że Ukraina broni nas przed inwazją Rosji ,jest gwarantem pokoju w Europie i gdyby była wolnym krajem w 1939 roku ,to do wybuchu II W.Ś. nigdy by nie doszło. Podsumowując ,chciałbym zaznaczyć ,że piszę to jako polski patriota ,a nie element ruskiej wojny hybrydowej.

    https://kresy.pl/wydarzenia/zurawski-vel-grajewski-postawy-antyukrainskie-to-efekt-braku-edukacji-politycznej-i-historycznej/

    ANTYUKRAIŃSKIE TO EFEKT BRAKU EDUKACJI POLITYCZNEJ I HISTORYCZNEJ

    26 czerwca 2018|6 Komentarzy|w bezpieczeństwo i obrona, polityka, Polska, Rosja, społeczeństwo, Ukraina, Wydarzenia |Przez Marek Trojan


    Przemysław Żurawski vel Grajewski, fot. youtube.com

    Według dr hab. Przemysława Żurawskiego vel Grajewskiego, byłego doradcy szefa MSZ, postawy antyukraińskie w Polsce wynikają z braku edukacji politycznej i historycznej, a „zadaniem polskich elit jest przeprowadzenie tego procesu”. Sugeruje też, autorom noweli ustawy o IPN powinny były przyjrzeć się służby specjalne.

    – Pozostaje nim ekspansjonizm rosyjski, połączony z możliwością podjęcia akcji mającej na celu skłócenie Polaków z sąsiadami – Litwinami czy przede wszystkim Ukraińcami – odpowiedział, dodając, że jego zdaniem możliwość skłócenia Polaków z Białorusinami jest niewielka. Zaznacza, że stabilność Ukrainy to nieodzowny warunek trwałości bezpieczeństwa Polski, zaś w okresie międzywojennym niepodległa Polska istniała bez niepodległej Ukrainy „zaledwie 20 lat”. Politolog dodaje, że Rosja, kontrolując Kijów, „zdobywa materialne podstawy do panowania nad Europą Środkową”.

    – (…) jakiekolwiek pretensje terytorialne wobec Polski, wysuwane pod hasłem realizacji ukraińskich ambicji terytorialnych, nigdy nie były realizowane przez Ukrainę, lecz zawsze przez imperium rosyjskie – twierdzi prof. Żurawski vel Grajewski, wymieniając w tym kontekście oderwanie lewobrzeżnej Ukrainy od I Rzeczypospolitej czy Kresów Południowo-Wschodnich II Rzeczypospolitej. – Tych aktów nigdy nie dokonywała Ukraina, lecz Moskwa – zaznacza, co jego zdaniem dowodzi, że prawdziwe zagrożenie dla Polski może stanowić „tylko imperium rosyjskie”.

    W tym kontekście Żurawski vel Grajewski krytykuje „nasycenie antyukraińskimi emocjami części prawicowych środowisk”, które jego zdaniem jest „spore”. – Takie postawy są konsekwencją braku edukacji w wymiarze historycznym i politycznym – twierdzi politolog, dodając, że „zadaniem polskich elit jest przeprowadzenie tego procesu” edukacyjnego.

    Przeczytaj: Żurawski vel Grajewski: banderyzm na Ukrainie to wymysł rosyjskiej propagandy

    W tym kontekście prowadzący wywiad red. Andrzej Grajewski zauważa, że „elity właśnie znowelizowały ustawę o IPN, wpisując do niej m.in. penalizowanie zbrodni ukraińskich nacjonalistów z lat 1925–1950”. Dodając, że jest to „cezurą wziętą z sufitu”, na co Żurawski vel Grajewski uzupełnia: „raczej z tradycji sowieckich organów bezpieczeństwa” i krytykuje ustawę sugerując, że służby specjalne powinny były przyjrzeć się jej autorom :

    – Z pewnością jest ona przejawem niewydolności struktur państwa polskiego, zarówno parlamentu, jak i służb specjalnych, które powinny monitorować, kto pisze projekty ustaw i podsuwa je posłom.

    W rozmowie poruszono też wątek obecności USA w Europie i roli Waszyngtonu jako gwaranta polskiego bezpieczeństwa. Zdaniem Żurawskiego vel Grajewskiego, możliwość nadejścia epoki amerykańskiego izolacjonizmu jest bardzo mało prawdopodobna i w jego opinii „obecność amerykańska w Europie Środkowej zwiększy się”.

    – Amerykanie mają także interes ekonomiczny w postaci możliwości wyparcia gazu rosyjskiego przez swój gaz łupkowy, co jest także zgodne z naszym interesem. Dlatego sądzę, że rola Europy Środkowej w polityce amerykańskiej powinna rosnąć – uważa dr hab. Żurawski vel Grajewski.

    Przed miesiącem ów politolog z Uniwersytetu Łódzkiego po raz kolejny powiedział, że banderyzm na Ukrainie to wymysł rosyjskiej propagandy,  bagatelizując coraz powszechniejsze odwoływanie się na Ukrainie do ideologii banderowskiej i akcentując jej czynnik antyrosyjski. Powiedział, że mówienie o możliwości powstania w tym kraju silnego ruchu odwołującego się do haseł banderowskich i o antypolskich charakterze„to wytwory propagandy rosyjskiej, która drobne incydenty rozdyma do niebywałych rozmiarów”.

    Przeczytaj: Żurawski vel Grajewski: Bandera odpowiada osobiście za śmierć tylko jednego Polaka

    Jednocześnie, Żurawski vel Grajewski przyznał w tym kontekście, polscy sympatycy Ukrainy mieli za zadanie kreować pozytywny wizerunek Ukrainy w Polsce:

    – Z drugiej strony mamy do czynienia z niewydolnością państwa ukraińskiego, które przez ostatnie 20 parę lat nie prowadziło żadnej polityki wizerunkowej, której celem byłoby zbudowanie pozytywnej polityki wizerunkowej Ukrainy, której celem byłoby zbudowanie pozytywnego wizerunku Ukrainy w Polsce. To zadanie zostawiono polskim sympatykom Ukrainy i ono było wykonywane skutecznie tak długo, jak długo nie musiało konfrontować się z wysiłkami Federacji Rosyjskiej towarzyszącym agresji zbrojnej, czyli do 2014 roku.

    gosc.pl / Kresy.pl

    https://kresy.pl/bez-kategorii/policja-zatrzymala-gang-ukraincow-terroryzujacych-mieszkancow-chelma/

    jaro7 @jaro7:
    Oczywiście w „rzetelnych” mediach pokroju TVPiS, TVN , GW, GP, GPC cisza. POPIS bedzie miał krew Polaków na swoich łapskach.

    jwu @jwu:
    Ciekawe, czy prokurator potraktuje ich na poważnie ,czy umorzy śledztwo ?

    MacGregor @MacGregor:
    modus operandi jak w 1943 – Niemców ubogacają dzicy z Afryki, a nas dzicy z dzikich pól

    https://kresy.pl/wydarzenia/regiony/ukraina/ponad-80-proc-ukraincow-jest-niezadowolonych-z-kierunku-w-ktorym-zmierza-ich-kraj/

    https://kresy.pl/wydarzenia/regiony/ukraina/rada-ue-przyznala-ukrainie-1-mld-euro-wegry-jako-jedyny-kraj-glosowaly-przeciw/

    JeszczePolska @JeszczePolska:
    No wiadomo, po to cała akcja!!
    https://www.wprost.pl/kraj/10128389/ke-proponuje-obciecie-o-21-proc-unijnych-funduszy-dla-polski.html

    UczSieHistorii @UczSieHistorii:
    To jest jakaś fikcyjna komedia, nasz rząd bardziej dba o wspieranie finansowe kraju który nie należy do UE niż walczenie o fundusze dla swojego kraju.

    jwu @jwu:
    @UczSieHistorii NASZ RZĄD ??? Gdyby był faktycznie nasz ,to by robił to o czym wspomniałeś ,i głosował podobnie jak Węgry.

    Polubienie

  9. kjht
    Dla mnie, tak jak dla milionów Polaków, pamięć o Wołyniu nie jest niewygodna i skomplikowana, tylko GODNA najwyższego szacunku i powinna być przez nas wszystkich pielęgnowana.

    dddd
    „prezydent” RP pan Andrzej Duda odmowil patronatu obchodom 75 lecia rzezi wolynskiej. Taki prezydent to kolejny dowod na to ze Polska stracila swoje elity w czasie wojny I tuz po niej.

    lach
    A obecnie mamy 3 mln rezunów w Polsce! Czy powinniśmy się już bać?

    HAJDAMAK
    UKRAINCY MAJA NA SUMIENIU KOLISZCZYZNE W 1768 R WYMORDOWALI OD 100 TYS DO 200 TYS POLAKOW I RZEZ 5 TYS POLSKICH JENCOW PO BITWIE POD BATOHEM Z ROZKAZU CHMIELNICKIEGO W 1652 R

    Rozumiem, że jesteśmy tępi
    ale „świadomość” wzrasta zapewne dzięki tym żydowskim xxujom w rządzie, co? A co tam ze świadomością w erzac israjel, zbadaj który!

    Gerwazy
    Prawdę o zbrodniach na Wołyniu i Lubelszczyźnie zamiatały pod dywan od lat kolejne rządy i prezydenci. Duda nawet nie czhciał patronować uroczystościom w rocznicę tych zbrodni.

    gryka
    a niech ich! niewygodna i skomplikowana! chyba dla tych których rodziny nie doświadczyły tego piekła! Mieliście i nadal macie w czterech literach kresowiaków i i potomków.

    visor
    Moi rodzice przezyli pieklo ludobojstwa na Wolyniu i cudem ocaleli. Nie zycze nikomu tego co oni przezyli. Cale zyje towarzyszyla im trauma.

    https://wpolityce.pl/historia/401644-wzrasta-swiadomosc-polakow-na-temat-wolynia

    Wzrasta świadomość Polaków na temat Wołynia. CBOS: Pamięć o zbrodni, choć niewygodna i skomplikowana, odbudowuje się

    opublikowano: wczoraj · aktualizacja: wczoraj


    autor: Fratria wPolityce.pl

    81 proc. Polaków posiada przynajmniej podstawowe informacje na temat zbrodni wołyńskiej, a 37 proc. wiele o niej słyszało

    — wynika z sondażu CBOS.

    Pamięć o zbrodni wołyńskiej, choć niewygodna i skomplikowana, odbudowuje się

    — wskazano w komentarzu do badania.

    Jak podaje CBOS, czterech na pięciu badanych (81 proc.) – więcej o 12 proc. niż w 2013 roku – deklaruje, że posiada nt. zbrodni na Wołyniu przynajmniej podstawowe informacje. 37 proc. respondentów wiele o niej słyszało (wzrost o 17 pkt proc.), 44 proc. jedynie „coś” (wzrost o 5 pkt proc.).

    Jak wskazano w raporcie, w ciągu dziesięciu lat proporcje między osobami dobrze poinformowanymi a tymi, które nie mają w tej sprawie żadnej wiedzy, odwróciły się.

    W roku 2008 tylko co piąty badany (20 proc.) deklarował, że dużo słyszał o Wołyniu

    — podkreślili autorzy badania.

    Na pytanie skierowane do posiadających jakąkolwiek wiedzę o Wołyniu, kto padł wówczas ofiarą tych wydarzeń, 65 proc. (wzrost o 13 pkt) badanych odpowiedziało, że ofiarami zbrodni były wyłącznie osoby narodowości polskiej, 7 proc. – że zarówno Polacy i Ukraińcy, a 1 proc. – że tylko Ukraińcy.

    Mniej więcej jeden na czternastu badanych (7 proc.) udzielił innej odpowiedzi – ogólnej (np. „niewinni ludzie”, „ludność cywilna”) lub sugerującej, że myli rzeź wołyńską z innymi wydarzeniami z czasów wojny (np. +oficerowie polscy+, +polska inteligencja+)

    — czytamy w raporcie.

    Jedna piąta pytanych nie była w stanie wskazać ofiar zbrodni, podobnie jak sprawców (22 proc.). Wyłączną odpowiedzialność Ukraińcom przypisuje dziś 65 proc., o 13 proc. więcej niż pięć lat temu. Co dwudziesty badany przypisuje winę obu stronom, a jedynie nieliczni są przekonani, że zbrodni dokonali Polacy (1 proc.). O połowę (z 12 proc. do 6) spadła liczba osób, które za winnych nie uważają ani Ukraińców, ani Polaków, a okupantów (Niemców, Sowietów).

    Jak czytamy, podobnie jak pięć lat temu, tak i obecnie „jedynie nieliczni postrzegają zbrodnie na Wołyniu jako wspólną tragedię, w której z rąk Ukraińców ginęli przedstawiciele obu narodów (2 proc.) lub jako bratobójczą walkę, w której po obu stronach byli zarówno sprawcy, jak i ofiary (3 proc.)”.

    W raporcie wskazano, że w roku 2013, w przeddzień obchodów 70. rocznicy zbrodni, okazało się, że mimo coraz częściej deklarowanej wiedzy na temat wydarzeń na Wołyniu, w istocie wiemy o nich niewiele.

    Jedynie tylko mniej więcej co trzeci badany postrzegał wówczas zbrodnię wołyńską w kontekście doświadczeń polsko- ukraińskich (najczęściej identyfikując ją jako ukraińską zbrodnię dokonaną na Polakach), a blisko połowa nie miała w tej sprawie wiedzy

    — napisano w raporcie.

    Obecnie subiektywna ocena poziomu wiedzy na temat wydarzeń na Wołyniu częściej przekłada się na sprecyzowane poglądy na temat odpowiedzialności za nie

    — podkreślono.

    Respondenci byli tez pytani o ocenę stosunków polsko-ukraińskich. 44 proc. odpowiedziało, że ocenia je jako ani dobre, ani złe, podczas gdy 29 proc. postrzega je jako jednoznacznie dobre, a 13 proc. jako złe. Wartość ta zmieniała się na przełomie lat, w lipcu 2013 r. odpowiedź o umiarkowanych (ani dobre, ani złe) stosunkach wybrało 39 proc. respondentów, w lipcu 2014 r. – 43 proc., a w lutym 2016 roku – 48 proc. W najnowszym badaniu to młodzi najczęściej określają stosunki między obu krajami jako dobre.

    Blisko połowa badanych (47 proc.) oceniających stosunki polsko-ukraińskie jako złe uważa, że odpowiedzialność za nie ponosi w największym stopniu Ukraina. Niewiele mniej – 40 proc. – obwinia za złe stosunki obie strony w równym stopniu. Największą odpowiedzialność po stronie Polski widzi 7 proc. badanych.

    W opinii 60 proc. badanych – wzrost o 6 pkt w stosunku do 2013 r. – wzrosła liczba osób oceniających, że relacje polsko-ukraińskie obciąża wspólna przeszłość obu państw. Częściej to starsi niż młodsi sądzą, że przeszłość dzieli oba narody.

    Niespełna co czwarty badany (23 proc.) dostrzega w historii potencjał do budowania wspólnej przyszłości. W pojednanie między obu narodami wierzy dwie trzecie (64 proc.) respondentów (całkowicie możliwe – 5 proc., raczej możliwe – 59 proc.), nie wierzy z kolei 21 proc. (całkowicie niemożliwe 1 proc., raczej niemożliwe 20 proc.). Wartości te raczej nie zmieniły się od 2013 roku. Najmniej w pojednanie wierzą najmłodsi, najstarszych z kolei cechuje powściągliwość w tej sprawie.

    Badanie „Aktualne problemy i wydarzenia” przeprowadzono metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo w dniach 7-14 czerwca 2018 roku na liczącej 989 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

    PZ/PAP

    Polubienie

  10. franciszekk @franciszekk:
    Aaaa…. co z tym Krakowem, zapomnieli o nim? Przecież to prastare ukraińskie miasto!!!!… Kiedyś świrowaty jeden z nich UPAminał się o Kraków!

    https://kresy.pl/wydarzenia/tiahnybok-lider-swobody-ziemia-chelmska-i-nadsanie-to-utracone-ukrainskie-ziemie/


    Ołeh Tiahnybok. Fot. depo.ua

    TIAHNYBOK, LIDER SWOBODY: ZIEMIA CHEŁMSKA I NADSANIE TO UTRACONE UKRAIŃSKIE ZIEMIE

    30 czerwca 2018|9 komentarzy|w polityka, Polska, Ukraina, Wydarzenia |Przez Marek Trojan

    Szef neobanderowskiej partii Swoboda Ołeh Tiahnybok twierdzi, że ziemie południowo-wschodniej Polski,w tym Chełm czy Przemyśl, to ukraińskie terytoria utracone przez Ukrainę.

    W piątek w rozmowie z ukraińską stacją 112 Ukraina, lider neobanderowskiej Swobody Ołeh Tiahnybok powiedział, że w okolicach 1921 roku terytorium Ukrainy były 1,6 raza większe niż obecnie. Wśród terytoriów, które Ukraina od tego czasu utraciła, polityk wymienił ziemie południowo-wschodniej Polski: Chełmszczyznę (ziemię chełmską) i Nadsanie (Przemyśl, południowo-wschodnia i wschodnia część dzisiejszego województwa podkarpackiego).

    Ponadto, Tiahnybok wśród ziem utraconych przez Ukrainę wymienił Łemkowszczyznę, obecnie część Słowacji (jak również Polski), a także Starodubszczyznę, czyli południowo-zachodnią część obecnego obwodu briańskiego w Rosji. To ostatnie zostało odnotowane przez rosyjskie media i wywołało pewne oburzenie w Rosji.

    – W [19]21 roku, nasz kraj był 1,6 raza większy niż terytorium, które uznano w [19]91 roku. I można mówić o Zielonym Klinie, i o Starodubszczyźnie możemy mówić. Chełmszczyzna, Nadsanie, Łemkowszczyzna i tak dalej – powiedział Tiahnybok. – Ale my, oczywiście uznajemy, w przeciwieństwie do Moskali, którzy plują [na traktaty międzynarodowe – red.] granice, które zostały ustalone po II wojnie światowej.

    Lider Swobody podkreślił również, że nie zgadza się z tezą, że obecne państwo ukraińskie jest czy powinno być sukcesorem Ukraińskiej SRR, którą nazwał „władzą okupacyjną”. Tiahnybok zaznaczył przy tym, że Ukraina uznaje granice państwowe ustalone po II wojnie światowej.

    PRZECZYTAJ: MSZ Ukrainy publikuje mapy podważające polskość Przemyśla i Chełma. W ślad za nią ukraińska ambasada w Berlinie [+MAPY]

    Czytaj również: Rzecznik ukraińskiego MSZ publikuje mapy z ukraińskim Chełmem

    9 lutego 1918 roku zawarto traktat brzeski, którego stronami były Niemcy, Austro-Węgry, Bułgaria, Turcja i Ukraińska Republika Ludowa. Na jego mocy Ukrainie odstąpiono Ziemię Chełmską z miastem Chełm, a w tajnej klauzuli zagwarantowano także wydzielenie osobnego kraju koronnego z Lwowem i Przemyślem w ramach Austro-Węgier.

    Analogiczne tezy Tiahnybok wygłaszał już wcześniej. Przypomnijmy, że w styczniu 2017 roku w nagraniu opublikowanym na facebookowym profilu „Swobody” z okazji Dnia Jedności Ukrainy odwoływał się do krążącej w sieci rzekomej mapy Ukraińskiej Republiki Ludowej z 1918 roku. Zaznaczono na niej „granice” URL oraz „etniczne terytoria ukraińskie”. Zgodnie z mapą połowa obszaru dzisiejszego województwa podkarpackiego była zamieszkiwana przede wszystkim przez Ukraińców. Podobnie rzecz ma się mieć z południową częścią województwa małopolskiego, wschodnią częścią województwa lubelskiego czy południowo – wschodnią częścią województwa podlaskiego.

    W lutym ub. roku Chrystyna Berehowśka, dyrektorka departamentu ds. kultury, narodowości i religii Lwowskiej Obwodowej Administracji Państwowe ogłosiła zamiar organizacji występów ukraińskich teatrów „na etnicznych ukraińskich ziemiach Polski, Słowacji i Węgier”.

    Przeczytaj również: Do Rzeczy: Ukraińcy nakręcili film o „ukradzionej przez Polaków Chełmszczyźnie” [+VIDEO]

    112 UA / glaverd.info / inosmi.ru / Kresy.pl

    jwu @jwu:
    Żałośni są ci banderowcy.Zamiast cieszyć się z tego co mają (wyłącznie dzięki Stalinowi),to oni z chciwością przyglądają się terenom Polski ,Słowacji i Węgier.W przypadku Polski (obawiam się o to), może coś ugrają ,ale jeżeli chodzi o Węgry nie dostaną ani metra kwadratowego ? A wręcz przeciwnie mogą utracić część Zakarpacia ?

    bob @bob:
    Ja im naprawdę życzę żeby się jeszcze bardziej rozpadli może Odessa może Zakarpacie może wtedy agresja tych świrów wyładuje się gdzieś indziej bo tak to będą jeździli na Lubelszczyzna i stawiali tu pomniki według uznania czy robili marsze jak w Przemyślu. Czy Przemyśl kiedykolwiek był zamieszkany w większości przez Ukraińców?

    Poznaniak74 @Poznaniak74:
    @bob To były prastare ziemie naszych (tzw. zachodniosłowiańskich – polańskich) „krewniaków” Lędzian, które zagarnęli w II poł. XI wieku władcy Rusi Kijowskiej (o czym z dumą wspomina m.in słynny „Latopis Nestora’), i nigdy tam nie mieszkali żadni „ukraińcy”, a co najwyżej RUSINI…

    bob @bob:
    @Poznaniak74 chodziło mi bardziej o to czy w najnowszych czasach XIX/XX wiek tam było aż tylu ukraińców że oni ciągle o tym ukraińskim Przemyślu i Chełmie jaki to był powiedzmy odsetek?

    Poznaniak74 @Poznaniak74:
    @bob
    http://dzieje.pl/infografiki/przemysl-miasta-ii-rzeczypospolitej
    https://przemysl.pl/47741/przemysl-miastem-wielu-narodow-1-zydzi.html

    bob @bob:
    @Poznaniak74 dzięki tak jak myślałem nieco więcej niż we Lwowie (8%/10% ) i to już pozwala im mówić o ukraińskim mieście … pokrętna nacja myślą że wszędzie tam gdzie nasikają to już ich

    Poznaniak74 @Poznaniak74:
    @bob Niestety mój komentarz z dwoma linkami o strukturze narodowościowej tego miasta „czeka na zatwierdzenie przez administratora”, ale od kilku do kilkunastu procent (znacznie więcej tam Żydów mieszkało), z czego część z nich w ogóle się nie deklarowała jako ‚Ukraincy”, tylko tak jak napisałem powyżej RUSINI.

    jwu @jwu:
    @bob A ja się tego obawiam.Bo ze słów mogą przejść w czyny ? I uderzą tam gdzie się przed nimi klęczy,i przymyka oko na wszystkie ich sk…ysyństwa.

    Polubienie

  11. jwu @jwu:
    Moim komentarzem ,będzie jego brak i pytanie quo vadis Polsko ?

    MacGregor @MacGregor:
    @jwu Trudno to nawet komentować – skoro to kryminaliści po wyrokach w krainie U, to powinni miec dożywotni zakaz wjazdu do Polski … mogliby tez zginąc od kul w czasie ucieczki z radiowozu, tak tylko podpowiadam

    jwu @jwu:
    @MacGregor Mogliby.Gdyby te incydenty miały miejsce w USA, a nie Polsce.

    https://kresy.pl/wydarzenia/policja-zwolnila-czesc-ukraincow-z-grupy-ktora-wlamywala-sie-i-torturowala-polakow/


    Fot. exzk.ru

    POLICJA ZWOLNIŁA CZĘŚĆ UKRAIŃCÓW Z GRUPY, KTÓRA WŁAMYWAŁA SIĘ I TORTUROWAŁA POLAKÓW

    3 lipca 2018|3 komentarze|w bezpieczeństwo i obrona, Polska, społeczeństwo, Ukraina, Wydarzenia |Przez Marek Trojan

    Część z zatrzymanych przez Policję Ukraińców, głównie z Wołynia, którzy mieli działać w ramach grupy włamującej się do domów i torturującej Polaków, jeszcze w czerwcu zwolniono z braku twardych dowodów.

    Jak informowaliśmy wcześniej, banda Ukraińców z Wołynia włamywała się w nocy do domów w Chełmie i okolicach. Torturowali mieszkańców, by zrabować ich oszczędności. Początkowo informowano o 4 zatrzymanych, później część mediów, w tym „Nowy Tydzień” podawała, że niedługo później zatrzymano kolejne cztery osoby.

    „Z ustaleń śledczych wynika, że napastnicy pod osłoną nocy, w różnych konfiguracjach osobowych, dwukrotnie w maju, a także w minionym tygodniu wdarli się na teren kilku prywatnych posesji” – mówiła w rozmowie z portalem chelm.naszemiasto.pl Anna Kamola z zespołu prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie. „Mężczyźni usłyszeli zarzuty rozboju z użyciem niebezpiecznego narzędzia. Z wnioskiem o tymczasowy areszt podejrzani trafili przed oblicze sądu, który aresztował ich na trzy miesiące” – powiedziała, informując, że sprawcy mają od 17, 18, 25 i 35 lat i pochodzą z obwodu wołyńskiego na Ukrainie. Podejrzani Ukraińcy zostali zatrzymani w ostatniej chwili, gdy przygotowywali się do wyjazdu na Ukrainę.

    Jak informował „Nowy Tydzień”, jeszcze pod koniec czerwca połowę zatrzymanych Ukraińców wypuszczono na wolność, ze względu na brak twardych dowodów świadczących o ich winie. Mimo tego, że fakty wyraźnie wskazywały, że wszyscy działali w jednej grupie.

    Lokalne media opisywały jedno z włamań przeprowadzone przez bandytów w Chełmie, pokazujące, że bandyci działali niezwykle brutalnie i bezwzględnie. Zamaskowani przestępcy napadli w nocy z 20 na 21 czerwca na dom w tym mieście. Właściciela posesji podtapiali i przypalali lokówką, a jego syna mieli podduszać i grozić, że mu obetną palce. Wcześniej, w maju br. doszło w mieście i okolicach do co najmniej dwóch podobnych napadów. Sprawcy byli bardzo agresywni. Celowo hałasowali by wywabić właścicieli, a następnie atakowali ich, torturami próbując wymusić informacje o majątku.

    Czytaj także: Pijany Ukrainiec uszkodził most we Wrocławiu
    https://kresy.pl/wydarzenia/polska/pijany-ukrainiec-uszkodzil-most-we-wroclawiu/

    Podczas zatrzymania pochodzący z Ukrainy przestępcy zachowywali się, według „Nowego Tygodnia”, butnie i zuchwale, m.in. wulgarnie obrażając polskich policjantów. Podano, że dwóch z 8 zatrzymanych to „wytrawni, potężnie zbudowani kryminaliści po długoletnich wyrokach odbywanych na Ukrainie”. Pod koniec czerwca cztery osoby zostały jednak zwolnione po przesłuchaniach, z braku twardych dowodów. Gazeta podaje też, że sprawcy brutalnych napadów z maja tego roku przynajmniej w części wciąż są na wolności.

    Polska była jednym z państw najintensywniej lobbujących na zniesienie przez Unię Europejską wiz dla obywateli Ukrainy.

    nowytydzien.pl / Kresy.pl

    Polubienie

  12. gotan @gotan:
    Państwo polskie już nie istnieje ! Państwo polskie zajmuje się żydami i banderowcami, których sprowadza do Polski. Państwo polskie to POLIN. W przeważającej części sejm i senat RP to Kneset… Czekam kiedy poszczególni członkowie zaczną nakładać na swoje łby jarmułki i świętować z okazji urodzin Bandery !… Tak wygląda tzw.państwo polskie!

    https://kresy.pl/wydarzenia/prof-osadczy-panstwo-polskie-zniszczylo-swoja-mniejszosc-na-ukrainie/


    Zdj. ilustr. Ostatni dzwonek w szkole średniej nr 24 im. Marii Konopnickiej we Lwowie, 29 maja 2015 r. Fot. youtube com Kurier Galicyjski

    PROF. OSADCZY: PAŃSTWO POLSKIE ZNISZCZYŁO SWOJĄ MNIEJSZOŚĆ NA UKRAINIE

    3 lipca 2018|1 Komentarz|w polityka, Polska, Ukraina, Wydarzenia |Przez Marek Trojan

    Państwo polskie zniszczyło swoją mniejszość na Ukrainie. Jeżeli nie mamy do czynienia z sabotażem, to ze zbrodnią stanu – powiedział prof. Włodzimierz Osadczy, szef Centrum Ucrainicum na KUL.

    W sobotę prof. Włodzimierz Osadczy, dyrektor Ośrodka Badań Wschodnioeuropejskich Centrum Ucrainicum na KUL, był gościem sobotniego programu „Polski punkt widzenia” w Telewizji Trwam. W rozmowie zwrócono uwagę na obchodzoną w tym roku 75. rocznicę Rzezi Wołyńskiej, której symbolicznym dniem pamięci jest 11 lipca, na pamiątkę Krwawej Niedzieli z 1943 roku, gdy zostało zaatakowanych prawie 100 miejscowości zamieszkałych przez Polaków na Wołyniu.

    – To okrutne ludobójstwo nie było skutkiem ubocznym tzw. wojny polsko-ukraińskiej, tylko programem depolonizacji terenów Kresów przygotowanym z zimną krwią i premedytacją (…). Polacy byli skazani na śmierć z racji na pochodzenie – powiedział prof. Osadczy. Historyk zwrócił przy tym uwagę, że po 1989 roku wciąż mamy do czynienia ze zmową milczenia, jeśli chodzi o temat ludobójstwa naszych rodaków na Kresach południowo-wschodnich.

    Polubienie

  13. JeszczePolska @JeszczePolska:
    Ahaaaaa…każdy ukrainiec ma znać prawdę o UPA? hmm to znaczy, że w setkach szkół w Polsce z ukraińskimi klasami, oraz szkół ukraińskich w Polsce zostaną zatrudnieni specjalnie przeszkoleni nauczyciele z Ukrainy, opłacani przez polskiego podatnika!ich zadaniem będzie uczyć o bohaterstwie UPA, Suchewycza ,Kłyma Sawura oraz zwykłego chłopa ukraińskiego na Wołyniu???

    https://www.facebook.com/groups/120434925260509/?ref=group_header

    jwu @jwu:
    Jaką prawdę ? Polską ,żydowską ,sowiecką ,czy wyłącznie ukraińską ? Bo to jest zasadnicza różnica.

    https://kresy.pl/wydarzenia/regiony/ukraina/wicepremier-ukrainy-kazdy-ukrainiec-powinien-znac-prawde-o-upa/

    Kyryłenko podczas otwarcia wystawy. Źr. kmu.gov.ua

    WICEPREMIER UKRAINY: KAŻDY UKRAINIEC POWINIEN ZNAĆ PRAWDĘ O UPA

    4 lipca 2018|8 komentarzy|w kultura, polityka, Ukraina, Wydarzenia |Przez Krzysztof Janiga

    Ukraiński wicepremier otworzył w Kijowie wystawę poświęconą działalności nacjonalistów z OUN-UPA. Jak mówił, ma ona przekazywać Ukraińcom „prawdę” o tej formacji.

    Każdy Ukrainiec powinien znać prawdę o Ukraińskiej Powstańczej Armii, prawdę o Romanie Szuchewyczu, Stepanie Banderze, Jarosławie Stećce i wielu innych bohaterach, którzy wierzyli, że Ukraina zdobędzie niepodległość – powiedział wicepremier Ukrainy Wjaczesław Kyryłenko na otwarciu wystawy „Bojownicy o Państwo Ukraińskie” w Narodowym Muzeum Historii Ukrainy. – podał we wtorek oficjalny portal ukraińskiej rady ministrów – Portal Rządowy.

    Wystawa jest poświęcona Ukraińskiej Powstańczej Armii i ma związek ze 111. rocznicą urodzin jej dowódcy Romana Szuchewycza. Według Portalu Rządowego zwiedzający mogą zobaczyć na niej takie „unikaty” jak chorągiew ukraińskich nacjonalistów z lat 40., która zachowała się w magazynach sowieckich muzeów, czy puszka, w której upowcy trzymali swoje archiwum.

    Wystawę jest zorganizowano w pomieszczeniach stylizowanych na kryjówki UPA. Tematycznie składa się ona z sześciu bloków – poświęconych kierownictwu UPA, jej strukturze organizacyjnej, działalności propagandowej, ciekawostkom dotyczącym codziennego życia upowców, rajdom UPA poza granicami Ukrainy oraz podsumowaniu działalności „ukraińskiego ruchu wyzwoleńczego” w latach 40. i 50. XX wieku.

    Kyryłenko otwierając wystawę dziękował pracownikom Narodowego Muzeum Historii Ukrainy za popularyzację takich tematów jak historia dysydenckiego ruchu, Ukraińskiej Republiki Ludowej czy UPA. Jak mówił, jest to historia Ukraińców a „wydarzenia dotyczące UPA będą zawsze aktualne”. Polityk zauważył, że Ukraińcy dopiero od niedawna mogą zapoznawać się z pracami historycznymi i dziełami artystycznymi popularyzującymi tę formację. „Ukraina długo zmierzała do uznania UPA za coś swojego, to nasza wspólna historia. Niektóre eksponaty są tu zaprezentowane po raz pierwszy, to świadczy o kontynuowaniu tej wielkiej pracy, która znajduje się jeszcze w początkowej fazie” – mówił ukraiński wicepremier.

    W otwarciu wystawy wziął również udział Mykoła Prociuk – syn Wasyla Prociuka, naczelnika sztabu UPA-Południe. Prezentował on medale swojego ojca otrzymane za działalność w UPA.

    Organizacja Ukraińskich Nacjonalistów (odłam banderowski) i jej zbrojne ramię – Ukraińska Powstańcza Armia są odpowiedzialne za ludobójstwo ludności polskiej na Kresach Południowo-Wschodnich II RP. Za tydzień przypada 75. rocznica kulminacji tych zbrodni – „krwawej niedzieli” na Wołyniu. W sumie w wyniku banderowskiego ludobójstwa zginęło ponad 100 tys. Polaków, nie licząc osób innej narodowości. W wyniku zbrodniczej działalności OUN-UPA mogło zginąć nawet 200 tys. cywili różnych narodowości. Zbrodnie dokonywane były niejednokrotnie z niebywałym okrucieństwem. Ludzi palono żywcem, wrzucano do studni, zabijano używając siekier i wideł. Wymyślnie torturowano ofiary przed śmiercią, a także gwałcono kobiety. Polski parlament w 2016 roku uznał te zbrodnie za ludobójstwo. OUN i UPA prowadziły także marginalną, w porównaniu do ogromu ich zbrodni, walkę z oddziałami polskimi, sowieckimi i – sporadycznie – niemieckimi. Ukraińskie media nie podają, czy kijowska wystawa mówi coś o tej stronie działalności UPA.

    CZYTAJ TAKŻE: Ukraiński IPN przygotowuje grę planszową o OUN-UPA
    https://kresy.pl/wydarzenia/regiony/ukraina/ukrainski-ipn-przygotowuje-gre-planszowa-o-oun-upa/

    Kresy.pl / kmu.gov.ua

    MacGregor @MacGregor:
    ciekawe, co na to oficjalny rezydent SBU w Polsce, Tomasz Sakiewka Sakiewicz – raczy nie zauważyć czy też obwini Putina?

    jwu @jwu:
    @MacGregor Co na to Tomasz S.,pytasz ? Pochwali pomysł Ukraińców. A od siebie dodam,że ludzi tego pokroju są (niestety) tysiące w Polsce. Którzy wkrótce muszą stawić czoła, organizatorom 75 rocznicy „Krwawej niedzieli” na Wołyniu.

    UczSieHistorii @UczSieHistorii:
    Według myślenia pisowców i takiego sakiewicza, oficjalne ukraińskie władze łącznie z prezydentem poroszenkom to rosyjscy agencji putina, także czemu pisowcy cały czas ich wspierają?

    jazmig @jazmig:
    Kaczyński z PiSem na pewno dofinansowali tę wystawę i sprowadzą ją do Polski.

    jwu @jwu:
    @jazmig Dokładnie.I w rocznicę utworzenia formacji (być może) wystawią w sejmie.

    Willgraf @Willgraf:
    obsrana prawdę czyli gówno prawdę ! tych zasranych bandyckich hajdawerów niczym nie wypierzecie

    https://kresy.pl/wydarzenia/regiony/ukraina/ukraina-organizuje-wolynskie-kontrobchody/

    Wolyn1943 @Wolyn1943:
    Żałosne…

    UD @UD:
    Gdybyśmy mieli polski rząd, zamknąłby granice, ambasady, konsulaty, odwołał ambasadora, wydalił banderowskiego z Polski, a na koniec zadał pytanie „przyjaciołom” z Izraela i USA jak to jest, że przeszkadza im chęć obrony dobrego imienia Polski i próba niezgadzania się na zakłamywanie historii narodu polskiego, który najbardziej ucierpiał w czasie II WŚ, a nie przeszkadza im prawo na Ukrainie uznające morderców Polaków i Żydów bohaterami narodowymi oraz karanie za mówienie prawdy o nich. Tu musi chodzić o coś więcej. Talmudyczni wiedzieli, że gdyby Słowianie (choć banderowców za Słowian nie uważam) się połączyli to nie udałoby się im zbudować Polin. A im bardziej podsycają banderyzm, tym mniej możliwe jest jakiekolwiek pojednanie narodów.

    Polubienie

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.